MuscleMeat

Kankerpatiënte mag sportschool niet in

In dit topic zitten duidelijk weer een paar helden die prive nog niet met dit soort vreselijke ziektes te maken hebben gehad. :thumbup:

Zowel mijn oma als mijn opa zijn overleden aan kanker, ik heb als klein kind gezien hoe mijn eigen oma me niet meer herkende als ik haar kwam bezoeken, nogmaals iemand die denkt iemand te kunnen veroordelen over het internet.:rolleyes:

Nogmaals ik besef absoluut wat voor een verschrikkelijke ziekte deze vrouw heeft overwonnen en vindt het ook heel erg voor dr dat ze het heeft moeten doorstaan, maar dat betekent gewoon niet dat alle regels maar verbogen moeten worden voor haar.

Stel nou dat haar hoofddoek tussen de loopband of crosstrainer of een ander toestel komt en ze stikt uiteindelijk doordat haar hoofddoek om haar nek straktrekt? Hetzelfde gebeurde met de kleine zoon van Mike Tyson als ik het goed heb. Dan schreeuwt iedereen weer moord en brand dat de sportschool dit had moeten voorzien en hoofddoeken had moeten verbieden.

En bovenalles slaat het gewoon absoluut nergens op dat ze niet wilt dat de sportschool ziet dat ze kaal is maar wel naar de media en het discriminatiebureau stapt om heel nederland te vertellen dat ze kaal is en dat een sportschool simpelweg zijn allang eerder opgestelde regels navolgt.

Zowel mijn oma als mijn opa zijn overleden aan kanker, ik heb als klein kind gezien hoe mijn eigen oma me niet meer herkende als ik haar kwam bezoeken, nogmaals iemand die denkt iemand te kunnen veroordelen over het internet.:rolleyes:

Nogmaals ik besef absoluut wat voor een verschrikkelijke ziekte deze vrouw heeft overwonnen en vindt het ook heel erg voor dr dat ze het heeft moeten doorstaan, maar dat betekent gewoon niet dat alle regels maar verbogen moeten worden voor haar.

Stel nou haar hoofddoek tussen de loopband of crosstrainer of een ander toestel komt en ze stikt uiteindelijk doordat haar hoofddoek om haar nek straktrekt? Hetzelfde gebeurde met de kleine zoon van Mike Tyson als ik het goed heb. Dan schreeuwt iedereen weer moord en brand dat de sportschool dit had moeten voorzien en hoofddoeken had moeten verbieden.

En bovenalles slaat het gewoon absoluut nergens op dat ze niet wilt dat de sportschool ziet dat ze kaal is maar wel naar de media en het discriminatiebureau stapt om heel nederland te vertellen dat ze kaal is en dat een sportschool simpelweg zijn allang eerder opgestelde regels navolgt.

dat zou wel echt m0nsterownage zijn:roflol:

Met de brede banadana dacht ik eigenlijk aan een normale zweetband. Niet een Hulk Hogan bandana :o

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Volgens mij bedoelen ze een 'brede haarband' dat is zoiets:

Maar dan heeft ze nog steeds een zichtbaar kaal hoofd. En dan moet je je eens voorstellen dat je net door weken van pijn en ellende bent gegaan, dat je probeert om via sporten te herstellen en jezelf te motiveren, en dan kom je in zo'n sportschool waar je niet eens de gevolgen van de chemo mag bedekken. Met wat tegenslag krijg je nog een k*treactie van zo'n stumpert 'he kale'. Maar goed regeltjes zijn nu even belangrijker, dus oprotten maar ???

Maar dan heeft ze nog steeds een zichtbaar kaal hoofd. En dan moet je je eens voorstellen dat je net door weken van pijn en ellende bent gegaan, dat je probeert om via sporten te herstellen en jezelf te motiveren, en dan kom je in zo'n sportschool waar je niet eens de gevolgen van de chemo mag bedekken. Met wat tegenslag krijg je nog een k*treactie van zo'n stumpert 'he kale'. Maar goed regeltjes zijn nu even belangrijker, dus oprotten maar ???

Precies en de menselijke natuur is helemaal niet van "kijken naar alles wat anders is" ofzo :rolleyes:.

exactly:thumbs:

Snap niet wat het probleem is van een hoofddeksel in een sportschool...

Grappig, als het hier over een tanktop verbod ging waren de reacties heel anders.

• Topic Starter Topic Starter

Hoe kom je erbij dat ze zo'n k*treactie heeft gehad??? staat er ergens in de tekst dat een medewerker van f4f haar met 'he kale' heeft aangesproken? meestal als je je aanmeld bij een sportschool moet je eerst ff het regelement doorlezen en als je het daar niet mee eens bent dan mag je idd oprotten, daar is niks mis mee imo. regels zijn regels ook voor gehandicapten, chronisch zieke mensen etc. en als ze wil herstellen van haar ziekte dan gaat ze toch naar een revalidatiecentrum??

Het verhaal is heel duidelijk en zij schaamt zich voor haar kale hoofd. Het staat ook niet ter discussie dat zij pijn en ellende kent. Het gaat er hier om dat een organisatie het hoe dan ook niet goed kan doen.

Als ze voor haar een uitzondering maken, komen andere mensen ook in opstand omdat ook zij een hoofddoek willen dragen! Als ze haar een hoofddoek verbieden, zijn zij bot en hebben zij allemaal nog nooit met de ziekte kanker te maken gehad. Het beleid zegt géén hoofddoeken dus kiezen zij voor handhaving.

De verontwaardiging is groot, maar die zal nog vele malen groter worden als ze haar toelaten en morgen een moslima met hoofddoek weigeren. Iets wat dan zeker gaat gebeuren want heel regelmatig zijn de moslims gebrand op dergelijke vormen van 'discrimatie' aan de kaak te stellen.

Denk dat jij een kaartje mag ontvangen.....

Ik had een groter talent tot nuancering verwacht van iemand met jouw leeftijd. Nergens schrijf ik dat "jullie" haar kanker gunnen. Het probleem allereerst is dat ze niet consequent zijn, omdat ze wel bandana's toelaten.
Daarbij is consequentie niet altijd de weg die het beste bewandeld kan worden. Als jij daarin wel gelooft dan ben je daarin vrij, maar dan ben je in mijn ogen puur en alleen een schaap van de maatschappij, een ambtenaar, die zich verschuilt achter regeltjes en wetjes.

Mededogen vergoeilijkt SELECTIEVE positieve discriminatie. Een tiener met een petje heeft geen werkelijke redenen om dit toe te staan. Een moslima met een hoofddoek is twijfelachtig, aangezien daar de discussie over geloof en de positie die deze heeft binnen de maatschappij bij komt kijken.
Een vrouw die "hersteld" is van kanker na meerdere emotionele en fysieke tegenslagen heeft wel werkelijke redenen tot positieve discriminatie vanuit sociaal oogpunt.

En waar praten we in godsnaam over? In het pretpark gaan altijd de mong*len en de gehandicapten voor. Zou je in hun schoenen willen staan/zitten?

Hoe eerder in de attractie, des te beter. Als er een ****ing lange rij zou staan bij de vetste attractie ooit en ik heb geen zin om te wachten. Doe ik wel alsof ik gehandicapt ben. :D (ooit toen ik nog een kleine batraaf was eens gedaan, werkte ook nog).

Maar goed, verder ontopic. :rolleyes:

Hoe kom je erbij dat ze zo'n k*treactie heeft gehad??? staat er ergens in de tekst dat een medewerker van f4f haar met 'he kale' heeft aangesproken? meestal als je je aanmeld bij een sportschool moet je eerst ff het regelement doorlezen en als je het daar niet mee eens bent dan mag je idd oprotten, daar is niks mis mee imo. regels zijn regels ook voor gehandicapten, chronisch zieke mensen etc. en als ze wil herstellen van haar ziekte dan gaat ze toch naar een revalidatiecentrum??
Was maar een mogelijkheid, ik beweer nergens dat dat gebeurd is. De kans is vrij groot dat je zulke debiele reacties mag verwachten, dat soort types lopen er overal rond. Dit is weer zo'n topic waarin mensen hun empathisch vermogen kunnen laten werken, bij sommigen blijkt dit echter compleet afwezig te zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Was maar een mogelijkheid, ik beweer nergens dat dat gebeurd is. De kans is vrij groot dat je zulke debiele reacties mag verwachten, dat soort types lopen er overal rond. Dit is weer zo'n topic waarin mensen hun empathisch vermogen kunnen laten werken, bij sommigen blijkt dit echter compleet afwezig te zijn.

Alles is mogelijk, maar daar gaat het niet om.

Het ordnung muss seingehalte is weer aardig hoog in deze thread.

We hebben het hier over een tijdelijke situatie (als het meezit), het is toch niet zo dat die vrouw vanaf nu jaar in, jaar uit met een hoofddeksel haar trainingen gaat afwerken. Als je op dat gebied al geen inlevingsvermogen hebt vraag ik me af hoe bot sommigen hier rondlopen in de maatschappij.

Beetje kort door de bocht. Je kunt empathie hebben voor de mevrouw in kwestie én gevoelig zijn voor de omstandigheden waarin deze keuze is gemaakt. Ook gevoelig zijn voor de gevolgen die keuze A en B zouden hebben. Nu is jouw conclusie dus als je de keuze van F4F verdedigt ontbeer je empatisch vermogen? Dat herken ik bij mijzelf in iede geval niet.

hoofddeksels horen daar niet, maar voor zoiets kun je toch wel een uitzondering maken lijkt me.

aan de andere kant...mens loopt niet zo te huilen met je zelfmedelijden. dan is bijna net zo zielig.

Beetje kort door de bocht. Je kunt empathie hebben voor de mevrouw in kwestie én gevoelig zijn voor de omstandigheden waarin deze keuze is gemaakt. Ook gevoelig zijn voor de gevolgen die keuze A en B zouden hebben. Nu is jouw conclusie dus als je de keuze van F4F verdedigt ontbeer je empatisch vermogen? Dat herken ik bij mijzelf in iede geval niet.
Jullie argument is dat als de sportschool een uitzondering had gemaakt, dat ze dan net zo goed in de problemen zouden komen. Om eerlijk te zijn, ik geloof dat niet. De meeste mensen zouden akkoord gaan met de idee om een uitzondering te maken voor mensen die tijdelijk vanwege een chemo de hoofdhuid willen bedekken. Wie dat niet kan verdragen zou ik eerder uit de sportschool trappen.

idd, mensen reageren hier toch weer echt te simpel.

---------- Toegevoegd om 19:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:00 ----------

Het verhaal is heel duidelijk en zij schaamt zich voor haar kale hoofd. Het staat ook niet ter discussie dat zij pijn en ellende kent. Het gaat er hier om dat een organisatie het hoe dan ook niet goed kan doen.

Als ze voor haar een uitzondering maken, komen andere mensen ook in opstand omdat ook zij een hoofddoek willen dragen! Als ze haar een hoofddoek verbieden, zijn zij bot en hebben zij allemaal nog nooit met de ziekte kanker te maken gehad. Het beleid zegt géén hoofddoeken dus kiezen zij voor handhaving.

De verontwaardiging is groot, maar die zal nog vele malen groter worden als ze haar toelaten en morgen een moslima met hoofddoek weigeren. Iets wat dan zeker gaat gebeuren want heel regelmatig zijn de moslims gebrand op dergelijke vormen van 'discrimatie' aan de kaak te stellen.

aha, je kan toch wat genuanceerder uit de hoek komen. aan je vorige replys dacht ik echt dat je een simpele was:rolleyes:

Jullie argument is dat als de sportschool een uitzondering had gemaakt, dat ze dan net zo goed in de problemen zouden komen. Om eerlijk te zijn, ik geloof dat niet. De meeste mensen zouden akkoord gaan met de idee om een uitzondering te maken voor mensen die tijdelijk vanwege een chemo de hoofdhuid willen bedekken. Wie dat niet kan verdragen zou ik eerder uit de sportschool trappen.

Daar zeg je het, de meeste mensen zouden akkoord gaan. Mensen die doorgaans géén hoofddoek dragen tijdens het sporten zal het een worst wezen. Het zou mij geen reet uitmaken als een ex-kanker patiente met een hoofddoek komt sporten. zou er respect voor hebben dat ze het doet.

Maar laten we eerlijk zijn, de gelijke behandeling maffia zou op haar achterste poten staan! We zijn de discussie over de boerkini alweer vergeten?? Een belachelijk kledingstuk dat nu gedoogd moet worden omdat een enkele moslima van mening was dat het uit geloofsovertuiging moet??

Die regel is natuurlijk sowieso al totaal ludacris. Wie verzint er nou dat je niet met hoofddoek op mag trainen?
Omdat anderren zich er aan storen nota bene:roflol: nieteens vanuit hygiënische of veiligheidsoverwegingen.

Ik kan me nog een thread herinneren dat ging over een moslima die geweigerd werd (volgens mij ook bij f4f, maar kan het fout hebben) vanwege haar hoofddoek. Iedereen juichde dit toe.
En nu moeten we opeens het gaan gedogen, omdat ze ziek is geweest?
**** it, als je die regel hebt moet je die ook handhaven, hoe belachelijk die regel ook is.

Nu w88 tot iemand verteld dat geloof een keuze is, en kanker niet :popcorn:

idd, mensen reageren hier toch weer echt te simpel.

---------- Toegevoegd om 19:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:00 ----------

aha, je kan toch wat genuanceerder uit de hoek komen. aan je vorige replys dacht ik echt dat je een simpele was:rolleyes:

De reactie's van 'de andere zijde' zijn ook n iet bepaald genuanceerd. Zo heb je geen empatisch vermogen als je er anders over denkt, heb je nooit met kanker te maken gehad, ben je te simpel om dit hele verhaal te kunnen bevatten en ga zo maar door. Je zult het zelf wel gelezen hebben.

Terug
Naar boven