Fitness Seller

KapiteinKoolvis: -83kg Raw powerlifting

• Topic Starter Topic Starter
Ben overgeplaatst naar plankier A

Liften met de big boys dus

Vandaag was mijn eerste wedstrijd. Mn doel van 350 wilks heb ik gehaald. Ik woog in op 80.4kg, vrij licht vond ik. Squat ging wel lekker, 3 beurten goed met als 3e beurt een 190kg grinder.
Maakte daarna de fout door niet te eten waardoor ik met bench geen kracht meer had voor mn 2e beurt. Opener van 115 ging erg easy dus koos ik voor 125, een gewicht dat ik al een stuk of 10x heb gedrukt. Stang voelde niet echt zwaar aan en de liftoff was goed. Viel echter halverwege stil en kon m niet uitdrukken helaas. Had ook een beetje trillende armen en vingers dus een teken van te weinig energie. Daarna flink gegeten en klaargemaakt voor de deadlift. Ik had hier 210 nodig voor 515 totaal / 350 wilks. 200 geopend, super easy. Toen 210 ook heel erg makkelijk. Was erg opgelucht omdat ik met die lift mn doel van 350 wilks had bereikt dus maakte ik me op voor een yolobeurt 225kg deadlift. Die miste ik helaas net op de lockout, kreeg mn schoudere niet naar achter. Alles geheel zonder pijntes etc getilt dus ik ben weer volledig hersteld van mn rugblessure en ik heb me gekwalificeerd. Op naar de sbd cup waar ik een totaal van rond de 540-550 wil neerzetten.

Heb veel forumleden gesproken en zien liften, dat was ook wel tof

Na het squatten altijd een broodje kroket halen, Guus!

Goed gedaan, en leuk je even te spreken

Goeie meet, gefeliciteerd met je kwalificatie.

Ook leuk om je ff te spreken.

Stiekem was ik best wel even bang dat je me ging verslaan op bench ;)

Lekker Captain! Heeft Oma je niet verteld dat je tussendoor je koolvisjes moest eten? ;)

Gefeliciteerd met de kwalificatie.
Heb je serieus een watercut gedaan terwijl je maar halve kilo boven 83 zat?
Dan kom je toch makkelijk weg met dag voor de wedstrijd je carbs wat lager en na het avondeten niks meer eten en drinken?

Gefeliciteerd met de kwalificatie.
Heb je serieus een watercut gedaan terwijl je maar halve kilo boven 83 zat?
Dan kom je toch makkelijk weg met dag voor de wedstrijd je carbs wat lager en na het avondeten niks meer eten en drinken?

Nee niet echt een watercut. Heb gewoon een paar dagen veel water gedronken (8L) en toen 2,5-4L per dag (mijn standaard inname ongeveer). Woog toen ineens 80,4 terwijl ik wel gewoon bleef eten en drinken

gefeliciteerd met je kwalificatie brah

Ingeschreven voor de SBC cup

Net weer getraind, deze week nog ff rustig en dan volgende week beginnen met een nieuwe methode. Sheiko ben ik namelijk wel even beu

bankdrukken
3x100
1x115
5x100
5x100
5x100

Incline dumbbell press
5x40
6x32
6x32

Chin ups
5xbw+12kg
5xbw+12kg
5xbw+12kg

Row machine
5x100kg
5x100kg
5x100kg

Ga de komende tijd als volgt trainen:

maandag
sq 5x5
bench 5x5
fr sq 3x8
incline of cgbp 3x8

dinsdag
dl 5x5
hamstrings 3x8
chin ups 5x5

donderdag
squat 3x3
bench 3x3
high bar sq 3x8
overhead press 5x5

Vrijdag
deadlift variant: 5x5 van blocks of met chains
chin ups 5x5
powerclean 5x5

Qua gewicht begin ik licht en probeer dan iedere week wat zwaarder te gaan totdat ik vast loop

ik denk dat dit over het algemeen de opzet is. Het staat niet vast, ik kijk hoe het gaat en maak dan aanpassingen. Wil af en toe op sq en bench wat hoger in de reps (6-10) gaan omdat dat ook wel leuk is om te doen

Rare sheiko

nu voel ik me wel vereerd dat je mij wel herkende.

of herkende ik jou.

zoveel dbbers voor het eerst gezien die dag :roflol:

5x5 deadlift rust in stukjes.

Terug
Naar boven