MuscleMeat

Kuurlog: Mijn Eerste Classic Physique Wedstrijd!

Bezoekers in dit topic

Ik ga ook waarschijnlijk mee doen met SAP cup dit jaar 👍(niet classic zoals jij tho)

Tof! Ga je de open klasse doen?

Ik weet niet of ik dan al podium ready ben, maar ik ben zeker aanwezig, desnoods als toeschouwer ;)

in, misschien staan we naast elkaar begin of eind 2022

Vet man! Ook Classic Physique dus? Ik denk dat de Juliette Bergmann Cup wel realistisch is voor mij, volgende week intake met m'n coach ben benieuwd wat hij vindt. Zou leuk zijn om tegenover een mede Dutch BB'er te staan :D
 
Tof! Ga je de open klasse doen?

Ik weet niet of ik dan al podium ready ben, maar ik ben zeker aanwezig, desnoods als toeschouwer ;)



Vet man! Ook Classic Physique dus? Ik denk dat de Juliette Bergmann Cup wel realistisch is voor mij, volgende week intake met m'n coach ben benieuwd wat hij vindt. Zou leuk zijn om tegenover een mede Dutch BB'er te staan :D
Ja ik wil de open klasse gaan doen
 
Einde van week 6 alweer! :)

Voel dat mijn lichaam vraagt naar meer eten dus heb de calorieën iets omhoog gegooid nog

Carbs 462g
Vet 143g
Proteins 324g
Kcal 4520

Ik werd weer iets droger, gewicht bleef hangen en mijn buikomtrek is nog niet te veel aan het stijgen, en kreeg gedurende sommige momenten van de dag best honger, dat betekent dat ik dus wel wat meer kan eten.

Ik krijg bijna dagelijks opmerkingen van mensen over hoe mijn fysiek is veranderd, en soms zelfs vragen of ik iets gebruik :o. Best een goed gevoel, want dat is een teken dat er daadwerkelijk iets gebeurt. Maar ben zelf nog niet tevreden, wil eind van deze kuur minimaal 105 wegen op nuchtere maag, dus er moet nog minimaal 4 kilo bij, zo schoon mogelijk.

Ben druk in de weer met coaches, zal ergens volgende week een update geven!
 
  • Like
Waarderingen: Apw
Coaching Update

Ik heb een coach gevonden waar ik mee ga samenwerken, Kay Smeets ik weet niet of iemand van jullie hem kent? We hebben heel open gesproken over m’n wedstrijd ambities en alles wat erbij komt kijken, en ik had een goed gevoel bij alles. Bij de andere coaches en teams die ik had benaderd voelde het allemaal net iets minder persoonlijk. We kunnen dus snel een planning en plan van aanpak maken voor een wedstrijd, I’m excited! :D

Eind afgelopen week twee rustdagen ingelast, merkte dat mijn energielevel een beetje aan de lage kant was, mogelijk een teken van overtraining. Voel me nu weer goed, dus kan weer vol gas knallen, er moeten nu echt weer even wat kilo’s bij. Ik woog vanochtend 101,5 op nuchtere maag (weeg nu al 2/3 weken rond de 100), wil echt minimaal 105 wegen over 6 weken. Ik houd deze week nog de 4520 kcal die ik sinds vorige week eet aan, en als ik eind van de week niks ben aangekomen gooi ik dit weer omhoog

Verder had ik sinds vorige week last van een bultje onder m’n rechter tepel. Voelde als een soort klein zacht blubber zakje onder m’n tepel. Ik neem sinds ik het opmerkte elke dag 10mg nolva en 10mg clomid, en het begint al beetje weg te trekken. Het wordt in ieder geval niet erger :p
 
Gooi die clomid eruit. Die troep doet niks tegen gyno. Wat ben je allemaal aan het doen bro?
 
Gooi die clomid eruit. Die troep doet niks tegen gyno. Wat ben je allemaal aan het doen bro?

Ik heb een PCT formule met clomid en nolva samen in een pilletje
 
Ja dat is wel een goede reden om medicijnen te nemen die je helemaal niet nodig hebt.

Dit zeg ik niet, maar wou zzm iets doen tegen de opkomende gyno. Nogmaals het trekt al weg, zal wel wat nolva inslaan just in case het weer terug komt
 
Lijkt op Gers Pardoel z’n broer :o heb zijn fysiek en naam wel vaker zien passeren op m’n insta feed. Verder geen idee hoe die werkt.

Benieuwd naar de planning wel.
 
Bijna weer het einde van week 7 :cool:

Heb na een zware chest training afgelopen maandag weer een stapje terug moeten doen wegens een blessure die weer op kwam spelen. Heb sporadisch last van een ontsteking in het kraakbeen van mijn ribben/borstbeen (soort van Syndroom van Tietze). Heb in het verleden meegemaakt dat het zo erg was dat ik een week invalide was, en pas na een aantal weken weer zwaar kon trainen. Dus nadat ik het maandag voelde gelijk even rust genomen tot het wegtrok (2 dagen). Gister weer getraind en ging lekker dus we kunnen weer :pressing:

Gewicht vanochtend op nuchtere maag was 102,3 kg dus ben wel weer aangekomen. Heb nog 5 weken om (minimaal) 3 kilo aan te komen, dan ben ik tevreden over de kuur. Er is ook kans dat ik hem doortrek maar dat moet ik even met m’n coach overleggen.

Ook mijn tepel is weer weggetrokken dus kan weer stoppen met de nolva
 
Ik zit ook al bijna een jaar bij grow coaching bij Kay. Ga dit jaar in december ook meedoen aan de sap cup đŸ€™
 
Ik zit ook al bijna een jaar bij grow coaching bij Kay. Ga dit jaar in december ook meedoen aan de sap cup đŸ€™

Tof! :D Hoe is je ervaring met Kay so far?

Welke klasse ga je meedraaien op de SAP cup? En wat is je doel kwa podium gewicht? Als ik zelf niet red om podium ready te zijn voor de SAP kom ik iig zeker kijken ;)
 
Tof! :D Hoe is je ervaring met Kay so far?

Welke klasse ga je meedraaien op de SAP cup? En wat is je doel kwa podium gewicht? Als ik zelf niet red om podium ready te zijn voor de SAP kom ik iig zeker kijken ;)
Kay heeft me zeker verder geholpen. Ben inmiddels al jaren serieus aan het trainen en wil ook keer op het podium vandaar dat ik via grow coaching bij kay kwam. Bedoeling was bodybuilding 90kg, maar ik verwacht dat het 80kg word, aangezien dit de eerste keer voor me is had ik niet verwacht dat je vanuit je eind bulk vorm zomaar 20kg kwijt kunt raken om podium waardig te zijn. Beginnersfout 😅
 
Kay heeft me zeker verder geholpen. Ben inmiddels al jaren serieus aan het trainen en wil ook keer op het podium vandaar dat ik via grow coaching bij kay kwam. Bedoeling was bodybuilding 90kg, maar ik verwacht dat het 80kg word, aangezien dit de eerste keer voor me is had ik niet verwacht dat je vanuit je eind bulk vorm zomaar 20kg kwijt kunt raken om podium waardig te zijn. Beginnersfout 😅
Geheel afhankelijk hoe je bulkt. Ik verlies max 10 kilo altijd maar.
 
Geheel afhankelijk hoe je bulkt. Ik verlies max 10 kilo altijd maar.
Eerste keer dat ik zon wedstrijd traject inga en dus nog meer me eigen lichaam leer kennen. Waar ik voorheen dacht eind bulk 100kg = podium 90kg is dat achteraf gezien zwaar overschat. En was waarschijnlijk ook stukken hoger in vet % dan andere đŸ·
 
Coaching update

We gaan ons richten op de Juliette Bergmann Cup 2022 :D Dit geeft m'n coach en mij genoeg tijd om mijn lichaam te leren kennen en kijken waar mijn lichaam op reageert. Heb mijn trainingsschema en macro’s binnen al, we kunnen aan de slag. :wl:

Het gaat wel even wennen worden om niet mijn eigen ding te doen, ik train al 10+ jaar op mijn manier. Maar als je wedstrijdniveau wilt bereiken moet je nou eenmaal open staan voor nieuwe dingen en op de lange termijn gaat het zijn vruchten afwerpen, daar heb ik vertrouwen in. Het plan nu is om iets leaner te worden, dus een soort mini cut van 4 weken om mijn lichaam meer responsive te krijgen. AAS gaan ook iets omlaag. We doen nu eigenlijk wat stappen terug zodat we meer ruimte hebben voor de aanloop voor de volgende sprong (de sprong naar MASSA :flex:)

Eerste keer dat ik zon wedstrijd traject inga en dus nog meer me eigen lichaam leer kennen. Waar ik voorheen dacht eind bulk 100kg = podium 90kg is dat achteraf gezien zwaar overschat. En was waarschijnlijk ook stukken hoger in vet % dan andere đŸ·

Je bent niet de eerste die zo’n inschattingsfout heeft gemaakt. Ooit eens mezelf natty naar 105 kilo gebulkt, dacht dat ik dan rond 100 kilo vrij lean zou zijn. Viel zoals je kan raden vies tegen ik kon weer terug richting de 90 :o
 
Coaching update

We gaan ons richten op de Juliette Bergmann Cup 2022 :D Dit geeft m'n coach en mij genoeg tijd om mijn lichaam te leren kennen en kijken waar mijn lichaam op reageert. Heb mijn trainingsschema en macro’s binnen al, we kunnen aan de slag. :wl:

Het gaat wel even wennen worden om niet mijn eigen ding te doen, ik train al 10+ jaar op mijn manier. Maar als je wedstrijdniveau wilt bereiken moet je nou eenmaal open staan voor nieuwe dingen en op de lange termijn gaat het zijn vruchten afwerpen, daar heb ik vertrouwen in. Het plan nu is om iets leaner te worden, dus een soort mini cut van 4 weken om mijn lichaam meer responsive te krijgen. AAS gaan ook iets omlaag. We doen nu eigenlijk wat stappen terug zodat we meer ruimte hebben voor de aanloop voor de volgende sprong (de sprong naar MASSA :flex:)



Je bent niet de eerste die zo’n inschattingsfout heeft gemaakt. Ooit eens mezelf natty naar 105 kilo gebulkt, dacht dat ik dan rond 100 kilo vrij lean zou zijn. Viel zoals je kan raden vies tegen ik kon weer terug richting de 90 :o
Had hetzelfde met Kay, die adviseerde ook eerst wat droger te worden en dan te starten met een kuur tot de sap cup. Bedoeling was 8 weken cutten maar zit nu in week 12 inmiddels. Wel al een wereld van verschil en bijna 13kg kwijtđŸ·
 
20210622_234319.jpg

Physique update

Ik moet nu wekelijks physique updates maken voor m’n coach, dus zal eens in de zoveel weken (als ik merk dat ik goede progressie heb geboekt) ook hier een paar foto’s plaatsen.

Ik woog vanochtend 102,7 kg op nuchtere maag. Het doel is nu om wat leaner te worden dus dit zal wat omlaag gaan in de komende weken. Het plan is 4 weken cutten, ik hoop dat ik dat red want zat net zo lekker in m’n bulk, en wil zo snel mogelijk weer kunnen groeien.

Stiekem vind ik het ook jammer dat m’n AAS omlaag zijn, en heb gelijk het idee dat ik het merk aan m’n energie en humeur, maar dit is gewoon placebo natuurlijk

Workouts zijn ook even wennen; ten eerste zijn het veel nieuwe oefeningen en daarbij deed ik altijd pyramide sets, en volgens mijn nieuwe schema moet ik gewoon alle sets hetzelfde gewicht aanhouden. Ik zal dus even nodig hebben om in dit nieuwe ritme te komen, hoop er met een week of twee lekker in te zitten.

Had hetzelfde met Kay, die adviseerde ook eerst wat droger te worden en dan te starten met een kuur tot de sap cup. Bedoeling was 8 weken cutten maar zit nu in week 12 inmiddels. Wel al een wereld van verschil en bijna 13kg kwijtđŸ·

13 kilo is niet niks, was je heel dik dan..ik hoop echt niet dat er bij mij zoveel af moet ik voel me al een scharminkel
 
Wat voor doseringen mag je nu zetten van je coach? En wat deed je ervoor?

Vind het niet raar dat hij je eerst nog wat laat cutten. Geen idee hoelang je inde bulk zat natuurlijk.
 
Bekijk bijlage 530699

Physique update

Ik moet nu wekelijks physique updates maken voor m’n coach, dus zal eens in de zoveel weken (als ik merk dat ik goede progressie heb geboekt) ook hier een paar foto’s plaatsen.

Ik woog vanochtend 102,7 kg op nuchtere maag. Het doel is nu om wat leaner te worden dus dit zal wat omlaag gaan in de komende weken. Het plan is 4 weken cutten, ik hoop dat ik dat red want zat net zo lekker in m’n bulk, en wil zo snel mogelijk weer kunnen groeien.

Stiekem vind ik het ook jammer dat m’n AAS omlaag zijn, en heb gelijk het idee dat ik het merk aan m’n energie en humeur, maar dit is gewoon placebo natuurlijk

Workouts zijn ook even wennen; ten eerste zijn het veel nieuwe oefeningen en daarbij deed ik altijd pyramide sets, en volgens mijn nieuwe schema moet ik gewoon alle sets hetzelfde gewicht aanhouden. Ik zal dus even nodig hebben om in dit nieuwe ritme te komen, hoop er met een week of twee lekker in te zitten.



13 kilo is niet niks, was je heel dik dan..ik hoop echt niet dat er bij mij zoveel af moet ik voel me al een scharminkel
Was niet echt dik, definitie was niet zichtbaar maar was gewoon te hoog in vet% en aangezien ik ook met een kuur voor de sap cup wilde starten was het verstandiger om eerst naturel wat droger te worden en ben dus 13kg kwijt inmiddels en wel veel meer definitie zichtbaar momenteel, schijnbaar reageert je lichaam beter als je droger bent gaf Kay aan. Voelde me op het begin ook ellendig dat ik zoveel afviel, maar dan word elke week steeds meer zichtbaar waarvoor je al die tijd gesport hebt en worden je spieren qua looks groter, maar qua cms minder đŸ€Ș

kunt trouwens in me “voorstel topic” paar maanden geleden zien wat mijn start was voor de bulk op 97.5kg en daar is dus nu 13kg vanaf en reken er maar op dat er nog steeds 3/5kg af moet voordat ik echt helemaal podium klaar ben
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven