Fitness Seller

Kuurlog: Mijn Eerste Classic Physique Wedstrijd!

• Topic Starter Topic Starter
Wat voor doseringen mag je nu zetten van je coach? En wat deed je ervoor?

Vind het niet raar dat hij je eerst nog wat laat cutten. Geen idee hoelang je inde bulk zat natuurlijk.

Ik deed 500mg test en 250mg deca pw

Zit nu op 200mg test pw :o

Was niet echt dik, definitie was niet zichtbaar maar was gewoon te hoog in vet% en aangezien ik ook met een kuur voor de sap cup wilde starten was het verstandiger om eerst naturel wat droger te worden en ben dus 13kg kwijt inmiddels en wel veel meer definitie zichtbaar momenteel, schijnbaar reageert je lichaam beter als je droger bent gaf Kay aan. Voelde me op het begin ook ellendig dat ik zoveel afviel, maar dan word elke week steeds meer zichtbaar waarvoor je al die tijd gesport hebt en worden je spieren qua looks groter, maar qua cms minder 🤪

kunt trouwens in me “voorstel topic” paar maanden geleden zien wat mijn start was voor de bulk op 97.5kg en daar is dus nu 13kg vanaf en reken er maar op dat er nog steeds 3/5kg af moet voordat ik echt helemaal podium klaar ben

Ik zal je topic eens bekijken :D Ooh maar ben jij nu al gelijk met prep bezig dan? SAP cup is nog best ver weg ik neem aan dat je ook nog een (lean) groei fase gaat doen voordat je echt naar de podium shape gaat werken?

Ik deed 500mg test en 250mg deca pw

Zit nu op 200mg test pw :o

Ik zal je topic eens bekijken :D Ooh maar ben jij nu al gelijk met prep bezig dan? SAP cup is nog best ver weg ik neem aan dat je ook nog een (lean) groei fase gaat doen voordat je echt naar de podium shape gaat werken?
Ja idd, begin binnenkort aan 250 test e / 200 primo ew opbouwend/aanpassend richting de wedstrijd. Ben bijna op een vrij droog vet % dat de meeste resultaten behaald kunnen worden vanuit de kuur. Eerst lean bulk paar weken om minimaal vet te gainen tot 10-12 weken voor de sap cup en dan de prep in. Zon wedstrijd periodd is allemaal nieuw voor me dus is ff bekijken hoe of wat naarmate de tijd verstrekt ✌️

We zitten alweer in week 2 van mijn samenwerking met Kay en mijn cut phase :loopband:

Zoals ik eerder had gepost ben ik nu bezig met leaner worden om mijn lichaam meer responsive te krijgen voor de volgende grow phase. Ik ben nu sinds afgelopen donderdag van m’n oorspronkelijke 4520 kcals naar 3466 kcals.

Oude macros: Carbs 462g Protein 324g Fats 143g
Nieuwe macros: Carbs 450g Protein 210g Fats 70g

Het afvallen gaat snel, woog vanochtend 99,9 kg (vorige week maandag woog ik nog 103 kg). Ben een typische ectomorph dat is wel te merken. Gelukkig als het op dit tempo zo doorgaat kan ik waarschijnlijk met een paar weken alweer beginnen met GROEIEN! Ik kan al niet wachten. :p

Het placebo gevoel dat ik kreeg van minder AAS nemen is ook al verdwenen. Ik weet gewoon dat ik met deze dosis (200mg Test-E per week) nagenoeg al m’n massa ga behouden. Daarnaast voel ik me nog even energiek en m’n libido is ook aardig hoog.

Ook heb ik mijn trainingsstijl sinds afgelopen week aangepast, ik moest mezelf even wakker schudden over de manier waarop ik trainde. Best veel ego liften, en pakte bijna elke oefening aan als een powerlifter (zoveel mogelijk gewicht zo efficiënt mogelijk tillen) in plaats van bodybuilder (een specifieke spier tegen een weerstand samentrekken). Omdat ik nu een nieuw schema heb met veel nieuwe oefeningen was dit de perfecte gelegenheid om echt 100% op uitvoering te focussen. Voel me na de trainingen ook vele beter; mijn spieren zijn lekker vermoeid, maar mijn centrale zenuwstelsel heeft het een stuk minder te verduren. Goede omschakeling dus! :cool:

Ja idd, begin binnenkort aan 250 test e / 200 primo ew opbouwend/aanpassend richting de wedstrijd. Ben bijna op een vrij droog vet % dat de meeste resultaten behaald kunnen worden vanuit de kuur. Eerst lean bulk paar weken om minimaal vet te gainen tot 10-12 weken voor de sap cup en dan de prep in. Zon wedstrijd periodd is allemaal nieuw voor me dus is ff bekijken hoe of wat naarmate de tijd verstrekt ✌️

Spannend bro! Hoelang denk je nog te moeten cutten? Misschien dat we rond dezelfde tijd wel beginnen met de lean bulk :D, ik hoop echt met 2 a 3 weken lean genoeg te zijn. Ik kan iig niet wachten om voedsel en AAS weer lekker te verhogen

• Like
Waarderingen: AK
Spannend bro! Hoelang denk je nog te moeten cutten? Misschien dat we rond dezelfde tijd wel beginnen met de lean bulk :D, ik hoop echt met 2 a 3 weken lean genoeg te zijn. Ik kan iig niet wachten om voedsel en AAS weer lekker te verhogen
3/4 weken tot ik nettttt nog iets leaner ben 84kg bw momenteel dan kan ik rustig gainen en vet verliezen on cycle om toch nog wat spier massa te pakken icm dat ik niet moddervet word en de prep straks moet starten met een te hoog vet %.
Ben benieuwd wat de kuur meebrengt, maar verwacht dat het allemaal net een tikkeltje sneller gaat toz naturel manier😌

Start van week 3 van mijn (mini) cut :loopband:

Woog vanochtend 99,7, gewicht zakt dus niet zo extreem meer. Ik wil geloven dat ik al m’n massa behoud, en misschien zelfs nog wat massa win. Maar dit laatste is na 2 weken nog moeilijk zeggen. Wel zie ik dat ik wat leaner wordt. Verder niet veel updates aangezien mijn calorieën en AAS voorlopig waarschijnlijk hetzelfde blijven, dus ik zal mijn training ook toevoegen aan de log:

Ik doe momenteel een Push-Pull-Legs split, alle dagen een A en een B variant. De indeling is als volgt;

Maandag: Push A
Dinsdag: Pull A
Woensdag: Legs A
Donderdag: Push B
Vrijdag: Pull B
Zaterdag: Legs B
Zondag: Rust

Vandaag is het maandag dus heb Push A gedaan:

Barbell Bench Press 3 x 8-10
Incline Dumbbell Bench Press 2 x 10-12
Cable Flyes 3 x 12-15
Seated Dumbbell Press 3 x 8-10
Incline Dumbbell Y-Raises 3 x 10-12
Machine Dips 3 x 8-10
Rope Cable Tricep Extensions 3 x 10-12

Eerste helft van de workout was ik goed sterk tov vorige week, bench press haalde ik BIJNA 3 sets van 10 met 100 kg (dit gewicht is niet indrukwekkend, maar ik moet wennen aan deze stijl van trainen met hogere reps :o), laatste set haalde ik maar 9, dus volgende week weer proberen voordat ik het gewicht omhoog gooi. Halverwege de training kakte het in kwa kracht. Zal aan m’n calorie deficit liggen waarschijnlijk. Ik merk ook dat mijn pomp best snel verdwenen is sinds de cut..

Hier een physique update. Moet die lats wat dikker/wijder krijgen, dan krijg ik al aardig een classic physique look. Bouwen, bouwen, bouwen... :lifter:

20210705_182212.jpg

Benen mogen groter vind ik persoonlijk in die pose die je doet, zelfs voor classic. Rest is aardig in verhouding adh van die foto

Benen mogen groter vind ik persoonlijk in die pose die je doet, zelfs voor classic. Rest is aardig in verhouding adh van die foto

True, vind ik ook hoor. Train nu sinds 2 weken m'n benen twee keer per week ipv een keer. Denk dat dit wel verschil gaat maken , vooral als ik weer ga gainen. Thanks voor de feedback bro

Bijna het einde van week 3 van m'n (mini) cut

Gewicht vanochtend was 98,5 kg, maar ik zie het op een goede manier terug in de spiegel dus wordt niet meer zo depri van het dalende getal op de weegschaal. Voel me ook goed, en m’n libido is bijna iets te goed :o... vervelend want heb geen vriendin dus ben de heletijd aan het swipen en appen op dating apps. Heb ik hier en daar wel wat succes op, maar is wel vermoeiend om steeds op dates te gaan en beetje leuk te moeten doen om even te scoren. Maarja er zijn ergere dingen

Ook speelde er weer wat gyno op, dus neem sinds begin van de week 20mg nolva. M’n dikke tepels verdwijnen als sneeuw voor de zon, dus blij mee. :D

Vandaag heerlijk getraind, het is vrijdag dus dat betekend Pull B. Mijn workout was als volgt;

Dumbbell Single Arm Row 3 x 10-12
Unilateral Cable Lat Pulldowns 3 x 8-10
Rack Pulls 2 x 6-10
Rear Delt Machine Flyes 3 x 10-12
Incline Rear Delt Raises 3 x 12-15
Cable Bicep Curls 3 x 8-10
Dumbbell Incline Seated Hammer Curls 3 x 10-12

Voelde me sterk en had een heerlijke mind-muscle connection. Merkte toen ik begon met biceps dat ze nog fresh waren, dus dat is een goed teken, betekent dat ik met de rug oefeningen goed vanuit de rug aan het trekken ben. Ben echt benieuwd wat deze manier van trainen met strikte vorm me gaat brengen wanneer ik weer omhoog ga in calorieën een AAS. Ben iig helemaal klaar met ego liften.

Wat een flut workout vandaag..:( Afgelopen vrijdag al tijdens Rack Pulls een beetje door m’n rug gegaan. Gas terug geven was natuurlijk geen optie dus toen gewoon doorgegaan met de workout, en de dag erop tijdens Hack Squats kreeg ik weer last van m’n rug. Vandaag had ik ook weer last en straalde ook door naar m’n borstbeen zelfs (Heb een sporadisch terugkerende borstbeen blessure, klachten zijn vergelijkbaar met Syndroom van Tietze). M’n Push workout heeft er zwaar onder geleden, twee oefeningen geskipt en met alle andere oefeningen niet meer dan 2 sets gedaan, en kon natuurlijk niet te hard pushen want voelde gewoon dat het elk moment mis kon gaan. RIP deze workout, ik hoop dat ik me morgen weer beter voel. Wel echt kut want zit dus al laag in m'n kcals en laag in m'n AAS, dus een goede zware workout en een lekkere pomp is het enige waar ik me nog een beetje anabolic door voel.. :o

Ik hoor morgen van m’n coach of we de mini cut doortrekken en voor hoelang. Ik vrees dat er nog wel een week of twee bij gaan komen. Ben wel duidelijk leaner geworden maar schat mezelf nog wel zo rond de 14% en moet wss richting de 12%

• Sad
Waarderingen: Apw
Vandaag ging naar omstandigheden stukken beter. Werd vandaag wakker met nog wat last van m’n rug, maar duidelijk wel minder als voorheen. Borstbeen had ik helemaal geen last van. Twijfelde om even rust te nemen om helemaal te herstellen, maar na de check in met m’n coach die vertelde dat het einde van de mini cut in zicht is, was m’n motivatie zo hoog dat ik toch besloot de gym even te slopen :wl:

Het is dinsdag dus Pull A

Lat Pulldowns 3 x 10-12
Barbell Bent Over Rows 2 x 8-10
Machine Rows 3 x 10-12
DB Rear Delt Raises 3 x 10-12
Cable Facepulls 3 x 12-15
Incline DB Bicep Curls 3 x 8-10
Cable Rope Hammer Curls 3 x 10-12

Kon het niet laten om de bent over rows te doen :o, merkte wel dat m’n onderrug dat nog niet zo fijn vond. De rest van de workout was gelukkig niet zo belastend voor de onderrug, heb alleen bent over rear delt raises verwisseld voor machine rear delt flys om de rug wat rust te geven. Morgen staan squats op het menu maar misschien dat ik die wel even oversla en zorg dat ik even goed herstel..anders blijf ik maar kutten met die onderrug en wordt het mogelijk nog erger.

Zodra de minicut ten einde is zal ik een paar physique updates posten, als startpunt voor mijn grow phase

Vandaag ging naar omstandigheden stukken beter. Werd vandaag wakker met nog wat last van m’n rug, maar duidelijk wel minder als voorheen. Borstbeen had ik helemaal geen last van. Twijfelde om even rust te nemen om helemaal te herstellen, maar na de check in met m’n coach die vertelde dat het einde van de mini cut in zicht is, was m’n motivatie zo hoog dat ik toch besloot de gym even te slopen :wl:

Het is dinsdag dus Pull A

Lat Pulldowns 3 x 10-12
Barbell Bent Over Rows 2 x 8-10
Machine Rows 3 x 10-12
DB Rear Delt Raises 3 x 10-12
Cable Facepulls 3 x 12-15
Incline DB Bicep Curls 3 x 8-10
Cable Rope Hammer Curls 3 x 10-12

Kon het niet laten om de bent over rows te doen :o, merkte wel dat m’n onderrug dat nog niet zo fijn vond. De rest van de workout was gelukkig niet zo belastend voor de onderrug, heb alleen bent over rear delt raises verwisseld voor machine rear delt flys om de rug wat rust te geven. Morgen staan squats op het menu maar misschien dat ik die wel even oversla en zorg dat ik even goed herstel..anders blijf ik maar kutten met die onderrug en wordt het mogelijk nog erger.

Zodra de minicut ten einde is zal ik een paar physique updates posten, als startpunt voor mijn grow phase
Hoezo doe je niet als je last hebt van je rug oefeningen waar je rug assisted is, dus bv als je db row doet dat je op een bankje ligt. Zijn genoeg machines die dat doen, dan kan je onderrug herstellen en kan je wel gewoon nog gains maken. Beetje stom om door de pijn heen te trainen, straks loop je met een langere blessure

Hoezo doe je niet als je last hebt van je rug oefeningen waar je rug assisted is, dus bv als je db row doet dat je op een bankje ligt. Zijn genoeg machines die dat doen, dan kan je onderrug herstellen en kan je wel gewoon nog gains maken. Beetje stom om door de pijn heen te trainen, straks loop je met een langere blessure

Ja is ook stom :o

maar voor mij voelt een workout niet compleet zonder een barbell compound oefening.; Squat voor benen, bench voor chest en barbell rows of deads/rack pulls voor rug... ik kan honderd andere oefeningen doen maar voelt niet hetzelfde. Dus wil dan toch m'n fix hebben helemaal omdat gister al zo'n slappe workout was. Maar nu toch maar even een dag of twee rustig aan

Nadat ik donderdag tijdens mijn PUSH DAY (:o!) weer last kreeg van m’n rug, was ik er helemaal klaar mee. Naar mijn lichaam geluisterd en vrijdag toch maar een dagje rust genomen… Better safe than sorry. Gister voelde m’n rug stukken beter dus weer legs gedaan. Ging op zich prima, en vandaag rust dag dus denk dat ik nu wel goed hersteld ben. Volgende week kan ik weer knallen dus!

Deze week ook begonnen met health markers meten. Ik meet vanaf nu twee keer per week mijn bloeddruk, hartslag en bloedglucose. Ook wel interessant om hier te posten, dan wordt goed duidelijk welke invloed AAS en dieet heeft op deze markers. Afgelopen week waren dit mijn waardes (maandag en donderdag);

Bloeddruk: 136/79 - 127/75
Hartslag: 73 - 68
Bloedglucose: 4.9 - 5.4

Kay wilt mijn bloedglucose tussen de 4 en 5.5, voor optimale insuline gevoeligheid. Eerste meting was dus goed, de tweede wat minder. Ik vraag me dan altijd af hoe dat zo schommelt; ik eet elke dag precies hetzelfde op precies dezelfde tijdstippen..misschien omdat ik bij de tweede meting de dag ervoor niet had getraind vanwege last van m’n rug, dus minder carbs verbrand?...I dunno

Ik begin goed lean te worden. Heb hier gemengde gevoelens over, voel me aan de ene kant beetje ielig en skinny...soms kijk ik in de spiegel en lijk ik net een basketballer. Maar als je dan wel wat meer definitie ziet is het toch wel satisfying. Hier een pic die toch wel aangeeft dat ik leaner ben geworden;

20210716_233925.jpg

Had 4 weken geleden geen aders op de benen (iig niet koud) :p

GROEN LICHT! :D

De mini cut zit er op, we mogen weer gaan groeien. We gaan nu langzaam de kcals en AAS omhoog brengen om de komende maanden even goed lean mass aan te zetten. Dit zijn de huidige aanpassingen:

50g carbs erbij, wat me op een totaal brengt van:

500g Carbs
210g Protein
70g Fats
3701 kcals

en voor de kuur ga ik van m’n huidige 200mg Test-E per week naar:

250mg Test-E per week
250mg Primobolan per week
25mg Proviron elke dag

Vandaag de eerste injectie van deze nieuwe stack gezet. Gelijk de volledige 250mg Primo en nog 150mg Test-E (had maandag al 100mg test gezet van m’n cruise dosis nog ) en vanaf maandag zal ik 2 keer per week 125mg primo en 125mg test zetten. De Proviron moet nog binnenkomen maar daar neem ik dus elke dag een 25mg tablet van.

20210722_154537.jpg20210722_154617.jpg

Dit zijn de laatste foto’s van de priming phase, deze shape is dus het huidige startpunt.
Gewicht was vanochtend een mooie ronde 98,0 kg. Hopelijk een van de laatste keren voorlopig dat ik onder de 100 kg weeg. :flex:

Waarom de proviron in bulk?

Ziet er verder wel goed uit. Die priming gaat je goed doen naar de toekomst denk ik.

Terug
Naar boven