AndroidHealthClinic

Late beginnings: Starting Strength log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ja en we hebben het daar ook over gehad, maar we vragen ons af hoe hij dan kan helpen. Me omhoog duwen als ik niet meer vanuit de onderste positie omhoog kom? Lijkt me niet simpel.

Wij zijn meestal met 2 personen die elk aan een kant gaan staan. Misschien kan je tijdens je set eens vragen aan iemand die daar rondloopt om even te helpen.

Anders kan je trainingsmaat achter jouw gaan staan. En wanneer je niet meer omhoog kan komen dan pakt hij de bar vast zodat jij er vanonder kan. En daarna kan hij ze gewoon op de grond leggen.

Zo doen wij het toch ongeveer als er maar 1 iemand is om bij te staan.

Met squatten gaat de spotter vlak achter de squatter staan en squat als het ware mee met zijn handen iets van het middel van de squatter af. Indien de squatter het net niet haalt hoeft de spotter maar lichte te helpen en doen dit dan vanuit zijn benen zonder rare fratsen als onder de bar vandaan kruipen oid.
Spotter hoeft meestal maar 10 of 20kg te helpen waardoor de squatter het makkelijk wel haalt.
Het ziet er misschien wat vreemd uit maar het is de gebruikelijke manier, werkt perfect.

Zoek het anders even op YouTube op als dit niet duidelijk is.

• Topic Starter Topic Starter
Ziet er goed en serieus uit. Houd ik wel van, mensen die echt tijd steken in het loggen.
Ik ga je volgen!

Bedankt, ik neem de training en voeding ook heel serieus en mijn trainingslog ook. Ik vind het ook heel tof dat er tot nu toe ook goeie serieuze reacties op komen. Dat motiveert mij dan weer om verder te blijven loggen.

Vrijdag 3 december 2010
Squat:
De squat is vandaag totaal mislukt. Ik heb tot twee keer toe een verkeerd gewicht aan de bar gehangen, toen had ik al teveel gesukkeld om alsnog 3 sets met het juiste gewicht te toen. Ik ga me herpakken, meer eten, beter focussen en dan aanstaande maandag nog eens 3 sets van 5 met 75 kg doen. Dat heb ik een week geleden nog gehaald en na deze rampweek qua squat zal ik daarmee verder gaan komende maandag. Vanaf daar zal ik me richten op 2,5 kg erbij per sessie.

Overhead press:
Na opwarmsets 3x5 met 34 kg, dus 4 kg verhoogd. Het gaat nog steeds prima. Nu begint het wat meer moeite te kosten. Volgende keer 2 kg verhogen.

Bent over row:
Na opwarmsets 3x5 met 50 kg. Dat is opnieuw 5 kg hoger dan vorige keer. Ik heb er opnieuw 5 kg bijgedaan, omdat deze oefening nog niet veel moeite kostte. Ook nu gaat het allemaal nog heel vlot. Toch maar niet te grote stappen nemen, daarom volgende keer 2,5 kg erbij.

Laatst bewerkt:
Squatsessie van gisteren vergeten en volgende keer gewoon het gewicht wat je gisteren moest doen erop hangen.
Soms heb je een slechtere dag maar meestal is de volgende training dan gewoon weer ijzersterk.

Squatsessie van gisteren vergeten en volgende keer gewoon het gewicht wat je gisteren moest doen erop hangen.
Soms heb je een slechtere dag maar meestal is de volgende training dan gewoon weer ijzersterk.

Ga ik zeker doen. Ik kan nu twee dagen rusten en maandag terug volle bak squatten.

De planning voor deze week:
Na al het gesukkel met de squat ben ik vastberaden om deze week op maandag te squatten met 77,5 kg, woensdag met 80 kg en vrijdag dan de 82,5 kg te bereiken. Dan heb ik bijna twee weken erover gedaan om van 75 naar 82,5 kg te gaan, maar goed. De deadlift gaat lekker, is mijn sterkste oefening denk ik. Ik ga vanavond de 87,5 kg doen, vrijdag de 92,5 kg. Volgende week maar 1x deadliften en dan wil ik de 97,5 kg halen. Op maandag 20 december wil ik dan 100 kg doen. De benchpress: vanavond moet de 47,5 kg wel lukken, komende vrijdag de 50 kg hoop ik. Deze week ga ik ook beter op de voeding letten.

Laatst bewerkt:
De planning voor deze week:
Na al het gesukkel met de squat ben ik vastberaden om deze week op maandag te squatten met 77,5 kg, woensdag met 80 kg en vrijdag dan de 82,5 kg te bereiken. Dan heb ik bijna twee weken erover gedaan om van 75 naar 82,5 kg te gaan, maar goed. De deadlift gaat lekker, is mijn sterkste oefening denk ik. Ik ga vanavond de 87,5 kg doen, vrijdag de 92,5 kg. Volgende week maar 1x deadliften en dan wil ik de 97,5 kg halen. Op maandag 20 december wil ik dan 100 kg doen. De benchpress: vanavond moet de 47,5 kg wel lukken, komende vrijdag de 50 kg hoop ik. Deze week ga ik ook beter op de voeding letten.
Zover ik weet ga je uiteindelijk naar wekelijks verhogen met 2,5kg ipv elke training dus niet zo gek.
2,5kg per week verhogen is 10kg per maand dus 120kg per jaar mocht je het volhouden, succes daarmee :D :roflol:

Maandag 6 december 2010
Een uur later gaan trainen dan normaal. Nu 21u30, normaal 20u30.

Squat:
Na opwarmen nog eens 75 kg gedaan, alle drie sets gehaald. Voor het spotten ervoor gekozen dat mijn trainingsmaat me omhoog helpt als het niet meer gaat. De spotters van het powerrack zitten me in de weg anders. Volgende keer 77,5 kg. We zijn terug op de goede weg.

Bench press:
Na opwarmsets 3x5 met 50 kg. Normaal zou ik 47,5 kg doen maar mijn trainingsmaat heeft me aangeraden om 50 kg te pakken. Ik hben de uitdaging aangegaan, ik heb alles gegeven en ik heb er warempel 5, 3 en 4 reps uitgehaald. 5,4,4 had er wellicht nog ingezeten, in de derde set heeft mijn trainingsmaat me aangeraden om de bar kapot te knijpen en me goed kwaad te maken. Bedankt man, het heeft gewerkt! Yeah! Volgende keer zeker 3x5 met 50 kg.

Deadlift:
Na opwarmsets 1x5 met 90 kg. Volgende keer 95 kg.
Zonder veel moeite gelukt.

Goeie training!

Laatst bewerkt:
Goed om te zien dat je squat weer gelukt is, en je dl gaat ook mooi omhoog :D

Ik ben nu een maand bezig. Ik wil dips en chins gaan toevoegen. Dips 2x5-8 toevoegen aan de sessie met bench press en deadlift. Chins 2x5-8 toevoegen aan de sessie met press en row. Ik zal nog geen 2x5-8 halen maar ik wil het stilaan wel gaan opbouwen.

Laatst bewerkt:
Woensdag 8 december 2010
Squat:
De squat ging gelukkig weer ongelofelijk goed. Op eigen kracht en met goede vorm heb ik er vanavond zonder heel veel moeite 77,5 kg uitgehaald, 3x5. Bij het oppakken van de bar voelde het al helemaal niet zwaar. Gek he, maar ik ben blij dat de kracht en het vertrouwen weer terug is. Ik had wat angst gekregen voor deze oefening maar ik heb er nu weer vertrouwen in, omdat ik weet dat ik hulp zal krijgen als het echt niet meer gaat. Volgende keer 80 kg.

Overhead press:
Na opwarmsets 3x5 met 40 kg, dus 6 kg verhoogd 5tot nu toe steeds met 4 kg). Dit kostte veel inspanning maar eerste twee sets gingen goed. Ik heb 5, 5 en 3 gehaald. Volgende keer zelfde gewicht met 3x5, vorm mag er niet op achteruit gaan.

Bent over row:
Na opwarmsets 3x5 met 55 kg. Dat is opnieuw 5 kg hoger dan vorige keer. Ik heb er toch opnieuw 5 kg bijgedaan, omdat deze oefening nog niet veel moeite kostte. Ik was van plan 2,5 kg erbij te doen maar ik voelde dat ik nog over had. Nu met 55 kg moest ik echt wel werken maar toch ging het goed.

De doelen die ik gesteld had voor de eerste maand heb ik allemaal gehaald, behalve de squat (7,5 kg minder dan gepland). De bench press is precies gehaald, de andere oefeningen zijn veel hoger uitgekomen dan ik verwacht had. Ik heb hier een heel goed gevoel bij en ik haal heel veel voldoening uit het trainen.

Laatst bewerkt:
Vrijdag 10 december 2010
19u gaan trainen, veel eerder dan normaal. Ook nu niet druk. Zal aan de vrijdag liggen zeker?

Squat:
Na opwarmen 80 kg, alle drie sets op eigen kracht gehaald. De squat gaat dus weer goed. Ben ik heel blij mee. Volgende keer 82,5 kg.

Bench press:
Na opwarmsets 3x5 met 50 kg. Nog eens hetzelfde gewicht omdat ik maandag 5, 3 en 4 herhalingen gehaald heb. Helaas, vandaag kreeg ik er maar 5, 4 en 3 uit. Volgende keer nog eens 50 kg en dan moet 3x5 wel lukken.

Deadlift:
Na opwarmsets 1x5 met 95 kg. Dit gaat nog steeds prima, dit is de enige oefening waarbij ik steeds minstens 5 kg erbij heb kunnen doen en waarbij ik altijd alle reps heb gehaald. Blijkbaar mijn sterkste oefening. Volgende keer zal ik 100 kg pakken en dat betekent dat ik op een maand tijd het werkgewicht verdubbeld heb. Klinkt mooi, 100 kg...

Laatst bewerkt:
Erg goed!

Benchpress zou ik wat meer rust pakken tussen je sets, wacht een minuutje oid langer zou ik zeggen, dan moet het goed komen :)

Ruim een maand geleden woog ik 85 kg. Dat is dan in de loop de weken opgelopen via 87 kg naar 88,1 kg afgelopen vrijdag. Zaterdagavond was het 89,5 kg, zondag 90,4 kg en vanmorgen (maandagochtend) ook 90,4 kg. Ik weet dat je niet te vaak je gewicht moet meten omdat dit ook kan schommelen. Maar toch, 2 kg op 2-3 dagen tijd is toch wel veel.... Op zich is elke kilo mooi meegenomen maar ik vraag me af hoe dit kan.

Ik ga jou zeker volgen ;)
We volgen ongeveer het zelfde schema, ik volg rippetoe en verschilt niet veel van starting strenght.

je gaat toch mooi vooruit, keep up the good work !

Ik ga jou zeker volgen ;)
We volgen ongeveer het zelfde schema, ik volg rippetoe en verschilt niet veel van starting strenght.

je gaat toch mooi vooruit, keep up the good work !

Thanks. Rippetoe is hetzelfde als Starting Strength. althans, Mark Rippetoe heeft het Starting Strength programma opgesteld.

De eerste kilo's zijn (helaas) grotendeels vocht wat je lichaam vast houd door te trainen maar vaak ook een kilo o.i.d. voedsel wat in je spijsverteringskanaal zit.
Ik ben destijds in nog geen 4 maanden meer dan 10kg aangekomen met maar weinig vet (van 11,x% naar 13%).

Ik hoorde dat 2kg ongeveer de maximale spiermassa is die je per maand kan gainen onder normale omstandigheden (geen AAS en spiergeheugen dus).

Ik zou als ik jou was maandelijks een foto'tje maken en vergelijken of je niet veel vetter begint te worden. Indien je vetter word, iets schoner/minder eten de maand erop :)
Thanks. Rippetoe is hetzelfde als Starting Strength. althans, Mark Rippetoe heeft het Starting Strength programma opgesteld.
Is inderdaad hetzelfde :)

Maandag 13 december 2010
Squat:
Na opwarmsets (10x bar, 5x 50%, 3x70%, 2x85%) heb ik op eigen kracht 3x5 met 82,5 kg gedaan. Ik heb weer vertrouwen in deze oefening, mede dankzij mijn trainingsmaat die me als spotter kan helpen als het niet meer gaat. Ik knal er gewoon 3x5 uit met blik op oneindig en de wil om te slagen. En het helpt. Volgende keer 85 kg.

Overhead press:
Na opwarmsets 3x5 met 37,5kg. Vorige keer ging ik van 34 naar 40 kg en dat was een te grote stap. Ook nu merk ik dat het wel veel is, de laatste herhaling in de derde set heb ik niet gehaald. Goede techniek is belangrijk dus volgende keer nog eens met 37,5 kg en dan 3x5 met betere techniek.

Bent over row:
Na opwarmsets 3x5 met 60 kg. Dat is opnieuw 5 kg hoger dan vorige keer. Ik was 57,5 kg van plan maar voelde me goed genoeg om 60 kg te doen. En het is met mooie vorm gelukt. Volgende keer 62,5 kg.

Ik kijk uit naar woensdag, dat wordt een mijlpaal want ik ga 5 herhalingen deadlift doen met 100 kg.

Laatst bewerkt:
Mooie training! Ga je volgen!

grtz

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven