- Waardering
- 57
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 72kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Goed dat je ook alleen bent gaan trainen, kon je niet een instructeur vragen te spotten zodat je alsnog minimaal je vorige squat kon evenaren? Mijn ervaring is namelijk dat als je een gewicht eenmaal volledig gehaald hebt, dit de keer erop ook lukt (ook al voel je je 'zwak').
Wat ik deed was ALTIJD verhogen in gewicht wanneer ik een gewicht gehaald heb tenzij ik meer dan 2 reps niet gehaald heb want na elke training word je sterker, zeker als (relatieve) beginner.
Mijn ervaring was dat er dan een goede kans was dat je het zwaardere gewicht alsnog haalt terwijl je de week ervoor moeite had met 2,5kg lichter.
Indien je 2 weken achter elkaar meer dan 2 reps niet haalt kan je een keer niet het gewicht verhogen.
Door dit log te volgen had ik besloten weer rippetoe-ish te gaan trainen want ik blijf het leuke logjes vinden. Mijn schema staat in mijn handtekening.
Ik heb iets meer dan een jaar geleden even starting strength gevolgd maar vond het aanvoelen alsof ik 'niet genoeg gedaan had' en was bang dat mijn lichaam dan niet genoeg in balans was. Daarnaast was ik benieuwd naar wat een 4 daagse split met me deed (10kg spier in <4 maandenIk denk dat je gelijk hebt in wat je schrijf. Ik vind het ook super tof dat je mijn log zo volgt en feedback geeft. En ik kan je het schema aanraden, het werkt echt. Als ik terugkijk op de vooruitgang op nog geen twee maanden, op de meeste oefeningen, dan ben ik eigenlijk best heel tevreden. Ik had niet kunnen vermoeden dat het zo goed vooruit zou gaan. Ik volg je log ook, alleen denk ik dat je van mij nog niet zo heel veel kan leren.
).Je kunt ook beginnen met lat pulldown totdat je kan reppen met een gewicht wat in de buurt komt van je lichaamsgewicht.Woensdag 15 december 2010
Vanaf vandaag doen we op deze workout A nog 2x8 dips en op workout B 2x8 chins. Zonder tegengewicht om te helpen ging het nog niet, ik krijg er 1x2 met BW uit maar dan stel ik wel tegengewicht in om te helpen. Steeds iets minder tegengewicht. Ik wil die oefeningen graag doen, misschien helpen de dips bij de bench press. En de armen moeten sterker worden, ik voel de bench nog altijd niet in de borst maar in de armen.
. Bij de squat zal ik er maar op vertrouwen dat ik het gewicht van morgenavond nog eens aankan. Als ik morgen niet 3x5 met 90 kg haal, dan zal ik het gewicht van maandag (87,5 kg) nog eens 3x5 doen. Ik wil geen trainingen meer overslaan.
Misschien doen we dan toch iets verkeerd, want ik heb er ook last vanSinds donderdagochtend heb ik last van stekende pijn in de onderrug. Er zitten zo twee stukjes bot aan weerszijden achteraan de rug (net boven staartbeen) en het rechterbot doet zeer. Niet ondragelijk zeer, maar schoenen en sokken aandoen is momenteel een hele opgave. Ook pijn als ik mijn hoofd omlaag doe en dus mijn middenrif samendruk. Ik heb hier vaker last van gehad dus ik vermoed niet dat het door de trainingen komt. Ik hoop echt dat het tegen maandag, de volgende training, beter of over is. Ik ging nu zo goed vooruit en ik wil niet dat ik hierdoor minder goed kan trainen, of helemaal niet. Dit weekend maar paracetamol slikken, oefeningen doen en als het na het weekend niet over is, naar de chiropracter. Dat hielp vorige keer (2 jaar terug) ook heel goed. Na twee keer was ik er van af.
. Het is trouwens beter om brufen te nemen, want dat is ontstekingswerend.Misschien doen we dan toch iets verkeerd, want ik heb er ook last van. Het is trouwens beter om brufen te nemen, want dat is ontstekingswerend.
Goed nieuws!
Ik heb ook wel eens last vlakbij mijn staartbeen gehad, dit was tijdens/na squatten waarbij ik denk ik een verkeerde beweging gemaakt had. Let er goed op dat je onderrug ook mooi hol blijft, goede oefening hiervoor is overhead squats waarbij je je armen breed omhoog houd Zoals bij een snatch (olympische lift). Dit kan je gewoon oefenen met een bezemsteel oid thuis want ook zonder gewicht is dit zwaar en vooral lastig. Ik ken de oefening pas sinds afgelopen week maar voor een goede houding en flexibiliteit ben ik er nu al fan van!
Fijne kerst in elk geval!
ps. heb een nieuw logje aangemaakt, staat onderin mijn posts mocht je hem zoeken.
That's the spirit!Thanks, ik zal dat thuis eens gaan doen om dat gevoel van een holle onderrug goed aan te voelen. Vooralsnog zegt mijn trainingsmaat die me spot op de squat, dat de vorm er steeds goed uitziet. Ik merk dat ik de laatste weken heel sterk ben in de squat. Iedere keer verhoog ik met 2,5 kg en ik knal er elke keer op eigen kracht alle reps uit. Dat geeft een geweldig gevoel. Ik wil ze gewoon allemaal halen. Ik wil heel graag naar de 100 kg. Dat zijn pas echt stoere gewichten. De vorm laat ik er niet onder lijden, het is voor een groot deel mentaal op dat moment. I love it!

klopt. de verschillen trekken vanzelf bij zodra je hoger komt5kg op squat erbij, nice!
Deadlift gaat ook lekker en zolang de bench hoger ligt dan je military press zou ik me geen zorgen maken
Verhoudingen tussen oefeningen zeggen op dit moment niets, pas wanneer ze allemaal een klein plateau bereikt hebben zou ik ernaar kijken, echt niet eerder.