Fitness Seller

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

• Topic Starter Topic Starter
Wendler 9-1-4, SQ 5/3/1

SQ: (5+1)x80kg, W1RM = 96kg, daarna nog 3x10x60kg
RDL: 3x10x50kg
Dips, Pull-ups, Planks

Gewichten natuurlijk wel wat lichter, maar eerste serieuze squattraining in twee maanden. Alles mooi diep, dat wordt spierpijn morgen. Merk nu pas echt hoe ik dit gemist heb.

Woensdag MP 5/3/1

Dat is vast een lekker gevoel, incl spierpijn.

Wendler 9-2-1, MP 5/3/1

MP: (3+4)x37.5kg, W1RM = 46.2kg, daarna nog 3x10x27.5kg
DBRow: 3x10x38kg
DBBP: 3x10x22kg
Pull-ups, Face Pulls

MP ging heel goed, daarna was het een beetje op, misschien ook iets onder de leden. Toch lekker getraind.

Vrijdag DL 5/3/1

Wendler 9-2-2, DL 5/3/1

DL: (3+2)x100kg, W1RM = 117kg, daarna nog 3x10x70kg
Front Squats: 6x40kg, 6x50kg
Pull-ups, L-flies, planks

Nog altijd snel moe, vrouw en dochter zwaar verkouden, ik vermoed dat er onderhuids een strijd plaatsvindt. Gewichten wel gehaald, en concentratie 100% ivm onderrug, en dat ging allemaal goed, dus toch tevreden ondanks lage volume en vermoeidheid. Nu bijslapen in het weekend.

Maandag BP 5/3/1

Wendler 9-2-3, BP 5/3/1
BP: (3+2)x65kg, W1RM = 75.8kg, daarna nog 3x10x50kg

DBRows: 3x10x38kg
DBSP: 10x14kg, 2x10x12kg
pull-ups, face-pulls, front squats

Werkset BP viel wat tegen, maar de 3x10 BBB gingen wel weer beter dan verwacht. Al met al gemiddelde training.
Woensdag SQ 5/3/1

Laatst bewerkt:
Wendler 9-2-4, SQ 5/3/1
SQ: (3+3)x85kg, W1RM = 102kg, daarna nog 3x10x65kg

RDL: 3x10x60kg
pull-ups, dips, L-flies, planks

Redelijke training, gezin nog steeds in de lappenmand, nu ook met buikgriep. Hopelijk slaat dat niet over.

Vrijdag MP 5/3/1

Mooie training met alle extras.
Buikgriep heerst idd, hoor dat ook van collega's. Vaak handenwassen dus, zonder daarna de kraan, de handdoeken of de deurknop aan te raken ....

Mooie training met alle extras. Buikgriep heerst idd, hoor dat ook van collega's. Vaak handenwassen dus, zonder daarna de kraan, de handdoeken of de deurknop aan te raken ....
Idd, ze hebben hier op het werk zelfs van die desinfecterende ziekenhuisdoekjes neergezet!
Ps lkk nette training!

Dank mannen. Ja, die doekjes zijn wel goed. Ik heb hier nu beneden en boven van die desinfecterende handgels neergezet. Wel getut, maar mijn zoontje kotste gisteren om het uur alles eruit, en dat willen we graag vermijden.

Wendler 9-3-1, MP 5/3/1
MP: (1+4)x40kg, W1RM = 46.7kg, daarna nog 3x9x30kg

DBBP: 10x24kg, 10x22kg, 10x20kg
pull-ups, front squats

Geen bijzonderheden

Maandag DL 5/3/1

Wendler 9-3-1, MP 5/3/1
MP: (1+4)x40kg, W1RM = 46.7kg, daarna nog 3x9x30kg

DBBP: 10x24kg, 10x22kg, 10x20kg
pull-ups, front squats

Geen bijzonderheden

Maandag DL 5/3/1

Behalve dat je niet ziek bent geworden ;)

Wendler 9-3-2, DL 5/3/1
DL: (1+2)x105kg, W1RM = 115kg, daarna nog 3x8x80kg

Front Squats: 3x5x50kg
Pull-ups, dips, planks, L-flies, Face Pulls

Lekkere training, goede focus. DL nog wel wat in de tank maar rustig aan.

Woensdag BP 5/3/1

---------- Toegevoegd om 11:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:49 ----------

Behalve dat je niet ziek bent geworden ;)
Haha, inderdaad! Ga morgen wel naar de huisarts, want kuit is nu - na 3 maanden - nog steeds niet helemaal goed. En mijn rechter achillespees is nu ook dikker dan de linker... :(

Gisteren huisarts en vanochtend chirurg. Blijk ik al 3 maanden rond te lopen met een Achillespeesruptuur...
Eigen schuld, dacht dat het zweepslag was en vond het niet nodig naar de dokter te gaan. Stomme eigenwijsheid...
Aan de andere kant ben ik nu wel misschien een paar weken gips misgelopen, en gips is niet leuk.

Rust is nu het devies, morgen naar de fysio voor mobiliteitsoefeningen, over 6 weken ter controle weer naar chirurg. De pees is wel herstellend, maar ik heb het herstel waarschijnlijk flink vertraagd door juist te belasten... :(

De komende tijd dus zeker geen LB trainingen meer. Nog even denken wat ik met UB wil doen. Eerst maar eens die fysio morgen.

Gisteren huisarts en vanochtend chirurg. Blijk ik al 3 maanden rond te lopen met een Achillespeesruptuur...
Eigen schuld, dacht dat het zweepslag was en vond het niet nodig naar de dokter te gaan. Stomme eigenwijsheid...
Aan de andere kant ben ik nu wel misschien een paar weken gips misgelopen, en gips is niet leuk.

Rust is nu het devies, morgen naar de fysio voor mobiliteitsoefeningen, over 6 weken ter controle weer naar chirurg. De pees is wel herstellend, maar ik heb het herstel waarschijnlijk flink vertraagd door juist te belasten... :(

De komende tijd dus zeker geen LB trainingen meer. Nog even denken wat ik met UB wil doen. Eerst maar eens die fysio morgen.

Op 48jarige leeftijd beachboy training!

Nu ff srs wat een rotnieuws, sterkte met het herstel

Dat is balen. Ik ben het wel met je eens dat het stom en eigenwijs was om niet naar die zweepslag te laten kijken. Het is tenslotte geen verkoudheid...
Sterkte ermee, maar weer ;)

Dank voor de steun mannen! Gisteren bij fysio, dat was gelukkig een hele goeie. Goede oefeningen en info gekregen. Gaat waarschijnlijk allemaal wel goed komen.

Wendler 9-3-3, BP 5/3/1

BP: (1+2)x67.5kg, W1RM = 74.2kg. Daarna nog 3x10x50kg
DBSP, Pull-ups, Dips, DB Curls

Dat was de laatste Wendler van deze cyclus, want Squats doe ik voorlopig niet. Volgende week nog wat UB trainen, na de kerst een week weg, en in het nieuwe jaar zien we wel weer.

Ha ha sorry, mijn opmerking klinkt achteraf niet als 'steun', maar zo rot bedoel ik het niet hoor...
gelukkig positieve info van de fysio!

En zo vatte ik het ook niet op hoor neet! En de waarheid zeggen, ook als dat niet leuk is, is pas echt steun.

Oh shit das niet mis kerel. Mazzel dat het nog wel goed kan herstellen, want als je straks met een volledige ruptuur zit ben je nog verder van huis.

Vind het overigens wel knap dat je daar de afgelopen tijd zomaar door heen heb getraind :D

Iig veel succes met herstel! ben benieuwd hoe het gaat lopen.

• Like
Waarderingen: LKK
Ja, een gedeeltelijke ruptuur dus. Gaan ze daar geen staaldraadje door trekken om het tegen elkaar te houden?

Terug
Naar boven