Fitness Seller

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

Welkom terug LKK,

• Topic Starter Topic Starter
Dank Koster!
@Robke: die 1-leg sideway leg presses zien er boeiend uit. Ik zal eens zien of ik er wat mee kan.

Spierpijn in rug en benen! Yes!!

UB opbouwtraining. BP, SP, DBRows, Pull-downs, face pulls, L-flies, planks, alles iets zwaarder dan vorige keer.
Van het weekend iets te enthousiast een blokje om gewandeld, en voel de kuit nu weer wat meer. Rustig aan maar weer.

Maar er zit een opgaande lijn in, dat is de belangrijkste boodschap!

LB opbouwtraining. DL, Front Squats. Ook nog DB Curls, dips, face pulls, L-flies en planks.

Alles (behalve dips)zo'n beetje 3 sets van 10. Deads nu met 70kg, FrontSq met 20kg. Dips met BW 3x3, dat zal weer snel omhoog gaan. Kuit hield zich goed.

UB opbouwtraining. BP, DBSP, DBRows, Pull-downs, L-flies, planks, ook nog twee sets Front Squats, nu met 25kg. Alles weer iets zwaarder. Volgende week train ik nog zo, de week daarop begin ik weer aan een - lichte - Wendler cyclus

LB opbouwtraining.

Front Squats tot aan 10x30kg
DL tot aan 3x5x80kg
Squats tot aan 5x65kg

Voor het eerst weer Back squats. Vergeleken met Front Squats gaan de knieën duidelijk iets meer naar voren, en geven daardoor iets meer spanning op de kuit. Wel heel goed voor je techniek dit, dwingt je gewicht netjes op de hielen te houden. Volgende keer weer iets zwaarder.

Gaat weer netjes hier, zowel de variatie aan oefeningen als het gewicht.

UB opbouw training

Erg druk op het werk, dus even snel tussendoor met te weinig eten op, maar ging toch redelijk.

BP: 3x5x60kg, wel zwaar maar ging
DBRow: 3x12x34kg, bijna weer terug op oude nivo, is relatief sterk
Shoulder Press: 5x35kg, 3x35kg, 3x35kg, dit is nog vrij zwaar
Pull-ups: 3x3, met smokkelen, dit is nog helemaal niks
Face Pulls, L-flies

---------- Toegevoegd om 13:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:39 ----------

@Neet: bedankt man! Ben erg blij weer lekker bezig te zijn.

LB opbouwtraining

Nog steeds heel druk, dus alleen het belangrijkste gedaan en daarna snel weer weg

Squats: 3x5x70kg
DL: 3x5x90kg
L-flies, planks

Kracht begint weer wat terug te komen. Ik blijf volgende week ook nog zo opbouwen met UB/LB, 3x5 op de grote compounds en elke keer een beetje verhogen. Daarna terug naar Wendler

UB opbouwtraining

SP: 3x5x35kg
DBRow: 3x12x36kg
BP: 5x60kg, 3x60kg
Pullups: 3,3,2
Front Squats: 2x10x40kg
L-flies, Face Pulls

Nu Shoulder Press maar eens eerst, merk je wel later op de bench. Het begint steeds meer op mijn geowne Wendlerschema te lijken. De Front Squats zijn voorde techniek en vooral ook voor de Core. Ik ken eigenlijk geen andere oefening die de Core zo direct aanspreekt.
Morgenochtend vroeg op reis en woensdagavond pas terug. Misschien do en vr trainen, anders deze week 1 training overslaan.

LB opbouwtraining

SQ: 3x5x75kg
DL: 3x5x95kg
dips: 2x5xBW
L-flies

Nog wat moe van reis, maar toch lekkere training. Maandag begin ik weer aan Wendler, de eerste cyclus met gewichten die aansluiten op de opbouw van de afgelopen weken.

Mooi om deze updates te zien. De kuit houdt het nog en je durft de belasting weer geleidelijk op te voeren dus met SQ en DL.

Goede comeback kerel... ga je vlot af blijkbaar. Zelfs met de drukte :thumbs:

Bedankt mannen!

Terug naar Wendler, we beginnen Cyclus 9 opnieuw met lichtere gewichten: 9-1-1, UB, SP 5/3/1
SP: (5+3)x35kg, W1RM = 44,3kg
daarna nog 3x10x25kg

DBBP: 10x20kg, 10x22kg, 10x20kg
Pull-ups: 4,3,3xBW
Face Pulls: 2x10x23kg
Front Squats: 10,8x40kg

Voelde allemaal wel zwaar, maar toch lekkere training. Woensdag DL.

stevige DB rows :thumbs:

Wendler 9-1-2, DL B/3/1

DL: (5+3)x95kg, W1RM: 120.3kg
Front Squats: 6x40kg, 2x8x45kg
dips, pull-ups, face-pulls, L-flies

Deadlifts iets te enthousiast, en voel het nu wel in onderrug. Even in de gaten houden en beter op de concentratie letten.

Vrijdag BP

---------- Toegevoegd om 14:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:56 ----------

@Robke: dank je. DB rows zijn idd relatief sterk vergeleken met de rest. Ik doe ze redelijk explosief, tik steeds de grond aan, en laat ze bv na 8 reps heel even op de grond rusten om adem te happen. Al met al niet superstrikt, maar wel een lift waar ik regelmatig een stapje vooruit in kan maken.

Idd erg sterke db rows kerel. Kuit gaat ook nog steeds goed?

Dank voor het vragen Daan. Ja, gaat nog steeds goed. Elke dag ietsje beter, maar voordat het echt helemaal over is - dat rechts weer net zo voelt als links - zal nog wel een tijdje duren.

Wendler 9-1-3, BP 5/3/1

BP: (5+4)x60kg, W1RM = 78.0kg, daarna nog 3x10x45kg
DBSP, Pull-ups, Face Pulls, Front Squats, Planks

Alles rap achter elkaar, vanmorgen 88kg op de weegschaal, dus gewicht is weer op peil, en kracht begint langzaamaan ook weer te komen.

Maandag SQ 5/3/1

Terug
Naar boven