XXL Nutrition

LKK's log - Vijftiger doet Stronglifts/Madcow/Wendler

OK, ik ga eens wat varieren met grips om een gevoel te krijgen.
Maar eerst weer een paar gewichtsloze weken ;-)

Ik kom met mijn handen niet aan de barbell bij front ;) Gewoon 2 vuisten maken en die op hoogte, of eventueel hoger,
dan je voorhoofd houden. Dan drukken je front delts sowieso de barbell op zijn plek ;)

• Topic Starter Topic Starter
Helaas tegenslag. Gisteren bij het bedrijfsuitje (sportieve activiteiten) leek het me leuk om weer eens te squashen. Domdomdom, zweepslag in de rechterkuit, vrouw moest me komen halen want zelfs autorijden ging niet. Tot ik weer kan fietsen of autorijden kom ik geeneens *naar* de gym, benen trainen zal nog wel wat langer duren. Ik hompel door het huis, gelukkig ben ik thuiswerker.

Zweepslag duurt '2 tot 8 weken' voor het weer hersteld is. Heel jammer want het trainen ging net zo lekker en ik kwam in de buurt van mijn max-en. Dat wordt over een tijd weer geduldig opbouwen. Nu ja, niets aan te doen, we maken er maar het beste van.

zuur ... sporten is ook helemaal niet gezond man!

Crap! Het zit je niet mee he!

klote heb het ook een paar keer gehad en ik heb toen veel oefeningen moeten doen om het weg te krijgen
je moet echt door de pijn heen strekken om het weg te krijgen
sterkte joh

Ah dat is balen man. Ging idd erg lekker, maar shit happens. Iig goed dat je het rustig aan doet, anders is de kans op een recidief vrij groot. Succes met t herstel!

Dank mannen!

Helaas tegenslag. Gisteren bij het bedrijfsuitje (sportieve activiteiten) leek het me leuk om weer eens te squashen. Domdomdom, zweepslag in de rechterkuit, vrouw moest me komen halen want zelfs autorijden ging niet. Tot ik weer kan fietsen of autorijden kom ik geeneens *naar* de gym, benen trainen zal nog wel wat langer duren. Ik hompel door het huis, gelukkig ben ik thuiswerker.

Zweepslag duurt '2 tot 8 weken' voor het weer hersteld is. Heel jammer want het trainen ging net zo lekker en ik kwam in de buurt van mijn max-en. Dat wordt over een tijd weer geduldig opbouwen. Nu ja, niets aan te doen, we maken er maar het beste van.

Oww, da's knap irritant. En nu verstandig zijn en niets forceren de komende weken ....;)

Hoe is t met je kuit? T is zo stil hier.

Bedankt voor het vragen! Het is stil omdat ik weinig te melden heb. :)

Kuit gaat lllaaannnnggggzzzzaaaaammmm vooruit. De plek waar de scheur zit voelt steeds beter aan, maar rondom, en ook bij de enkel is het nog steeds dik en stijf, dus weinig mobiliteit. Van het weekend wat ommetjes gemaakt met krukken, maar dat bleek toch nog iets teveel belasting te zijn. Gisteren rustig aan gedaan, vandaag weer een wandelingetje proberen en misschien de fiets proberen. Fietsen zou op zich mss al wel kunnen, maar ben bang voor plotseling steun moeten zoeken met rechterbeen en dan de boel weer verkloten. Als ik weer gerust kan fietsen ga ik direct naar de gym, want UB kan ik gewoon doen.

Bedankt voor het vragen! Het is stil omdat ik weinig te melden heb. :)

Kuit gaat lllaaannnnggggzzzzaaaaammmm vooruit. De plek waar de scheur zit voelt steeds beter aan, maar rondom, en ook bij de enkel is het nog steeds dik en stijf, dus weinig mobiliteit. Van het weekend wat ommetjes gemaakt met krukken, maar dat bleek toch nog iets teveel belasting te zijn. Gisteren rustig aan gedaan, vandaag weer een wandelingetje proberen en misschien de fiets proberen. Fietsen zou op zich mss al wel kunnen, maar ben bang voor plotseling steun moeten zoeken met rechterbeen en dan de boel weer verkloten. Als ik weer gerust kan fietsen ga ik direct naar de gym, want UB kan ik gewoon doen.

Damn frustrerend als je door wil! Sterkte ermee!

niets is zo vervelend als willen trainen en niet kunnen trainen, maar succes met je kuit in elk geval..

Weet er alles van
Niet goed of helemaal niet kunnen trainen
Komt vast snel goed FF doorbijten

Vanochtend voor het eerst weer getraind! Kuit is nog steeds dik en stijf met weinig kracht maar wordt elke dag een heel klein beetje beter. Autorijden gaat weer, fietsen enigszins wankel maar gaat, lopen gaat maar niet al te lang.

Op de fiets naar de gym samen met lieve echtgenote en het volgende gedaan:
Bench Press, DB Rows, Shoulder Press, Pull Downs, L-flies, Face Pulls, BW Squats, Planks

Na ruim een maand thuis zitten en niets doen (wat sport betreft dan) zoals te verwachten heel veel krachtverlies en vooral ook conditieverlies. Lichte gewichten voelden zwaar en veel gehijg en gepuf. Maar heerlijk om weer wat te doen. Squats met BW gingen goed mits perfect in balans. Ietsje naar voren leunen en ik voel het direct in mijn kuit. Die blijven voorlopig nog op BW of met heel licht gewicht. Deadlifts zullen waarschijnlijk beter gaan omdat ik dan wat minder diep door de knieën hoef, ik hoop dat donderdag te proberen.

---------- Toegevoegd om 15:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:44 ----------

Overigens slechts een krappe 2kg afgevallen in deze periode wat me meevalt. Heb wel geprobeerd zo goed mogelijk te eten inclusief shakes. Die shakes hebben me waarschijnlijk gered, anders was ik denk ik flink meer afgevallen, want mijn eetlust wordt flink minder als ik niet beweeg.

Lekker dat je weer kan trainen man. Heb je nog een prognose gekregen van wanneer je weer volledig kan belasten?

Zou idd uitkijken met die squats, als je balans verliest kan dat goed fout gaan. Anders misschien tijdelijk een leg pressje een idee?

He, hij leeft weer ;)
Succes met het herstel. Maar rustig aan. Je wilt nu geen terugval hebben.

welcome back !

Bedankt mannen!! Vanochtend lekker wat spierpijn, merk nu pas hoe ik het trainen gemist heb.

@Daan: thuisarts.nl zegt 2 tot 8 weken herstel, en ook dat fysio geen zin heeft :) Leg press hou ik niet zo van ivm onderrug. Ik hou het voorlopig bij zeer lichte squats.

Vanochtend eerste LB training. DL met 60kg, Front Squats met 15kg, verder nog DB curls, dips in een machine, face pulls, L-flies en planks.

DLs en FSs gingen goed. Rechterbeen is in zijn geheel zwakker en stijver dan linkerbeen, niet alleen de kuit. Heel lekker om weer die bewegingen te maken al is het met lichte gewichten. Volgende keer een pietsje erbij.

Terug
Naar boven