XXL Nutrition

loastres log, I dont do this to look pretty !

• Topic Starter Topic Starter
wegens (her)examens stop ik de trainingen.
training hervat 1 september. dan gaat er keihard gebulkt worden

examens gedaan, vandaag eerste training,
niets speciaals, eerder een "wennings training" full body met licht gewicht.

bench press
lat pulldown
leg press
dumbbell shoulder press
core

4 sets

Jepla, tijd om weer te knallen!:fire::yell:

Welk schema ga je nu hanteren?

Jepla, tijd om weer te knallen!:fire::yell:

Welk schema ga je nu hanteren?

zal nog altijd een split zijn met iets meer core werk (wegens lage-rug klachten).
principe : elke set tot failure behalve opwarming

deze week zal ik de spiergroepen nog wat door elkaar schudden, maar vanaf volgende week is het serious bussiness !

zal nog altijd een split zijn met iets meer core werk (wegens lage-rug klachten).

deze week zal ik de spiergroepen nog wat door elkaar schudden, maar vanaf volgende week is het serious bussiness !

Zeer zeker wordt dat serieus. Heb ook een aantal weken elke set tot failure gedaan. Dat was echt moordend. Toen ik aan het volgende schema begon dacht ik van, that's it?:o

zo te zien veel kracht verloren, maar we werken met wat we hebben

Training woensdag 1 september

shouders en triceps

dumbbell shoulder press

20x12kg
10x16kg
9x20kg
7x20kg
5x20kg
7x18kg

upright row

10x25kg
12x30kg
10x30kg
8x30kg

dumbbell side raise
strict

10x8kg
9x8kg
8x8kg

cable pushdown

15x30kg
18x45kg
10x50kg
12x45kg => 8x35kg

overhead dumbbell extension

wat geklungel met 4kg dumbbells

core werk

XXX

commentaar : spieren moeten zeker nog wat aanpassen, spieren waren leeg na een beperkt aantal oefeningen.
bodyweight : 83kg
volgende 5 maand : stevig bulken (90kg en verder)
morgen eens goed de benen aanpakken en dan vrijdag rug

lets do this !!:cool:

Training donderdag 2 september
benen

gewicht niet van toepassing wegens lage rug

squat
leg press
stiff legged dumbbell deadlift
leg curl
seated calf raise
standing calf raise

4-3sets

was nog wel een lekkere training hoor ;)

Slecht plan..

Je gaat echt niet sneller groeien op die halve herhaling die je extra probeert te maken, je gaat er wel minder snel van herstellen, wat een negatieve invloed heeft op je volgende training, zelfs op je volgende sets.

Op internet vind je wel wat artikels die tot failure trainen achterhalen,
je doet ermee wat je wilt.

Succes met de trainingen nog :)

Slecht plan..

Je gaat echt niet sneller groeien op die halve herhaling die je extra probeert te maken, je gaat er wel minder snel van herstellen, wat een negatieve invloed heeft op je volgende training, zelfs op je volgende sets.

Op internet vind je wel wat artikels die tot failure trainen achterhalen,
je doet ermee wat je wilt.

Succes met de trainingen nog :)

dus ga je beweren dat 80% van de pro bodybuilders verkeerd traint ?

btw, trainingen worden weer volgende week gelogd !

Betwijfel sterk of pro natural bodybuilders tot failure trainen.

Natuurlijk de andere pro bodybuilders, die spuiten, vreten als een boerengezin van 5 personen, die hun dag eruit ziet als: trainen, vreten, slapen, trainen, vreten, slapen, ... En bijgevolg veel sneller herstellen dan normaal, zullen idd wel met failure trainen.

Al denk ik dat dit eerder in de weken vlak voor een wedstrijd is, en tijdens het normale trainingsjaar dit niet doen. Ik kan mij niet inbeelden dat ze op borstdag hele tijd tot failure gaan, zodat ze de dag erna of 2 dagen erna op schouderdag, hun schouders minder optimaal kunnen trainen.

Natuurlijk al de schema's van pro bodybuilders die je in de magazines en op bepaalde sites terugvind, zijn de hardcore schema's die ze gebruiken vlak voor een wedstrijd, meestal nog wat aangepast door de auteur om ze nog 'bruter' te doen lijken.

Ik train zelf al van mijn 15-16 jaar, en op dieje leeftijd is het niet moeilijk om gwn keihard door te trainen, veel setjes, keilang in de sportschool blijven, 5-6 dagen in de week te gaan, elke set tot failure gaan. Ben zelf ook begonnen met een mentaliteit van: hoe harder ik train, hoe meer resultaten. En veel mensen, zeker jonge kerels kunnen hun er echt aan toe zetten om superzwaar te trainen.

Nu de raad dat ik in de loop der jaren heb gehad en ook hetgene ik zelf heb ondervonden en geleerd is: "Less is more"

Het doel van een log bijhouden is feedback krijgen van andere mensen,
het is aan jou om te kiezen welke feedback nuttig is voor jou.

Veel succes en train op de manier die jij het beste en leukste vind.

Betwijfel sterk of pro natural bodybuilders tot failure trainen.

Natuurlijk de andere pro bodybuilders, die spuiten, vreten als een boerengezin van 5 personen, die hun dag eruit ziet als: trainen, vreten, slapen, trainen, vreten, slapen, ... En bijgevolg veel sneller herstellen dan normaal, zullen idd wel met failure trainen.

Al denk ik dat dit eerder in de weken vlak voor een wedstrijd is, en tijdens het normale trainingsjaar dit niet doen. Ik kan mij niet inbeelden dat ze op borstdag hele tijd tot failure gaan, zodat ze de dag erna of 2 dagen erna op schouderdag, hun schouders minder optimaal kunnen trainen.

Natuurlijk al de schema's van pro bodybuilders die je in de magazines en op bepaalde sites terugvind, zijn de hardcore schema's die ze gebruiken vlak voor een wedstrijd, meestal nog wat aangepast door de auteur om ze nog 'bruter' te doen lijken.

Ik train zelf al van mijn 15-16 jaar, en op dieje leeftijd is het niet moeilijk om gwn keihard door te trainen, veel setjes, keilang in de sportschool blijven, 5-6 dagen in de week te gaan, elke set tot failure gaan. Ben zelf ook begonnen met een mentaliteit van: hoe harder ik train, hoe meer resultaten. En veel mensen, zeker jonge kerels kunnen hun er echt aan toe zetten om superzwaar te trainen.

Nu de raad dat ik in de loop der jaren heb gehad en ook hetgene ik zelf heb ondervonden en geleerd is: "Less is more"

Het doel van een log bijhouden is feedback krijgen van andere mensen,
het is aan jou om te kiezen welke feedback nuttig is voor jou.

Veel succes en train op de manier die jij het beste en leukste vind.

wel ikzelf heb het meeste resultaat gekregen van tot failure te gaan,
een pluspunt daarbij is dat je hierdoor karakter kweekt, tot failure gaan is een uitdaging voor je geest, niet van je spieren, en zelf voel ik me er goed bij als ik weet dat ik alles uit een training haal.
doe ik dat niet, dan ben ik niet tevreden, en dan zijn de resultaten ook niet wat ze moeten zijn.

maar toch bedankt voor je input en ik zal het wel eens overwegen om een setje minder tot failure te gaan.

wel ikzelf heb het meeste resultaat gekregen van tot failure te gaan,
een pluspunt daarbij is dat je hierdoor karakter kweekt, tot failure gaan is een uitdaging voor je geest, niet van je spieren, en zelf voel ik me er goed bij als ik weet dat ik alles uit een training haal.
doe ik dat niet, dan ben ik niet tevreden, en dan zijn de resultaten ook niet wat ze moeten zijn.

maar toch bedankt voor je input en ik zal het wel eens overwegen om een setje minder tot failure te gaan.

Voor zover ik weet doen pro's 1 of 2 all out sets waar ze dus tot failure of er zelfs over gaan.
De rest wordt meestal geramped. Daar zijn dus ook weer 2 manieren, waarbij de oldskool manier gewoon telkens evenveel reps is en telkens gewicht omhoog doen; bij de nieuwe manier doe je telkens wat minder sets en ga je in gewicht omhoog, bij je all out set(s) ga je dan weer hoger in reps.

Toen ik zo 3 sets tot failure ging bij een 4 daagse split was ik toch na een 2 tal weken burned out.
Nujah, als je het 3 of 4 weken volhoudt kan het misschien wel, erna een deload en dan weer hervatten:D.

examens gedaan, en geslaagd !
op naar 2e jaar kinesitherapie :D

training zal wat anders verlopen, ga eens het principe van Dorian Yates toepassen, 2 opwarm sets, en dan 1 all out set.
korte trainingen, maar de failure set moet afzien zijn

split zal zijn :

ma : borst biceps
di : benen + core
do : schouders triceps
vrij : rug + core

volgende week begin ik ermee, ook begint het nieuwe schooljaar volgende week, dus ik zal zien hoe dit zal verlopen.
deze week nog iets anders, kan maar 3 dagen trainen, dus een push,pull en benen.

doel volgende zomer : 15kg massa erbij met zoveel mogelijk kwaliteitsmassa natuurlijk.

veel kracht en massa verloren wegens examens, dus de gewichten zullen laag liggen de eerste maand !

Training dinsdag 14 september
push

bench press

20x20kg
12x40kg
10x50kg
11x60kg -> all out

incline dumbbell press

12x12kg
10x14kg
13x18kg -> all out

cable bent over flys

12x15kg
10x20kg
9x25kg -> all out

dumbbell shoulder press

12x12kg
8x14kg
14x16kg -> all out

seated dumbbell side raise

12x6kg
8x8kg
~15x8kg -> all out

cable pushdown

12x25kg
10x30kg
9x35kg -> all out

commentaar : ben kapot, lichaam moet echt nog aanpassen.
deze manier van trainen bevalt me wel, hopelijk blijft dat zo en zie ik dat in de resultaten.

Training woensdag 15 september
benen

45degree leg press

20x40kg
12x70kg
12x140kg
20x180kg => all out, en wat was dit afzien ...

hack squat

12x75kg
10x125kg
15x180kg => all out

leg extension

12x30kg
12x50kg
16x75kg => all out

stiff legged dumbbell deadlift

12x10kg
12x14kg
18x18kg => all out

leg curls

12x30kg
12x50kg
15x60kg => all out

standing calf raise

12x50kg
12x75kg
15x100kg => all out

seated calf raise

12x25kg
12x35kg
15x40kg => all out

commentaar : intensiteit => check,
denk niet dat ik benen ooit zo intensief getraind heb, voelde goed aan.
morgen rug

Terug
Naar boven