MuscleMeat

Log KEUN

ofcourse, was door een voormalig bodybuilder opgemeten. Toendertijd 3e op het NK, 90KG klasse. Waarmee ik nog enkele dingen mee had besproken.

Dat het een beest is wil niet zeggen dat 'ie kan meten :P
...een goede personal trainer daarentegen ;)

Maar fijn dat je een meting hebt gehad, iig mooi vergelijkingsmateriaal!

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.842
Dat heb ik ook niet beweerd hij raadde mij om me bf precies te weten een meting onder water + als ik zou willen begeleid hij mij ook..

• #3.844
en hij was een beest, hij zou eens een foto meenemen. Ziet er nu ook nog keurig uit, laatste wedstrijd gedaan in 96

Jij staat op 14,4%? Gast, op je side tricep zijn je abs gewoon duidelijk zichtbaar en je aanhechting van je tricep idem. Volgens mij sta je echt niet hoger dan 12%..

• #3.846
Rug-Achter kant schouder-traps

BB-row
15xbb(20kg)
15x60KG
12x90KG
12x90KG
10x110KG (dacht dat het 100kg doordat ik normale een lichtere bb gebruik bij rows)
8-10x110KG
12-15x90KG

Chin-ups
12xbw
12xbw+10KG
8-10xbw+14KG PR
12xbw

DB-row
12-15x28KG
12x32KG
12x38KG
12x42KG
10-12x50KG
10-12x50KG
10x50KG
volgende x als ik bij die gym rug ga doen neem ik hem op een bench (stricter dus)

Cable-row (close grip) reps 10 a 15
was voor het eerst dat ik deze gebruikte daar, even wennen aan de catrollen
x25KG
x45KG
x65KG
x80KG
x75KG

Straight arm lat-pulldown - 10 x 15 reps
x20KG
x25KG ss x20KG
x15KG

Delts

Side-raises
12x12KG
12x14KG
12x14KG
12x12KG

Reverse Fly Machine (weet naam even niet)
15x25KG
15x35KG
15x45KG
15x65KG

Rear-delt (12+ reps)
x12KG
x12KG
x10KG
x10KG

BB-Shrugs
15xbb
15x60KG
15x90KG
15x120KG
12x140KG
15x90KG

extra;

Abs

Decline side-crunches
3x20xbw

Opmerkingen;
Lijkt veel, was het ook maar hield een rap tempo erin.

Onderweg naar de gym (in de bus) wou ik mijn no-xplode drinken, kwam ik erachter dat de beker open was gegaan:o
shirt/handoek nat, kreeg een shirt van de sportschool die ik nu ook in mijn bezit heb, erg tof shirt(tanktop) moet ik zeggen.

Jij staat op 14,4%? Gast, op je side tricep zijn je abs gewoon duidelijk zichtbaar en je aanhechting van je tricep idem. Volgens mij sta je echt niet hoger dan 12%..
Hmm ik weet wel dat ze uitgingen van 80kg maar ik had me daarna gewogen en ik woogr 78,8KG - dus het zal wss wel ietsje lager zijn.
Maar ik kan het ook zo bekijken, krijg eindelijk wat vocht nu (door de crea)

Volgende meeting die ik ergens in 2011 zal nemen, zorg ik ervoor dat ik maaltijd heb gehad - en zal dan in de toekomst altijd op een dezelfde meal op de maag mijn meting nemen, voor een nauwkeurige indicatie.

Laatst bewerkt:
Zojuist rug-delts en traps getraint, zodra ik thuis ben volgt de training. Ook heb ik voor het eerst me bf oplaten meten, 4 puntsmeting, 14,4% meeste zat op me middel. Bicep en triceps kon die bijna n4ks vastpakken

---------- Toegevoegd om 18:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:46 ----------

Dacht zelf lager te zitten maar goed, ben zowiezo erachter gekomen dat bf schattingen vrijwel niet kloppen, maw. Opmeten.

Yah right.:roflol:

Luister. De meest nauwkeurige meeting is een onderwatermeting bij een medisch instituut. Zelf die meting geeft geen percentages met een decimaal na de komma. Kortom: die ,4 verraad al dat het een prutsmeting was!

Ik krijg morgen mijn huidplooimeter binnen, zal is kijken waar ik op sta want ik schatte mijzelf rond 15-16% terwijl mijn abs alleen 's ochtends zichtbaar zijn;p.

Lekkere training, vooral die BORs!

Luister. De meest nauwkeurige meeting is een onderwatermeting bij een medisch instituut. Zelf die meting geeft geen percentages met een decimaal na de komma. Kortom: die ,4 verraad al dat het een prutsmeting was!

ja badmuts op en zwemdiploma meenemen...geheel kopje onder, al het lucht uit je longen voordat je onder water gaat...zie je het voor je;). vrij moeilijke meting en schijnt ook nogal duur te zijn:D

lekkere training koen!

• #3.850
Ik krijg morgen mijn huidplooimeter binnen, zal is kijken waar ik op sta want ik schatte mijzelf rond 15-16% terwijl mijn abs alleen 's ochtends zichtbaar zijn;p.

Lekkere training, vooral die BORs!
ze gingen niet uit van gewicht herinner ik nu maar leeftijd, zal binnekort anders nog een meting nemen bij een sporter die ook daar is en dan kijken wat hij beweerd.

zijn bb-rows geen BORs, voordat er weer een discussie begint:roflol:
ja badmuts op en zwemdiploma meenemen...geheel kopje onder, al het lucht uit je longen voordat je onder water gaat...zie je het voor je;). vrij moeilijke meting en schijnt ook nogal duur te zijn:D

lekkere training koen!
dacht dat dat in een grote ton gebeurde, zal wel een naam voor zijn..

dankje Daan

p.s. Eindelijk vakantie! (kan wel gaan leren:o)

ga eens meettabelle bekijken betweter... staan allemaal metingen met 1 decimaal achter de komma. Heb zelf een tang...

lijkt zeker veel koen maar wel onwijs goed weer! goeie gewichten goed volume gewoon lekkere training weer!

ga eens meettabelle bekijken betweter... staan allemaal metingen met 1 decimaal achter de komma. Heb zelf een tang...

Klopt elektronische tang gaat achter de komma, tja weet je het is een richting. Het is heel erg afhankelijk van hoe je meet etc. Uiteindelijk telt t oog. een verschil in 1 of 2% valt nauwelijks te meten, dan heb je het over mm 's.

Klopt elektronische tang gaat achter de komma, tja weet je het is een richting. Het is heel erg afhankelijk van hoe je meet etc. Uiteindelijk telt t oog. een verschil in 1 of 2% valt nauwelijks te meten, dan heb je het over mm 's.
ook met een analoge tang (nou ja, niet elektronisch) is de tabel (papiertje) met 1 decimaal. ieder die denkt dat voor elke ...mm er een rond getal aan procenten uitkomt is net zo naief als iemand die denkt dat met 1 procent verschill er progressie is gemaakt. over de lange lijn wel misschien, maar niet tussen 2 metingen.

+1 hoor, zou me niet teveel aan die metingen vastpinnen, ik heb zelfs ooit voor school de meest state of the art testen moeten ondergaan (bodpod+dexa+huidplooi+impedantie (nee niet op zo'n weegschaaltje ;))), met 4 componentenmodel werd de uitslag berekend op 6,9% :o en ik ben overduidelijk boven de 10. Geloof me maar, die onderwatermeting zou echt niet de uitkomst bieden.

Sterker nog, wat maakt het eigenlijk uit wat je vetpercentage is?? Het gaat er toch puur om hoe het oogt, en dit kun je alleen maar uitdrukken met een optische schatting van het vetpercentage, dus in feite het getal wat wij jou zouden geven wanneer we je foto's zien (en dit is echt geen 14%), of het werkelijke aandeel vet nou zoveel of zoveel procent is boeit toch niet, het gaat imo eerder om een propere indicatie van hoe je erbij staat.

+1 hoor, zou me niet teveel aan die metingen vastpinnen, ik heb zelfs ooit voor school de meest state of the art testen moeten ondergaan (bodpod+dexa+huidplooi+impedantie (nee niet op zo'n weegschaaltje ;))), met 4 componentenmodel werd de uitslag berekend op 6,9% :o en ik ben overduidelijk boven de 10. Geloof me maar, die onderwatermeting zou echt niet de uitkomst bieden.

Sterker nog, wat maakt het eigenlijk uit wat je vetpercentage is?? Het gaat er toch puur om hoe het oogt, en dit kun je alleen maar uitdrukken met een optische schatting van het vetpercentage, dus in feite het getal wat wij jou zouden geven wanneer we je foto's zien (en dit is echt geen 14%), of het werkelijke aandeel vet nou zoveel of zoveel procent is boeit toch niet, het gaat imo eerder om een propere indicatie van hoe je erbij staat.

Is wel zo maar het is ook belangrijk om op basis van die metingen te kijken of je vooruit of achteruit gaat. Of de meting dan 100% klopt of niet is dan niet helemaal van belang aangezien het om het verschil gaat.

Verder zijn er ook een boel berekeningen gebaseerd op VVM (eiwitinname etc) maar dit is natuurlijk niet zo belangrijk als het om een paar % of kilo gaat.

Is wel zo maar het is ook belangrijk om op basis van die metingen te kijken of je vooruit of achteruit gaat. Of de meting dan 100% klopt of niet is dan niet helemaal van belang aangezien het om het verschil gaat.

Verder zijn er ook een boel berekeningen gebaseerd op VVM (eiwitinname etc) maar dit is natuurlijk niet zo belangrijk als het om een paar % of kilo gaat.

Klopt maar aangezien het einddoel toch fisyk is zou ik ook dan nog naar het uiterlijk kijken, tenminste wanneer je cut heb je niet een getalletje voor ogen maar die gewenste fisyk :)

Laatst bewerkt:
het leek niet alleen veel
het was ook veel
stevige volume training keun
met zeer sterke rows

Oké wat jullie willen, ik ga er geen discussie over voeren. Lummels.

Verklaar maar eens waarom de medische meest geavanceerde meting geen decimalen aangeeft. Denk je nou echt dat zo'n tangetje van 12,5 euro nauwkeuriger is dan een medische meting ontwikkeld en uitgevoerd door doktoren en artsen?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven