MuscleMeat

Log KEUN

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.201
vindt altijd goed om te zien koen hoe je alles onderbouwend doet! heb respect voor je fysiek je doelen en je aanpak! ga zo door!

---------- Toegevoegd om 18:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:46 ----------

Trouwens waarom drink je weinig water dan?
Thanks hendrie, hoewel dit een training van niets was, heb vandaag alleen quads en me bovenkant rug gedaan, ook niet al te energiek door me squat sessie al. morgen delts-traps extra abs.

Ik drink wel water maar te weinig, slordigheid zal ik het maar noemen.
De ene dag drink ik veel en de andere dag minder, maar velen onder andere ik vergeten vaak dat water ook een must is naast je voeding.

Ook heb ik laatste tijd liggen te denken wat ik nu wil doen zodra ik m'n niveau 3+4 diploma heb behaald, physiotherapie is zowiezo een intressant iets en de kennis die je leert kan je ook toepassen aan je training. Misschien dat ik dat ga proberen, hoewel het geen makkelijke opleiding zal worden.
Maar goed dat moet ik zelf aankijken.

Als je echt iets wilt doen keun, dan moet je er gewoon voor gaan.

Ik zit zelf in mijn 2e jaar (in belgie). Het 1e jaar is vooral gebaseerd op spierkennis. Makkie voor je dus.
Daarbovenop heb je nog wel de gewoonlijke vakken als chemie,fysica en statistiek (hoe het in NL weet ik niet).
2e jaar is iets moeilijker dan het eerste maar nog altijd speelt de kennis van het menselijk lichaam een groter rol. Meer neuro-vakken erbij ook.

Enigste minpunt aan de opleiding zijn de hoeveelheid uren les id week, taken, praktijklessen waar je best aanwezig kan zijn,..
Ik weet natuurlijk niet hoe het in nederland zit qua vakken enzo maar allesinds is het hier 5j en in NL 3j dacht ik.
Anyways, ga je gewoon informeren en als het mogelijk is moet je proberen een les mee te volgen (best wel geen saaie want dat geeft dan weer een verkeerde indruk)

Over de training: ben zelf geen fan van die hipdrive. Zo heb je meer kans, vind ik, om er een goodmorning van te maken.

• #4.203
Thanks voor je post Vihae!
Wat spierkennis betreft kan ik me nog beter inlezen tbh hehe - maar op het moment volg ik nog de opleiding tot administratief medewerker op niveau 3, die ik nu eigenlijk heb afgesloten maar ik moet nog 1 toets inhalen die ik eerder had vermeld in mijn log.
Die toets is een simulatie toets die de heledag duurt en ik kan hem herkansen:mad:
Als ik die voldoende afsluit heb ik me niveau 3 diploma en kan ik gelijk verder met niveau 4 (waar we nu al mee begonnen zijn).

En als ik echt geintresseerd zou zijn in fysiotherapie dan zal ik het zeker een poging wagen, ik zal dan wel veel meer aandacht aan me studie moeten geven dan wat ik nu doe.
Maar dan heb je ook wat aan het eind!

ik heb ook al een paar keer een gedacht om zo een opleiding te beginnen.

• #4.205
Delts

Sitting BB-press (long time ago)
15x30KG
10-12x50KG
8x60KG
8x70KG easy
3x80KG PR 1 spot
6-8x70KG
10-12x60KG

Side-raises (8 a 12hh)
x14KG
x16KG
x20KG
x22KG
x18KG

Rear-delt raise
x16KG
x18KG
x22KG
x18KG
x14KG

Front-raises
1 set zittend 12KG
10x14KG
8x16KG
8x18KG
8x20KG
8x22KG nice
10x18KG
10x14KG

Arnold press (1 handed)
12x14KG
10x18KG
8x22KG
7x26KG - links 2+1+1+1 tegenvaller
8x22KG

Shoulder-bombs
10x12KG
12x10KG
12x8KG

Extra:
Abs

Flinke side raise en arnold press nice

goeie shit man :D

weegschaal?

Pffff.. :P

• #4.209
80kg, ik zal overigens snel een afspraak maken met die therapeut, begin nu serieus last te krijgen van mijn rechter schouder.

nu al zoveel last van je scohuder is no good brother

Goede training. Maar wel erg jammer van je schouder.. Rust is en blijft belangrijk (als het daar al aan ligt..). Doe je aan deloads trouwens?

• #4.212
nu al zoveel last van je scohuder is no good brother
Komt wel goed schatje, zal vandaag wel extra gevoellig zijn doordat ik schouders getraint heb. De trekking in me schouder wat ik vandaag voel heb ik iig nog niet gevoelt.
Goede training. Maar wel erg jammer van je schouder.. Rust is en blijft belangrijk (als het daar al aan ligt..). Doe je aan deloads trouwens?
Heb nog geen echte deload toegepast wel afentoe wat lichtere workouts en 2-3 dagen rust. Ik was er overigens wel aan het denken om een deload toe te passen deze week omdat ik deze week eigenlijk weinig tot geen tijd heb om te trainen icm. studie. Liever neem ik nu 3-5 rustdagen totdat ik er heb na laten kijken.

Het is ook niet zo gek dat je last van je schouders hebt als je 6 oefeningen voor je schouders pakt waarvan 3 voor de voorkant.

Komt wel goed schatje, zal vandaag wel extra gevoellig zijn doordat ik schouders getraint heb. De trekking in me schouder wat ik vandaag voel heb ik iig nog niet gevoelt.

Heb nog geen echte deload toegepast wel afentoe wat lichtere workouts en 2-3 dagen rust. Ik was er overigens wel aan het denken om een deload toe te passen deze week omdat ik deze week eigenlijk weinig tot geen tijd heb om te trainen icm. studie. Liever neem ik nu 3-5 rustdagen totdat ik er heb na laten kijken.

2-3 dagen is net te weinig lijkt mij. Iig uit ervaring weet ik dat je na 2-3 dagen wel weer kunt, maar dat de kwaal dan zo weer terug keert. Nog eens 2-3 dagen rust doet de trick.
Het komt er gewoon op neer dat je altijd net wat meer rust nodig hebt dan je denkt te hebben.

• #4.215
Het is ook niet zo gek dat je last van je schouders hebt als je 6 oefeningen voor je schouders pakt waarvan 3 voor de voorkant.
wou/wil meer aandacht geven aan me voorste schouderkoppen.
2-3 dagen is net te weinig lijkt mij. Iig uit ervaring weet ik dat je na 2-3 dagen wel weer kunt, maar dat de kwaal dan zo weer terug keert. Nog eens 2-3 dagen rust doet de trick.
Het komt er gewoon op neer dat je altijd net wat meer rust nodig hebt dan je denkt te hebben.
ik heb al zo'n 2 maanden last van me schouder, bij een draaiende beweging knakt me schouder zowiezo, maar vandaag kreeg ik echt pijnlijke steken. En aangezien je schouders vrijwel bij elke oefening aanbod komt zal ik me verplichte rust maar nemen.

volgende training zal misschien calves/abs zijn evt. wat onderarmen als extraatje.

zal het iig aangeven zodra het beter voelt, ik vermoed dat het echt met vitamines en dergelijke voeding stoffen te maken heeft.

Die krijgen al genoeg aandacht, bij borst oefeningen worden ze ook al erg belast. Als je geen last meer hebt van je schouders zou ik het gewoon bij 1 press beweging voor schouders laten en 2 voor borst. Heb zelf ook dat knakken en last, heb toen een weekje rust/deload genomen en daarna voor elke training dislocations gedaan. Daarna nauwelijks last meer tenzij ik weer teveel voor schouders/borst ging doen. Lees punt 9 even door : http://www.t-nation.com/free_online...ing_performance_repair/what_i_learned_in_2006

Als je echt iets wilt doen keun, dan moet je er gewoon voor gaan.

Ik zit zelf in mijn 2e jaar (in belgie). Het 1e jaar is vooral gebaseerd op spierkennis. Makkie voor je dus.
Daarbovenop heb je nog wel de gewoonlijke vakken als chemie,fysica en statistiek (hoe het in NL weet ik niet).
2e jaar is iets moeilijker dan het eerste maar nog altijd speelt de kennis van het menselijk lichaam een groter rol. Meer neuro-vakken erbij ook.

Enigste minpunt aan de opleiding zijn de hoeveelheid uren les id week, taken, praktijklessen waar je best aanwezig kan zijn,..
Ik weet natuurlijk niet hoe het in nederland zit qua vakken enzo maar allesinds is het hier 5j en in NL 3j dacht ik.
Anyways, ga je gewoon informeren en als het mogelijk is moet je proberen een les mee te volgen (best wel geen saaie want dat geeft dan weer een verkeerde indruk)

Over de training: ben zelf geen fan van die hipdrive. Zo heb je meer kans, vind ik, om er een goodmorning van te maken.

hey, ik ga ook fysio doen na me examen havo. Maar is de toelatingseis erg of niet want het is toch niet echt een opleiding die super gewild is? er is wel veel werk in de fysio dus

Brute PR! Wat betreft die opleiding zou ik toch op z'n minst het eerst jaar proberen! Van een hogere opleiding heb je heel je leven profijt!:thumbs:

• #4.219
Brute PR! Wat betreft die opleiding zou ik toch op z'n minst het eerst jaar proberen! Van een hogere opleiding heb je heel je leven profijt!:thumbs:
Idd even aanzien dan. Nu we het over opleiding hebben, ik ga maar eens leren.
Vandaag me punt terug van fiscaal(belasting etc. box 1+3) dikke tien brah!

Mooie training vooral je press, oppassen met je schouder man, zonde als je er maanden slecht door kan trainen...

Terug
Naar boven