MuscleMeat

Log KEUN

Lekkere training!

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.504
  • #4.505
Zometeen Rug trainen, triceps laat ik voor wat het is gezien ik vrijdag nog borst ga trainen.

Ik algemene vraag:
Zijn er mensen die ervaring hebben met ''sissy squats'', ik heb hier een en ander over gelezen en lijkt me wel een intressante extra oefening. Ik heb al enkele video's bekeken op youtube maar ik zie ze allemaal bodyweighted. Ik had gelezen in een artikel waar een plaatje bij stond van een of ander appartaat zoals een GHR apparaat maar dan waar je je enkels/benen tussen klemt. Dit apparaat heb ik toevallig als eens eerder in 1 van de 2 gym's gezien waar ik zit en als ik dit voor sissy squats zou kunnen gebruiken zou dit ideaal zijn.

GHR en sissy squat op zelfde apparaat?
Kun je niet een plaatje laten zien?

• #4.507
Als je je enkels kunt inklemmen en veilig achterover kunt zakken dan moet je er wel een sissy squat mee kunnen doen. Bodyweighted is in het begin nogal zwaar ;)

Volgende keer dat ik met Ace train ga ik ze ook eens uitproberen (in zijn gym staat ook zo'n ding) - ik ben alleen te klein daarom zet ik een plankje onder m'n voeten :o

• #4.509
Als je je enkels kunt inklemmen en veilig achterover kunt zakken dan moet je er wel een sissy squat mee kunnen doen. Bodyweighted is in het begin nogal zwaar ;)

Volgende keer dat ik met Ace train ga ik ze ook eens uitproberen (in zijn gym staat ook zo'n ding) - ik ben alleen te klein daarom zet ik een plankje onder m'n voeten :o
Staat op de grond, voorkant roller/steun achterkant ook steun maar een horizontale plankje zeg maar.
Had gelezen dat ze het in de 70's 80's vaak deden en dat je ''gaat janken als een sissy als je ze goed doet'':p

Klinkt als een echte sissy squat unit. Goed naar achteren hangen. :p

...zal ik komen kijken?

• #4.511
Klinkt als een echte sissy squat unit. Goed naar achteren hangen. :p

...zal ik komen kijken?
moet hem eerst onder de knie krijgen en als ik het dan doe denken jij en Ace, omg!:cool:

Rug

V-bar Pull-down
15x45KG
15x55KG
15x70KG
12x80KG
8x110KG lichte spots = full stack +10kg
12-15x75KG

BB-row
15x50KG
12x70KG
12x90KG
10x90KG
12x90KG
12x90KG

DL - gezien ik de lift off bij de BB-rows wel lekker vond aan voelen toch maar een DL sessie erbij, stond niet op het programma gezien me nog verzuurde benen van maandag.
5x110KG
4x3x130KG
5x130KG
voelde goed aan, volgens m'n broer ging ik bol maar het voelde voor het eerst ''heerlijk'' aan.

Chin-ups (op een crappy chin-up bar, smith was bezet)
10xbw
10xbw
8xbw +10kg 2 halve reps
6xbw +10kg pfoe
8xbw

Straight-arm Rope pull-down
15x20KG
15x25KG hard
15x20KG
15x17,5KG
15x15KG
15x12,5KG squezee

3 extra lichte setjes Pull-down (front)
15x45KG
12x55KG
15x45KG

Extra;
Abs
Decline crunches - 3-4 sets 20 a 35 reps, begon met 35.
Sitting side-trunks - 3-4 sets reps niet getelt 12-15. deed deze eerst regelmatig, je zit zeg maar op een mat/grond met je voeten boven de grond en je UB van de grond en dan tik je telkens naast je middel op de grond.
6x vacuum

Laatst bewerkt:
Zo flink bezig geweest Koen!

En met "6x vacuum" train je wat?...

Volgens mij is dat niet-bollen overrated met deadliften. Met zulke gewichten heb je toch al best zieke upperback-strength nodig om totaal recht te houden en lijkt mij dat t alleen om je onderrug gaat.

• #4.514
Zo flink bezig geweest Koen!
Thanks Daan, was flink zweten!
En met "6x vacuum" train je wat?...

Volgens mij is dat niet-bollen overrated met deadliften. Met zulke gewichten heb je toch al best zieke upperback-strength nodig om totaal recht te houden en lijkt mij dat t alleen om je onderrug gaat.
Ik had hier eerst een artikel over, ik probeer zo iig een old skool taille op te bouwen en ik vind die vacuum pose zowiezo nice en this is the way to go. Doe het zowiezo 2maal in de week als ik buik train.

Zulke dingen moet je niet aan mij vragen wat DL'en betreft.

---------- Toegevoegd om 21:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:54 ----------

Nice, ik heb de sissy squats gevonden, was toevallig weer wat video's van David Hoffmann aan het checken - fascinerend gewoon, any how hier de video.

@0.44
http://www.youtube.com/watch?v=_1-LJ47Q-T0&feature=related

wij hebben zon ding in de gym koen is echt super fijn man! lekker 2db in de hand en knalluh!

fullstack + kilo's > hardcore :)

nice wo brah!

• #4.517
wij hebben zon ding in de gym koen is echt super fijn man! lekker 2db in de hand en knalluh!
eerst maar eens bodyweighted proberen, ben benieuwd!
fullstack + kilo's > hardcore :)

nice wo brah!
Thanks man, V-bar pull-downs vind ik echt een lekkere oefening btw.

Zojuist nog wat vacuum dingen geprobeert als ik iets naar voren buig kan ik tijdens het uitvoeren van de vacuum me middelste abs langzaam naar buiten duwen, voelt freaky aan/alsof me abs verkrampen niet uit teleggen. Zodra ik het rechtop kan uitvoeren en een paar x naar binnen en na buiten kan duwen plaats ik een vid.:rolleyes:

Lekkere training!!

hilarisch dat daan gedoe (ok, nu zit ik op 5 posts)

• #4.520
Borst-Triceps

warm-up
1 arm cable side/front raises

Incline-BP
15x40KG
12x40KG
12x60KG
4x8x80KG - of 5 sets

Guillotine-press (BP)
4x10x70KG