XXL Nutrition

Log Krachttraining Turnen

• Topic Starter Topic Starter
Zaterdag
Vrijdag had ik geen tijd dus vandaag ff laatste deload training. Donderdag ook getraint maar weet niet meer wat. Voor het eerst Fullsquats gedaan. Dit bevalt mij goed;).
Om nog ff terug te komen op de verzuring bij handstand, dit valt allemaal wel mee. Probeer maar eens zo lang mogelijk tegen de muur te staan. Een minuutje of 2 moet bij de meeste wel lukken.
Notitie aan mezelf: Maandag met creatine beginnen
Maandag nieuwe schema!

Full Squat
10 * 40
10 * 40
6 * 70
6 * 70
6 * 80
6 * 80
6 * 80

Handstand training
10 min.

HSPU
Minder diep als normaal; beetje pompen
12 * BW
10 * BW
10 * BW
? * BW

L-sit
7 sets van 7sec

Flat tuck Back lever
8 sets van 8sec

Maandag
Week 1 dag 1 van m'n nieuwe schema. Training beviel goed op 1 punt na.

Negatief
Zaterdag
Voor het eerst Fullsquats gedaan. Dit bevalt mij goed;).

Dit is dus dikke bullshit. uitleg hieronder
2 jaar terug trainde ik nog niet in m'n homegym maar bij bij een fitnessclub. Squatten was daar alleen mogelijk in een smith machine. Het rekensommetje is gemakkelijk: Slechte begeleiding + smithmachine = blessure. Door verkeerd squatten in dat k*tding heb ik een blessure opgelopen aan m'n linker knie. M'n knie voeld gewoon niet goed; het schuurt, kraakt en knakt. Ondanks de fysio behandelingen merkte ik weinig verbetering. Door de frustratie van niet benen kunnen trainen en geen verbetering had ik schijt en begon ik weer met been training. Nu 2 jaar verder heb ik nog steeds last en ik vind het wel genoeg geweest. Ik stop met been training en ga elke dag knie rehab shit doen. Ik wil er gvd van af en ga net zo lang door met die rehab tot mn knie weer goed zit.

Positief
Merkbaar progressie in m'n back en front lever en planche.
Flat Tuck Front lever: 8sec-->10sec
Flat Tuck Back Lever: 8sec-->12sec
Tuck Planche:5sec-->7sec
Hanging Leg Lifts via een 3-1-3 ritme. 3seconden omhoog, eentje vasthouden en in 3 seconden weer naar beneden. Puur kracht, ben ook sneller leeg/op. Is wel ff wat anders dan het vorige zwaaiwerk. Betere mind muscle connection (mooi woord ook he:p)

Fullsquat :mad: Tieveszooi zie intro
10 * 40
10 * 40
6 * 70
6 * 70
6 * 80
6 * 80
6 * 80

Hanging Leg Lifts + Flat Tuck Front lever
7 * BW + 10sec
6 * BW + 10sec
5 * BW + 10sec
10sec
10sec
10sec

Straddle L + Flat Tuck Back Lever
12sec + 12sec
12sec + 12sec
12sec + 12sec
12sec + 12sec
12sec + 12sec

Tuck Planche
7sec
7sec
7sec
7sec
7sec
7sec
7sec

Touwklimmen
beetje klimmen

Laatst bewerkt:
Fockt up van je knie man! Succes met het revalideren...
Standaard als ik jou logje bekijk open ik youtube ernaast even kijken wat het allemaal inhoudt :p

Damn klote van je knie man! Doe voorzichtig..je hebt er maar 2!:rolleyes:

Fockt up van je knie man! Succes met het revalideren...
Standaard als ik jou logje bekijk open ik youtube ernaast even kijken wat het allemaal inhoudt :p

Thanks man, als je nog wat knie rehab oefeningen hebt graag..
Ja ik zal ff kijken hoe ik alles makkelijk duidelijker kan maken???

---------- Toegevoegd om 22:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:14 ----------

Damn klote van je knie man! Doe voorzichtig..je hebt er maar 2!:rolleyes:

Ja inderdaad doorgaan met deze shit is geen optie meer, ik wil er vanaf klaar.

Goeie progressie op die levers en planche :)

****ed van je knie man, ik zat laatste ook weer met me knie. Zo k*t. Succes met het herstel en gefeli met je progressie, echt bruut :thumbup:

Woensdag
Training van gister naar vandaag geplaatst. Had te weinig geslapen en spierpijn dus vandaar. Muscle ups gingen lekker. Ik kan steeds meer stricte reps maken zonder zwaaiwerk. Reverse Hyperextensions bevallen mij ook goed, goede mind muscle connection hier. Hier wederom stricte shit, geen zwaaiwerk. Tuck Planche is nog zwaar.

Ik heb in m'n sig doorverwezen naar de oefeningen lijst. Hierin worden alle (onbekende) oefeningen uit m'n schema uitgelegd o.a. met plaatjes:D Hopelijk wordt het zo wat duidelijker

Nog een bruut filmpje erbij gedaan:
http://www.youtube.com/watch?v=PhtlC4soSfM

Muscle ups
5 * BW
5 * BW
5 * BW
4 * BW

Flat Tuck Back Lever
6 sets van 12sec

Tuck Planche
8 sets van 7sec

Reverse Hyperextensions
9 * BW+5kg
6 * BW+7.5kg
6 * BW+7.5kg
5 * BW+7.5kg

Windshield wipers op wandrek
12 * BW
12 * BW
12 * BW
12 * BW

Laatst bewerkt:
Donderdag
Ging keihard vandaag:fire: Handstand pushups zijn goed vooruitgegaan. L-sit ook, voelt steeds minder kramp in benen/ heupen. M'n lichaam raakt langzamerhand steeds meer gewend aan alle turnoefeningen.

Handstand Pushups + L-sit
9 * BW + 9sec
8 * BW + 9sec
8 * BW + 9sec
7.5 * BW + 9sec
9sec

Chin up – L
6 * BW
6 * BW
6 * BW
6 * BW

Tuck Planche
8 sets van 7sec

Flat Tuck Front Lever
6 sets van 10sec

Je boekt aardige progressies man! Heb jij ook al van die monsterlijke turn schouders:eek:

Je boekt aardige progressies man! Heb jij ook al van die monsterlijke turn schouders:eek:

Bedoel je zoiets?:p
n53001444184_1066777_1467.jpg

Schouders zijn het zwakste punt van m'n UB. Ze hebben dan ook prio in dit schema met HSPU's, planche en muscle ups.

Ik werk via cycles van 8 weken. Tijdens een cycle werk ik alle 8 weken met het zelfde aantal reps en seconden voor statics. Ik meet mijn progressie pas na de de cycle van 8 weken. Dit wordt in het trainingsprogramma uit het boek aangeraden. ;)

De theorie hierachter is dat je huidige gains versterkt kunnen worden door de 8 weken heen. Ook krijgen je gewrichten, spieren, weefselshit enz. de tijd om volledig te herstellen.

Vrijdag
Had nog lichte spierpijn van gisteren. Muscle ups gingen daardoor wat moeilijker. Voor het eerst Back Pull Negatives gedaan. ****ing zwaar, maar wel te doen. Wat ik niet verwacht had is dat je hem ook hard in je abs voelt. De key is om zo langzaam mogelijk te zakken. Ik doe hem in een Flat Tuck omdat volledig gestrekt nog veel te zwaar is.

Back Pull Negatives:
SCAN0055-1.jpg

Muscle ups
5 * BW
4 * BW
4 * BW
4 * BW

L-sit + Handstand Pushups
9sec + 8 * BW
9sec + 8 * BW
9sec + 8 * BW
9sec + 7 * BW
9sec
9sec

Flat Tuck Front Lever
6 sets van 10sec

Back Pull Negatives
4 * BW
4 * BW
4 * BW
4 * BW

Trap Bar static holds
schijven erop gooien en paar setjes vasthouden zo lang mogelijk

Goed bezig hier zie ik wel. Meeste snap ik geen zak van, maar het ziet er iig complex uit ;)

Maandag
Mijn logtitel ook maar veranderd.
week 2. Alles gaat prima. Straddle L techniek verbeterd. Voelt goed nu. Hanging Leg Lifts blijven teringzwaar nu ik ze langzaam uitvoer.

Hanging Leg Lifts + Flat Tuck Front lever
6 * BW + 10sec
6 * BW + 10sec
5 * BW + 10sec
10sec
10sec
10sec

Straddle L + Flat Tuck Back Lever
10sec + 12sec
10sec + 12sec
10sec + 12sec
10sec + 12sec
10sec + 12sec
10sec + 12sec

Tuck Planche
8 sets van 7sec

Touwklimmen
beetje klimmen

Laatst bewerkt:
Echt ik blijf het zeggen! Ik zou met plezier eens een tijdje jou schema lopen:D

Echt ik blijf het zeggen! Ik zou met plezier eens een tijdje jou schema lopen:D

Altijd leuk om te horen:)

Dinsdag
Pittige training vandaag. Flat Tuck Back Lever gaat soepel. Tuck Planche nog steeds erg zwaar. Windshield wipers op wandrek is edcht een brute oefening. Pakt je abs + obliques tegelijk aan.

Muscle ups
5 * BW
5 * BW
4.5 * BW
4 * BW

Flat Tuck Back Lever
5 sets van 12sec

Tuck Planche
8 sets van 7sec

Reverse Hyperextensions
6 * BW+7.5kg
6 * BW+7.5kg
6 * BW+7.5kg
6 * BW+7.5kg

Windshield wipers op wandrek
12 * BW
12 * BW
12 * BW
12 * BW

Die windshield wipers ga ik ook eens proberen (maar dan hangend aan een chinbar denk ik). Ben nog op zoek naar een goede oefening voor de obliques

Die windshield wipers ga ik ook eens proberen (maar dan hangend aan een chinbar denk ik). Ben nog op zoek naar een goede oefening voor de obliques

Ja ik raad m wel aan.;) Was in het begin ff wennen met kramp in heupen enzo maar van die shit heb ik geen last meer.

Aparte oefeningen allemaal. Jij moet wel een ijzer sterke core hebben.

Terug
Naar boven