Fitness Seller

Log Krachttraining Turnen

Ik kon trouwens (ookal was het maar 1 maal) free headstand push up, tegen de muur een stuk of 7 x. Morgen denk eens proberen en ff wat filmen als het lukt!

• Topic Starter Topic Starter
Cool:cool: ben benieuwd, drop maar in m'n log

Thuis het filmpje even checken:D

Zonder opwarming wat lopen klote in de huiskamer, zoals beloofd gefilmt.
Ging fockin easy nog.
Vroegere breakdance carriere gehad en veel op me handen gelopen.
Kon letterlijk tientallen meters lopen, poses op 1 hand of elleboog, headstand push up etc.

Helaas kan ik maar 1 rep free headstand omdat ik omval dan, nooit specifiek opgetraint.
Wellicht dat ik dat nu ga doen. Wel grappig opzich.

http://www.youtube.com/watch?v=Ba4tXwBh38g

http://www.youtube.com/watch?v=mxZXu9JGHqI

Thuis het filmpje even checken:D

Gaar dat je geen youtube hebt op je werk man. Lastig als je ff wilt internetten ipv werken

Zonder opwarming wat lopen klote in de huiskamer, zoals beloofd gefilmt.
Ging fockin easy nog.
Vroegere breakdance carriere gehad en veel op me handen gelopen.
Kon letterlijk tientallen meters lopen, poses op 1 hand of elleboog, headstand push up etc.

Helaas kan ik maar 1 rep free headstand omdat ik omval dan, nooit specifiek opgetraint.
Wellicht dat ik dat nu ga doen. Wel grappig opzich.

http://www.youtube.com/watch?v=Ba4tXwBh38g

http://www.youtube.com/watch?v=mxZXu9JGHqI

Nice die HSPU tegen de muur zijn sterk man. Stats idendito. Je 'breakdance' HSPU ging goed diep, weer stabiel omhoog komen is idd lastig. Zit die gozer nou de hele tijd gay te roepen naar je?
Trouwens wel scherpe camera, welke heb je?

Dinsdag
Sterke training. Heb een beetje aan m'n techniek gesleuteld bij de Front Lever. Ik probeer nu zo min mogelijk m'n armen te buigen. Het is wel zwaarder zo, maargoed goede uitvoering levert betere resultaten op. Morgen benen pakken.

Deadlift
10 * 70
10 * 70
8 * 100
5 * 120
5 * 120
4 * 130
1 * 140
1 * 150

HSPU + Tuck Planche
7 * BW + 6sec
7 * BW + 6sec
6 * BW + 6sec
6 * BW + 6sec

Deck squats + Front lever flat tuck
Hier zie je dat uitvoering gedeelte goed terug. Die kerel houdt z'n armen niet gebogen. Veel zwaarder maar ik voel het GELIJK beter in m'n rug.
http://www.youtube.com/watch?v=N5zBOccOh54
- + 8sec
- + 8sec
- + 8sec
- + 8sec
- + 8sec

Hanging leg lifts half + L-sit
11 * BW + 7sec
10 * BW + 7sec
8 * BW + 7sec
8 * BW + 7sec
5sec (leeg)

Laatst bewerkt:
Nice die HSPU tegen de muur zijn sterk man. Stats idendito. Je 'breakdance' HSPU ging goed diep, weer stabiel omhoog komen is idd lastig. Zit die gozer nou de hele tijd gay te roepen naar je?
Trouwens wel scherpe camera, welke heb je?

Thanks man! Probeerde daarna nog 2 x achter elkaar maar dat lukte niet, omhoog komen is een b*ch :P
Ja dat is mijn huisgenoot, hij wist dat ik ging filmen dus hij wilde ff stoer doen.

Heb een digitale camera van Olympus FE-290 7.1 megapixel, chill dingetje inderdaad!

Vind je trainingen wel vet man, dat kracht gecombineerd met zulke oefeningen! Keep it going! :thumbs:

Thanks man, ik doe me best!

Ik zag de evaluatie bij Loo en een soortgelijk evaluatieverhaaltje mij ook wel een goed idee.

2009-2010

Nu de focus in m’n schema echt op het turnen ligt merk ik dat de oefeningen meer een samenhangend geheel zijn dan ik dacht. De oefeningen hebben allemaal invloed op elkaar en vooruitgang op het ene onderdeel heeft ook positieve invloed op het andere onderdeel.

Soms twijfel ik wel of het allemaal weg gaat lukken. Vele skills zijn lastig te masteren en de beheersing ervan lijkt zo ver weg. Ik heb gemerkt dat Turn-krachttraining no joke is. Het beheersen van de meeste oefeningen is lange termijn werk. Ik ben daarnaast 1.83 wat ook niet meewerkt. Constante progressie is soms moeilijk waarneembaar. Het kan maanden, soms jaren duren om een oefening te beheersen. Veel motivatie en toewijding is nodig. Je moet er 100% voor gaan anders wordt het niks. Let op de uitvoering van de oefening en raffel sommige oefeningen niet af. Ik moet nog vaak genoeg tegen mezelf zeggen: ‘Let nou niet op het aantal herhalingen, maar de kwaliteit van de herhalingen!:shake:

Met deze k*ttwijfels af en toe in m’n hoofd is het belangrijk dat ik naar het grotere plaatje kijk. Vastberaden zijn, lange termijn denken en de focus houden op het einddoel. Daarin speelt mijn log een grotere rol dan ik dacht. Reacties van andere die geïnteresseerd zijn, altijd top:thumb:. Ik vind het ook leuk om mensen te showen hoe Turn-krachttraining eruitziet. Ook merk ik dat m’n log goed werkt voor de motivatie. En niet alleen door mijn eigen log, maar ook door de brute trainingen in de logs van anderen. Dit helpt mij om er steeds meer voor te gaan. Ik train m’n handstand nu bijna iedere dag en tijdens tv reclames doe ik altijd nog ff een paar muscle ups. Het gaat goed en ik kijk vaak uit naar de volgende training die mij weer een stapje dichterbij brengt bij mijn doelen. Op naar 2010.

Fijne jaarwisseling allemaal:D
http://www.youtube.com/watch?v=7yG9YPwrhvs

Donderdag
Zo de laatste training van het jaar. Alles ging prima, had alleen ff moeite met handstand balanceren. Miste concentratie waardoor de balans slecht was.

One arm pushups
10 * BW
10 * BW
8 * BW
6 * BW

Band Rotational Chop + Straddle L gebogen
10 * BW + 15sec
10 * BW + 15sec
10 * BW + 15sec
10 * BW + 15sec

Handstand training
10 minuten vrijstaande handstand oefenen. Af en toe zakken en weer uitduwen.

Bulgarian Pullups + Back lever
6 * BW + 8sec
5 * BW + 10sec
5 * BW + 10sec
5 * BW + 10sec

Laatst bewerkt:
lekker bezig jij!

Ik kon trouwens (ookal was het maar 1 maal) free headstand push up, tegen de muur een stuk of 7 x. Morgen denk eens proberen en ff wat filmen als het lukt!

handstand push up tegen de muur kan ik zeker wel 25keer, geen probleem.
Deed het thuis weleens, om de pomp erin te krijgen :D

Ik zat dit log ff door te lezen en dacht; what the **** zijn dit voor bullshit apen-oefeningen, maar oja da's waar ook; turnen is (deels) de doelstelling hier.

Succes met je doelen in 2010 bro, ben benieuwd naar de fimpjes, ziet er vet uit in ieder geval!

:roflol:
Nu verwachten we 2 video's, van die db presses en 25x hspu's. Misschien zit al z'n massa wel in z'n triceps en schouders, dat verklaart natuurlijk die slappe lb.:D

nog ff en m'n bench haalt m'n squat in :roflol:

just kidding; in 2010 meer squats, zoveel dat m'n knie weer naar de k*t gaat!

nog ff en m'n bench haalt m'n squat in :roflol:

just kidding; in 2010 meer squats, zoveel dat m'n knie weer naar de k*t gaat!
Bij deze vastgelegd Loo...je kunt niet meer terug!

Getinthecar! Laat dit het jaar zijn dat je in december de hele routine uit het youtube filmpje na kunt doen..:D:orly:

handstand push up tegen de muur kan ik zeker wel 25keer, geen probleem.
Deed het thuis weleens, om de pomp erin te krijgen :D

Ik zat dit log ff door te lezen en dacht; what the **** zijn dit voor bullshit apen-oefeningen, maar oja da's waar ook; turnen is (deels) de doelstelling hier.

Succes met je doelen in 2010 bro, ben benieuwd naar de fimpjes, ziet er vet uit in ieder geval!

Bij deze vastgelegd Loo...je kunt niet meer terug!

Getinthecar! Laat dit het jaar zijn dat je in december de hele routine uit het youtube filmpje na kunt doen..:D:orly:

Yo bedankt allen:thumbup:
haha, Zou mooi zijn als ik die routine kon...:rolleyes:

Vrijdag
Om logische redenen de training van 1 januari naar vandaag verplaatst. Ben bezig met squats goed op m'n techniek te letten, vandaar de mindere gewichten. Bij Pushups op ringen ook aan m'n techniek gewerkt. Voorheen pompte ik maar een end weg. Nu doe ik ze anders wat ook zwaarder is(zie plaatje). Ik weet niet precies waarom het beter is maar daar gaat het mij ook niet om. Die man die het boek geschreven heeft, heeft 25 jaar ervaring en traint het amerikaanse juniorenteam. Dus ik doe dat gewoon.
SCAN0031.jpg

Squat
10 * 40
10 * 40
8 * 70
5 * 80
5 * 80
5 * 80

Pushups op ringen breed + Tuck Planche
opwarmen 15x pompen + 5sec
8 * BW + 5sec
8 * BW + 5sec
7 * BW + 5sec
7 * BW + 5sec

Front Lever rows + Back lever
6 * BW + 8sec
6 * BW + 8sec
6 * BW + 8sec
6 * BW + 8sec

Roman chair medicin ball throw + L-sit
Beetje statisch vasthouden en gooien + 5sec
? + 5sec
? + 5sec
? + 5sec
? + 5sec
5sec
5sec

Laatst bewerkt door een moderator:
Lekker getraind,
inderdaad die man zal er wel verstand van hebben :roflol: gewoon doen.

Misschien filmpje plaatsen van je squat, of heb ik die gemist ?

Maandag
Voelde me goed fit en fris met deze training. Ik heb ook eindelijk een gebruik gevonden voor m'n (gay) neck protector. Als ik hem op de onderste tree van m'n wandrek doe kan ik GHR's doen;). Techniek bij muscle ups gaat nog steeds vooruit.
Ik let de laatste weken erg op de juiste uitvoering van de oefeningen. Ik ga het sowieso niet meer voor laten komen dat ik oefeningen afraffel of slechte vorm aanneem om maar een paar herhalingen meer te maken. Die shit is klaar.

Filmpje voor deze week:
http://www.youtube.com/watch?v=QnCYcbj0ZjA

Het meest zieke balans en krachtfilmpje wat ik heb gezien tot nu toe. Bruut fysiek ook. De t*ring.

Muscle ups
5 * BW
4 * BW
5 * BW
4 * BW

German hang pull + Straddle L gebogen
8 * BW + 15sec
8 * BW + 15sec
8 * BW + 15sec
8 * BW + 15sec
15sec

GHR + Front lever flat tuck
5 * BW + 8sec
5 * BW + 8sec
5 * BW + 8sec
5 * BW + 8sec

Inverted Pullups + Flat tuck Back lever
6 * BW + 8sec
5 * BW + 8sec
5 * BW + 8sec
5 * BW + 8sec
8sec
8sec

Potverdomme wat een t*ring gruwelijk filmpje!!!
Mooi fysiek ook!

Terug
Naar boven