XXL Nutrition

Log Krachttraining Turnen

Ja opzich wel, alleen wil ik vaak teveel dingen tegelijk (zwaarder worden maar ook droger worden, bodybuilden maar ook powerliften en olympisch gewichtheffen, een hoge frontsquat, backsquat, deadlift, powerclean en hangclean tegelijk etc etc) waardoor ik vaak terugval op alleen trainen zonder doel haha. Probeer me nu wel wat meer op één ding te richten. In de zomer sowieso buiten op handen lopen en in de winter af en toe was (free) HSPU ofzo..... als ik me eraan ga houden :roflol:

Weer een lekkere training neergeknald hoor:D:D Vandaag nog plannen?

• Topic Starter Topic Starter
Ja opzich wel, alleen wil ik vaak teveel dingen tegelijk (zwaarder worden maar ook droger worden, bodybuilden maar ook powerliften en olympisch gewichtheffen, een hoge frontsquat, backsquat, deadlift, powerclean en hangclean tegelijk etc etc) waardoor ik vaak terugval op alleen trainen zonder doel haha. Probeer me nu wel wat meer op één ding te richten. In de zomer sowieso buiten op handen lopen en in de winter af en toe was (free) HSPU ofzo..... als ik me eraan ga houden :roflol:

hahah lastig kiezen man als je alles leuk vind. Maar proberen op 1 ding te richten werkt wel beter inderdaad voor max resultaten.

Weer een lekkere training neergeknald hoor:D:D Vandaag nog plannen?

Uiteraard wordt er getraind vanavond. Daarnaast heb ik nog wat home gym plannen, maar daarover later meer. Is nog een verassing:p

Dinsdag
Pffffff afzien deze training. Zo ging het gisteren van een leien dakje, moest ik vandaag alle zeilen bijzetten. Deadlift ging ook voor geen meter. Misschien toch te weinig slaap, of stress (heb veel shit aan m'n hoofd) who knows...

De laatste tijd heb ik trouwens moeite met al m'n eten naar binnen krijgen. Ik heb dan vaak last (deze zin is gay, maar ik weet niet hoe anders te omschrijven) van een opgeblazen gevoel. Soms heb ik ook kokhalzneigingen als ik het tegen heug en meug naar binnen werk. WTF kan ik hieraan doen???

Morgen rusttdag pakken die ik ook hard nodig heb.

Deadlift
10 * 70
10 *70
8 * 100
8 * 110
5 * 120
3 * 120 (dikke fail &%*@!)

HSPU + Tuck Planche
6 * BW + 5sec
6 * BW + 5sec
6 * BW + 5sec
6 * BW + 5sec
5sec

Barbell Lunges + Front lever flat tuck
12 * 40 + 8sec
12 * 60 + 8sec
12 * 60 + 8sec
12 * 60 + 8sec
8sec
8sec
8sec

Hanging leg lifts half + L-sit
11 * BW + 5sec
9 * BW + 5sec
9 * BW + 5sec
8 * BW + 5sec
5sec
5sec

Donderdag
Heb gisteren en vandaag rustig aan gedaan met eten. Misschien neem ik ook wel een deload week aankomende week. Het is tenslotte ook al week 7 van m'n 8 weken durende schema en ik begin een beetje op te raken. 7 weken lang dezelfde shit begint ook wat saai te worden. Ik kijk al vooruit naar nieuwe dingen die ik wil doen in m'n nieuwe schema. Het lijkt me niet zo erg om niet de volle 8 weken te doorlopen.
Handstand training ging vandaag weer goed. Ondersteboven staan wordt steeds comfortabeler. Ook heb ik meer controle over het zakken en weer uitduwen bij de vrijstaande handstand pushups.

One arm pushups
8 * BW
8 * BW
8 * BW
8 * BW

Band Rotational Chop + Straddle L gebogen
8 * BW + 15sec
8 * BW + 15sec
8 * BW + 15sec
8 * BW + 15sec

Handstand training
Zie intro

Bulgarian Pullups + Back lever
6 * BW + 8sec
6 * BW + 8sec
6 * BW + 8sec
6 * BW + 8sec

Laatst bewerkt:
Donderdag

Handstand training ging vandaag weer goed. Ondersteboven staan wordt steeds comfortabeler. Ook heb ik meer controle over het zakken en weer uitduwen bij de vrijstaande handstand pushups.

Nice dat die handstand beter gaat!
Misschien leuk je binnenkort wat filmpjes maakt van je oefeningen om er een beter beeld bij te krijgen. Ben je met links even sterk als met rechts met die one arm push ups ?

Door jou geïnspireerd! Ik ga morgen ook ff op me handen lopen en wat HSPU doen!

De lunges is 12 x per been of 6 x per been (12 totaal)?

Nice dat die handstand beter gaat!
Misschien leuk je binnenkort wat filmpjes maakt van je oefeningen om er een beter beeld bij te krijgen. Ben je met links even sterk als met rechts met die one arm push ups ?

Misschien dat ik later, als ik ook echt wat boeiends kan laten zien, wat filmpjes van mezelf show.

Tsjah, dit vind ik nog steeds. Ik haal ze liever ff van internet voor de beeldvorming. Ik post wel iets van mezelf als ik vind dat het wat waard is om neer te zetten.
Met one arm pushups merk ik trouwens geen verschil tussen links en rechts. Gelukkig maar, het is altijd irritant als rechts sterker is dan links bij een oefening

Door jou geïnspireerd! Ik ga morgen ook ff op me handen lopen en wat HSPU doen!

De lunges is 12 x per been of 6 x per been (12 totaal)?

haha nice:D, good luck ermee! Lunges zijn er 12 totaal. Focus ligt bij mij voornamelijk op lage reps.

Vrijdag
Squat op techniek getraind weer, filmpje ervan volgt binnenkort.
L-sit gaat nice trouwens zo tegen het einde van m'n schema. Het is belangrijk dat je je benen goed horizontaal en gestrekt houdt. Pas dan is het een echte L-sit. Zo is het ook veel zwaarder. Sommige mother****ers doen soms tof dat ze het 20 sec kunnen. En als ze het dan showen is het slordige shit met van die half ingetrokken benen die niet horizontaal hangen. Go figure
Dit is de juiste manier:
http://www.youtube.com/watch?v=TfRnKqeUxLE

Volgende week deload en ........daarna beginnen met mn nieuwe schema!!. Zal hem binnenkort ff posten met goed uitleg, foto's en filmpjes zodat iedereen het kan volgen. Fijn weekend!

Squat
10 * 40
10 * 40
8 * 70
5 * 80
5 * 80
5 * 80

Pushups op ringen breed + Tuck Planche
Tuck Planche:
http://www.youtube.com/watch?v=YMQXx3N9Pk4
15 * pompen + 5sec
10 * BW + 5sec
8 * BW + 5sec
8 * BW + 5sec
5sec
5sec

Front Lever rows + Back lever
6 * BW + 8sec
6 * BW + 8sec
6 * BW + 8sec
6 * BW + 8sec
8sec
8sec

Roman chair medicin ball throw + L-sit
15 * BW + 5sec
15 * BW + 5sec
15 * BW + 5sec
weet ik veel hoeveel setjes L-sit van 5seconden nog erna gedaan

Zo heb even m’n nieuwe schema in elkaar geknutseld.
Ik ga het nu echt goed aanpakken!
Mijn vorige schema was toch iets te veel allround. Ik wil mij in dit schema sterk verbeteren op een aantal oefeningen vandaar dat die er meer inzitten. Zo heb ik o.a.
- meer Planche
- meer Muscle ups
- meer HSPU

Planche heeft de meeste prio omdat die het meeste achterloopt.
Grip training deed ik eerst tijdens m’n rustdagen maar is nu ook verwerkt in de trainingsdagen.
Uitleg over alle oefeningen staat in de oefeningenlijst. Ik bespreek hierin mijn aanpak, hoe het er nu voor staat en wat het moet worden. Ook zit er wat uitleg over techniek bij. Het schema zelf zegt niet zoveel dus als je een beetje wilt weten hoe nou die turnshit in elkaar zit raad ik aan de oefeningenlijst ff te checken.

Schema

Maandag
Squat
Hanging Leg Lifts + Flat Tuck Front lever
Straddle L + Flat Tuck Back Lever
Tuck Planche
Touwklimmen (Ik heb een touw boven het trapgat gehangen)

Dinsdag
Muscle ups
Hip Thrusts + Flat Tuck Back Lever
Tuck Planche
Reverse Leg Lifts
Windshield wipers – half

Donderdag
Bulgarian Split Squat
HSPU + L-sit
Chin up – L
Tuck Planche
Flat Tuck Front Lever

Vrijdag
Muscle ups
L-sit + HSPU
GHR’s + Front Lever
Back Pull Negatives
Trap Bar static holds

Oefeningenlijst

Hanging Leg Lifts
Somm3.jpg

Superoefening waar ik in mijn vorige schema mee begonnen ben. Doordat het wandrek tegen je rug duwt, kun je je rug niet (veel) gebruiken om je benen omhoog te liften. Ik heb gemerkt dat je heupspieren ook goed worden aangepakt. Ik probeer steeds meer m'n benen te heffen richting de rode lijn. Dit is niet makkelijk omdat het ook steeds zwaarder voor je heupen wordt. Daarnaast moet je altijd je benen (en tenen) goed gestrekt houden. Ik ga herhalingen maken via een 3-1-3 ritme. 3seconden omhoog, eentje vasthouden en in 3 seconden weer naar beneden.
Doel einde schema: Reps maken met benen tot de rode lijn.

Muscle ups
http://www.youtube.com/watch?v=8tKjQeIVCfQ
Deze ga ik nu 2x per week pakken. In het begin van m'n vorige schema was het nog veel zwaaiwerk. Dit wordt steeds minder. Ik kan nu 6hh maken.
Doel einde schema: 10 reps kunnen maken, slordig of niet:D

Straddle L
SCAN0061-1.jpg

Erg pittig aan het begin van m'n schema. M'n heuspieren waren het niet gewend. Ik probeer steeds horizontaler te komen met m'n benen terwijl ik mezelf ook recht probeer te houden. Ik kan hem nu 15sec.
Doel einde schema: Ik hoop deze een paar seconden te kunnen vasthouden.
SCAN0062-1.jpg

Flat Tuck Front lever
FL.jpg

In de plaatjes staan 3 progressie stappen (4 totaal). Tussendoor zijn er echter nog een aantal stapjes. Zo kun je vanuit sprong in een Flat Tuck Back Lever gaan hangen, maar ook via omgekeerde hang 'loweren' naar Flat Tuck Back Lever. Dit maakt het beetje bij beetje moeilijker. Ik ga in dit schema vanuit omgekeerde hang langzaam omlaag zakken naar een Flat Tuck Back Lever. Ik kan hem nu 10-12sec.
Doel einde schema: 15-20 sec Flat Tuck Front Lever

Flat Tuck Back Lever
SCAN0057-1.jpg

Met deze oefening ben ik het verst. Net als bij de Front Lever heb je ook hier een aantal tussenstapjes. In dit schema zal ik vanuit omgekeerde hang langzaam omlaag zakken naar een Flat Tuck Back Lever. De straddle Back Lever kan ik nu zo'n 3sec.
Doel einde schema: 6sec Straddle Back Lever (zie plaatje hieronder)
SCAN0058-1.jpg

Tuck Planche

ballplanchs-1-1.jpg
http://i371.photobucket.com/albums/oo157/getinthecarbitch/ballplanchs-1-1.jpg

Deze oefening heeft echt de prioriteit. Ik kan hem nu nog maar 5sec. In het nieuwe schema ga ik hem 3x per week pakken. Doel einde schema: een paar seconden Flat Tuck Planche (zie plaatje hieronder)
7A-Allan-1.jpg

Windshield wipers – half
SCAN0056.jpg

Nieuwe oefening die ik niet eerder geprobeerd heb. Ik kies ervoor om m'n obliques via deze oefening te pakken omdat het zo ook m'n heupspieren traint wat weer van pas komt bij andere oefeningen. Doel einde schema: comfortabele herhalingen maken:rolleyes:

Chin up – L
SCAN0060.jpg

Lijkt me duidelijk. Ik pak hem eerst met onderhandse greep. Als hij te makkelijk is zo ga ik hem met bovenhandse greep pakken. Door de hoeksteun pak ik m'n core ook gelijk mee. Doel einde schema: 15 herhalingen met goede vorm!!

Back Pull Negatives
SCAN0055-1.jpg

Ook nieuw. In het plaatje zie je hem 'volledig'. Ik ga hem in een Tuck (benen ingetrokken) doen. Deze oefening is by the way veel pittiger dan alleen een Back Lever vasthouden omdat je ook nog omlaag en omhoog beweegt in de ringen.
Doel einde schema: Eerst maar eens kijken of hij soepel lukt.

Zo, ik hoop dat alles duidelijk is:)

Let op: doodsaaie update

Maandag
Deze week is deload. Vooral statische shit en af en toe wat dynamische dingen, maar wel rustig aan.

Handstand
15 min balanceren

Muscle ups met zwaai
4 * BW
4 * BW
4 * BW
4 * BW
4 * BW

Flat tuck front lever
8 setc van 8sec

Straddle L
6 sets van 12sec

Flat tuck back lever
8 sets van 8sec

Laatst bewerkt:
Wat een onwijs vet schema! Zou graag voor de afwisseling ook eens zo iets doen!:D:D

Uiteraard wordt er getraind vanavond. Daarnaast heb ik nog wat home gym plannen, maar daarover later meer. Is nog een verassing:p

Nou al deze mooie plannen gaan dus niet door. Ik zag op marktplaats een turnbrug staan. Ik dacht is wel leuk voor in de achtertuin. Er liggen toch vooral tegels en er is wel ruimte voor. M'n ouders vonden het ook oke. Afmetingen opgevraagd en nagemeten. Blijkt dat ding niet door de Schuurpoort te passen. K*tzooi, daar gaan m'n mooie plannen voor buitenworkouts in de zomer.:shake:

s1.jpg

Wat een onwijs vet schema! Zou graag voor de afwisseling ook eens zo iets doen!:D:D

Thanks Kerel! Als je wat afwisseling zoekt heb ik wel wat oefeningen voor in je schema;) Let me know

Dinsdag
Deload dag twee. Beetje van alles wat gedaan.

Handstand
10 min balanceren

HSPU
Minder diep als anders
6 * BW
7 * BW
10 * BW
10 * BW

Tuck Planche
? setjes van 5sec

Hanging Leg Lifts op wandrek
Beetje zwaaien, geen stricte shit
10 * BW
9 * BW
8 * BW
9 * BW

Tuck Front Lever
8 sets van 10 sec

Die training van maandag 15 min. balanceren handstand dan is het allemaal aardig aan het verzuren volgens mij..
Sterk die HSPU!

Die training van maandag 15 min. balanceren handstand dan is het allemaal aardig aan het verzuren volgens mij..
Sterk die HSPU!

Valt is opzich mee die verzuring, Maar na 10 min. begin je het wel te voelen. Ik sta altijd ff 20-25 sec, ff rust en weer 20-25 sec. Af en toe doorzakken maar dat is nog ongecontroleerd.

Let wel op he die HSPU is minder ver doorgezakt dan anders omdat het deload is.;) Maar ze gaan inderdaad steeds sterker. Volgende schema pak ik ze 2x per week. Dan hoop ik inderdaad 10 volle reppers neer te zetten.

Interessante oefeningen hier altijd!

Het is dat ik te lui ben om dit soort shit te trainen :(
Wel vet voor van de zomer op het strand; beetje op je handen lopen enzo, terwijl een chickie je breezertje ff voor je beet houdt, hahaha.

Post eens een keer een filmpje van je turn-oefeningen bro, ben echt benieuwd!

Waarom schroef je die schuurpoort niet ff uit elkaar? :P

Ja, er moet toch een oplossing zijn voor die turnbrug... Heb jij bij die statische oefeningen zoals L-sit etc geen last dat je begint te beven als gek... ? Zojuist eens de L-sit gedaan en ik begon echt meteen te trillen. Of gaat dat over hoemeer je er op oefent?

Interessante oefeningen hier altijd!

Het is dat ik te lui ben om dit soort shit te trainen :(
Wel vet voor van de zomer op het strand; beetje op je handen lopen enzo, terwijl een chickie je breezertje ff voor je beet houdt, hahaha.

Post eens een keer een filmpje van je turn-oefeningen bro, ben echt benieuwd!

Yo thanks! Dit soort oefeningen zijn imo puur voor kracht, om echte massa te pakken kun je beter beuken met het ijzer. Toch zou ik sommige core oefeningen echt aanraden om kracht omhoog te krijgen.
haha, als ik het goed kan is deze turnshit inderdaag nice om te showen. ff tof doen op het strand van bloemendaal aankomende zomer zit er misschien wel in. Ze zetten daar in de zomer altijd een paar turntoestellen (ringen, brug, rekstok enz.) neer.

Waarom schroef je die schuurpoort niet ff uit elkaar? :P

Ja ik heb er ook over nagedacht, dan is de doorgang nog te smal.

Of til je het eroverheen?

---------- Toegevoegd om 11:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:47 ----------

Of schroef je de turnbrug uit elkaar...

Je kunt alleen de liggers uit de brug halen. Voor de rest is dat ding massief ijzer. Teringzwaar dus ook. Eroverheen tillen is geen optie. Dan moet ik een hele kraan laten komen.

Ja, er moet toch een oplossing zijn voor die turnbrug... Heb jij bij die statische oefeningen zoals L-sit etc geen last dat je begint te beven als gek... ? Zojuist eens de L-sit gedaan en ik begon echt meteen te trillen. Of gaat dat over hoemeer je er op oefent?

Ja ik heb al zitten denken voor een oplossing. Ik zal wel ff een foto posten van onze schuurpoort + doorgang . Misschien dat er nog genieën aanwezig zijn die mij kunnen vertellen hoe het wel zou kunnen? ???
Ik zal gelijk ff alle maten (brug + poort) erbij zetten.

Over die L-sit. Dit was voor mij ook wennen in het begin. Ik had veel moeite om m'n benen (ook tenen) goed horizontaal te houden en ook gestrekt te houden. Ik kan hem opzich niet zoveel langer vasthouden als in het begin maar de uitvoering is nu wel helemaal goed. Dat trillen verdwijnt wel, je lichaam went vanzelf.

Terug
Naar boven