In navolging van andere forumgebruikers heb ik besloten na deze Wendlercycle, een Smolov squatprogramma te volgen.
Redenen hiervoor heb ik niet echt heel erg, maar zie wel voordelen in het programma.
1; geen deadlift meer, die gaat de laatste tijd erg beroerd dus eventjes rust daarmee zal me goed doen
2; vetpercentage zal wss dalen, wil graag wat droger (zeg maar obiques + aders zichtbaar) komen te staan voor de zomer
3; heb als doel 125kg 1RM te krijgen hierna, denk dat ik hiermee de sterkste van de plaatselijke sportschool/dorp zal zijn.
4; test levels lekker opboosten
Uiteraard zitten er ook nadelen aan. In verband met de behoorlijke stress voor het CZS is upperbody werk lastig te doen. Ik ga proberen 3x5jes en 3x3jes op mainlifts en wat licht 3x10 werk op kleinere spiergroepen te doen, op 70-80%.
Bijvoorbeeld schouders-kuit, rug-tri en bo-bi en dan van alles 2 oefenignen en 3 sets.
Ander nadeel is dat ik eventjes mijn ritme moet verbeteren. Meer slaap pakken en misschien de eiwitten nog iets opschroeven. Verder zou ik het fijn vinden als mensen ervaringen met me zouden kunnen delen of eventueel nog tips hebben hiervoor. Dat het pijn gaat doen, ben ik me al van bewust
PS. Uiteraard is Smolov maar een tijdelijk schema, ik ga de volle 13 (uit mijn hoofd) weken volgen en daarna terug naar het oude vertrouwde Wendler. Ik verwacht dan door de extra test en dergelijke redelijk snel weer terug op oud niveau te zijn en door te kunnen groeien.