XXL Nutrition

Loggen om logger te worden

Nette training gozer! Jammer van je gewichtsverlies. Het is erg frustrerend als je keihard werkt en toch niet aankomt (of zelfs massa kwijt raakt)!

• Topic Starter Topic Starter
Nette training gozer! Jammer van je gewichtsverlies. Het is erg frustrerend als je keihard werkt en toch niet aankomt (of zelfs massa kwijt raakt)!

Thanks man! Ja klopt, ik baal er ook echt van. Zit maar een ding op, niet meer uitslapen, meer eten en gewoon doorknallen naar de 100 kilo!

Vrijdag
Training LB2

Squats 4x12
10x30
12x50
12x55
12x60
12x65

Deadlift 3x3
8x52,5
5x72,5
3x102,5
3x112,5
1x122,5

Barbell lunges 3x10
10x27,5
10x32,5
10x34,5

Calve raises 3x12
12x80 toes out
12x85 toes in
12x90 toes out

Hamstrings curls 3x12
12x55
12x60
12x65

Buik
1 setje

Nette training :)

Morgen begin ik. Heb vorige week maandag en dinsdag nog split getraind, de rest van de week vrij genomen om lekker te herstellen. Ik ga boring but big volgen. Als je wilt kan ik het wel voor je uit typen, PM dan maar even.

Oh en als het goed is komt deze week m'n prowler ook, voor conditie/ explosiviteits-werk.

Morgen begin ik. Heb vorige week maandag en dinsdag nog split getraind, de rest van de week vrij genomen om lekker te herstellen. Ik ga boring but big volgen. Als je wilt kan ik het wel voor je uit typen, PM dan maar even.

Oh en als het goed is komt deze week m'n prowler ook, voor conditie/ explosiviteits-werk.

Is dat dat schema met 22 reps?
Lijkt me echt bizar om te doen zeg :O

Dit zal je dan toch moeten afwisselen met bijv. 5x5 of 531 e.d.?

Prowler is trouwens wel een bruut dingetje! ;)

Is dat dat schema met 22 reps?
Lijkt me echt bizar om te doen zeg :O

Dit zal je dan toch moeten afwisselen met bijv. 5x5 of 531 e.d.?

Nope, boring but big is niets anders dan 1 van de vele vormen van Wendlers 531 systeem. Het houdt kort gezegd in dat je na de main lift op de 531 manier (bijv. met squats) nog eens 5 sets van 10 reps squats doet. Deze 5 sets zijn wel met lichte intensiteit 30%-60%. Vandaar de naam: boring, but big.

Nope, boring but big is niets anders dan 1 van de vele vormen van Wendlers 531 systeem. Het houdt kort gezegd in dat je na de main lift op de 531 manier (bijv. met squats) nog eens 5 sets van 10 reps squats doet. Deze 5 sets zijn wel met lichte intensiteit 30%-60%. Vandaar de naam: boring, but big.

Oke, klinkt wel bruut. Maar het gaat dus echt echt om die 4 grote oefeningen om die maximaal uit te breiden/te verbeteren/te vlammen?

En 7 sets squats, Boring big butt :P

Oke, klinkt wel bruut. Maar het gaat dus echt echt om die 4 grote oefeningen om die maximaal uit te breiden/te verbeteren/te vlammen?

En 7 sets squats, Boring big butt :P

Jep, het is echt gericht op de grote vier. De werksets gericht op kracht en het assistance werk is gericht op volume/ massa.

Klinkt bruut. Ik ga me er ff in verdiepen! Ga nu week 5 of 6 van de 10 in bij dit schema. Ik ga ff checken wanneer ik kan beginnen met dat nieuwe schema.

Vandaag nieuwe medicijnen gehaald voor mijn astma na anderhalf jaar zonder gekund te hebben...
Afgelopen anderhalve week amper adem gehad, nu zo een 40% meer.

Heb mijn schema nog een laatste aanpassing gegeven, heb meer doelen gesteld. Ma en di enkel vaste gewichten. Do en vr progressieve load. Ik hoop zo meer vooruit te gaan en het meetbaarder te maken....

Anyways, training:
Maandag UB1

Bench press 5x5
5x75
5x75
5x75 waarvan 1x heel lichte spot
5x75 1x spot
5x75 2x spot

Incline DB press 4x8
4x8x26. Deze gingen alles heerlijk maar krijg het zelf niet omhoog opgegooid...

Chin ups
7xBW
7x
6x
6x
6x. Doel was 7, maar ging toch lekker. Ben wel misselijk geworden vanaf hier

BOR 5x5
5x5x60. Paar onvolledige ROMs, wel goeie pomp. Nog misselijker helaas...

Dips
10xBW
8x
8x

Toen gaan douchen, was te misselijk. Bicep curls gaan naar morgen, dan maar extra bikkelen!

Laatst bewerkt:
Heb mijn schema nog een laatste aanpassing gegeven, heb meer doelen gesteld. Ma en di enkel vaste gewichten. Do en vr progressieve load. Ik hoop zo meer vooruit te gaan en het meetbaarder te maken....

Belangrijkste les die ik dit jaar geleerd heb op het gebied van krachttraining/ bodybuilding. Doelen stellen en maak een waterdicht plan om die doelen te halen. Je progressie 'plannen' is het halve werk.

OT: Nette bench :)

Word je vaak misselijk tijdens het trainen?

Belangrijkste les die ik dit jaar geleerd heb op het gebied van krachttraining/ bodybuilding. Doelen stellen en maak een waterdicht plan om die doelen te halen. Je progressie 'plannen' is het halve werk.

OT: Nette bench :)

Word je vaak misselijk tijdens het trainen?

Klopt idd echt, trainen met doelen werkt zoveel beter. Alleen zodra je achter gaat lopen op een doel wordt het voor mij altijd lastig, daarom heb ik nu alles weer aangescherpt en moet ik nu gewoon knallen.

Thanks! Hij ging ook wel lekker!

Voorheen ging ik vaak misselijk op mijn rug dag, toen ik nog in split trainde. Nu was het opnieuw snikbenauwd (elke maandag is het erg druk) en trok het ff niet meer... Jammer maar helaas!
Heb jij er wel eens last van?

Ps. Ben al een beetje met wendler aan het knexen geweest, heb al een calculatortje enzo ;)

Klopt idd echt, trainen met doelen werkt zoveel beter. Alleen zodra je achter gaat lopen op een doel wordt het voor mij altijd lastig, daarom heb ik nu alles weer aangescherpt en moet ik nu gewoon knallen.

Thanks! Hij ging ook wel lekker!

Voorheen ging ik vaak misselijk op mijn rug dag, toen ik nog in split trainde. Nu was het opnieuw snikbenauwd (elke maandag is het erg druk) en trok het ff niet meer... Jammer maar helaas!
Heb jij er wel eens last van?

Ps. Ben al een beetje met wendler aan het knexen geweest, heb al een calculatortje enzo ;)

True that.

Hmm, dat is kloten. Ben zelf nooit misselijk eigenlijk. Als het erg warm is zweet ik me wel vaak helemaal kapot.

Ik heb nog een hele handige site voor je. Kun je alles precies invullen (wat je aan materiaal hebt enzovoort en dan rekent hij alles uit. Hoeveel gewicht, welke schijven enz..)

http://www.blackironbeast.com/5/3/1/calculator

True that.

Hmm, dat is kloten. Ben zelf nooit misselijk eigenlijk. Als het erg warm is zweet ik me wel vaak helemaal kapot.

Ik heb nog een hele handige site voor je. Kun je alles precies invullen (wat je aan materiaal hebt enzovoort en dan rekent hij alles uit. Hoeveel gewicht, welke schijven enz..)

http://www.blackironbeast.com/5/3/1/calculator

Ik heb het dan ook alleen als ik lekker hard ga op de gewichten. Maar voor hetzelfde geld kwam het eventjes door de medicijnen die ik niet meer gewend was?

Nice ! Dat is een topsite :) Blijf je bij die Boring but big?
Vind andere systemen al wat coïtusier eigenlijk :P

Training
Dinsdag LB1

Squats 5x5 helaas in smith
5x5x75

SLDL 4x8
4x8x75

Leg press 4x6
4x6x360

Calve raises 4x8
4x8x95 2x toes in 2x out

Biceps curls
4x8x32,5

Gewogen: 87,1kg

Net even van de buitenlucht genoten op de mountainbikeachtige racefiets.

36,5 km gefietst.
Gemiddelde van 27km/h.

Spierpijn uit de hamstrings gefietst en quads zaten weer helemaal vol!

Terug
Naar boven