Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.281
Goed bezig man! Sjah, spier geheugen moet ik het ok van hebben.... Na lange tijd (motor ongeluk enzow :() weer begonnen 4,5 maand geleden, 12 kilo gegaind, 3% vet kwijt! Zit nu op 10% heerlijk :D 87 kilo nu bij 1.81... niet slecht toch?
Zeker niet slecht.

Goede training; moet ik je dan maar assisteren op de truckpull???;)
Thnx, hehehe.
Jij maakt graag van alles een pr? Hoe kan 15x80 squat of 10x150 leg press in godsnaam nog een serieuze pr voor je zijn? :scratch:

En waarom doe je isolatie op je core voor je squats? Hiermee die je af te werken, je verliest teveel corekracht voor je squats.
Ohhh broeder daar gaan we weer.

Met andere woorden je gelooft niet dat het een pr is. Je kunt niet ieder apparaat met elkaar vergelijken. Ken leg presses waar ik met gemak 300kg press. Die 150kg leg press op dit apparaat is ****ing zwaar, geloof me. Er zit trouwens nog een slee aanvast die volgens sporters in mijn gym tussen de 50 en 75kg weegt. Tel deze er nooit bij op.
En 15 reps met 80kg was mij nooit eerder gelukt full squat. Als je het vergelijkt met de 12 reps 100kg kan ik me voorstellen dat je de 15 reps 80kg minder indrukwekkend vindt, echter had ik niet verwacht dat deze zou lukken. Hoe dan ook beide nooit eerder gelukt dus een pr in mijn ogen.

Ik bereid mijn trainingen altijd voor. Soms met mijn laatste training maar ditmaal met mijn beste prestaties. In iedere reprange wilde ik een pr zetten, dit lukt helaas niet altijd maar gisteren wel. Had dus nooit eerder deze gewichten met dit volume verplaatst.

Begrijp de verbazing eigenlijk niet zo. Iedere training moet beter zijn dan je laatste. Hoe kun je anders groeien? Je zult steeds weer opnieuw je spieren moeten shockeren zodat ze zich moeten aanpassen. Geen pr's betekend dat je of op het vorige niveau traint of dat je daar onder zit. Dat kan ik geen progressie noemen. Al is het maar 1 rep meer, al is het maar 1kg meer dan je laatste of beste training... dat is progressie en dat is een pr.

En over die buiktraining. Dat zie ik tevens als een algemene opwarming. Bloed gaat stromen en je spieren worden er warm van. Denk je werkelijk dat een paar crunches mijn corekracht negatief zal beïnvloeden? Dan zit er toch echt iets niet goed. De belastingen die je op je core krijgt van een barbell van +100kg in je nek zijn niet te vergelijken met een crunch.

ik pak buik ook als eerste bevalt goed

Iemand die 4000+ keer gepost heeft moet toch wel een keer het begrip "volume PR" zijn tegengekomen?

Ik moet er af en toe ook om glimlachen als ik 300x PRRR zie staan in felle rode letters:D

Maar als jou dat motiveert Kip, en jou het gevoel geeft dat je goed gepresteerd hebt.. prima toch:)

Elke rep en elke kg is progressie.

It's all in the mind!

Om Wendler te quoten:

Most people live and die by their 1-rep max. To me, this is foolish and shortsighted. If your squat goes from 225x6 to 225x9, you’ve gotten stronger. If you keep setting and breaking rep records, you’ll get stronger.

Amen.

• #2.285
ik pak buik ook als eerste bevalt goed
Heb deze gemist, valt altijd weer ff tegen die eerste trainingen maar het voelt goed.
Iemand die 4000+ keer gepost heeft moet toch wel een keer het begrip "volume PR" zijn tegengekomen?
:dunno: zou je denken.
Ik moet er af en toe ook om glimlachen als ik 300x PRRR zie staan in felle rode letters:D

Maar als jou dat motiveert Kip, en jou het gevoel geeft dat je goed gepresteerd hebt.. prima toch:)
Zit duidelijk nog niet tegen een grens aan. Doe alles voor een glimlach. :D
Vind rood een mooi kleurtje, heb je verzoekjes?
Elke rep en elke kg is progressie.

It's all in the mind!

Om Wendler te quoten: Most people live and die by their 1-rep max. To me, this is foolish and shortsighted. If your squat goes from 225x6 to 225x9, you’ve gotten stronger. If you keep setting and breaking rep records, you’ll get stronger.

Amen.
Jij begrijpt het bro, en Wendler ook. :p
Sig materiaal waardig!

• #2.287
**** zeg ik loop vandaag als een manke baviaan rond. Hoe ik me nu voel kijk ik langzaam uit naar de deload volgende week.

Na die deload gaat het heftig worden. Sarko gaf aan de vrachtwagen meerdere dagen per week te willen regelen, maximaal 3x per week. Denk dat ik dat alleen de 2 weken voor de wedstrijd ga doen anders komt er niets meer van de bb-trainingen terecht. De eerste weken gewoon 1x per week truckpullen.
Wel heb ik voorgenomen de dagen dat ik truckpull tevens met farmers te gaan trainen. Kijken of ik een beetje vooruit kom met die van 100kg.

**** zeg ik loop vandaag als een manke baviaan rond. Hoe ik me nu voel kijk ik langzaam uit naar de deload volgende week.

Na die deload gaat het heftig worden. Sarko gaf aan de vrachtwagen meerdere dagen per week te willen regelen, maximaal 3x per week. Denk dat ik dat alleen de 2 weken voor de wedstrijd ga doen anders komt er niets meer van de bb-trainingen terecht. De eerste weken gewoon 1x per week truckpullen.
Wel heb ik voorgenomen de dagen dat ik truckpull tevens met farmers te gaan trainen. Kijken of ik een beetje vooruit kom met die van 100kg.

Zie je nou wel.. je moet gewoon de powerlift kant op gaan.. beetje strongman gedoe er bij.. Niet dat sissy bodybuilding gedoe:D

hahaha

Prima als je overal PR neer wilt zeggen.

Ziet er wel leuk uit btw. Ik doe het zelf nooit, al heb ik elke training PR s. Ya realy:P

Nette squats trouwens.

• #2.291
Zie je nou wel.. je moet gewoon de powerlift kant op gaan.. beetje strongman gedoe er bij.. Niet dat sissy bodybuilding gedoe:D
Hahaha kon ik op wachten. Zoals ik al eerder zei ben ik momenteel meer een powerbuilder. Heb nog niet voldoende massa om te gaan boetseren maar bodybuilding blijft mijn main target. Al die andere trainingen helpen mij alleen maar sterker te worden wat gaat helpen bij mijn bb-trainingen.

Die wedstrijden geven je ook een kick. Mocht ik een stuk sterker worden in mijn schouders dan wil ik ook nog eens een C-wedstrijd strongman gaan doen.

Deze sporten staan elkaar niet in de weg imo.
Idd en dan bodybuilding sissy durven te noemen. :D
Prima als je overal PR neer wilt zeggen.

Ziet er wel leuk uit btw. Ik doe het zelf nooit, al heb ik elke training PR s. Ya realy:P

Nette squats trouwens.
Dan gaat het goed toch?

Doe het om mijn trainingen te evalueren, zo zie ik in een oogopslag wat goed gaat en wat minder. Met name als ik mijn trainingen weer eens terug kijk. Ik post deze namelijk ook op een ander forum waar het heel rustig is (copy/paste), zo zie ik op een pagina al mijn trainingen overzichtelijk terug.

Thnx seagal.

Vind wel dat mensen een punt hebben, 80x15 kan je niet serieus een pr noemen als je erna 100x12 doet...

Full squat is wel sterk.

• #2.293
Ik reken de gewichten niet om naar 1rm's dan zou je idd een bepaalde reprange als beter kunnen kwalificeren.

Thnx murk.

Boeie.. als die rode letters jou motiveren.. lekker blijven doen!

Ohhh broeder daar gaan we weer.

Met andere woorden je gelooft niet dat het een pr is. Je kunt niet ieder apparaat met elkaar vergelijken. Ken leg presses waar ik met gemak 300kg press. Die 150kg leg press op dit apparaat is ****ing zwaar, geloof me. Er zit trouwens nog een slee aanvast die volgens sporters in mijn gym tussen de 50 en 75kg weegt. Tel deze er nooit bij op.
En 15 reps met 80kg was mij nooit eerder gelukt full squat. Als je het vergelijkt met de 12 reps 100kg kan ik me voorstellen dat je de 15 reps 80kg minder indrukwekkend vindt, echter had ik niet verwacht dat deze zou lukken. Hoe dan ook beide nooit eerder gelukt dus een pr in mijn ogen.

Ik bereid mijn trainingen altijd voor. Soms met mijn laatste training maar ditmaal met mijn beste prestaties. In iedere reprange wilde ik een pr zetten, dit lukt helaas niet altijd maar gisteren wel. Had dus nooit eerder deze gewichten met dit volume verplaatst.

Begrijp de verbazing eigenlijk niet zo. Iedere training moet beter zijn dan je laatste. Hoe kun je anders groeien? Je zult steeds weer opnieuw je spieren moeten shockeren zodat ze zich moeten aanpassen. Geen pr's betekend dat je of op het vorige niveau traint of dat je daar onder zit. Dat kan ik geen progressie noemen. Al is het maar 1 rep meer, al is het maar 1kg meer dan je laatste of beste training... dat is progressie en dat is een pr.

En over die buiktraining. Dat zie ik tevens als een algemene opwarming. Bloed gaat stromen en je spieren worden er warm van. Denk je werkelijk dat een paar crunches mijn corekracht negatief zal beïnvloeden? Dan zit er toch echt iets niet goed. De belastingen die je op je core krijgt van een barbell van +100kg in je nek zijn niet te vergelijken met een crunch.

15x100 op leg press een PR noemen als je daarna 10x150 doet... Sorry maar dat leek me complete bs gezien je bij 100kg veel meer reps kan halen dan. :rolleyes:
Ik kan verder ook niet ruiken dat die leg press van jou extra belast is wat het verschil in aantal reps wel verklaart. Het verschil tussen 100 en 150 is procentueel heel wat groter dan 175-225 en vandaar dat het repverschil niet leek te kloppen, dat begrijp je toch?

Voor de squats blijf ik erbij : 15x80 is een beetje bs als je erna 6x125 doet. Dat is alsof ik 20x60 zou doen terwijl ik 5x120 kan. Dat is een pr, maar alleen omdat ik hem nog nooit gedaan heb. Dan is 40x20 ook een pr om het even in het belachelijke te trekken.
Oja, even voor de duidelijkheid : Ik ga 100% akkoord met de quote van Wendler. Maar een pr is pas een pr als deze voorheen niet mogelijk was. Ik geloof niet dat dat in het geval van de 15x80 het geval was.

Wat de buiktraining betreft : Je geeft het zelf al aan. De belasting is lager (hoewel efficiënt uitgevoerde isolatie op die spiergroep dat niet per sé hoeft te zijn).
Zie isolatie van de buikspieren als afwerking na de zware compounds.

Als je pr's haalt op je squats zonder last te krijgen van je core na een uitgebreide buikspierentraining dan pak je ze ofwel niet hard genoeg aan of je core is verlopig nog sterk genoeg om dit gewicht en volume bij maximale inspanning aan te kunnen waardoor ze niet als eerste falen. Maw, je benen falen voor je core en dan kan een lichte buikspierentraining voor je squats geen kwaad.

Beetje lompe reactie van je man. Duidelijk had je geen idee waarover ik bezig was. Ik heb zelf volume PR's in mijn logje staan. ;) Gezien hoe ze hier vermeld stonden waren die pr's op het eerste zicht natuurlijk complete bs. En ik was kennelijk ook niet de enige die dat eerst dacht.

Laatst bewerkt:
  • #2.296
Je verklaring is begrijpelijk. Maar ik zit hier niet om mijn gasten een beetje voor de gek te houden. Zou mezelf dan ook voor de gek houden namelijk.

Over dat core verhaal, mijn core is niet de bottleneck. Mijn benen geven hierin aan wanneer ik faal.

• #2.297
Oke dan, vandaag mijn hartslagmeter binnen. :D

Polar F4
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ideaal voor de cardio. Nu hoef ik niet steeds weer die vervelende contactpunten beet te houden voor een hartmeting.

Heb de laatste cardio trainingen steeds rond de 150bmp gezeten en vroeg me af of dit niet te hoog was voor vetverbranding.

Heb het ff uitgezocht, voor cardio moet je op 60-70% van je HRmax zitten.

HRmax = 220 - leeftijd (32jaar) = 188bpm
60-70% zou tussen de 113 en 132bpm betekenen. Ik zou dan veel te hoog hebben gezeten. Toch leken deze waarden mij een beetje laag dus ben verder opzoek gegaan of er andere methoden waren.

Volgens de formule van KARVONEN zou dit een stuk nauwkeuriger zijn.
Deze rekenmethode houdt rekening met je hartslag in rust HRrust. Deze is bij mij ongeveer 52bpm.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/berekening-hartslagzones-voor-cardio-215293/

Via deze formule kom ik een stuk hoger uit. Tussen de 134 en 147bpm uit. Aangezien ik niet ongetraind ben, zware been trainingen vergen veel conditie denk ik dat 70% helemaal niet zo verkeerd is. Dus heb ik de afgelopen periode gelukkig niet zo verkeerd gezeten.

mooi dingetje , welke heb je nou uiteindelijk gkocht?

• #2.299
Is de F4 geworden vond deze toch mooier en aangezien ik deze ook als horloge ga gebruiken.

Nu ik me wat verdiept heb in die hartslagzones voor cardio begrijp ik beter hoe het komt dat het zo lang duurt eerdat ik bij de cardio bij mijn streef hartslag aankom in vergelijk met jou.
En waarom ik bij 150bpm helemaal leegloop en jij nauwelijks zweet.

Mijn hartslag in rust is behoorlijk laag. Gemiddeld 52bpm soms zakt het zelfs naar 46bpm.
Aangezien ik bijna heel mijn leven sport is mijn hart door de jaren heen mee gegroeid, het is namelijk ook een spier. Hierdoor kan meer volume per slag rondpompen. Stel dat jou HRrust 65bpm zou zijn dan begrijp je wel dat jij een mindere inspanning hoeft te doen om je hartslag naar 80bpm te laten stijgen als dat bij mij het geval is.

Blijkbaar heb ik toch iets te hoog gezeten en zal ik mijn streef hartslag rond de 140bpm moeten houden.

Laatst bewerkt:
mijn absolute rust zit ook zo rond de 50 ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven