- Waardering
- 3.522
Zeker niet slecht.Goed bezig man! Sjah, spier geheugen moet ik het ok van hebben.... Na lange tijd (motor ongeluk enzow) weer begonnen 4,5 maand geleden, 12 kilo gegaind, 3% vet kwijt! Zit nu op 10% heerlijk
87 kilo nu bij 1.81... niet slecht toch?
Thnx, hehehe.Goede training; moet ik je dan maar assisteren op de truckpull![]()
Ohhh broeder daar gaan we weer.Jij maakt graag van alles een pr? Hoe kan 15x80 squat of 10x150 leg press in godsnaam nog een serieuze pr voor je zijn?
En waarom doe je isolatie op je core voor je squats? Hiermee die je af te werken, je verliest teveel corekracht voor je squats.
Met andere woorden je gelooft niet dat het een pr is. Je kunt niet ieder apparaat met elkaar vergelijken. Ken leg presses waar ik met gemak 300kg press. Die 150kg leg press op dit apparaat is ****ing zwaar, geloof me. Er zit trouwens nog een slee aanvast die volgens sporters in mijn gym tussen de 50 en 75kg weegt. Tel deze er nooit bij op.
En 15 reps met 80kg was mij nooit eerder gelukt full squat. Als je het vergelijkt met de 12 reps 100kg kan ik me voorstellen dat je de 15 reps 80kg minder indrukwekkend vindt, echter had ik niet verwacht dat deze zou lukken. Hoe dan ook beide nooit eerder gelukt dus een pr in mijn ogen.
Ik bereid mijn trainingen altijd voor. Soms met mijn laatste training maar ditmaal met mijn beste prestaties. In iedere reprange wilde ik een pr zetten, dit lukt helaas niet altijd maar gisteren wel. Had dus nooit eerder deze gewichten met dit volume verplaatst.
Begrijp de verbazing eigenlijk niet zo. Iedere training moet beter zijn dan je laatste. Hoe kun je anders groeien? Je zult steeds weer opnieuw je spieren moeten shockeren zodat ze zich moeten aanpassen. Geen pr's betekend dat je of op het vorige niveau traint of dat je daar onder zit. Dat kan ik geen progressie noemen. Al is het maar 1 rep meer, al is het maar 1kg meer dan je laatste of beste training... dat is progressie en dat is een pr.
En over die buiktraining. Dat zie ik tevens als een algemene opwarming. Bloed gaat stromen en je spieren worden er warm van. Denk je werkelijk dat een paar crunches mijn corekracht negatief zal beïnvloeden? Dan zit er toch echt iets niet goed. De belastingen die je op je core krijgt van een barbell van +100kg in je nek zijn niet te vergelijken met een crunch.

) weer begonnen 4,5 maand geleden, 12 kilo gegaind, 3% vet kwijt! Zit nu op 10% heerlijk
87 kilo nu bij 1.81... niet slecht toch?

zou je denken.