Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.301
mijn absolute rust zit ook zo rond de 50 ;)
En ik denken dat ik het perfecte excuus had gevonden om maar niet toe te geven dat ik een ouwe zak ben. Je wordt bedankt! :grumble:

Maar dan zit jij ook aardig hoog met 150bpm. Ohhh nee, jij zit met 154bpm op 70%.

• #2.302
Woensdag: Borst/Biceps

Buik
crunches 2x50reps
side crunches 2x50reps
leg raise 50 reps

bb bench press
12x80kg PR
9x90kg
5x100kg :(

db incline press
8x28kg :(
9x24kg
12x24kg

cable cross
12x30kg
10x35kg
8x40kg

db incline curl
12x16kg
10x18kg
8x20kg

bb curl
12x35kg
10x40kg
6x48kg PR

hammer curl
9x16kg
10x16kg

Polardata KT: 76min - 826kcal - 122avg

Cardio
15min - 12:17min cardiozone - 210kcal - 137avg

Borst ging vandaag wat minder... kan niet altijd feest zijn dus. :(
Ik hoefde zelf geen smoesjes te verzinnen toen ik tegen Rooke zei dat het niet ging. Kwam meteen een flinke gast aan: Ja je gaat ook veel te diep op die incline press... en de lucht is vandaag ook zo ijl. Dus daar lag het gewoon aan. :D

Ook mijn KT eens gemeten met de hartmeter. Tot mijn verbazing verbruik je hierin wel erg veel energie. Training was aardig lang, maar merk dat dat vaker is als je samen traint.

5*100 is toch niet slecht bro ;)
een minder dagje kan altijd next time better ;)

Tel je zegeningen broeder! Je bencht beter dan ik ! En je zet toch een hele mooie training neer! Niet b**chen gap! ;)

• #2.305
Hehehe, toch heb ik het gevoel dat ik jullie teleurstel. Jullie zijn al dat rood van mij gewent. :D
Je ziet het meteen, minder rood en het is minder druk in mijn log. :lol:

Weet wel hoe het komt. Zit niet in een cut, maar heb mijn bulk flink omlaag gehaald. Herstel gaat een stuk moeizamer, zeker nu ik er ook cardio bij doe. Ben alweer 6 weken vol aan het knallen. Vorige week had ik nergens last van, maar merk nu wel dat de deload mag komen. Nog 1 krachttraining.

volgens mij kwam het doordat ik er nu bij was , kan je niet meer cheaten met opschrijven

:jk:

Zeker niet slecht.

Thnx, hehehe.
Ohhh broeder daar gaan we weer.

Met andere woorden je gelooft niet dat het een pr is. Je kunt niet ieder apparaat met elkaar vergelijken. Ken leg presses waar ik met gemak 300kg press. Die 150kg leg press op dit apparaat is ****ing zwaar, geloof me. Er zit trouwens nog een slee aanvast die volgens sporters in mijn gym tussen de 50 en 75kg weegt. Tel deze er nooit bij op.
En 15 reps met 80kg was mij nooit eerder gelukt full squat. Als je het vergelijkt met de 12 reps 100kg kan ik me voorstellen dat je de 15 reps 80kg minder indrukwekkend vindt, echter had ik niet verwacht dat deze zou lukken. Hoe dan ook beide nooit eerder gelukt dus een pr in mijn ogen.

Ik bereid mijn trainingen altijd voor. Soms met mijn laatste training maar ditmaal met mijn beste prestaties. In iedere reprange wilde ik een pr zetten, dit lukt helaas niet altijd maar gisteren wel. Had dus nooit eerder deze gewichten met dit volume verplaatst.

Begrijp de verbazing eigenlijk niet zo. Iedere training moet beter zijn dan je laatste. Hoe kun je anders groeien? Je zult steeds weer opnieuw je spieren moeten shockeren zodat ze zich moeten aanpassen. Geen pr's betekend dat je of op het vorige niveau traint of dat je daar onder zit. Dat kan ik geen progressie noemen. Al is het maar 1 rep meer, al is het maar 1kg meer dan je laatste of beste training... dat is progressie en dat is een pr.

En over die buiktraining. Dat zie ik tevens als een algemene opwarming. Bloed gaat stromen en je spieren worden er warm van. Denk je werkelijk dat een paar crunches mijn corekracht negatief zal beïnvloeden? Dan zit er toch echt iets niet goed. De belastingen die je op je core krijgt van een barbell van +100kg in je nek zijn niet te vergelijken met een crunch.

Dat vind ik nogal sterke statements. Als ik (persoonlijk) probeer elke training PRs te zetten, ben ik na een week of 2 à 3 "burnt out" en overtraind, en verlies ik daarmee een week. Ikzelf probeer ook de vooruitgang te plannen en op gang te houden, maar ik kan bv enkele training na elkaar rond hetzelfde gewicht squatten of vrij licht squatten, om dan pas een stap te maken naar een nieuwe PR bv.

• #2.308
Dat vind ik nogal sterke statements. Als ik (persoonlijk) probeer elke training PRs te zetten, ben ik na een week of 2 à 3 "burnt out" en overtraind, en verlies ik daarmee een week. Ikzelf probeer ook de vooruitgang te plannen en op gang te houden, maar ik kan bv enkele training na elkaar rond hetzelfde gewicht squatten of vrij licht squatten, om dan pas een stap te maken naar een nieuwe PR bv.
Je hebt gelijk dat je ook het niveau van de sporter hierin mee moet nemen. Ik ben weer pas bezig en kan met veel inspanning steeds weer wat progressie boeken. Dit houdt natuurlijk ook eens op als je tegen een grens aanloopt. Je zult dan veel slimmer moeten trainen om nog progressie te boeken. Waarschijnlijk ben jij verder gevorderd dan ik momenteel ben en is dit de manier hoe jij progressie kunt boeken.
Ook jij traint dus voor progressie net als ik dat doe en zo moet het ook. Pas jij eens in de zoveel tijd een deload toe?

---------- Toegevoegd om 23:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:10 ----------

Vrijdag: Rug/Achterkant schouders/Onderarmen

BOR
12x70kg
10x80kg
8x90kg PR

Pull down
12x80kg
10x90kg
6x100kg

Cable row
xxx

Rackpulls
12x130kg PR
10x150kg PR
5x170kg

Db shrugs
12x36kg
10x38kg
8x40kg

Palms down wrist curl
xxx

Palms up wrist curl
xxx

Cardio
15min - 13:37min cardiozone - 203kcal - 139avg

Dit was een vluggertje. :D Training was wat vroeger en had erg weinig tijd. Paar oefeningen daardoor geschrapt. Tempo lag een stuk hoger dan ik gewend ben.
Laatste set BOR ging super, stuk eenvoudiger dan de vorige keer. :D
Racks lekker op volume geknalt. 150kg ging nog redelijk soepel. Had hierdoor het idee dat die 170kg ook eenvoudig zou gaan...hmmm toch niet. Wat een verschil die laatste 20kg kan maken.
Dit was de laatste training voor de deload, dus het zal volgende week weer wat rustiger zijn.

netjes pik ! jij ook geen onderarmen zie ik :D

Je hebt gelijk dat je ook het niveau van de sporter hierin mee moet nemen. Ik ben weer pas bezig en kan met veel inspanning steeds weer wat progressie boeken. Dit houdt natuurlijk ook eens op als je tegen een grens aanloopt. Je zult dan veel slimmer moeten trainen om nog progressie te boeken. Waarschijnlijk ben jij verder gevorderd dan ik momenteel ben en is dit de manier hoe jij progressie kunt boeken.
Ook jij traint dus voor progressie net als ik dat doe en zo moet het ook. Pas jij eens in de zoveel tijd een deload toe?

(...)

Mja ik zou me daar eigenlijk eens in moeten gaan verdiepen :D. Maar ik heb het nog nooit gedaan omdat ik (naar mijn lifts te oordelen) nog niet gevorderd genoeg ben. 5RMs zitten op SQ 100, DL 110 en BP 86... Maar is voor iedereen anders natuurlijk :), en ik ben geen powerlifter, ik mat me teveel af met accesory work :D

Oh! Heerlijke BOR's en shrugs maat! :D

Geniet van die deload :) Is het de bedoeling dat je tijdens je deload rustig aan traint of gewoon een hele week platte rust neemt?

De pr's zijn weer niet van de lucht! ;)

• #2.314
netjes pik ! jij ook geen onderarmen zie ik :D
Weinig tijd, ook geen cable row. Hele training in 45 minuten afgewerkt incl cardio.
Mja ik zou me daar eigenlijk eens in moeten gaan verdiepen :D. Maar ik heb het nog nooit gedaan omdat ik (naar mijn lifts te oordelen) nog niet gevorderd genoeg ben. 5RMs zitten op SQ 100, DL 110 en BP 86... Maar is voor iedereen anders natuurlijk :), en ik ben geen powerlifter, ik mat me teveel af met accesory work :D
Dat zijn hele mooie stats voor 5rm's. Hoeveel jaar train jij dan eigenlijk al?
Ook ik ben geen powerlifter, meer bb-er/powerbuilder. Begin jij trouwens dan met de compounds? Heb je een logje hier?

Edit: zie het al, maar je bent pas gestopt ermee? En wat is accesory work? Assistance oefeningen? Zie een rippetoe schema waarbij toch de nadruk op goede compounds liggen.
Oh! Heerlijke BOR's en shrugs maat! :D

Geniet van die deload :) Is het de bedoeling dat je tijdens je deload rustig aan traint of gewoon een hele week platte rust neemt?
Ik ga hard op die bor. Mijn lats zijn een van de sterkste spieren in mijn rug. Heb na het powerlift schema weer flinke gains gemaakt als ik dat zo na ga.
De pr's zijn weer niet van de lucht! ;)
Een paar omdat ik het niet kon laten. ;)
rustig traint...ongeveer @50% van bovenstaand
Eventueel een setje minder. Reps hou ik aan maar idd dan met minder gewicht, zal eerder naar de 60% gaan.

verneuk je deload nou niet ;) deload moet je echt het gevoel hebben dat je niets doet. Vorige keer zaten we ook rond de 50% en toen kwamen we er achter dat het teveel was. Weet niet meer wie het zei maar onthoud dat.

mooie workout mc! Suc7 met de deload, zal je goed doen!

Ik vraag me af he MC.
Kan je niet beter wat rustiger aan doen bij die opwarming sets? Want ik zie vaak dat je de eerste twee sets een pr scoort. iets wat eigenlijk warming up hoort te zijn. EN vervolgens ben je dan teleur gesteld over de laatste set.
Nogal wiedes lijkt me als je in je eerste twee sets al een pr scoort.

• #2.318
verneuk je deload nou niet ;) deload moet je echt het gevoel hebben dat je niets doet. Vorige keer zaten we ook rond de 50% en toen kwamen we er achter dat het teveel was. Weet niet meer wie het zei maar onthoud dat.
Kan me dit niet meer herinneren. Maar een setje schrappen en de overige 2 op 60% zal mijn lichaam lijkt mij flink ontlasten. Ben tot op heden nog steeds goed herstelt uit de deload gekomen.
mooie workout mc! Suc7 met de deload, zal je goed doen!
Altijd dubbel zo'n deload qua gevoel maar het is gewoon nodig.
Ik vraag me af he MC.
Kan je niet beter wat rustiger aan doen bij die opwarming sets? Want ik zie vaak dat je de eerste twee sets een pr scoort. iets wat eigenlijk warming up hoort te zijn. EN vervolgens ben je dan teleur gesteld over de laatste set.
Nogal wiedes lijkt me als je in je eerste twee sets al een pr scoort.
Kijk jij blijkt goed opletten. Je hebt gelijk, maar het was een wel overwogen keuze van mij die ik nog niet heb toegelicht.

Enige tijd geleden liep mijn bulk aardig uit de hand, heb mijn calorie inname flink omlaag gebracht (maar tis nog geen cut). Tevens ging het trainen samen met Rooke voor een aantal weken niet meer door omstandigheden waardoor ik de HIT-training moest aanpassen naar een reguliere split. Had namelijk geen spotter meer die ook nog eens goed op de negatieven kon assisteren.

De vorige periode bleef ik gefocust op mijn top setjes en de opwarm setjes waren eigenlijk veel te licht. Heb dus een paar weken terug besloten hoger te gaan zitten in de reps op alle setjes. Dit past beter bij het aangepaste voedingspatroon en zorgt voor meer spierconditie waar ik eigenlijk al een aantal maanden niet meer op had getraind. Mijn intentie was om de eerste setjes steeds wat zwaarder te gaan en daar dus idd pr's op te zetten met de hoop dat de top setjes ook nog goed zouden gaan. Soms lukt me dat, soms is het een evenaring van een pr en soms blijf ik daar onder zitten.

Dat zijn hele mooie stats voor 5rm's. Hoeveel jaar train jij dan eigenlijk al?
Ook ik ben geen powerlifter, meer bb-er/powerbuilder. Begin jij trouwens dan met de compounds? Heb je een logje hier?

Edit: zie het al, maar je bent pas gestopt ermee? En wat is accesory work? Assistance oefeningen? Zie een rippetoe schema waarbij toch de nadruk op goede compounds liggen.
Ik ga hard op die bor. Mijn lats zijn een van de sterkste spieren in mijn rug. Heb na het powerlift schema weer flinke gains gemaakt als ik dat zo na ga.

(...)

Ik train nu bijna 3 jaar, waarvan 2 effectief (ong een jaar verloren door scheenbeenvliesontsteking, door squats/deads!). En ben niet gestopt, ik ben nu eigenlijk juist terug begonnen :D. Deadliften doe ik niet meer (voorlopig) maar SQ zit weer op 85, bench op 83 na enkele trainingen. Accessory = assistance ja, maar daarmee bedoel ik dan geen zever als reverse hyperextensions of wrist curls he, ik doe chin/pull ups en zware dips. Maar idd met Rippetoe pur sang ben ik gestopt: te vaak squats, krijg ik last vd schenen, nu om de workout squatten.

Laatst bewerkt:
Reverse hypers zijn geen zever hoor:D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven