AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Woensdag: Schema D: Benen (ja alweer voor de 3e keer :D)

Buik
hanging leg raises
20reps
15reps

Benen
parallel squat
12x100kg PR
9x110kg PR
7x110kg
3x120kg

leg extension
12x65kg
10x75kg
8x80kg PR

leg curl
12x50kg PR
7x60kg PR
4x60kg fail :(

calf raises
12x80kg PR
9x90kg PR
8x95kg PR
6x100kg PR

Wtf had gewoon niet door dat ik bij de eerste set squat (na de warming-up) geen 90 maar 100kg erop had liggen. Tijdens de eerste set d8 ik wat is die 90kg ****ing zwaar!!! Echt blij dat ik die er 12 met clean reps uitperste. Helaas toen ik bij de 120kg aankwam was ik helemaal op en kon er maar 3 doen.

Als ik morgen nog kan lopen dan weet ik het niet meer.

Verder iedereen thnx voor advies over het fullbody schema. Ik ga het schema nog wat uitbreiden met een aantal oefeningen zodat ik iedere dag 5/6 oefeningen doe. Dit schema zal ik binnenkort posten!

Je 12x100 PR ziet er goed uit; zeker de manier waarop;). Zal ik ook eens gaan doen. Denken dat er een bepaald gewicht op zit en het dan stiekum laten verhogen door mijn vrouw.:p:D
Goede training maatje.

Ziet er best goed uit!

Alleen de volgende maaltijden heb ik mijn vraagtekens bij?

12:00
soep op mijn werk (liefst maaltijd soep)
gekookt ei
250ml halfvolle melk
1 boterham

Een beetje weinig goede koolydraten tijdens deze maaltijd. Neem in ieder geval 2 boterhammen. 12.00 is midden op de dag je hebt energie nodig man!

21:30
chips of koekjes (veel, hehehe)
cola of andere drank (minimaal 750ml)
23:00
toetje

Nokken met die zooi dit is vergif voor een bodybuilder! Neem 500 gr magere kwark!

Wat voor beleg eet je op je boterhammen. Ik hoop pindakaas, kip en rosbief?

hehe mooi gedaan mr chick 120 zeer netjes

• Topic Starter Topic Starter
basic maar netjes! Ik zou persoonlijk (omdat ik hekel heb aan lunges) lunges vervangen door leggpress.
Dat hoor ik wel van meerdere... wilde een oefening die extra aandacht op de quads legt. Ga deze vervangen door de front squat (als me deze gaat lukken)
:roflol: nog een peperkoek junk :p

Voor de rest: yum yum yum kerel ;)
Ja heerlijk dat spul, hehehe

Verder eet ik gewoon wat lekker is.

Je 12x100 PR ziet er goed uit; zeker de manier waarop;). Zal ik ook eens gaan doen. Denken dat er een bepaald gewicht op zit en het dan stiekum laten verhogen door mijn vrouw.:p:D
Goede training maatje.
Dat is idd ook een goeie.
Ziet er best goed uit!

Alleen de volgende maaltijden heb ik mijn vraagtekens bij?

12:00
soep op mijn werk (liefst maaltijd soep)
gekookt ei
250ml halfvolle melk
1 boterham

Een beetje weinig goede koolydraten tijdens deze maaltijd. Neem in ieder geval 2 boterhammen. 12.00 is midden op de dag je hebt energie nodig man!

21:30
chips of koekjes (veel, hehehe)
cola of andere drank (minimaal 750ml)
23:00
toetje

Nokken met die zooi dit is vergif voor een bodybuilder! Neem 500 gr magere kwark!

Wat voor beleg eet je op je boterhammen. Ik hoop pindakaas, kip en rosbief?
Nou die soep is altijd wel goed, en soms eet ik ook wel eens 2 boterhammen. Dit schema is ook niet geheel statisch.

Weet je ik hanteer de filosofie eet wat je lekker vind, en ik vind kwark niet om te nassen. Daarnaast zitten daar veel eiwitten in en minder carbs en ik ben van mening dat ik met mijn normale voeding en wat whey shakes als aanvulling genoeg eiwitten binnen krijg.

Normaal gesproken is die zooi vergif voor iedereen, kijk naar je cholesterol. Maar dat is het hem nou juist. Ik ben gezegend met goede genen en mijn cholesterol is niet omhoog te krijgen... zelfs in mijn meest 'ongezonde' periode waarin ik echt veel zakken chips leeg vrat was mijn cholesterolwaarde 2. Dat is extreem laag. Ik kan werkelijk vreten wat ik wil.

Je lichaam is niet zo kieskeurig en gebruikt al dit voedsel als koolhydraten/eiwitten en vetten. Het kijkt niet naar de kwaliteit van het voedsel. Ik ga dan ook meer voor kwantiteit en daar groei ik extreem van. En toch kom ik nauwelijks vetmassa bij.

Het beleg heb ik in het begin aangegeven: mager vlees (kip/ham) ook pindakaas en kaas en ook vis (tonijn/zalm)
hehe mooi gedaan mr chick 120 zeer netjes
Die 120kg van de laatste training was niet zo super was wel heel blij met de reps van de 100 en 110kg. :D

Dat hoor ik wel van meerdere... wilde een oefening die extra aandacht op de quads legt. Ga deze vervangen door de front squat (als me deze gaat lukken)

Frontsquat werkt bij mij heel goed op de quads, beter dan lunges, daar komt bij mij althans nog veel nadruk op de glutes/bovenkant hams. Frontsquat vind ik wel lastig, het is een wat onhandige oefening in het begin, maar geef het wel de tijd, want ik voel hem altijd erg goed in de benen! Het duurde bij mij toch zeker wel 3 maanden voordat ik het gevoel had dat ik de hele beweging echt goed onder controle had. Olympische grip heb ik nog steeds niet onder de knie, ik pak gewoon gekruist over.

Ja heerlijk dat spul, hehehe

Verder eet ik gewoon wat lekker is.

Dat is idd ook een goeie.

Nou die soep is altijd wel goed, en soms eet ik ook wel eens 2 boterhammen. Dit schema is ook niet geheel statisch.

Weet je ik hanteer de filosofie eet wat je lekker vind, en ik vind kwark niet om te nassen. Daarnaast zitten daar veel eiwitten in en minder carbs en ik ben van mening dat ik met mijn normale voeding en wat whey shakes als aanvulling genoeg eiwitten binnen krijg.

Normaal gesproken is die zooi vergif voor iedereen, kijk naar je cholesterol. Maar dat is het hem nou juist. Ik ben gezegend met goede genen en mijn cholesterol is niet omhoog te krijgen... zelfs in mijn meest 'ongezonde' periode waarin ik echt veel zakken chips leeg vrat was mijn cholesterolwaarde 2. Dat is extreem laag. Ik kan werkelijk vreten wat ik wil.

Je lichaam is niet zo kieskeurig en gebruikt al dit voedsel als koolhydraten/eiwitten en vetten. Het kijkt niet naar de kwaliteit van het voedsel. Ik ga dan ook meer voor kwantiteit en daar groei ik extreem van. En toch kom ik nauwelijks vetmassa bij.

Het beleg heb ik in het begin aangegeven: mager vlees (kip/ham) ook pindakaas en kaas en ook vis (tonijn/zalm)

Die 120kg van de laatste training was niet zo super was wel heel blij met de reps van de 100 en 110kg. :D

soms is het ook wel eens goed om zwaar gewicht te voelen al kan je er nog niet veel mee , maar je weet wel wat je te wachten staat , ik heb 1 maal 160 op mijn schouders gehad waar ik niks mee kon , alleen het gewicht al pfffffffff

Donderdag: schema B: Biceps/Triceps

Buik
hanging leg raises
20reps
15reps

Triceps
overhead cable extension
22x35kg
18x40kg
12x45kg

45gr. french press
16x22,5kg
10x28,5kg
6x32,5kg

standing tricep pushdown
12x25kg
14x20kg
14x20kg

Biceps
incline dumbbell curl
12x13kg
9x14kg
6x15kg

cabel curl
10x15kg
10x15kg
10x15kg

preacher ezbb curl
12x22,5kg
10x26,5kg
8x28,5kg

Ok weer voor het eerst het bovenlichaam getraind. De pols hield het super, geen enkel probleem gehad. Dat was ook de reden dat ik rustig aan heb gedaan, dus dit keer geen PR's.

Na veel denkwerk heb ik dan uiteindelijk het schema flink uitgebreid. Dit is het schema wat ik over 12 dagen ga gebruiken.

Dag 1
Compound
reprange 6-10 (zwaar)
Squat
Chins
Mill press

Assistance reprange 10-15
Incline press
French press
Preacher curls

Dag 2
Compound
reprange 6-10
Bench press
Front squat
BOR

Leg curl
Side cable raises
Shrugs

Dag 3
Compound
reprange 6-10
Deadlift
Chest dips
Pull-over

Dumbbell curl
Overhead cable extensions
Calf raises

Laatst bewerkt:
Na veel denkwerk heb ik dan uiteindelijk het schema flink uitgebreid. Dit is het schema wat ik over 12 dagen ga gebruiken.

Dag 1
Compound
Squat
Chins
Mill press

Assistance
Incline press
French press
Preacher curls

Dag 2
Compound
Bench press
Front squat
BOR

Assistance
Leg curl
Side cable raises
Shrugs

Dag 3
Compound
Deadlift
Chest dips
Pull-over

Assistance
Dumbbell curl
Calve raises

Veel succes maatje ben erg benieuwd naar de resultaten

erg netjes die pr op squat bro :thumb:

goed gebeuld met die armen!

Donderdag: schema B: Biceps/Triceps

Buik
hanging leg raises
20reps
15reps

Triceps
overhead cable extension
22x35kg
18x40kg
12x45kg

45gr. french press
16x22,5kg
10x28,5kg
6x32,5kg

standing tricep pushdown
12x25kg
14x20kg
14x20kg

Biceps
incline dumbbell curl
12x13kg
9x14kg
6x15kg

cabel curl
10x15kg
10x15kg
10x15kg

preacher ezbb curl
12x22,5kg
10x26,5kg
8x28,5kg

Ok weer voor het eerst het bovenlichaam getraind. De pols hield het super, geen enkel probleem gehad. Dat was ook de reden dat ik rustig aan heb gedaan, dus dit keer geen PR's.

Vergeet die pr`s topper....de oefening redelijk zwaar en langzamer uitvoeren is veel effectiever!

Ik doe alles heel langzaam sinds 2 maanden en boek mega resulaten!

Goede training kerel.

soms is het ook wel eens goed om zwaar gewicht te voelen al kan je er nog niet veel mee , maar je weet wel wat je te wachten staat , ik heb 1 maal 160 op mijn schouders gehad waar ik niks mee kon , alleen het gewicht al pfffffffff

Dag 1
Compound
Squat
Chins
Mill press

Assistance
Incline press
French press
Preacher curls

Dag 2
Compound
Bench press
Front squat
BOR

Assistance
Leg curl
Side cable raises
Shrugs

Dag 3
Compound
Deadlift
Chest dips
Pull-over

Assistance
Dumbbell curl
Calve raises

Ziet er een stuk beter uit met die assistance-oefeningen erbij.

Enne..ik loop meestal stukjes van 30+ meter met 160kg in mijn nek.:p:D;)

Vergeet die pr`s topper....de oefening redelijk zwaar en langzamer uitvoeren is veel effectiever!

Ik doe alles heel langzaam sinds 2 maanden en boek mega resulaten!

Goede training kerel.
Wat denk je nou? Dat ik PR's scoor ten koste van de uitvoering? De intensiteit en uitvoering van de oefening staat altijd centraal in mijn training. En vanuit die gedachten moet ik iedere training progressie boeken. Geen PR is geen progressie.

Vaak is het maar 1 rep meer bij een setje, maar ook dat is progressie.

Ook eens met de CoC's getraind. Valt tegen zeg. Krijg de #1.5 maar tot parallel, niet verder. Wat een lastige krengen. Dus nu maar met neg. reps bezig. Wel veel spierpijn aan mijn handen en onderarmen nu. Misschien toch maar de #1 kopen.

Laatst bewerkt:
pr-pregressie - rep-progressie , een goed gevoel is ook progressie

Dag 1
Compound
reprange 6-10 (zwaar)
Squat
Chins
Mill press

Incline press
French press
Preacher curls

Dag 2
Compound
reprange 6-10
Bench press
Front squat
BOR

Leg curl
Side cable raises
Shrugs

Dag 3
Compound
reprange 6-10
Deadlift
Chest dips
Pull-over

Dumbbell curl
Calve raises

Wel mc ik vindt dit een top programma, heb het stiekem zelfs gekopieerd om in de toekomst ook eens te proberen.
Hier ga je zeker vooruitgang mee boeken.
Hoeveel sets ga je doen per oefening?
Als ik dit programma doe zou ik zelf de pullover weglaten en ik zou 3 sets per oefening doen.
Maar behalve dat ik de pullover geen compound oefening vind kan ik hier dus niets slecht van zeggen. Dit programma gaat zorgen voor massa!

Wel mc ik vindt dit een top programma, heb het stiekem zelfs gekopieerd om in de toekomst ook eens te proberen.
Hier ga je zeker vooruitgang mee boeken.
Hoeveel sets ga je doen per oefening?
Als ik dit programma doe zou ik zelf de pullover weglaten en ik zou 3 sets per oefening doen.
Maar behalve dat ik de pullover geen compound oefening vind kan ik hier dus niets slecht van zeggen. Dit programma gaat zorgen voor massa!
Thnx dressed, altijd goed als een ervaren sporter er een blik over werpt. Heb er best een tijdje over gedaan om goed alle oefeningen (spieren) op een dag op elkaar af te stemmen. Heb er ook voor gekozen iedere trainingsdag alle spieren te trainen en dan toch steeds nieuwe oefeningen te doen, zo wordt het nooit saai en shockeer je goed je spieren.

Weet dat maar weinig mensen op dit forum een fan zijn van de pull-over en het ook niet zien als een compound oefening. Heb al veel discussies gevoerd waarbij het verhaal over meerdere gewrichten een compound is, maar in mijn ogen is dat wanneer veel grote spiergroepen betrokken zijn bij een oefening. Daarnaast voer ik de pull-over ook op een manier uit waarvan ik zeker weet dat niemand hem hier doet, en dan wordt ie 2x zo zwaar en effectief. Voor deze uitvoering lees mijn uitleg http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/tips-voor-trainingen-oefeningen-194082/#post3388198
Bij een goede pull-over train je je rug, borst, buik en schouders (dus veel en grote spiergroepen van het bovenlichaam).

Ik ga ook 3 setjes per spiergroep doen en is zeker de bedoeling dat ik hier massa ga scoren.

Wat denk je nou? Dat ik PR's scoor ten koste van de uitvoering? De intensiteit en uitvoering van de oefening staat altijd centraal in mijn training. En vanuit die gedachten moet ik iedere training progressie boeken. Geen PR is geen progressie.

Vaak is het maar 1 rep meer bij een setje, maar ook dat is progressie.

Ook eens met de CoC's getraind. Valt tegen zeg. Krijg de #1.5 maar tot parallel, niet verder. Wat een lastige krengen. Dus nu maar met neg. reps bezig. Wel veel spierpijn aan mijn handen en onderarmen nu. Misschien toch maar de #1 kopen.

Wil je ze van mij overnemen/lenen die grippertjes; doe er toch geen zak meer mee. Deed wel eens wedstrijdjes in Duitsland, maar zie mezelf die moeite niet meer doen. Ik heb RB100/130/160/180/210C/240C/260C.

PR's zijn een kwestie van een goed gevoel over je training hebben. Toen ik ziek was wilde ik ook PR's (no way) en nu komen ze automatisch weer.:D

Greetzzz

Thnx dressed, altijd goed als een ervaren sporter er een blik over werpt. Heb er best een tijdje over gedaan om goed alle oefeningen (spieren) op een dag op elkaar af te stemmen. Heb er ook voor gekozen iedere trainingsdag alle spieren te trainen en dan toch steeds nieuwe oefeningen te doen, zo wordt het nooit saai en shockeer je goed je spieren.

Weet dat maar weinig mensen op dit forum een fan zijn van de pull-over en het ook niet zien als een compound oefening. Heb al veel discussies gevoerd waarbij het verhaal over meerdere gewrichten een compound is, maar in mijn ogen is dat wanneer veel grote spiergroepen betrokken zijn bij een oefening. Daarnaast voer ik de pull-over ook op een manier uit waarvan ik zeker weet dat niemand hem hier doet, en dan wordt ie 2x zo zwaar en effectief. Voor deze uitvoering lees mijn uitleg http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/tips-voor-trainingen-oefeningen-194082/#post3388198
Bij een goede pull-over train je je rug, borst, buik en schouders (dus veel en grote spiergroepen van het bovenlichaam).

Ik ga ook 3 setjes per spiergroep doen en is zeker de bedoeling dat ik hier massa ga scoren.

Ja, is mogelijk wat je zegt van die pullover, maar hoe het ook zei en pullover of geen pullover, dit is een uitstekend programma!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven