XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ziet er wel doordacht uit. Maar kan je niet beter eerst wat minder onder onderhoud gaan zitten? Als je meteen zoveel cals onder onderhoud gaat zitten is een te grote shock voor je lichaam. Of niet?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.382
Ziet er wel doordacht uit. Maar kan je niet beter eerst wat minder onder onderhoud gaan zitten? Als je meteen zoveel cals onder onderhoud gaat zitten is een te grote shock voor je lichaam. Of niet?
Ik heb dit langzaam omlaag gebracht, maar je hebt denk ik gelijk. Zie het ook meteen, minder volume in mijn spieren. :(
Maar goed dat ik er nu achter kom en het meteen kan aanpassen. Maar zou je je voeding niet op trainingsdagen anders moeten indelen dan de rustdagen zoals ik nu heb bepaald?

Ik zit vandaag een stuk hoger met mijn voeding.
Voor mijn gemiddelde onderhoud 80kcal lager maar voor trainingdagen 666kcal onder onderhoud.

Als in bffm staat dat je rond 25% onder onderhoud moet zitten en als dat ook geldt voor kt trainingsdagen dan moet je toch ff opnieuw berekenen dat je dan ook 25% onder onderhoud zit.

Of je maakt een schema dat je cals intake bepaalt per dag misschien is dat makkelijker.
Maak je schema voor kt dag, cardio dag en rust dag. Of is dat geen goed idee?

• #2.384
Ben pas bij de eerste hoofdstukken, dus zeer waarschijnlijk zal ik daarin wel het antwoord krijgen. Maar volgens mij moet je idd je voeding per dag aanpassen voor het beste resultaat.

In bffm staat dat je beter met percentages kunt werken dan met een bepaalde waarde als bijvoorbeeld 500kcal onder onderhoud omdat niet iedereen hetzelfde weegt en even lang is. Een percentage sluit meer aan bij je eigen lichaam. Bffm geeft aan maximaal tussen de 15 en 20% onder onderhoud te gaan zitten. Zit je lager dan zul je spiermassa verliezen.

• #2.386
Vrijdag: Borst/Biceps deload

Buik
crunches 2x50reps
side crunches 2x50reps
leg raise 50 reps

bb bench press
12x50kg
10x60kg

db incline press
12x16kg
10x18kg

cable cross
12x20kg
10x25kg

db incline curl
12x10kg
10x12kg

bb curl
12x20kg
10x25kg

hammer curl
12x10kg
10x12kg

Cardio
20min - 311kcal - 141bpm

Merk dat mijn voeding weer beter is. Mijn spieren reageren er meteen op, sta er weer een stukje voller bij. Tevens valt me op dat mijn buikje weer wat afneemt terwijl dit een aantal dagen terug leek stil te staan. Sukkel dat ik ben. Ben van 5300kcal naar 2500kcal gegaan, geen wonder dat mijn stofwisseling op een laag pitje lag. Vandaag ga ik naar de 3400kcal.

Helaas mijn polar horloge thuis laten liggen, wel de meetband meegenomen gelukkig. Conditie gaat stukken vooruit. Had minder moeite de cardio vol te houden en dus kon ik het op een hoger niveau vasthouden. Bijkomend voordeel, meer vetverbranding. :D

Van 5300Kcal. naar 2500Kcal. SHOCKER!!!! :eek:
:roflol:
Goed weekend! :thumb:

• #2.388
Hehehe, die 5300kcal was toen ik aan de chocomelk ging. :D Daarvoor zat ik stabiel in de 4500kcal. Ben niet ineens naar de 2500kcal gegaan, heb dat in een aantal weken afgebouwd. Had zelf geen vermoeden dat het zo laag was. :o
Weer wat geleerd.

Vrijdag: Borst/Biceps deload

Buik
crunches 2x50reps
side crunches 2x50reps
leg raise 50 reps

bb bench press
12x50kg
10x60kg

db incline press
12x16kg
10x18kg

cable cross
12x20kg
10x25kg

db incline curl
12x10kg
10x12kg

bb curl
12x20kg
10x25kg

hammer curl
12x10kg
10x12kg

Cardio
20min - 311kcal - 141bpm

Merk dat mijn voeding weer beter is. Mijn spieren reageren er meteen op, sta er weer een stukje voller bij. Tevens valt me op dat mijn buikje weer wat afneemt terwijl dit een aantal dagen terug leek stil te staan. Sukkel dat ik ben. Ben van 5300kcal naar 2500kcal gegaan, geen wonder dat mijn stofwisseling op een laag pitje lag. Vandaag ga ik naar de 3400kcal.

Helaas mijn polar horloge thuis laten liggen, wel de meetband meegenomen gelukkig. Conditie gaat stukken vooruit. Had minder moeite de cardio vol te houden en dus kon ik het op een hoger niveau vasthouden. Bijkomend voordeel, meer vetverbranding. :D

Respect hoor hoe jij met die voedingen aan het puzzelen bent! topper
Ben benieuwd hoe je schema er volgende week uit ziet als je deload voorbij is.

• #2.390
Respect hoor hoe jij met die voedingen aan het puzzelen bent! topper
Ben benieuwd hoe je schema er volgende week uit ziet als je deload voorbij is.
Thnx :)
Check linkje http://forum.dutchbodybuilding.com/...erker-worden-191471/index117.html#post4014383

---------- Toegevoegd om 12:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:26 ----------

Zaterdag: Cardio

Cardio
35:00min - 31:16min vet verbrandingszone - 480kcal - 138avg

Eerste 5 minuten vielen zwaar tegen. Daarna ging het weer lekker en heb ik het redelijk eenvoudig vol gehouden.

weinig kcals bro...how come?

Je bent goed vooruitgegaan in kracht. :thumbs:

• #2.394
weinig kcals bro...how come?
Weinig? Ik vond het juist een mooie score. Dit is wel de max die ik met cardio wil verbranden, meer dan 500kcal is niet goed. Zeker niet in de ochtend.

Ben je al aan bffm begonnen?
ow had ik gemist:o ziet er goed uit;)
Thnx
Je bent goed vooruitgegaan in kracht. :thumbs:
Dat mag ik hopen. Bedankt.

• #2.395
Gestelde doelen!

Ok het is weer tijd om serieuze plannen te maken.
Moet weer scherpe doelen gaan stellen om mij te motiveren. Nog één deload training en dan ga ik weer knallen. Maar zonder een helder doel ben je een ongeleid projectiel.

Mijn einddoel om op 110kg begin volgend jaar te staan staat nog steeds. Zit momenteel op 102kg dankzij een kleine cut, buikje ziet er weer acceptabel uit om de cut te staken en voor het eerst echt clean te gaan bulken. Heb veel gewonnen met mijn dirty bulk het afgelopen jaar. Ik zit nu op een redelijk niveau en dus vermoed ik dat een clean bulk voldoende is om mijn doel te bereiken.

Semi doel (ongeveer half jaar): Ik hoop halverwege februari 2010 op 110kg te staan met 20% BF. Mijn BF zal dus langzaam oplopen dankzij een cleanbulk. (vermoed dat ik momenteel op 18% sta).

Doel (jaar): Begin juni afgetraind op 12% te staan. Maar dan ook een echte 12%, niet wat ik hier soms langs zie komen. Ik ga dat laten monitoren bij iemand die professioneel met een harpenden tang kan meten. Misschien ook een watermeting te doen.

Om met 110kg en 20% op 12% uit te komen zal ik 8,8kg vet moeten verliezen. Ik zal mijn cut zo indelen dat ik ongeveer 0,5kg vet per week ga verliezen, dit om spiermassa te behouden. Met wat hulp van de zigzag methode hoop ik dit in 15 weken te realiseren. De cut gaat dus drie en een halve maand duren. Zal dan op 100kg droog staan… kijk er nu al naar uit.

Ok ik ben weer helemaal scherp met de nieuwe gestelde doelen. :D

Laatst bewerkt:
Succes en ga ervoor mc. chick! :)

• #2.398
Ben ik niet duidelijk geweest? Als dit gezeur nog langer doorgaat zul je moeten wachten tot 1 juni 2010. :rolleyes:

Nee hoor, zal gemiddeld zijn.
Heb laatst eens gemeten
Polardata KT: 76min - 826kcal - 122avg
Deze training was voor mijn gevoel iets minder intensief.
Big-T heeft een topic en daarin gaat hij uit van 1000kcal, dus zo verkeerd zal het zeker niet zijn.

Maar klopt het verder een beetje hoe ik mijn onderhoud bepaal?

Aardig gek joh, zoveel kcal's met KT?
Nooit geweten...

Trouwens; is 18 % bf nog niet een beetje aan de hoge kant?
Ik weet niet hoe het er uit ziet, maar ik vind 18 nog vrij hoog...

Succes met je doelen.

• #2.400
Verbruik van je training ligt ook hoe intensief je deze maakt.

Het is maar een schatting, weet echt niet waar ik op sta. Maar idd voor een bodybuilder is het aan de hoge kant, zat een maand geleden een stuk hoger.

Wat wil je dat ik doe, nu naar 12% toe gaan? De zomer is bijna voorbij. Nee ik ga door met massa pakken. Op naar de 110kg! Ik ben nog met de ruwe verbouwing bezig, stucen en stofzuigen heeft nog geen zin.

Thnx

---------- Toegevoegd om 20:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:39 ----------

Maandag: Rug/Achterkant schouders/Onderarmen

BOR
12x45kg
10x50kg

Pull down
12x50kg
10x60kg

Cable row
12x40kg
10x50kg

Rackpulls
12x80kg
10x100kg

Db shrugs
12x20kg
10x24kg

Palms down wrist curl
20x15kg
15x15kg

Palms up wrist curl
20x25kg
20x31kg

Cardio
20min - 16:36min vetverbrandingszone - 267kcal - 137avg

Einde deload. :D
Kreeg tevens complimenten dat ik zichtbaar ben afgevallen. :D
Tijd voor een clean bulk dus.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven