AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.421
Dat is zeker een flinke prestatie geweest, is ook afhankelijk van het wegdek. Asfalt gaat een stuk eenvoudiger dan klinker bestrating, en loopt het wegdek omhoog of omlaag.

Maar voor de harnas is gewicht idd heel belangrijk, vermoed dat je toen weinig vet op je botten had zitten.

Mijn benen en kuiten waren goed kapot van de harnas, en mijn handen en rug van de hand over hand.

Thnx dumba, zullen wij beiden anders niet een team vormen? ;)

Jeetje chick zware truckpull weer, netjes gedaan! Stomme vraag misschien maar wat zijn farmerwalks?

Timberwalk is lopen met 2 metalen koffers in je handen. Gewicht zit aan de onderkant, dus het voelt wel wat lichter als 2 db's.:)
Het wegdek toen was zonder klinkers; de 1e 8m aflopend en de overige meters licht oplopend.

Aha :) tnx guys, ziet er wel heavy uit

• #2.427
Thnx Greet, maar zo snel ben ik niet als die gast in dat filmpje, viel vies tegen na die pulls.

Dit zijn ook niet de reguliere bodybuilding oefeningen zoals je wel zult begrijpen. Zijn strongman onderdelen.

Thnx Greet, maar zo snel ben ik niet als die gast in dat filmpje, viel vies tegen na die pulls.

Dit zijn ook niet de reguliere bodybuilding oefeningen zoals je wel zult begrijpen. Zijn strongman onderdelen.

Als ex-stm moet ik toch vragen: ga je een wedstrijdje doen???

Sommigen vinden de conventionele deadlift de meer mannelijke van de twee, maar dat is een beetje onzin imo.
Bij powerlifting gaat het er om zo veel mogelijk gewicht van de grond te krijgen, punt.
Voor BB is de conventionele wel the way to go denk ik, vanwege de tut en de belasting van de rug die wat hoger is tov de sumo.

Juist Hummie. Een bodybuilder wil hem juist in z'n rug voelen.
Tiger4evah en ik betrekken zelfs die heupen zo min mogelijk bij de DL. We maken er geen straight leg van, maar we proberen hem zoveel mogelijk vanuit de rug te pakken. Zo blijft het gewicht wat lager maar de belasting op de rug net zo hoog zo niet hoger als bij zware gewichten met perfecte techniek.

@ Chick; nice work dat pullen, hoe'st met de spierpijn?

Idd strongman onderdelen, poeh heej kan mij voorstellen dat die farmerwalk iets minder smooth verloopt na zo'n zware pull! Lijkt mij een enorme belasting zo'n oefening

---------- Toegevoegd om 10:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:10 ----------

Nk :)

• #2.432
Als ex-stm moet ik toch vragen: ga je een wedstrijdje doen???
Hehehe, zou het wel eens leuk vinden een wedstrijdje te draaien maar ben daar nog niet sterk genoeg voor. Schouders en deadlift zijn zwakke onderdelen.
Juist Hummie. Een bodybuilder wil hem juist in z'n rug voelen.
Tiger4evah en ik betrekken zelfs die heupen zo min mogelijk bij de DL. We maken er geen straight leg van, maar we proberen hem zoveel mogelijk vanuit de rug te pakken. Zo blijft het gewicht wat lager maar de belasting op de rug net zo hoog zo niet hoger als bij zware gewichten met perfecte techniek.

@ Chick; nice work dat pullen, hoe'st met de spierpijn?
Dat is de reden dat ik de rackpulls doe. Die belasten alleen maar de core en rug, perfect voor bodybuilding. Wel je schouders zo ver mogenlijk naar voren brengen. Zo pull je met je heupen en geven een goeie belasting op je rug, dus heupen uitsluiten is niet de juiste methode imo.

Voel het nu in heel mijn rug, hand over hand is een goeie deadlift vervanger. Ook midden rug en traps. Handen en onderarmen en zelfs schouders begint de spierpijn in te kicken. Benen zijn alleen wat stijf, maar uit ervaring weet ik dat daar de spierpijn altijd wat later komt.
En ik vond mezelf al heel wat op vakantie met in elke hand een jerrycan met 20 liter water... :o
Dat is ook niet verkeerd.
Idd strongman onderdelen, poeh heej kan mij voorstellen dat die farmerwalk iets minder smooth verloopt na zo'n zware pull! Lijkt mij een enorme belasting zo'n oefening

---------- Toegevoegd om 10:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:10 ----------

Nk :)
Altijd lekker die variatie.

lijkt me een goed team dumba en chick!

Ben vandaag bij de dokter geweest en die raadt echt zware gewichten met een trekkende beweging af....maar daar waren we al eerder achter dat het voor mij beter van niet niet is:) ik kom zeker kijken!

• #2.434
Jammer dat het zo loopt, had graag met jou samen die wedstrijd gedaan. Zal nu opzoek moeten naar iemand anders. Misschien met Roy als hij wilt. Sarko gaat waarschijnlijk samen met Simon Sulaiman (sterkste man van Nederland). Anders moet ik maar eens aan mijn sterke maten vragen of ze geen zin hebben. :D

Maar wat is er nou precies aan de hand met je pols? Overbelast?

Jammer dat het zo loopt, had graag met jou samen die wedstrijd gedaan. Zal nu opzoek moeten naar iemand anders. Misschien met Roy als hij wilt. Sarko gaat waarschijnlijk samen met Simon Sulaiman (sterkste man van Nederland). Anders moet ik maar eens aan mijn sterke maten vragen of ze geen zin hebben. :D

Maar wat is er nou precies aan de hand met je pols? Overbelast?

wist die niet te zeggen....kan natuurlijk gewoon gelijdelijk gegaan zijn.Maar er zit echt 2 a 2,5 keer zoveel ruimte in dat gewricht (en het knakt ook) ten opzichte van links. Dokter kon ook niet echt zeggen of er een pees was gescheurd , maar als ik er over 5 weken nog steeds last van heb dan moet het geopereerd worden.
Ik had ook echt super graag die wedstrijd willen doen..maarja twee konijnen en 2 blessures is fataaal

lijkt me een goed team dumba en chick!

Ben vandaag bij de dokter geweest en die raadt echt zware gewichten met een trekkende beweging af....maar daar waren we al eerder achter dat het voor mij beter van niet niet is:) ik kom zeker kijken!

Dank je, maar ik sla deze x over. Heb zelf in sep 2 wedstrijden (zonder gewichten;)) en ik wil mijn doeltjes graag behalen.
Blij dat alles min of meer in orde is met jou Rooke.:)

Timberwalk is lopen met 2 metalen koffers in je handen. Gewicht zit aan de onderkant, dus het voelt wel wat lichter als 2 db's.
Is dat zo ja..?
Omdat de pols niet zo moet werken om het "waggelen" tegen te gaan misschien..?
Ik vind namelijk een halter van 80kg/hand behoorlijk zwaar om vast te houden, en dan zie je soms die gewichten van de farmers, dat ik me kon voorstellen dat ik die helemaal niet kon vasthouden... :o
Maar dat valt dan misscien wel mee..?

En ik vond mezelf al heel wat op vakantie met in elke hand een jerrycan met 20 liter water... :o
Maar jij moest misschien wel verder lopen dan een meter of 40..? ;)
Had je geen "echte" mannen in de buurt, die zich wilden uitsloven om indruk op je te maken..? :eek:
Waar gaat de wereld naartoe..? ;)

Maar jij moest misschien wel verder lopen dan een meter of 40..? ;)
Had je geen "echte" mannen in de buurt, die zich wilden uitsloven om indruk op je te maken..? :eek:
Waar gaat de wereld naartoe..? ;)
...Dwerg die indruk probeerde te maken... Water moest berg-op. :eek: ;)

...Dwerg die indruk probeerde te maken... Water moest berg-op. :eek: ;)
En zo hoort het eigenlijk natuurlijk ook.:evil:
Kijk maar naar de mensen die nog wat dichter bij de natuur staan dan wij.
Bijv. in Afrikaanse stammen, daar gaan de vrouwen ook om het water, en moeten vele km's lopen daarvoor.
Krijgen ze mooie benen van! :D

• #2.440
Kaap het log weer even terug als jullie het goed vinden. :D

Ik ga helemaal kapot van de spierpijn!!!
Zo dat wilde ik even kwijt.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven