AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.621
:roflol: Nu begrijp ik die opmerkingen, 20/24kg met een barbell zou wel erg zwak zijn.
Nee het waren dumbbells.

Nee hoor ik haal niets door elkaar. Een incline is bij mij 45 graden en een front press is verticaal. Daar kan geen onduidelijkheid over bestaan. Maar heb de db's aan de tekst toegevoegd zodat het duidelijk is dat ik de front press met db's doe.

:roflol: Nu begrijp ik die opmerkingen, 20/24kg met een barbell zou wel erg zwak zijn.
Nee het waren dumbbells.

Nee hoor ik haal niets door elkaar. Een incline is bij mij 45 graden en een front press is verticaal. Daar kan geen onduidelijkheid over bestaan. Maar heb de db's aan de tekst toegevoegd zodat het duidelijk is dat ik de front press met db's doe.

Dan heet de oef. seated db press. Een front-press met db's bestaat niet.

Dan heet de oef. seated db press. Een front-press met db's bestaat niet.
Bestaat niet? Het is maar net hoe je iets noemt, onbelangrijk, als het maar duidelijk is. Als je hem zo uitvoert als een BB frontpress, maar dan met DBs mag je dat best een DB front-press noemen, toch? Dan dalen de DBs iets voorlangs, vandaar 'front'. Bij een seated DB press komen de DBs langs de oren, soort van tussen front- en neckpress in, wat niet goed gaat met BB zonder je schedel te klieven ;).

Bestaat niet? Het is maar net hoe je iets noemt, onbelangrijk, als het maar duidelijk is. Als je hem zo uitvoert als een BB frontpress, maar dan met DBs mag je dat best een DB front-press noemen, toch? Dan dalen de DBs iets voorlangs, vandaar 'front'. Bij een seated DB press komen de DBs langs de oren, soort van tussen front- en neckpress in, wat niet goed gaat met BB zonder je schedel te klieven ;).

Ok. begrijp je punt. :) Zelf nooit zo gedaan ivm een onhandig gevoel lijkt me.

Ok. begrijp je punt. :) Zelf nooit zo gedaan ivm een onhandig gevoel lijkt me.

Ja, ik denk dat het ligt aan waar je vandaan komt: als je altijd MP hebt gedaan, ben je denk ik snel geneigd om de DB press ook zo uit te voeren. Je pakt zo denk ik meer bovenkant borst mee, kun je mss meer drukken.

Nee het waren dumbbells.

Ik dacht wel dat het dumbbells waren. maar ik wist niet meer dat jij het was met de 'zwakke' schouders, vandaar mijn opmerking dat ik dacht dat je wel meer zou aankunnen ;)
20/24kg is niet slecht maar ik dacht dat je meer kon;)

Zonder steun 20-25% minder schouderdrukken dan met een leuning..?
Ik doe hem nooit met een leuning...
Losstaand is véél beter ivm corestabiliteit.
In één moeite gelijk meegepakt!
En als je héél strikt drukt met die 24's, valt het best mee vind ik.
Hardcoreheavydudebodybuilding! ;)

• #2.628
Thnx Paljas voor de duidelijke toelichting.

Nou hummer het gaat hier niet om een staande OH press maar een zittende met en zonder rugsteun. Zonder rugsteun is de oefening zwaarder echter zien sommige daar het doel niet van in.

Hardcoreheavydudebodybuilding!? Hmmm volgens mij hang je teveel in een aantal pl-logs rond die zogenaamd bb zijn gaan doen. Meelopers zijn het. ;):D

Ik mis even de logica.
Waarom zou het zwaarder doen beter zijn? Ik kan zwaarder squaten en benchen en misschien ook deadliften in een smith... dus dat is dan beter?

En waarom zou je blijven hangen op een bepaald gewicht? Je spieren groeien niet en je wordt niet sterker zonder een rugleuning? ???
Ik denk juist andersom.[/QUOTE]

ik begrijp je wel
jij wilt dit doen zonder leuning om je spieren sterker te laten worden
wat weer goed is voor andere oefeningen omdat je andere spieren aanspreekt

alleen in hoeverre spreek je die spieren aan
om er wat aan te hebben en dat t.a.v een gewicht dat je drukt
daar ben ik wel eens benieuwd naar:)

Met rugsteun is vaak makkelijker omdat je ongestraft je borst in kan draaien. Er komt dan meer focus op je bovenborst dan bij 'losse' DB press.

• #2.631
ik begrijp je wel
jij wilt dit doen zonder leuning om je spieren sterker te laten worden
wat weer goed is voor andere oefeningen omdat je andere spieren aanspreekt

alleen in hoeverre spreek je die spieren aan
om er wat aan te hebben en dat t.a.v een gewicht dat je drukt
daar ben ik wel eens benieuwd naar:)
Volgens mij is dat heel lastig aan te duiden. Weet wel dat rippetoe aangaf dat oefeningen waarbij het punt wat contact maakt (stabiliteit verzorgt) verder van het gewicht is verwijderd dat dit meer spieren bij de oefning betrekt. Beste voorbeeld is een standing OH press. Je voeten maken contact met de grond de afstand tussen het gewicht en de grond is hier het grootst. Er worden nu meer spieren betrokken om je lichaam in balans te houden dan wanneer je rug contact zou maken met een oppervlak en zo stabiliteit kan verzorgen.

Tevens de reden dat een push-up in feite ook meer compound is dan een bench press. Echter is het niet zo'n praktische oefening om steeds te verzwaren.
Met rugsteun is vaak makkelijker omdat je ongestraft je borst in kan draaien. Er komt dan meer focus op je bovenborst dan bij 'losse' DB press.
Hmmm ik ervaar het toch echt anders. Met een rug leuning kun je ook je borst indraaien, je onderrug komt dan los van de leuning.

• #2.634
Nee het waren dumbbells.

ik dacht dat je ook een barbell bedoelde
ik heb naar het gewicht niet zo gekeken
maar je gaat vooruit dat is het belangrijkste

goeie vakantie

• #2.636
ik dacht dat je ook een barbell bedoelde
ik heb naar het gewicht niet zo gekeken
maar je gaat vooruit dat is het belangrijkste

goeie vakantie
Ja ben niet helemaal duidelijk geweest, zal er op letten. Thnx

Woensdag: Benen

Squat
15x90kg PR
10x110kg
6x120kg
5x120kg

Narrow stand leg press
15x90kg PR
12x110kg PR
10x130kg PR

Lunge
xxx

Leg curl
15x50kg PR
12x60kg PR

Seated calf raise nieuw
xxx

Dat was even een snelle training, het was dit of niets, weinig tijd helaas.
Squat was erg zwaar. Die 15 repper viel zwaar.

Benen branden als de hel, nu nog wachten op de spierpijn.

Ja ben niet helemaal duidelijk geweest, zal er op letten. Thnx

Woensdag: Benen

Squat
15x90kg PR
10x110kg
6x120kg
5x120kg

Narrow stand leg press
15x90kg PR
12x110kg PR
10x130kg PR

Lunge
xxx

Leg curl
15x50kg PR
12x60kg PR

Seated calf raise nieuw
xxx

Dat was even een snelle training, het was dit of niets, weinig tijd helaas.
Squat was erg zwaar. Die 15 repper viel zwaar.

Benen branden als de hel, nu nog wachten op de spierpijn.

Geen power meer voor de lunges, dan was het een lekkere spierpijntraining.
Wanneer ga je met vakantie???

geen zin meer in lunges eerder denk ik :P net zoals seated calf raise....helemaal dumbbells pakken ;)

tot maandag is ie op vakantie geloof ik

• #2.639
Geen power meer voor de lunges, dan was het een lekkere spierpijntraining.
Wanneer ga je met vakantie???
Nee hoor power was geen probleem, kon gewoon doorgaan als ik tijd had. Zoals ik aangaf had ik heel weinig tijd, moest keuzes maken.

Voor ik het wist moest ik weg, dus beter deze oefeningen dan niets trainen. De quads had ik al flink gepakt met de leg press dus had een oefening voor de hams meerwaarde. Vandaar de leg curls. Heb 2 dagen met spierpijn gelopen.

Lekker een paar daagjes weg naar Zeeland op de boot, ****ing warm is het. :zweet:

Nee hoor power was geen probleem, kon gewoon doorgaan als ik tijd had. Zoals ik aangaf had ik heel weinig tijd, moest keuzes maken.

Voor ik het wist moest ik weg, dus beter deze oefeningen dan niets trainen. De quads had ik al flink gepakt met de leg press dus had een oefening voor de hams meerwaarde. Vandaar de leg curls. Heb 2 dagen met spierpijn gelopen.

Lekker een paar daagjes weg naar Zeeland op de boot, ****ing warm is het. :zweet:

breek jij elke vakantie eerder af ofzo? of wat is dit :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven