- Waardering
- 3.522
Als je wil uitblinken in strongman wedstrijden zal je onherroepelijk toch wat moeten afstappen van de body building principes me dunkt (andere manier van trainen, vetpercentage omhoog laten komen enz.).
waarom zou je je vet % omhoog moeten laten komen? totale bullshit en nergens goed voor imo
strongmans hebben zowiezo een hoger vetpercentage
daar kiezen ze ook voor
gezien het aantal kilo's ze moeten weg slepen
Maar het is geen must. Ik bedoel kijk mariusz. Maar ben het wel met je eens dat een hoger BW een positieve bijdrage leverd op het gewicht wat men kan verzetten hier komt voor veel mensen dan wat extra bf bij kijken.
het is zeker geen must
dan komt weer de keuze om de hoek kijken
en dat bedoeld dressed black denk ik zo
wil je echt wat bereiken dan zullen vetpercentage/gericht trainen
omhoog moeten
Anders trainen dat staat als een paal boven water. Daarnaast zou de overal look van je fysiek niet meer op de eerste plaats moeten staan. Je mag best een wat hoger bf hebben. Je moet gewoon anders gaan denken dan een bber. Specificiteit alleen in wat je traint word je beter.
Hehehe mooie discussie mannen.
Als jullie mijn komende schema UB/LB hebben bekeken dan zien jullie ook dat ik de komende tijd anders ga trainen. Ik deel de gedachten van Seagal waarbij ik kracht en hypertrofie probeer te combineren.
Wil een goed lichaam, daar komt bodybuilding bij kijken. Maar wil ook sterk zijn, daar is krachttraining voor nodig. Ben dan ook meer een powerbuilder, dat past beter bij mij, zie ook de titel van dit log.

Ik merk dat ik de laatste tijd moeite heb progressie te boeken. Ik moet gewoon slimmer gaan trainen. Het komende schema moet me hierbij verder brengen.
Daarnaast ben ik van mening dat strongman trainingen een aanvulling zijn om mijn doelen te bereiken. Er is niets meer compound dan strongman onderdelen. Er komt ook veel conditie bij kijken en dat is iets wat mij aanspreekt. Powerlifting en daarbij de focus op de 1rm's zijn voor mij steeds minder interessant aan het worden.
Mijn doel om 110kg februari 2010 te staan blijft ongewijzigd. Dus strongman past de komende periode heel goed. Ik maak me daarbij nog niet erg druk over BF zoals jullie weten want ik bezit nog steeds niet voldoende spiermassa om te gaan cutten. Doel is kracht en massa winnen!
Daarna zal strikte bodybuilding om de hoek komen kijken, cutten naar 12%. Het mag duidelijk zijn dat strongman trainingen hier dan niet meer inpassen. Tevens blijf ik de komende tijd mijn zwakke plekken goed in de gaten houden om mijn lichaam qua spiermassa in balans te krijgen.
---------- Toegevoegd om 11:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:37 ----------
Nee dat is Pieter mijn maat. Ik sta 4 foto's erboven bij de truckpull en daaronder met de farmers (rug foto).op die foto's van strongman, ben jij dat die tireflipt?
Laatst bewerkt: