Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.861
Als je wil uitblinken in strongman wedstrijden zal je onherroepelijk toch wat moeten afstappen van de body building principes me dunkt (andere manier van trainen, vetpercentage omhoog laten komen enz.).

waarom zou je je vet % omhoog moeten laten komen? totale bullshit en nergens goed voor imo

strongmans hebben zowiezo een hoger vetpercentage
daar kiezen ze ook voor
gezien het aantal kilo's ze moeten weg slepen

Maar het is geen must. Ik bedoel kijk mariusz. Maar ben het wel met je eens dat een hoger BW een positieve bijdrage leverd op het gewicht wat men kan verzetten hier komt voor veel mensen dan wat extra bf bij kijken.

het is zeker geen must
dan komt weer de keuze om de hoek kijken
en dat bedoeld dressed black denk ik zo
wil je echt wat bereiken dan zullen vetpercentage/gericht trainen
omhoog moeten

Anders trainen dat staat als een paal boven water. Daarnaast zou de overal look van je fysiek niet meer op de eerste plaats moeten staan. Je mag best een wat hoger bf hebben. Je moet gewoon anders gaan denken dan een bber. Specificiteit alleen in wat je traint word je beter.

Hehehe mooie discussie mannen.

Als jullie mijn komende schema UB/LB hebben bekeken dan zien jullie ook dat ik de komende tijd anders ga trainen. Ik deel de gedachten van Seagal waarbij ik kracht en hypertrofie probeer te combineren.
Wil een goed lichaam, daar komt bodybuilding bij kijken. Maar wil ook sterk zijn, daar is krachttraining voor nodig. Ben dan ook meer een powerbuilder, dat past beter bij mij, zie ook de titel van dit log. :D

Ik merk dat ik de laatste tijd moeite heb progressie te boeken. Ik moet gewoon slimmer gaan trainen. Het komende schema moet me hierbij verder brengen.

Daarnaast ben ik van mening dat strongman trainingen een aanvulling zijn om mijn doelen te bereiken. Er is niets meer compound dan strongman onderdelen. Er komt ook veel conditie bij kijken en dat is iets wat mij aanspreekt. Powerlifting en daarbij de focus op de 1rm's zijn voor mij steeds minder interessant aan het worden.

Mijn doel om 110kg februari 2010 te staan blijft ongewijzigd. Dus strongman past de komende periode heel goed. Ik maak me daarbij nog niet erg druk over BF zoals jullie weten want ik bezit nog steeds niet voldoende spiermassa om te gaan cutten. Doel is kracht en massa winnen!

Daarna zal strikte bodybuilding om de hoek komen kijken, cutten naar 12%. Het mag duidelijk zijn dat strongman trainingen hier dan niet meer inpassen. Tevens blijf ik de komende tijd mijn zwakke plekken goed in de gaten houden om mijn lichaam qua spiermassa in balans te krijgen.

---------- Toegevoegd om 11:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:37 ----------

op die foto's van strongman, ben jij dat die tireflipt?
Nee dat is Pieter mijn maat. Ik sta 4 foto's erboven bij de truckpull en daaronder met de farmers (rug foto).

Laatst bewerkt:
zeg dan tegen pieter dat hij een foute techniek gebruikt, je moet de tire niet deadliften maar schuin omhoog duwen ;)

en waarom zou STM niet meer in je schema passen als je gaat cutten? conditie zal alleen maar in je voordeel spelen ;)

Leuk dat je lange termijn plannen heb. Klinkt goed imo.
Succes!

zeg dan tegen pieter dat hij een foute techniek gebruikt, je moet de tire niet deadliften maar schuin omhoog duwen ;)
Leg eens uit: zoals ik het zie (niet gehinderd door enige kennis) moet je toch eerst grip op die band hebben en een stukje liften voordat je schuin omhoog kunt?
???

en waarom zou STM niet meer in je schema passen als je gaat cutten? conditie zal alleen maar in je voordeel spelen ;)

Cutten en strongman gaan echt niet samen, dat weet mc ook wel. Conditie is een goed ding maar als je te weinig verpercentage hebt verlies je onherroepelijk kracht.

ik weet ook wel dat je niet maximaal kan gaan op de events dan, maar ik bedoelde meer dat je bijvoorbeeld lichte runs kan maken met farmers :)

---------- Toegevoegd om 11:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:53 ----------

Leg eens uit: zoals ik het zie (niet gehinderd door enige kennis) moet je toch eerst grip op die band hebben en een stukje liften voordat je schuin omhoog kunt?
???
zijn voeten staan te dicht bij de tire waardoor hij een deadlift techniek gaat gebruiken, bij tireflips is het de bedoeling dat je je zwaartepunt vooraan legt en niet in het midden, en dan vanuit je voeten gaat drukken zodat je borst de tire omhoog roteert en dan kan je met de snelheid die je hebt opgebouwt onder de tire duiken om hem te flippen, snap je het nu een beetje?

zijn voeten staan te dicht bij de tire waardoor hij een deadlift techniek gaat gebruiken, bij tireflips is het de bedoeling dat je je zwaartepunt vooraan legt en niet in het midden, en dan vanuit je voeten gaat drukken zodat je borst de tire omhoog roteert en dan kan je met de snelheid die je hebt opgebouwt onder de tire duiken om hem te flippen, snap je het nu een beetje?

Helder. Ik denk niet dat ik het ooit ga toepassen, maar wel leuk om te weten!

hoe bedoel je, nooit gaat toepassen? bedoel je dat je nooit gaat tireflippen of dat je wel gaat tireflippen maar met een deadlift techniek (en dus de foute)?

hoe bedoel je, nooit gaat toepassen? bedoel je dat je nooit gaat tireflippen of dat je wel gaat tireflippen maar met een deadlift techniek (en dus de foute)?
Ik zie mezelf nooit van m'n leven tireflippen...

gok dat de tire z'n doorsnee groter is dan mijn lichaamslengte :eek:
Of hebben ze voor vrouwen mini-tires? :p

• #2.870

Hehehe, ik was hem aan het coachen en de eerste flips waren een ramp. Hij gebruikte nauwelijks benen en alles vanuit de rug, idd deadlift techniek. Laatste flips begreep hij pas wat ik bedoelde en die gingen ineens een stuk eenvoudiger. ;)
Leuk dat je lange termijn plannen heb. Klinkt goed imo.
Succes!
Doelen zijn zo belangrijk, hoe kun je nou trainen zonder doel? Dan doe je maar wat.
Thnx.
Cutten en strongman gaan echt niet samen, dat weet mc ook wel. Conditie is een goed ding maar als je te weinig verpercentage hebt verlies je onherroepelijk kracht.
Idd voor een goede cut moet je tijd uittrekken. In die periode heeft strongman geen zin, erger het vergroot de kans op blessures. Je eet te weinig om goed te kunnen herstellen.

je hebt verschillende grootten en gewichten in tires ja, er zal vast wel eentje tussen zitten die jij kan flippen :p

• #2.872
Ik zie mezelf nooit van m'n leven tireflippen...

gok dat de tire z'n doorsnee groter is dan mijn lichaamslengte :eek:
Of hebben ze voor vrouwen mini-tires? :p
Goed kijken dwarf. :rolleyes:

29ooiyq.jpg

links achteraan liggen 2 kleinere tires, ik neem aan dat die voor de vrouwen waren?
die kan jij wel flippen, mits enige training dwarf ;)

Doelen zijn zo belangrijk, hoe kun je nou trainen zonder doel? Dan doe je maar wat.
Thnx.

I hear ya.
Iedereen heeft hier doelen, maar: "volgend jaar 80 kg droog wegen" vind ik geen goed doel als je begrijpt wat ik bedoel.

Het is goed om na te denken over waar je heen wilt met je trainingen.

Kan je uiterlijk geen doel zijn dan?

Dat bedoelde ik niet.
Maar enkel zeggen: ik wil volgend jaar 80 kg wegen is natuurlijk een slecht doel.
Hoe ga je dit bereiken dan?
Hoe ziet je stappenplan er uit?
Welke trainingen ga je pakken?
enz. enz.

Iedereen kan wel iets roepen. Het stellen van doelen moet je meer tijd in steken, anders heeft het geen nut.

Dat bedoelde ik niet.
Maar enkel zeggen: ik wil volgend jaar 80 kg wegen is natuurlijk een slecht doel.
enz. enz.

Iedereen kan wel iets roepen. Het stellen van doelen moet je meer tijd in steken, anders heeft het geen nut.

Mee eens. Alhoewel het doel (80kg bij 10%) iets anders is dan de manier waarop je het doel gaat bereiken. Mc.Chick heeft allebei helder, en da's alleen maar goed!

Dat bedoelde ik niet.
enz. enz.

maak kleinere doelen die je hoofddoel aanvullen, zo heb je er meer grip op, staat het dichter bij, babysteps

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven