NK vrachtwagentrekken 2009
Rond 11:00 vertrokken uit Dordt. Twee dbb-ers reden met ons mee, snakeman en omega. Relaxte gozers die er zin in hadden, en zo hoort het ook.
Pieter mijn maat moest ik rond 10:00 nog uit zijn bed bellen, gast had een hele zware nacht achter de rug, lag pas rond 5:00 in bed. Hij kwam in Haalderen aan en zag er idd niet erg wakker uit. Voelde zich ook niet fit. Shit dacht ik dat heb ik weer. Maar ja niet zeiken en gewoon beginnen aan die wedstrijd.
Voor we begonnen moesten we een startnummer trekken en wat denk je, ik trok meteen nummer 2.

Pieter heeft nauwelijks ervaring en wilde hem tips geven aan de hand van voorgangers. Dat feest ging dus niet door.
Harnas: Mijn start was perfect, mooi laag en de truck kwam goed aan het rollen. De eerste stappen die ik zette voelde ik al dat dit niks ging worden. Wat ging dat langzaam en extreem zwaar. Had bijna het idee dat ik alleen aan het trekken was. Eindtijd 49.19.

Hoe kan dit nou? Met Sarko trok ik van de week 46 sec en toen waren we rustig aan het praten met elkaar onder het pullen.
Achteraf zag ik op het filmpje waar het aan lag. Pieter klapte bijna elke stap met zijn enkels weg. Doet gewoon pijn als je er al naar kijkt. Hij gaf wel kracht maar het werd hierdoor niet goed aan de grond overgebracht.
Wat was ik ****ing zuur van deze wan prestatie. 17e van de 19 op dit onderdeel! Als hand over hand ook zo slecht zou gaan had ik me voorgenomen nooit meer aan truckpull wedstrijden deel te nemen.
Hand over hand: Ok en nu kwam het erop aan. In mijn achterhoofd wist ik dat Pieter meer problemen met de techniek had bij dit onderdeel. Maar dit moest goed gaan. Gelukkig bleek dit ook een stuk beter te gaan. Kon goed inschuiven en lange halen maken. Eindtijd was 34:00. Ruim 10 sec sneller dan de jongens voor ons. Na ons was Alexander Moonen aan de beurt met 33.72 (2e plaats sterkste man van Nederland). Oei dat was dichtbij zeg. Dat geeft hoop voor de toekomst.

9e van de 19 op dit onderdeel. Pfff, een beetje de eer gered. Uiteindelijk 13e geworden. Hier had ik wel op gerekend aangezien het een erg sterk deelnemersveld was.
http://www.youtube.com/watch?v=Ej53CB9-Ux4
Samen met tedje op de foto.

Wat lijk ik hier een dwerg.
Heel blij met mijn zilveren medaille, hehehe.