XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ben benieuwd hoe dit voor je gaat werken! Succes

9x110 is toch netjes? En vooral als je er tegenop ziet. Ik had in week 3 van hst twijfels of ik wel de gewichten zou halen.. It's a mindthing

Over de gewichten niet te veel inzitten, volgende keer voel je je beter en squat je ineens weer zwaarder dan je verwacht had. It's all in the head. Geloven dat je het kan, dan lukt het vaak ook opeens!

de legcurl, vind ik trouwens maar een eng ding. Had op een gegeven moment last van de knieen. Na veel gepiel bleek dat dus aan de legcurl te liggen. Maar misschien lag het wel aan mijn uitvoering;)

wat is er gebeurd met de squats dat je ze niet meer graag doet?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.926
zo is het, zolang je met je koppie erbij squat, gaat het best toch? Verstandig dat je op blote poten gaat, één misstap, en je weet het eh?

;)
Squat en deadlift altijd op blote voeten.
Ben benieuwd hoe dit voor je gaat werken! Succes
Goed!!!! Weet het zeker. :roflol:

Als het niet zo is, dan weet je het hè? :p
Heee, beetje positiever he! :mad:

9x110 is toch netjes? En vooral als je er tegenop ziet. Ik had in week 3 van hst twijfels of ik wel de gewichten zou halen.. It's a mindthing
Idd, ben deze alweer vergeten... op naar de volgende training.
Over de gewichten niet te veel inzitten, volgende keer voel je je beter en squat je ineens weer zwaarder dan je verwacht had. It's all in the head. Geloven dat je het kan, dan lukt het vaak ook opeens!

de legcurl, vind ik trouwens maar een eng ding. Had op een gegeven moment last van de knieen. Na veel gepiel bleek dat dus aan de legcurl te liggen. Maar misschien lag het wel aan mijn uitvoering;)
Dat van die leg curl had ik ook. Heb met de stand van de voeten geexperimenteerd en als ik spanning op mijn kuiten zet, tenen naar me toe halen, heb ik er geen last meer van.
wat is er gebeurd met de squats dat je ze niet meer graag doet?
Soms zijn dingen onverklaarbaar en wil daar ook niet teveel mee bezig zijn. Squats moeten gewoon goed lopen, een juiste techniek moet erin slijten. Doe je het wat minder vaak dan komt dit de techniek niet ten goede.

Komt wel weer goed daar maak ik me niet druk over... gewoon knallen de volgende keer. :D

Ben positief! Ho eens even...
Was ook als aanvullende tip dan het niet zonnig inzien.
Wanneer is je volgende training?

De squat, is mijn ervaring, beheers je niet 1,2,3. Evenals de deadlift. Mentaal vind ik ze erg zwaar, heb er bijna twee jaar over gedaan MIJN juiste houding te vinden.

Nog steeds als ik boven de 130 kom gaat mijn mind tollen. Ben dan ook ineens erg voorzichtig, zoals maandag dat ik met 8x120 in mijn nek sta van ''dit wordt mijn max wel vandaag''. Omdat Omega erbij komt staan verleg ik die max naar 3x150 en dan zit er ineens nog meer in naar gevoel. 100% netjes. Dat is nogal een stap en blijk je ineens het gewicht te overschatten. Geloven in die squat en gewoon gaan:

Down the road, in a gym far away
A young man was heard to say
"No matter what I do, my legs won't grow!"
He tried leg extensions, leg curls, leg presses too
Trying to cheat, these sissy workouts he'd do!
From the corner of the gym where the big guys train
Through a cloud of chalk and the midst of pain
Where the big iron rides high, and threatens lives
Where the noise is made with big forty-fives
A deep voice bellowed as he wrapped his knees
A very big man with legs like trees
Laughing as he snatched another plate from the stack
Chalked his hands and monstrous back
Said, "Boy, stop lying and don't say you've forgotten!
Trouble with you is you ain't been SQUATTIN'!"

• #2.929
Ben positief! Ho eens even...
Was ook als aanvullende tip dan het niet zonnig inzien.
Wanneer is je volgende training?
Weet ik wel, niet al te serieus worden. ;)
Wilde vandaag gaan, maar dat gaat weer eens niet. Moet een parrot systeem bij onze auto inbouwen, dus donderdag weer.
De squat, is mijn ervaring, beheers je niet 1,2,3. Evenals de deadlift. Mentaal vind ik ze erg zwaar, heb er bijna twee jaar over gedaan MIJN juiste houding te vinden.

Nog steeds als ik boven de 130 kom gaat mijn mind tollen. Ben dan ook ineens erg voorzichtig, zoals maandag dat ik met 8x120 in mijn nek sta van ''dit wordt mijn max wel vandaag''. Omdat Omega erbij komt staan verleg ik die max naar 3x150 en dan zit er ineens nog meer in naar gevoel. 100% netjes. Dat is nogal een stap en blijk je ineens het gewicht te overschatten. Geloven in die squat en gewoon gaan:
Ik squat al heel wat jaren, zeker een jaar of 7. Had altijd problemen met de fullsquat. Sinds ik de powerlift squat ben gaan toepassen kan ik dieper zakken en heb ik nauwelijks last van mijn knieen. Een half jaar terug ging het perfect, helemaal de slag te pakken. Veel gelezen over de techniek en deze kon ik goed in de praktijk toepassen.

Maar goed squaten heeft routine nodig, over enkele weken heb ik de slag weer te pakken. Wil over een half jaar met 150kg kunnen reppen. :D

Trouwens de spierpijn is goed aan het inhakken... gelukkig.

Nice.

Geef het verschil eens aan tussen een powerliftsquat en een full squat?

powerliftsquat: wide stance, heupgewricht onder het kniegewricht is full ROM

full squat: normale stance, ass to grass

Is het verschil hier in de beweging zo gróot dat je meer spieren aanspreekt? Ik denk persoonlijk van niet . Wide stance pak je eerder meer gewicht

wide stance pakt meestal meer gewicht omdat je meer spieren aanspreekt en je rom kleiner is.

ik vind persoonlijk normal stance het leukste squatten, krijg altijd pijn van wide stance :(

Het is maar net hoe je het sterkst bent. Sommige PLifters doen narrow, andere wide, en weer andere zelfs sumo squat. Ik sta vrij smal, zo ben ik ook het sterkst, en dat voelt ook het beste voor mijn knieen.

Ik pak ze allebei , al ga ik over twee weken alleen maar full squatten

Ik pak ze helemaal niet, en dat voelt pas echt top! ;)

Soms zijn dingen onverklaarbaar en wil daar ook niet teveel mee bezig zijn. Squats moeten gewoon goed lopen, een juiste techniek moet erin slijten. Doe je het wat minder vaak dan komt dit de techniek niet ten goede
Komt wel weer goed daar maak ik me niet druk over... gewoon knallen de volgende keer. :D
En zo ist! :thumbs:

• #2.939
Geef het verschil eens aan tussen een powerliftsquat en een full squat?
powerliftsquat: wide stance, heupgewricht onder het kniegewricht is full ROM

full squat: normale stance, ass to grass
Tenen naar buiten en een stand die 5/10cm wijder is dan schouderbreedte.
Een powerlift squat bij wedstrijden is idd net voorbij parallel of te wel quads parallel. Maar uiteindelijk bepaal je zelf hoe diep je gaat.

Bij een pl squat kan ik een stuk eenvoudiger dieper zakken. Geen verdraaiing meer in mijn knieën en de knieën komen niet meer naar voren door deze stand. Je pakt je hams en glutes meer aan, en ja het is een compound oefening dus wil ik zoveel mogelijk spieren zwaar belasten.
Is het verschil hier in de beweging zo gróot dat je meer spieren aanspreekt? Ik denk persoonlijk van niet . Wide stance pak je eerder meer gewicht
Je geeft zelf het antwoord al dat je met een wide stance meer gewicht kan pakken. Vraag je af hoe dat komt als je er vanuit gaat dat je even diep zakt. Je hams en glutes zijn grote en sterke spieren die veel kunnen tillen. Dus het antwoord is ja, het verschil van de beweging heeft dit tot gevolg.
Ik pak ze helemaal niet, en dat voelt pas echt top! ;)
Wat ben je toch ook een beest!!!! :roflol:

• #2.940
UB1
DB press
5x26kg (24kg was bezet)
5x28kg 70%
5x32kg 80%
15x32kg max PR

BOR
5x62,5kg 60%
5x75kg 70%
5x85kg 80%
12x85kg max PR

Incline press
4x8x65kg

DB row
4x8x40kg

Triceps pushdown
4x12x50kg

Incline curl
12x16kg
10x16kg :(
11x14kg :mad:

Wat een heerlijke training eindelijk weer. :D
Alles ging naar wens, behalve de curls op het einde. Biceps waren helemaal verzuurd.
De laatste weken heel slecht gegeten en zoveel afgevallen na de cut dat ik op het NK truckpull nog maar 99kg woog. Ben de laatste dagen weer super aan het eten en zie mijn spieren als een spons zich vol zuigen, zit nu alweer op 103kg, en dat in 4 dagen.

Begin me ook langzaam weer sterker te voelen. Dat merkte ik goed in de training. Had weinig tijd dus het was echt pompen vandaag, binnen 45 min afgewerkt. Stond er na de training lekker buff bij, heerlijk dat is weer lang geleden. Kon het niet laten mijn armen eens te meten en zat op 42,5cm. :woot: Ok is warm gemeten, maar voor mijn cut haalde ik warm net 41,5cm.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven