XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.681
Laat maar weten dan via de pm. Zal die info dan voor mij houden. Zou wel gaaf zijn als je er nog een zou pakken en ik erbij kan zijn.

parallel is niet voldoende voor een PL wedstrijd, je moet net parallel kunnen breken :)
je hebt wel gelijk als je zegt dat je soms bedenkelijke squats ziet goedgekeurd worden op filmpjes, maarja maakt ook niet uit ;)

• #3.683
Met een parallel bedoel ik geen hams parallel want dat is geen parallel imo. Maar een quads parallel zal zeker goed gekeurd worden.

Met een parallel bedoel ik geen hams parallel want dat is geen parallel imo. Maar een quads parallel zal zeker goed gekeurd worden.
niet altijd, als je de regels van de bonden eens goed leest staat er duidelijk dat je parallel moet BREKEN, en idd hams parallel is een verkapte quarter squat :D

BRUTE pr op squat, nice job man!

Hij was niet below par, maar diep genoeg in ieder geval.
Lekker bezig.

Ga je niet ff je 1rm op bench testen, ben wel benieuwd!

• #3.687
BRUTE pr op squat, nice job man!

Hij was niet below par, maar diep genoeg in ieder geval.
Lekker bezig.

Ga je niet ff je 1rm op bench testen, ben wel benieuwd!
Ik ga de discussie niet meer aan over de diepte in dit filmpje, die is gewoon niet goed te beoordelen zoals ik eerder aangaf.

Verder thnx Loo eindelijk weer een stapje verder.
Banken heeft minder prioriteit aangezien mijn borst beter ontwikkeld is dan mijn schouders. Ik kies er dan ook voor om bij de presses alle aandacht in de schouders te steken. Heb nu al 2 maanden niet meer bank gedrukt.

Over een paar weken, misschien maanden ga ik weer banken. Ik weet dat ik hier veel progressie op ga boeken omdat ik voorheen voornamelijk met mijn borst bankte (techniek). Nu andere spiergroepen meer op niveau komen zal dit de samenwerking tussen de spieren positief beinvloeden.

Bank gedrukt :roflol:
Ik zou trouwens wel blijven bankdrukken hoor...
Als is het maar een paar setjes per week. ;)

• #3.689
Je bent me hoop ik toch niet aan het uitlachen hè maat! :twitch:

Doe wel iets voor de borst, chest dips. BP komt wel weer hoor.

Gebankdrukt lijkt me beter, al klinkt dat ook voor geen meter...
Maar ik zou je toch nooit uitlachen! ;)

:popcorn:Leuk log man. Ik zie jou binnen een jaar 220kg liften.:)

Leuk dat je een filmpje post. Imo te donker om te beoordelen of het diep zat is.

• #3.693
:popcorn:Leuk log man. Ik zie jou binnen een jaar 220kg liften.:)
220kg bankdrukken? Of doel je op de deadlift?

Leuk dat je een filmpje post. Imo te donker om te beoordelen of het diep zat is.
Eensch

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik nog steeds een cruciale fout maak bij het squatten.
Gisteren kreeg ik weer last van mijn linkerarm (elleboog) en mijn pols zoals ik dat ook enkele maanden terug opliep bij de squat. Vandaag valt het gelukkig mee dus zo ernstig is het niet. Ik zou dom zijn dit te negeren dus ben ik nagegaan hoe dit kan komen.

Gelukkig had Rooke de lift gefilmpd en kan ik zien waar de fout zit. De positie van mijn pols en elleboog zijn niet juist. Ik moet mijn polsen recht houden en de ellebogen meer optillen. Ik ga weer eens wat meer lifts filmen want ik was me hier niet bewust van. Door veel aandacht te leggen in bepaalde delen van een lift kun je andere zaken over het hoofd zien. Vreemd dat ook verder niemand het opmerkte, of in elk geval geen opmerking erover heeft geplaatst. Wel kritisch blijven. ;)

220 DL. Voor je dat bencht...duurt nog even.:)

Nou je het over blessures hebt met squatten: enig idee waar een slapende duim vandaan komt? alleen bij mijn linkerhand had ik dit maandag...

220kg bankdrukken? Of doel je op de deadlift?

Eensch

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik nog steeds een cruciale fout maak bij het squatten.
Gisteren kreeg ik weer last van mijn linkerarm (elleboog) en mijn pols zoals ik dat ook enkele maanden terug opliep bij de squat. Vandaag valt het gelukkig mee dus zo ernstig is het niet. Ik zou dom zijn dit te negeren dus ben ik nagegaan hoe dit kan komen.

Gelukkig had Rooke de lift gefilmpd en kan ik zien waar de fout zit. De positie van mijn pols en elleboog zijn niet juist. Ik moet mijn polsen recht houden en de ellebogen meer optillen. Ik ga weer eens wat meer lifts filmen want ik was me hier niet bewust van. Door veel aandacht te leggen in bepaalde delen van een lift kun je andere zaken over het hoofd zien. Vreemd dat ook verder niemand het opmerkte, of in elk geval geen opmerking erover heeft geplaatst. Wel kritisch blijven. ;)

Vooral als je low-bar squat kan het zeker een voordeel zijn om je ellebogen naar achter te duwen. kan het moeilijk uitleggen zonder barbell maar op die manier duw je je schouder(bladen?) verder naar achter waardoor het gewicht meer op je schouders/rug rust en je minder belasting voor je polsen hebt.

Misschien de volgende keer ook de squat van de zijkant filmen, of uit verschillende hoeken, geeft je een beter beeld van je vorm.

Misschien volgende keer meer aandacht besteden aan de warming up van de ub (schouders en armen) als je gaat squatten? Misschien zijn je armen nog te 'koud' en dat je daarom mede last krijgt?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven