MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.001
Ik lift de bar gewoon uit het rack en terug, soort deadstops. Rom zal 5 a 10 cm zijn.
Wat zal mijn schouderhoogte zijn, vermoed een 170/175cm. Dus de hoogte van de steunen zal 160/165cm zijn vermoed ik.

Laatst bewerkt:
Waar en wanneer is die wedstrijd dan ?

• #4.004
2 wedstrijden volgend jaar. Een in Zuid Limburg op 4 april en een in België eind april. Wedstrijd tegen dumba is in België.

Pff jammer veel te ver om even rustig naar toe te rijden :(

LB2: Zondag
Deadlift deadstop
5x115kg 55%
5x135kg 65%
3x156kg 75%
9x167,5kg max PR

Squat liftout
5x170kg 55%
5x202,5kg 65%
3x235kg 75%
11x250kg max PR

Power clean
10x55kg
6x55kg
8x55kg

Power shrug
3x8x100kg

Db holds
3x35sec 50kg

Ging lekker. Met name bij de squat liftout gaan de gewichten eenvoudiger en explosiever omhoog. Ook de powerclean gaat beter, begin langzaam de explosieve groove te krijgen die ik nodig heb voor de loglift.

Bij de db hold is het handvat dikker dan de 28mm van een oly bar. Ik moet eens meten maar vermoed ruim 34mm.

zondag is een rustdag mc
dan gaan de mensen naar de kerk
en wat doe jij:rolleyes:
bijna 10 x 167 eruit persen
moet niet gekker worden
goed gewerkt jochie:)

Lekkere training Mc! 9x167,5kg is sick.

• #4.008
Pff jammer veel te ver om even rustig naar toe te rijden :(
Bijkomend voordeel, je hoeft dat grote spandoek niet te maken om te supporten. :D

zondag is een rustdag mc
dan gaan de mensen naar de kerk
en wat doe jij:rolleyes:
bijna 10 x 167 eruit persen
moet niet gekker worden
goed gewerkt jochie:)
Was wel lekker voor een zondag. Thnx bro.

Lekkere training Mc! 9x167,5kg is sick.
Hoop nog zieker te worden. ;)

wordt maar verkouden ja :p kan ik verder uitlopen :p

• #4.010
Erg jammer Gerre. Jij had een ongeluk en wat doe ik uit solidariteit? Ik word een week ziek. En nu gun je me weer een week ziek zijn.

Wel mooi om te lezen dat je je zorgen maakt. Volgende week pas echte gewichten... 90% 1RM! :evil:

Erg jammer Gerre. Jij had een ongeluk en wat doe ik uit solidariteit? Ik word een week ziek. En nu gun je me weer een week ziek zijn.

Wel mooi om te lezen dat je je zorgen maakt. Volgende week pas echte gewichten... 90% 1RM! :evil:

Dang, dat word wel wat ja, haha. Verwacht wederom REP PR's, gaat best lekkah!

ik maak me nooit zorgen :D
de wesdtrijd tussen ons is leuk als bijkomstigheid :p

2 wedstrijden volgend jaar. Een in Zuid Limburg op 4 april en een in België eind april. Wedstrijd tegen dumba is in België.

ik ben echt benieuwd naar die wedstrijd tegen dumba ! :popcorn:

Als het in de buurt van m'n schoon-ouders is dan kom ik ook kijken, dan zet ik m'n vriendinnetje daar af en rij ik zelf door om m'n dag beter te besteden.

• #4.014
Dang, dat word wel wat ja, haha. Verwacht wederom REP PR's, gaat best lekkah!
Yep yep

ik maak me nooit zorgen :D
de wesdtrijd tussen ons is leuk als bijkomstigheid :p
Jaja, maak je maar zorgen bro :D... ik ga helemaal los! :wl::splat:

ik ben echt benieuwd naar die wedstrijd tegen dumba ! :popcorn:

Als het in de buurt van m'n schoon-ouders is dan kom ik ook kijken, dan zet ik m'n vriendinnetje daar af en rij ik zelf door om m'n dag beter te besteden.
Vriendin komt uit Belgie?
Wedstrijd is in Waasland http://maps.google.nl/maps?q=waasla...ent=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=nl&tab=wl.

Alleen maar dbb-ers daar.

Progressie op de deadlift is niet normaal meer. Sinds ik met dit schema bezig ben (3 maanden), ben ik bij mijn theoretische 1RM repout van 180kg naar ruim 213kg gegaan. Ik heb daarnaast niet het gevoel dat ik tegen een grens aanloop. Iedere training boek ik weer winst. Waar gaat dit eindigen?
Vandaag wel nog wat vermoeid in de rug. Benieuwd hoe de training vandaag zal gaan.

Laatst bewerkt:
Dang 33kg in 3 maanden is zeer respectabel! Goed gedaan Mc! Wat voor programma volg je dan? (ik heb dat niet kunnen lezen) Ik gok op Wendler?

• #4.016
Programma heeft wel wendler als basis. Schema is een afgeleide van Impo zijn schema's, dit sprak mij zeer aan. Het schakelen tussen pull/push oefeningen (primaire oefening) is heerlijk. Verder benader ik deze oefeningen ook erg progressief door elke training mijn theoretische 1rm aan te passen en zo het niveau van de volgende te bepalen.

Je moet dan wel de intensiteit van de ondersteunende oefeningen in de gaten houden. Niet te zwaar gaan anders trekt je CNS het niet.

Toch maar besloten vandaag niet te gaan. Training van gisteren was weer zwaar en deze week ga ik 90%1RM draaien. Dit is een belangrijke week voor mij en dus wil ik daar het maximale uit halen. Nu lekker de nieuwe zelda spirit tracks spelen. :D

Lekker getraind baas, maar zou je repranges bij de powercleans niet een beetje naar beneden halen? ik heb altijd geleerd dat je die oefeningen zo explosief mogelijk moet uitvoeren. pak anders 8*3, kom je ook aan je reps

• #4.018
Ik merk idd wel dat die laatste reps lastig worden. Hoge reps betekenen momenteel niet te zwaar voor mij en ik moet de techniek als het ware nog inslijpen. Bij 8x3 blijf ik bezig. Het is nog maar een week, kijken wat ik hierna ga doen. Misschien neem ik de oefening als primaire oefening. Goed advies trouwens.

Programma heeft wel wendler als basis. Schema is een afgeleide van Impo zijn schema's, dit sprak mij zeer aan. Het schakelen tussen pull/push oefeningen (primaire oefening) is heerlijk. Verder benader ik deze oefeningen ook erg progressief door elke training mijn theoretische 1rm aan te passen en zo het niveau van de volgende te bepalen.

Je moet dan wel de intensiteit van de ondersteunende oefeningen in de gaten houden. Niet te zwaar gaan anders trekt je CNS het niet.

post dat nog eens keer hier dat verhaal en de gedachtengang erachter
is idd erg verdomd veel die progressie
dat wil ik ook ;)

• #4.020
No problem. Om te beginnen ben ik afgestapt van de klassieke spiergroepen split filosofie. Het viel mij op dat de pl-ers en strongmannen op dit forum over het algemeen meer spiermassa bezitten dan het gros van de bb-ers. En dat terwijl ze niet specifiek op massa trainen.

Tevens merkte ik dat ik met veel moeite nog progressie wist te boeken tijdens mijn bb split schema. Het simpelweg doorknallen tot faillure and beyond systeem had zijn max bereikt bij mij. Met name het schema van Yates werkte totaal niet voor mij. Zeer waarschijnlijk omdat ik naturel ben. Na gesprekken met een ervaren krachtsporter in mijn gym ben ik erachter gekomen dat het periodiseren van je trainingen ongelofelijk belangrijk is. Je CNS en adrenaline receptoren moeten voldoende reserves hebben om het maximale uit je lichaam te halen. In mijn split had ik minimaal 6 oefeningen waar ik iedere set tot faillure ging. Iedere set moest ik me weer mentaal voorbereiden op een top prestatie. Dit vergt zoveel van je lichaam en gaat ten koste van je fysieke en kracht progressie.

Er drong een besef bij mij binnen dat het roer om moest en ik mijn focus en krachten slim moest verdelen. Ik wist nog niet hoe ik dit wilde invullen maar liep wel al een tijdje met deze gedachte rond. Tevens was ik erg ontevreden met het feit dat ik via een split onbalans in mijn lichaam aanbracht. Mijn benen werden niet voldoende getraind. Mijn filosofie is als volgt. Grofweg deel ik het lichaam in 2 stukken, een bovenlichaam en een onderlichaam. Je benen zijn de fundatie van je lichaam en vanuit die gedachten de belangrijkste spiergroep van je lichaam. Je benen dragen in een staande positie alle krachten af naar de grond en daarom komt het merendeel van de kracht uit je lichaam ook uit je benen. Tevens bestaat bijna de helft van je bovenlichaam uit je rug. Dus al die iso-oefeningen voor de kleine spiergroepen gaan je niet groot en sterk maken imo. Je moet brutaal zware compound oefeningen doen omdat deze per definitie de benen en rug zwaar belasten. Dit is hoe het lichaam werkt en is een natuurlijk proces. Een ub/lb zou de perfecte oplossing zijn om dit aan te pakken.

Uiteindelijk ben ik schema’s op dit forum kritisch gaan bekijken en ik was meteen overtuigd dat het schema van Impo voor mij ging werken. Ook dit schema is een ub/lb schema. Het is tevens een schema waarbij je in bewegingen moet denken en minder in spiergroepen. Ik wist dat het werken met primaire oefeningen en ondersteunende oefening de oplossing voor mijn probleem zou zijn. De focus leg je nu bij een of twee bewegingen neer en de rest train je op een hele andere wijze. Je moet mentaal en fysiek in staat zijn je helemaal op te laden voordat je een top prestatie gaat leveren. De opbouw van 531 sprak hierin aan. Het is een opbouw die mij mentaal in de juiste modus brengt. Langzaam bouw je naar de repout toe en je weet dat je dan moet knallen. Niets is meer belangrijk op dat moment, niets behalve die repout! Als een pitbull bijt je je mentaal vast in die repout en je laat niet meer los totdat je je doel van die training hebt bereikt. De focus van een hele training is dus gebundeld tot een enkele set. Vergelijk dit eens met mijn oude schema waarbij ik de focus moest verdelen over alle oefeningen. Het is maar 1 setje maar dit vergt zoveel van je lichaam dat je daarna geen topprestaties meer van je lichaam moet vragen.

Het wisselen van een pull/push oefening vond ik geniaal. Wanneer je een push oefening hebt afgewerkt ga je beginnen met een pull oefening. Je geeft het deel van je lichaam wat zojuist een topprestatie heeft geleverd rust. Het antagonistisch trainen werkt optimaal omdat je nu een totaal ander deel van je lichaam belast. Wanneer je de primaire bewegingen hebt afgewerkt ga je verder met de ondersteunende oefeningen die je op een lagere intensiteit doorloopt. Dit periodiseren zorgt ervoor dat je lichaam na de training in staat is zich te herstellen en klaar te maken voor de volgende training. Je moet dus tijdens de training niet meer kapot maken dan je lichaam in een korte periode kan herstellen. En om de 4 weken las ik een deload periode in om mijn CNS en adrenaline receptoren weer op te laden voor de volgende cycle.

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven