AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Mooie BP Mc!

alweer even geleden dat ik hier ben langsgekomen...en damn, wat ben ik weer verrast.

zeer sterke bench press heb jij bro!

je maakt inderdaad meer progressieve vooruitgang, maar op deze manier ga je logischerwijze ook sneller tegen een plateau aanlopen :) (niet dat dat er op dit moment aan zit te komen maar toch :D)

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.044
;)

alweer even geleden dat ik hier ben langsgekomen...en damn, wat ben ik weer verrast.

zeer sterke bench press heb jij bro!
Valt het jou ook op, hihihi.
je maakt inderdaad meer progressieve vooruitgang, maar op deze manier ga je logischerwijze ook sneller tegen een plateau aanlopen :) (niet dat dat er op dit moment aan zit te komen maar toch :D)
Ik heb geen tijd om rustig aan te doen. Heb nog maar een kleine 4 maanden en dan heb ik een flink zware wedstrijd die ik moet ondergaan.
Dat is mijn doel momenteel, mocht ik een plateau bereiken dan is dat een zorg voor later. ;)

goeie bench mc
zit idd meer in
mijn maatje pakte vandaag 3x107 - maar toen was het ook op bij hem
fysiek nog goed te behapstukken?

dat plateau bereik je toch wel uiteindelijk, kun je het beter zsm bereiken om er daarna overheen te gaan :)

Goed dat je steeds je 1RM opnieuw berekend als je zelf het gevoel hebt dat je er zo meer uit kunt halen. Door de mening van anderen alleen op te volgen ga je je eigen lichaam niet leren kennen. Keep up the good work.

• #4.048
goeie bench mc
zit idd meer in
mijn maatje pakte vandaag 3x107 - maar toen was het ook op bij hem
fysiek nog goed te behapstukken?
Thnx voelde goed inderdaad.

Hoe bedoel je fysiek nog te behapstukken? Qua massa ben ik ook op alle vlakken progressie aan het boeken. Rug, benen, borst, schouders en armen zijn een stuk massiever.
dat plateau bereik je toch wel uiteindelijk, kun je het beter zsm bereiken om er daarna overheen te gaan :)
Inderdaad

Goed dat je steeds je 1RM opnieuw berekend als je zelf het gevoel hebt dat je er zo meer uit kunt halen. Door de mening van anderen alleen op te volgen ga je je eigen lichaam niet leren kennen. Keep up the good work.
True

• #4.050
LB1: Dinsdag

Main lift
Squat low bar
5x90kg 55%
5x105kg 65%
3x120kg 75%
2x145kg 90% repout :(
2x145kg 90% repout :(
Het is me duidelijk wat het probleem is bij de squat. Mijn onderrug is nog steeds te gaar van de deadlift sessie van afgelopen week. Ik boek flinke progressie op de deadlift maar ten koste van de squat merk ik nu. Ik faalde duidelijk op de onderug, was meer rompbuigen dan een squat. Hier moet ik een plan voor bedenken bij het volgende schema.

Assistance lift
Overhead squat
8x20kg
3x8x35kg
Geen balans problemen meer. Ging een stuk eenvoudiger.

Goodmorning
8x55kg
2x8x60kg
Ook hier gaat het steeds wat beter. Goede focus op de benen om spanning op de hams te zetten.

Calf raise
3x15x80kg
Kuiten gaan goed, zwaar easy.

Jammer van je squats, maar het is even niet anders. Je deadlift schiet nu omhoog, dan kan niet je squat ook nog eens geweldig blijven gaan. Volgende schema is het weer anders. Zo kom je vanzelf aan de top. Goed om te zien dat je OH Squat steeds beter gaat. Heb je nog steeds veel spierpijn in je abs na die squats? Ik merk het meer aan mn schouders. Ik heb ook wel een gevoel dat het een soort van carry-over heeft op de oh presses. Alles is wat stabieler.

hmmm.....naar Mac. Maar de gewichten zijn respectabel dat dan weer wel. maja, ff meer reppies mag idd wel...

Herstel ze Mac ;)

Toch nog lekker gebogen Mc. ;)
Beetje aanpassen van je schema dan éh. :thumb:

2x2x145 is best nice. Misschien een optie om een extra dag te rusten?

Dat is helemaal geen vervelende bench kerel! whahah moet je steeds meer gelijk geven. je hebt echt een sterke borst:P

Misschien meer volume draaien op squat in het volgende schema?
Ik vind zelf wendler voor deadlift echt ideaal en boekte er ook goede progressie op.
Alleen voor squats vond ik het 3 keer niks omdat je dan gewoon te weinig volume pakt op de beweging voelde onwennig aan na een aantal weken.

Ik vind zelf wendler voor deadlift echt ideaal en boekte er ook goede progressie op.
Alleen voor squats vond ik het 3 keer niks omdat je dan gewoon te weinig volume pakt op de beweging voelde onwennig aan na een aantal weken.

Niet mee eens met Wendler werk je niet of nauwelijks op je max daardoor kun je in je repout meer dan genoeg reps maken. Wat chick door zijn percentages (;)) dan ook meer dan genoeg doet

Niet mee eens met Wendler werk je niet of nauwelijks op je max daardoor kun je in je repout meer dan genoeg reps maken. Wat chick door zijn percentages (;)) dan ook meer dan genoeg doet

Ik zelf vond het niet genoeg je maakt 1 werkset van max 15 reps
Voor mij persoonlijk is het te weinig om goed in de squat flow te blijven om het zo maar te noemen.
Ik zeg voor mij persoonlijk zeg niet dat het schema voor een ander niet werkt.

• #4.059
Jammer van je squats, maar het is even niet anders. Je deadlift schiet nu omhoog, dan kan niet je squat ook nog eens geweldig blijven gaan. Volgende schema is het weer anders. Zo kom je vanzelf aan de top. Goed om te zien dat je OH Squat steeds beter gaat. Heb je nog steeds veel spierpijn in je abs na die squats? Ik merk het meer aan mn schouders. Ik heb ook wel een gevoel dat het een soort van carry-over heeft op de oh presses. Alles is wat stabieler.
Vorige keer had ik flinke spierpijn aan mijn core, zal morgen weer genieten worden.

Ik denk dat ik het volgende schema de rackpull ga doen, deze oefening is toch minder compound. En dan plaats ik deze oefening bij de ub-dag dicht bij de squat. Dus eerst een squat training en de training daarna de rackpull. Dan heb ik weer genoeg tijd om te herstellen voor de squat.
hmmm.....naar Mac. Maar de gewichten zijn respectabel dat dan weer wel. maja, ff meer reppies mag idd wel...

Herstel ze Mac ;)
Ik wilde ook meer repjes, had 5 in de planning. :(

Toch nog lekker gebogen Mc. ;)
Beetje aanpassen van je schema dan éh. :thumb:
Eerst rompbuigen en daarna nog een GM. :roflol:

2x2x145 is best nice. Misschien een optie om een extra dag te rusten?
Het vreemde was dat ik me sterk voelde. De eerste setjes voelde erg goed en gingen heel vlot. Meestal een indicatie dat het gaat lukken. Maar toen ik de 145kg op mijn schouders legde en ik zakte voelde ik het in mijn onderrug.
Dat is helemaal geen vervelende bench kerel! whahah moet je steeds meer gelijk geven. je hebt echt een sterke borst:P
Thnx kerel.
Tot op heden voelde het allemaal goed, een dag was ik de groove een beetje kwijt en nu had ik rugkanker. Die repouts geven mij altijd een goed gevoel. Ik zit eraan te twijfelen om weer eens de kingsquats van dressed te gaan doen. Daar heb ik ook veel progressie mee geboekt.
Dat idee had ik ook. Het voelde allemaal goed.

we maken van rompbuigen een nieuwe oef mc;)
volgende keer beter
145 is nog steeds een zwaar gewicht hoor

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven