AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.081
4 pr's in één training.
Sommigen moeten het met minder doen! ;)
Gaat lekkker Mc. :thumbs:
Het waren er inderdaad wat meer. De shoulder press was in het verleden wel heel zwak. Ik had tot op heden nog nooit de 26kg dumbbells gedrukt, en nu 3 setjes van 8 reps vrij eenvoudig.
Het gaat langzaam maar gestaag vooruit.
Damn die BOR is wel erg sick man!
Nice PR op de Front Press. Waarom geef je voorkeur aan seated als ik vragen mag?
De reps op de bor met dit gewicht verdienen niet de schoonheidsprijs maar voelde het goed in de rug.

Ik moest een plan bedenken om bij de komende strongman wedstrijden een boom van 100kg te drukken. In verschillende fases ben ik dit probleem gaan aanpakken. Eerst moet ik meer kracht in de schouders ontwikkelen. De rugsteun legt de focus meer op de schouders en minder in de stabilisatie van het lichaam.
Zieke training , ik ben nu ook goed uitgerust morgen verwacht ik de PR's
Succes ermee.

Dat was een hele lekkere training kip, die schouders knaller er echt uit de laatste tijd!
Mwahh, het is nog niet veel maar het komt wel, moet gewoon!

True at that. Ik voel me schouders wel gewoon zowel seated als staand maar inderdaad hoef je jezelf niet te stabiliseren waardoor je makkelijker de focus op je schouders kan leggen. Maar voor de loglift is staand pressen ook belangrijk want die doe je natuurlijk ook niet seated. :)

• #4.083
Klopt helemaal. Toen ik dit plan bedacht had ik nog ruim 5 maanden te gaan voor de komende wedstrijd. Eerst wilde ik meer kracht ontwikkelen in de schouders zoals ik hier heb beschreven. Daarnaast moet ik explosiviteit zien te ontwikkelen in mijn lifts. Push press ging dramatisch en dus ben ik nu begonnen met powerclean en power shrugs om hieraan te werken.

Nu dit schema voorbij is ga ik weer een stapje verder en ga nu specifiek met de boom trainen. Ik ga nu de log clean doen en de log press. De log clean is toch heel anders dan een barbell clean imo. Bij een logclean druk je de boom tegen je buik/onderkant borst aan en rol je deze door naar de bovenkant borst. Dit is tevens heel zwaar voor de polsen heb ik gemerkt. Bij de log press ga ik de focus leggen op de techniek van het explosief omhoog stoten. Ik heb nog 4 maanden om dit te perfectioneren, dus heb goede hoop voor die 100kg boom.

Sterke schouders Mc :)

Ja ik ben ook niet echt goed met de PP, maar dit heb je snel aangeleerd. Je ziet de kg's in het begin echt omhoog vliegen. :)
Pushpress moet je gewoon een halve Squat van maken.. Even diep door je knieen en ****ing explosief uitstoten. Zoals ik al zei ik ben er niet goed in maar het is gauw aangeleerd. :p
Dus ik denk dat je na een paar setjes of 2 trainingen al door hebt hoe je optimaal kan PP'en.. Verder is het belangrijk dat je jezelf zo snel mogelijk onder de bar gooit zodat je lockout wat makkelijker wordt.
Maar dat weet je vast zelf ook dus ik weet niet waarom ik het aan het uitleggen ben. :roflol:

wat voor trainingsprincipe volg je?

wat voor trainingsprincipe volg je?

Programma heeft wel wendler als basis. Schema is een afgeleide van Impo zijn schema's, dit sprak mij zeer aan. Het schakelen tussen pull/push oefeningen (primaire oefening) is heerlijk. Verder benader ik deze oefeningen ook erg progressief door elke training mijn theoretische 1rm aan te passen en zo het niveau van de volgende te bepalen.

Je moet dan wel de intensiteit van de ondersteunende oefeningen in de gaten houden. Niet te zwaar gaan anders trekt je CNS het niet.

Toch maar besloten vandaag niet te gaan. Training van gisteren was weer zwaar en deze week ga ik 90%1RM draaien. Dit is een belangrijke week voor mij en dus wil ik daar het maximale uit halen. Nu lekker de nieuwe zelda spirit tracks spelen. :D

:yarly:

• #4.088
Gisteren niet wezen sporten. Klote weer, had helemaal geen zin de deur uit te gaan. Verder is de motivatie momenteel ook iets minder, maar goed dat de deload eraan komt, dat maakt me wel weer hongerig. Tevens eens een mp3 speler gekocht met goede bass oorspeakers. Met de juiste muziek weet ik zeker dat ik nog harder ga knallen.

Vandaag dan de laatste 90%1RM training... de deadlift. Hier wil ik nog een keer goed op knallen want daarna doe ik deze één cycle niet meer.

train ze vanavond en daarna lekker rustig gaan deloaden of zoiets
met je nieuwe mp3 spelertje:D

• #4.090
LB2: Maandag
Deadlift deadstop
5x115kg 55%
5x136kg 65%
3x157,5kg 75%
4x189kg 90% repout PR
Yeahhhh, heerlijk die repout. Laatste rep bevatte wat shrugwerk maar hij kwam omhoog en ik ben er blij mee. :D

Squat liftout
5x180kg 55%
5x215kg 65%
3x247,5kg 75%
7x295kg 90% repout PR
Ook deze voelde goed. Core had het zwaar bij de laatste reps. Wanneer de deadlift komt te vervallen zal deze een stuk beter gaan vermoed ik.

Power clean
8x3x60kg
Op goed advies van omega deze in korte reps gehouden. Voelde een stuk beter. Meer explosiviteit en meer momenten om je techniek te analyseren.

Power shrug
3x8x110kg

Db holds
3x40sec 50kg
Grip gaat sprongen vooruit, nauwelijks problemen met deze tijd.

Dat was de laatste training van deze cycle. Veel progressie geboekt op de deadlift maar helaas minder op de squat. Wel is dit de eerste cycle waar ik zonder een enkel pijntje doorheen ben gekomen. Dat is erg hoopvol. Op alle vlakken ben ik dus sterker aan het worden.

dat is een waarheid als een koe
als je dead laat vallen
zal idd de liftout beter gaan
was nou ook niet verkeerd hoor mc
goed getraind
sterke deadlift

mooie training zoals altijd Mc.
db holds gaan ook lekker zoals je zelf alopmerkt.
squatten gaat goed genoeg toch? suc6 met volgende cycle

Op alle vlakken sterker geworden, wat wil je nog meer?
Die squat liftout is verrekte zwaar man!
Ik heb het ooit ook eens gedaan, zo'n belachelijk zwaar gewicht uit de steunen gepakt...
Zonder enige voorbereiding overigens, lang geleden...
Ik weet nog hoeveel moeite het me koste om die halter in bedwang te houden.
Sterk werk Mc. :bow:

4x189kg DL is aardig netjes man. wat voor een rare barbell heb je trouwens dat je aan dat soort gewichten komt :D

• #4.096
dat is een waarheid als een koe
als je dead laat vallen
zal idd de liftout beter gaan
was nou ook niet verkeerd hoor mc
goed getraind
sterke deadlift
Thnx, op naar de volgende fase. Kijken hoe de rackpulls gaan, merk dat de lockout momenteel de zwakte in de beweging is.
Met de racks versterk ik deze weer eens flink. Rackpulls niet meer sinds mei gedaan en toen kwam ik niet eens aan 1 rep met dit gewicht. Mijn pr was toen 185kg.
mooie training zoals altijd Mc.
db holds gaan ook lekker zoals je zelf alopmerkt.
squatten gaat goed genoeg toch? suc6 met volgende cycle
Zeker die holds gaan goed. Kreeg wel een tip om de volgende keer anders mijn handen te sluiten. Vanuit de pink en met de duim op slot zetten. Zelfs hier zit techniek in. Maar die 75kg 15 meter moeten easy worden voor mij. Zeker nu ik ook de yoke ga trainen met zwaardere gewichten.

De laatste 2 squat sessies gingen wat minder, maar dat komt weer helemaal goed in de volgende cycle. Squat wordt samen met de boom mijn prioriteit.

Thnx Mike.
Op alle vlakken sterker geworden, wat wil je nog meer?
Die squat liftout is verrekte zwaar man!
Ik heb het ooit ook eens gedaan, zo'n belachelijk zwaar gewicht uit de steunen gepakt...
Zonder enige voorbereiding overigens, lang geleden...
Ik weet nog hoeveel moeite het me koste om die halter in bedwang te houden.
Sterk werk Mc. :bow:
Waren wat jongens die onder de indruk waren van de 157,5kg deadlift en toen moest de 189kg nog komen. Daarna de liftouts, gasten dachten waarschijnlijk dat ik daarmee ging squatten. :lol:

Nee die liftouts met deze gewichten moet je niet onderschatten. Het is in feite nog zwaarder dan een yoke liftout omdat het gewicht zo hoog ligt.

Thnx hummer.
4x189kg DL is aardig netjes man. wat voor een rare barbell heb je trouwens dat je aan dat soort gewichten komt :D
We hebben 0,5/1,25/2/2,5kg schijven dus er is van alles mogelijk.
Thnx Cor.
Nu had ik 2 schijven van 2kg en 2 klemmen (wegen 2,5kg per stuk).

Man man man! 90% @ 4 reps, insane hoor Mc. doe ik je niet zo gauw na, haha. :thumbs:

• #4.098
Kom op kerel, 6 maanden geleden zat ik op jou niveau qua deadlift. Mentaal moet je geloven dat het lukt en dan keihard knallen. Spreek jou over een half jaar en dan heb je deze ook.

Kom op kerel, 6 maanden geleden zat ik op jou niveau qua deadlift. Mentaal moet je geloven dat het lukt en dan keihard knallen. Spreek jou over een half jaar en dan heb je deze ook.

Hmm, techniek iets verbeteren lijkt me een prioriteit at the moment. En dan toppen als een mofo, beter techniek -> meer gewicht.

lijkt me wel een inmens gevoel - zoveel gewicht op je rug/traps

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven