AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Komende tijd lijkt het weer er niet beter op te worden. Geen StM training a.s. weekend neem ik aan :( Heb nog steeds na-weeen van de vorige keer. Heb schijnbaar bandjes in me vingers opgerekt/licht gescheurd. Kan niet zwaarder dan 100kg deadliften omdat het gewicht dan vanwege me vingers uit de hand rolt :(

one arm db press is fijn, doe hem ook sinds vorige week

ik vind die 3x8x22 db press
wel netjes eigenlijk
lijkt me lastig om goed je balans te houden

Komende tijd lijkt het weer er niet beter op te worden. Geen StM training a.s. weekend neem ik aan :( Heb nog steeds na-weeen van de vorige keer. Heb schijnbaar bandjes in me vingers opgerekt/licht gescheurd. Kan niet zwaarder dan 100kg deadliften omdat het gewicht dan vanwege me vingers uit de hand rolt :(
probeer eens hooked grip, zou dan wel moeten lukken

db press met 1 arm is ****ing zwaar man, hele anders shit dan 2-armig!

One Arm DB Press is fijne oefening! Vooral als je er een Clean&Pushpress van maakt. Complete fullbody oefening. 22kg kan beter kip, of je moet ze heel strict gedaan hebben??

Ja dat is waar, maar het is ook voor een deel gewoon een hele andere oefening. Ik hoop niet dat Chick probeert met zijn romp krampachtig recht probeert te blijven, als de DB boven komt moet je toch een beetje indraaien, anders wordt het een beetje een geforceerde beweging...

Steun je bij de one arm DB press met je hand ergens tegen of duw je hem vrijstaand zeg maar. Ik hoor hier vaak ook (correct me if i'm wrong) dat je zegt dat je core te zwak is. Doe je er nog specifieke core oefeningen dan?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.290
Nette BOR kerel, nice! (serious) :kiss:
Wat ik echt eng vind is dat jij dit soort filmpjes steeds weer vind. :bang:
Thnx, het was blijkbaar achteraf weer een pr. Kon niet bij mijn pr-bestand komen.
Hahah ik zei het toch, bizar he wat die one arm dumbbell press met je lichaam/core doet. Ik ben toch maar savickas presses gaan doen, de dumbbells gaan bij ons niet zwaar genoeg, en op wedstrijden begint zo een one arm dumbbell press pas vanaf een kilo of 45 daarom zag ik het nut er niet van om eindeloos te pressen met 40kg
Zeker bizar voor je core. Heb nu nog steeds ziek veel spierpijn.
Met 40kg pressen beest dat je bent. Bij ons gaan de db's tot 60 kg. :D

Thnx

Zodra we kunnen strongmannen zal ik het melden in het strongman topic.

Waarmee heb je dat opgelopen dan? De wheelflip?
one arm db press is fijn, doe hem ook sinds vorige week
Ik blijf deze zeker doen. Pakt echt je zwakste schakel aan.

ik vind die 3x8x22 db press
wel netjes eigenlijk
lijkt me lastig om goed je balans te houden
Er zit zoveel in deze oefening. Je moet explosief uitstoten en er meteen weer onder duiken en dan balans zien te vinden. 22kg was niet zo heel zwaar, maar als je het nog moet leren is dat zwaar genoeg.
You die. You die, and burn in hell, you piece a shit:mad:
Zeg het hem harm!

Heb jij deze al eens eerder gedaan?

One Arm DB Press is fijne oefening! Vooral als je er een Clean&Pushpress van maakt. Complete fullbody oefening. 22kg kan beter kip, of je moet ze heel strict gedaan hebben??
Ik clean maar een keer en daarna laat ik deze op mijn schouder rusten. Was niet strict maar op de push techniek geoefend.

Ja dat is waar, maar het is ook voor een deel gewoon een hele andere oefening. Ik hoop niet dat Chick probeert met zijn romp krampachtig recht probeert te blijven, als de DB boven komt moet je toch een beetje indraaien, anders wordt het een beetje een geforceerde beweging...
Hahaha dat zou erg zijn als je rechtop blijft staan. Ik kijk wel eens strongman wedstrijden en leer van die mannen. ;)

Steun je bij de one arm DB press met je hand ergens tegen of duw je hem vrijstaand zeg maar. Ik hoor hier vaak ook (correct me if i'm wrong) dat je zegt dat je core te zwak is. Doe je er nog specifieke core oefeningen dan?
Ik duw deze vrijstaand.
Mijn core is niet echt zwak maar voor de strongman onderdelen die ik moet doen moet je een hele sterke core hebben. Als ik de yoke loop dan voel ik dat mijn quads en core de grens aangeven, dus zijn deze de zwakke schakel.

Specifieke oefeningen zijn:
1 arm db press
OH squat
BB rollout
Yoke
Quarter squats

Laatst bewerkt:
Specifieke oefeningen zijn:
1 arm db press
OH squat
BB rollout
Yoke
Quarter squats

Als toevoeging zijn cleans, snatches en OH press varianten met 1 dumbbell ook een aanrader. En zo zijn er eigenlijk nog tientallen core oefeningen die ik kan aanraden.

• #4.293
LB1: Vrijdag

Mainlift
Squat low bar
5x85kg 55%
5x100kg 65%
3x116kg 75%
11x124kg 80% repout PR
Yes, voelde heel erg goed. Ik heb zeer waarschijnlijk een tijd terug de bar niet laag genoeg gelegd. Nu leg ik deze weer lekker laag en de squat voelt meteen een stuk beter.

Log clean
5x55kg
5x65kg
3x65kg
Deze liep helemaal niet. Ik was kapot van de squats. Misschien is deze combi niet optimaal of ik ben nog niet voldoende hersteld na de vorige training.

Assistance
Box squat
3x8x100kg
Erg wennen deze oefening. Best zwaar om vanaf de box weer omhoog te komen.

Barbell rollout knie als steunpunt
3x8reps
Moordend zwaar. Ik had nog flinke spierpijn aan de buik en dit maakte het er niet beter op.

DB holds
3x45sec 50kg
Gaat steeds beter, erg blij hiermee. De laatste set is bepalend, kon het nog net vasthouden.

Nice training, en nu genieten van het weekend.

maak anders eens een filmpje van je box squat, normaal mag 100kg geen probleem zijn om omhoog te komen, of misschien mis je nog wat hippower?
nette squats bro;)

• #4.296
maak anders eens een filmpje van je box squat, normaal mag 100kg geen probleem zijn om omhoog te komen, of misschien mis je nog wat hippower?
nette squats bro;)
De vraag is of het nou extra zwaar werd door de repout. Het was nou niet dat ik niet meer omhoog kwam maar het was best zwaar. Tis weer een nieuwe oefening voor me dus misschien is het even wennen.

Ik haal juist bij de squat de meeste kracht uit mijn heupen. Als je leest dat het beter gaat bij de low bar dan weet je dat dit door hipdrive moet komen.

Het is net als bij de deadlift, als ik momentum in de beweging heb dan ga je zo omhoog maar als je het gewicht stil legt moet je door een dood punt komen. Deadlifts met deadstop zijn ook een stuk zwaarder dan de touch and go variant.

Thnx Gerre.
ja voor de gein een keer, ik was er meteen klaar mee.

nice squats weer trouwens.
Hehehe, viel tegen he. Maar dan weet je meteen dat het wel goed voor je moet zijn.

Thnx Loo.

touch & go vs deadstop deadlifts zijn ook niet te vergelijken imo :D

dat je uit je squat meer uit low bar haalt kan ook liggen aan sterke hamstrings, iets wat bij touch&go deadlifts ook het geval is omdat je dan meestal je heupen iets hoger houdt

• #4.298
Uiteindelijk maakt het ook allemaal niet uit of iets eenvoudiger of lastiger zou moeten zijn. Als je maar iedere keer weer hard traint en progressie boekt.

True, maar je moet wel leren je zwakheden herkennen en die verbeteren, maar dat lukt je tot nu toe goed :p

Gaat goed de laatste tijd MC!
Relaxt dat je al die onderdelen kan trainen in je gym!
Maar 80% van jou 1rm squat is toch 132kg i.p.v. 124kg viel me op omdat onze 1rm gelijk ligt..

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven