MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.301
Gaat goed de laatste tijd MC!
Relaxt dat je al die onderdelen kan trainen in je gym!
Maar 80% van jou 1rm squat is toch 132kg i.p.v. 124kg viel me op omdat onze 1rm gelijk ligt..
Dat heeft met de theoretische 1RM te maken waarmee ik werk. Een 1RM is een moment opname en is alweer enkele weken/maanden oud. Het zegt niets over je huidige niveau. Mijn theoretische 1RM wordt altijd bepaald aan de hand van de training van een week terug.

Ik ben iemand die over het algemeen sterker is met volume. Ik kan ook best wat gewicht verplaatsen bij 1RM's maar ik train hier heel weinig op ik train toch meer in het 3/12 reps bereik. De squat is een van de weinige oefeningen waarbij mijn 1RM hoger is dan mij theoretische 1RM. Vandaar dat de 80% dan nu lager uitvalt.

Thnx Robert.

Is de opkomst nog wat morgen Mark? Zo niet, kom ik wel naar die andere clinic. Beetje zonde voor die kerel anders. Of komen er wel mensen?

• #4.303
Morgen zal het de drukste dag worden denk ik. Ik kan natuurlijk niet 100% zeker weten wie er komt.

Stuur de volgende keer een pm, dan houden we het log een beetje schoon. ;)

LB1: Vrijdag

Mainlift
Squat low bar
5x85kg 55%
5x100kg 65%
3x116kg 75%
11x124kg 80% repout PR
Yes, voelde heel erg goed. Ik heb zeer waarschijnlijk een tijd terug de bar niet laag genoeg gelegd. Nu leg ik deze weer lekker laag en de squat voelt meteen een stuk beter.

Log clean
5x55kg
5x65kg
3x65kg
Deze liep helemaal niet. Ik was kapot van de squats. Misschien is deze combi niet optimaal of ik ben nog niet voldoende hersteld na de vorige training.

Assistance
Box squat
3x8x100kg
Erg wennen deze oefening. Best zwaar om vanaf de box weer omhoog te komen.

Barbell rollout knie als steunpunt
3x8reps
Moordend zwaar. Ik had nog flinke spierpijn aan de buik en dit maakte het er niet beter op.

DB holds
3x45sec 50kg
Gaat steeds beter, erg blij hiermee. De laatste set is bepalend, kon het nog net vasthouden.

Nice training, en nu genieten van het weekend.

was je toen de box-squats deed wel hersteld van de reguliere squat?
11x124 is very nice mc - weekend verdiend

touch & go vs deadstop deadlifts zijn ook niet te vergelijken imo :D

je moet oef ook niet vergelijken - heeft geen zin
het gaat erom dat je de oef doet waar je goeie progressie mee boekt - er zijn zat vb van mensen met een goed fysiek die bijv geen deadlift doen
bij mij loopt er eén rond die alleen schuin bankdrukt ,en hij heeft een indrukwekkende borstfysiek

Impressive squat!

Morgen zal het de drukste dag worden denk ik. Ik kan natuurlijk niet 100% zeker weten wie er komt.

Stuur de volgende keer een pm, dan houden we het log een beetje schoon. ;)

Are you serious? Mijn hele log is verkracht door jullie met strongman gezeik... :roflol:

• #4.307
UB1: Zondag

Mainlift
Bench press
5x67,5kg 55%
5x80kg 65%
3x91kg 75%
8x97,5kg 80% repout

Rackpull
5x120kg 55%
5x142,5kg 65%
3x165kg 75%
4x176kg 80% repout :(

Assistance
Cgbp
3x8x75kg

Kroc row
20x40kg
15x40kg

En toen was de tijd voorbij en moest ik alles klaar zetten voor de clinic. Kwam maar 1 man opdagen van de 8 man die zouden komen. Stank voor dank dan. :(

De rackpull viel wat tegen. Merk dat ik mijn rug veel zwaarder belast dan bij de conventionele deadlift. Mijn torso staat een stuk lager dan bij de deadlift. Wel een goede oefening om de lockout te verbeteren.

Wel veel geleerd van Jason. De squat, bench press en deadlift op techniek gelet. Gelukkig boekte de deelnemer best flinke progressie op techniek.

Bummer.. Pff. Naja, aangezien je zo graag mensen wil helpen, kan je je goeie daad van vandaag toch nog doen door ff in mijn log mijn nieuwe UB-LB schema te bekritiseren :P

Da's mooi klote dan...
Zijn ze (bijna) allemaal zonder afzeggen niet komen opdagen, of hadden ze wel het fatsoen af te zeggen?

UB1: Zondag

Mainlift
Bench press
5x67,5kg 55%
5x80kg 65%
3x91kg 75%
8x97,5kg 80% repout

Rackpull
5x120kg 55%
5x142,5kg 65%
3x165kg 75%
4x176kg 80% repout :(

Assistance
Cgbp
3x8x75kg

Kroc row
20x40kg
15x40kg

En toen was de tijd voorbij en moest ik alles klaar zetten voor de clinic. Kwam maar 1 man opdagen van de 8 man die zouden komen. Stank voor dank dan. :(

De rackpull viel wat tegen. Merk dat ik mijn rug veel zwaarder belast dan bij de conventionele deadlift. Mijn torso staat een stuk lager dan bij de deadlift. Wel een goede oefening om de lockout te verbeteren.

Wel veel geleerd van Jason. De squat, bench press en deadlift op techniek gelet. Gelukkig boekte de deelnemer best flinke progressie op techniek.

vervelend is dat , als je wat organiseert
nu speelde de weer-factor ook een grote rol denk ik?
ja de rackpull valt een beetje tegen - volgende keer beter mc
cgbp is netjes hoor :)

ik kom over een kleine tijd ook weer Mark.
als de albert heijn mij weer heeft uitbetaald :)

• #4.312
Bummer.. Pff. Naja, aangezien je zo graag mensen wil helpen, kan je je goeie daad van vandaag toch nog doen door ff in mijn log mijn nieuwe UB-LB schema te bekritiseren :P
Ik zal straks eens kijken.
Da's mooi klote dan...
Zijn ze (bijna) allemaal zonder afzeggen niet komen opdagen, of hadden ze wel het fatsoen af te zeggen?
Snakeman heeft afgezegd, de rest liet niets weten.

vervelend is dat , als je wat organiseert
nu speelde de weer-factor ook een grote rol denk ik?
ja de rackpull valt een beetje tegen - volgende keer beter mc
cgbp is netjes hoor :)
Het was binnen, geen strongman buiten. Dit is voor de powerlift wedstrijd. Stuk of 5 man wonen in Dordrecht en sporten ook bij DJ's dus die konden gewoon komen.

Voor mijn gevoel zal de rackpull ook niet beter gaan dan de deadlift, of ik moet een kleine buiging in mijn benen opnemen en de hoek van mijn bovenlichaam gelijk houden met die van de deadlift.
ik kom over een kleine tijd ook weer Mark.
als de albert heijn mij weer heeft uitbetaald :)
Als het buiten beter is kunnen we weer aan de bak. ;)

Het was binnen, geen strongman buiten. Dit is voor de powerlift wedstrijd. Stuk of 5 man wonen in Dordrecht en sporten ook bij DJ's dus die konden gewoon komen.

Pfew me hart miste even een paar slagen. Dacht een training gemist te hebben ;)

Zijn het een beetje sterke deelnemers die mee doen in die wedstrijd?

:aai:

chick de wedstrijd ben ik er gewoon bij hoor

• #4.315
wat moesten die clinics voorstellen? ken er mij niet echt iets bij voorstellen

• #4.317
wat moesten die clinics voorstellen? ken er mij niet echt iets bij voorstellen
Op de drie onderdelen checken we elkaars techniek. Met meer man om je heen zie je gewoon veel meer. Is toch anders dan via een filmpje op internet. Daarnaast is Jason erg ervaren met meer dan 20 jaar powerlift ervaring. Ik vraag vaker aan hem mijn vorm te checken.

beetje laf om weg te blijven zonder wat te laten horen, jij steekt er toch je tijd in. leuk dat je dit soort dingen organiseert!

was die clinic dan verplicht?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven