XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.621
Moet je ook niet doen want veel kracht maar een slechte conditie kan ook in je nadeel werken. (verwijst naar O.D. Wilson @ 1990 WSM :D)
Sterk was die zeker. Maar zo wil ik nooit worden... en ook niet eindigen. ;)
Lekkere volume training , al die setjes hakken er goed in
Ja dat viel mij reuze mee. Voorheen dacht ik bij zo'n opbouw dat het weinig voor kon stellen maar met weinig rust is het wel lekker, zeker de laatste setjes.

• #4.622
Ik verga vandaag van de spierpijn in mijn schouders, eindelijk eens. Bij stricte presses heb ik vrijwel nooit spierpijn en helaas bleef spierontwikkeling ook nog steeds achter.

Zelf had ik altijd het vermoeden dat een push press/jerk minder schouder belasting met zich meebracht. Aangezien je in het onderste deel (ROM) gebruik maakt van explosieve bodymotion en dus minder delt power. Duidelijk een verkeerde aanname geweest dan. Heb altijd problemen met de schouders gehad dat de liefde voor deze oefeningen zoek is. Ik hoop dat ik via deze weg het tij kan keren en alsnog krachtige en mooie ronde schouders kan ontwikkelen. :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=xLcntfkyXbM

lekker is dat, ik ga vanav ook pushpressen :P (maar had al zo'n vermoeden want die log voel ik ook nog steeds)

Mmmmm, oke....misschien toch maar weer eens die push press erin gaan gooien.
Heb een tijdje gedaan, als laatste of een na laatste set van m'n m.p's, ik vond het wel lekker altijd. Je pakt toch een stuk meer load als je wat drive uit je LB pakt, derhalve heb je toch een goede schouderstimulatie, zeker als je die negatieve probeert op te vangen met je schouders.

Om de één of om de andere reden lukt een push press me gewoon niet :o
Alsof mijn armen en benen niet willen samenwerken :p

• #4.627
lekker is dat, ik ga vanav ook pushpressen :P (maar had al zo'n vermoeden want die log voel ik ook nog steeds)
Boom = baas

Mmmmm, oke....misschien toch maar weer eens die push press erin gaan gooien.
Heb een tijdje gedaan, als laatste of een na laatste set van m'n m.p's, ik vond het wel lekker altijd. Je pakt toch een stuk meer load als je wat drive uit je LB pakt, derhalve heb je toch een goede schouderstimulatie, zeker als je die negatieve probeert op te vangen met je schouders.
Heb jij toch niet nodig. Je hebt al huge delts.

Om de één of om de andere reden lukt een push press me gewoon niet :o
Alsof mijn armen en benen niet willen samenwerken :p
I feel you bro. Had precies hetzelfde. Kon totaal niet explosief liften. Het was zo erg dat ik strict zwaarder kon pressen dan met een push of jerk. Heb jij dan ook problemen met de clean?

Je bent waarschijnlijk te gewend om shoudler presses/mp's te doen
Gewoon vaak explosieve lifts doen.

I feel you bro. Had precies hetzelfde. Kon totaal niet explosief liften. Het was zo erg dat ik strict zwaarder kon pressen dan met een push of jerk. Heb jij dan ook problemen met de clean?

Cleanen valt wel mee, maar dat komt mede doordat ik een tijd lang gewoon moest cleanen om mijn DB's
in positie te krijgen. Nu moet ik enkel nog mijn barbell op de afleg cleanen om te squatten. En bewust
laat ik er dan wat gewicht op zodat ik het niet verleer :p

Ik verga vandaag van de spierpijn in mijn schouders, eindelijk eens. Bij stricte presses heb ik vrijwel nooit spierpijn en helaas bleef spierontwikkeling ook nog steeds achter.

Zelf had ik altijd het vermoeden dat een push press/jerk minder schouder belasting met zich meebracht. Aangezien je in het onderste deel (ROM) gebruik maakt van explosieve bodymotion en dus minder delt power. Duidelijk een verkeerde aanname geweest dan. Heb altijd problemen met de schouders gehad dat de liefde voor deze oefeningen zoek is. Ik hoop dat ik via deze weg het tij kan keren en alsnog krachtige en mooie ronde schouders kan ontwikkelen. :lol:

Ik help het je hopen chick :)

zou het komen dat je wat explosiever uitstoot
een andere reden kan ik niet zo één twee bedenken ?
maar wel leuk dat je schouders hierop reageren

zou het komen dat je wat explosiever uitstoot
een andere reden kan ik niet zo één twee bedenken ?
maar wel leuk dat je schouders hierop reageren

Volgens mij omdat hij nu verder traint dan tot falen bij de opwaartse beweging.
Door dan te compenseren met legdrive krijg je nog best wel wat strikte en
fatsoenlijke negatieve eruit.

• #4.632
Woensdag: FB1
Main lift
Hang cleans

5x40kg
3x50kg
3x60kg
3x70kg
3x70kg
2x75kg
3x70kg
Laatste 2 setjes was ik niet meer explosief. Had dus iets eerder moeten stoppen.

Squats
5x70kg
3x100kg
3x130kg
3x130kg
3x130kg
3x130kg
Eerste 130kg met de slappe M double U wraps gedaan en daarna de inzers. De inzers voelde duidelijk beter. Dus zaterdag gebruik ik alleen deze.

Bench press
5x60kg
3x80kg
3x90kg
3x90kg
3x90kg
3x90kg
1x100kg
Doordat ik nu weer een hele tijd zonder spotter heb getraind maakte ik steeds een fout bij het uittillen. Schouders komen steeds weer los. Nu hebben we hier aan gewerkt en de laatste setjes gingen heel stabiel. Wat een verschil.

Assistance
BOR
5x70kg
5x90kg
5x100kg
5x100kg
5x100kg

Triceps dumbbells extensions
10x20kg
8x28kg
8x34kg

Training voelde best goed. De squats gingen een beetje stroef, misschien nog wat stijf in de rug na de deadlifts van maandag. Bankdrukken ging stukken beter.

Waarom zou je MDU wraps gebruiken als je INZER wraps hebt?

Veel mensen hebben bij het bankdrukken de gewoonte om met hun lichaam achter de barbell aan te willen gaan. Zoals ik het vaak uitleg bij mensen is dat je het juist van je weg moet duwen. Net zoals je met iets vies doet. Dat je jezelf als het ware naar achter (in de bench duwt) en dan gewoon je armen strekt en meer niet. Kan het beter voor doen dan via wat tekst uitleggen, maar hoop dat het idee over komt.

Verstandig en goed bezig Mc. :thumbs:
Inderdaad, als de snelheid "eruit" gaat ben je klaar. ;)
Mooie training, flink sterk. :bow:

---------- Toegevoegd om 21:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:23 ----------

Veel mensen hebben bij het bankdrukken de gewoonte om met hun lichaam achter de barbell aan te willen gaan. Zoals ik het vaak uitleg bij mensen is dat je het juist van je weg moet duwen. Net zoals je met iets vies doet. Dat je jezelf als het ware naar achter (in de bench duwt) en dan gewoon je armen strekt en meer niet. Kan het beter voor doen dan via wat tekst uitleggen, maar hoop dat het idee over komt.
Het is hartstikke duidelijk wat je schrijft, en een fout waar ik mezelf ook nog wel eens op betrap... :o
Ik zie het nu soms ook gebeuren bij één van de jongens.
Het is zeker iets om te voorkomen, maar soms is het sterker dan je zelf, een soort van instinctieve reactie ofzo...
Maar zeker niet wenselijk. :thumb:

Het is net zoals vechten. Met simpele stoten/jabs hou je ook je schouders iets naar achter onder spanning. Enige wat je doet is je armen explosief strekken. Op die manier heb ik vorige week dwars door een deur geslagen zonder kracht te hoeven zetten. Als je met je gehele lichaam achter je stoot aan gaat is de klap groot qua kracht, maar je moet dan verdomd zeker zijn dat je het doelwit raakt anders verspil je al je energie. Zo is de overdracht met bench in mijn ogen ook.

En het is inderdaad wennen :D

Was vast geen massieve deur. ;)

Ik weet nog dat mijn huidige vrouw voor de eerste keer bij me binnen kwam.
Ik had ook een deur (kamer naar de hal) waarin ik een gat of zes in had geslagen...
Van frustratie tijdens mijn vorige huwelijk. ;)
Ze vond het een beetje vreemd, en enigszins verontrustend, maar ze is wel gebleven gelukkig! :thumbs:
De exacte techniek die ik daarvoor gebruikte weet ik me eigenlijk niet meer te herinneren. :roflol:

aangezien je toen waarschijnlijk furieus was had je geen techniek :p

• #4.639
Waarom zou je MDU wraps gebruiken als je INZER wraps hebt?
Ik wilde nog een keer voelen voordat de meet is. De inzer waren in het begin niet lekker. Ze waren zo stijf dat ik moeite had ze strak te krijgen. De MDU kon ik toen strakker krijgen.

Ik heb het nu nog een laatste keer getest en ik ga dus voor inzer.
Ik weet hoe je moet benchen en dat je jezelf in de bank moet drukken ipv de bar van je af duwen.

Het gaat nu puur om het uittillen van de steunen. Omdat ik nooit een spotter had tilde ik altijd alleen de bar eruit en kwam met mijn schouders los. Gevolg... minder stabiliteit. Nu geeft Roy mij de bar goed aan en ik voel dat de bar mijn schouders nu in het bankje drukt. Veel meer stabiliteit dus en de bar ging een stuk eenvoudiger omhoog. Ik ga dus nooit meer met zonder spotter bankdrukken.
Verstandig en goed bezig Mc. :thumbs:
Inderdaad, als de snelheid "eruit" gaat ben je klaar. ;)
Mooie training, flink sterk. :bow:
Thnx Hummer.

Was vast geen massieve deur. ;)

Ik weet nog dat mijn huidige vrouw voor de eerste keer bij me binnen kwam.
Ik had ook een deur (kamer naar de hal) waarin ik een gat of zes in had geslagen...
Van frustratie tijdens mijn vorige huwelijk. ;)
Ze vond het een beetje vreemd, en enigszins verontrustend, maar ze is wel gebleven gelukkig! :thumbs:
De exacte techniek die ik daarvoor gebruikte weet ik me eigenlijk niet meer te herinneren. :roflol:
Je bent een gevaarlijke man Hummer. Help me eraan herinneren dat ik nooit ruzie met je moet maken. :D

jezelf inwrappen is ook een heel gekloot, je moet iemand anders het voor je laten doen, dan zijn ze veel strakker dan dat je het zelf ooit zou kunnen doen

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven