MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Hmmm heb zelf gemengde gevoelens bij een spotter die helpt met uit tillen. Doe het altijd zelf, tenzij de haken bij die complete benchsets te hoog of te laag staan en dan inderdaad hulp nodig heb. Thuis prefereer ik zelf uit tillen, is meteen een test of de spanning voldoende is. Uit tillen is gewoon met traps en armen strekken. Als me rug/traps niet voldoende spanning leveren dan weet ik dat meteen op dat moment omdat de stang er dan gewoon niet uit wil. Een spotter heft dat op. Lig je niet goed dan kom je er te laat achter en heb je kans dat de barbell niet meer van je borst af komt.

Zou zelf wachten met een spotter die helpt met tillen tot je zeker bent dat je techniek goed is.

@hummer
6 gaten nog wel? mijn ex heeft me maar 1x zover gekregen dat ik een deur een knie gaf uit frustratie.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.643
jezelf inwrappen is ook een heel gekloot, je moet iemand anders het voor je laten doen, dan zijn ze veel strakker dan dat je het zelf ooit zou kunnen doen
Er is een gast die heel goed kan wrappen, je benen knellen helemaal af. Maar toch voelt het niet zo goed als dat ik het zelf doe. Dan maar iets minder strak.
Hmmm heb zelf gemengde gevoelens bij een spotter die helpt met uit tillen. Doe het altijd zelf, tenzij de haken bij die complete benchsets te hoog of te laag staan en dan inderdaad hulp nodig heb. Thuis prefereer ik zelf uit tillen, is meteen een test of de spanning voldoende is. Uit tillen is gewoon met traps en armen strekken. Als me rug/traps niet voldoende spanning leveren dan weet ik dat meteen op dat moment omdat de stang er dan gewoon niet uit wil. Een spotter heft dat op. Lig je niet goed dan kom je er te laat achter en heb je kans dat de barbell niet meer van je borst af komt.

Zou zelf wachten met een spotter die helpt met tillen tot je zeker bent dat je techniek goed is.

@hummer
6 gaten nog wel? mijn ex heeft me maar 1x zover gekregen dat ik een deur een knie gaf uit frustratie.
Ik laat Roy mij de bar aangeven, die weet precies hoe het moet. Ik neem de bar vast en druk lichtjes tegen de bar zodat ik stabiel lig maar niet de bar omhoog druk. Roy laat de bar heel rustig los zodat de spanning mooi wordt opgebouwd. Het voelde in elk geval heel goed vandaag. En Jopthelis neemt zaterdag zijn bredere bank mee waardoor ik nog meer stabiliteit in de lift kan krijgen. Dan moet de 120kg er toch wel inzitten.

zal wel voorkeur zijn dan, ik heb ze liefst zo strak mogelijk :)

• #4.645
Als ik er nog eens over nadenk dan komt het omdat hij net te weinig overlap geeft. Hij gaat zover door dat tot halverwege mijn bovenbeen de wraps zitten. Hij weet ze wel heeeel strak aan te brengen. Ik zal nog eens vragen of hij meer overlap kan geven.

kan inderdaad wat dubbelzinnig klinken als je de context niet kent :p

Veel mensen hebben bij het bankdrukken de gewoonte om met hun lichaam achter de barbell aan te willen gaan. Zoals ik het vaak uitleg bij mensen is dat je het juist van je weg moet duwen. Net zoals je met iets vies doet. Dat je jezelf als het ware naar achter (in de bench duwt) en dan gewoon je armen strekt en meer niet. Kan het beter voor doen dan via wat tekst uitleggen, maar hoop dat het idee over komt.

duidelijker kan het niet :)

Woensdag: FB1
Main lift
Hang cleans
5x40kg
3x50kg
3x60kg
3x70kg
3x70kg
2x75kg
3x70kg
Laatste 2 setjes was ik niet meer explosief. Had dus iets eerder moeten stoppen.

Squats
5x70kg
3x100kg
3x130kg
3x130kg
3x130kg
3x130kg
Eerste 130kg met de slappe M double U wraps gedaan en daarna de inzers. De inzers voelde duidelijk beter. Dus zaterdag gebruik ik alleen deze.

Bench press
5x60kg
3x80kg
3x90kg
3x90kg
3x90kg
3x90kg
1x100kg
Doordat ik nu weer een hele tijd zonder spotter heb getraind maakte ik steeds een fout bij het uittillen. Schouders komen steeds weer los. Nu hebben we hier aan gewerkt en de laatste setjes gingen heel stabiel. Wat een verschil.

Assistance
BOR
5x70kg
5x90kg
5x100kg
5x100kg
5x100kg

Triceps dumbbells extensions
10x20kg
8x28kg
8x34kg

Training voelde best goed. De squats gingen een beetje stroef, misschien nog wat stijf in de rug na de deadlifts van maandag. Bankdrukken ging stukken beter.

hoe gingen de hangcleans mc - kon je nog een beetje snelheid maken bij de 75 kgtjes
stevige goeie training hoor
zoals het hoort

• #4.650
hoe gingen de hangcleans mc - kon je nog een beetje snelheid maken bij de 75 kgtjes
stevige goeie training hoor
zoals het hoort
Zoals ik al aangaf waren de laaste 2 setjes niet meer explosief, ik had eerder moeten stoppen. Doorgaan met een slechte techniek is not done. Thnx bro. ;)

De laatste dag voor de meet. Voel me erg goed, geen spierpijn of een vermoeid gevoel. Hoop dat morgen alles goed gaat.

succes morgen chick!

Veel succes morgen;)

succes man!

succes morgen en dat je maar veel kilo's mag tillen/trekken en duwen

Succes McMighty! :D :thumb:

• #4.656
Thnx mannen voor de bemoedigende woorden. Deze moeten mij wel helpen mezelf te doen overstijgen.
Zo niet dan weet ik dat ik hier niets aan kon doen maar dat het aan jullie moet liggen. :D :p

hoe laat is die ongein morgen eigenlijk?

• #4.658
waf :D

Als jij dát eruit wilt halen, prima ;) maar vroeg me af of ik morgen nog zelf kon trainen aangezien ik vandaag niet kon.

ruzie in het huwelijk?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven