- Waardering
- 3.522
Je moet er altijd rekening mee houden dat ieder lichaam anders is. Bij 1rm's zie je altijd wel dat de techniek minder is dan wanneer je met 70% 1rm werkt.Ik zet mensen graag op het verkeerde been
Ik ben geen fan van Rippetoe. Vind zijn uitleg voor deadlift ruk. Had dit ook al tijdje terug gezegt geloof ik met een linkje naar een t-nation artikel met Andy Bolton zijn set-up wat veel meer hielp. En hem zie ik op filmpjes ook niet zover met knieen voor de stang komen. Zelfs bij een rippetoe instructie filmpje zag ik die mensen dat niet doen.
Het lijkt alsof je de laatste stap van rippetoe vergeet. Borst naar voren waardoor je rug recht komt en alles.
Het is maar mijn observatie hoor![]()
Misschien dat verder de mensen die jij op filmpjes ziet kleiner zijn dan ik ben waardoor zij niet met hun knie voorbij de bar komen (mijn onderbeen is 2x zo lang
). Rippetoe setup is bar boven het midden van je voet. Je ziet ook dat ik met mijn schenen voel of ik de juiste hoek pak t.o.v. de bar. Ik voel wanneer de bar boven midden voet zit. Verder loopt de deadlift gewoon goed bij mij. Deze voelt niet verkeerd aan maar heel natuurlijk. Nooit pijn aan de rug, wervels etc. Ben in een half jaar tijd van 165kg naar 210kg gegaan. Dan moet ik toch wel iets goed doen lijkt mij.

kom niet meer bij.