XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.701
Ik zet mensen graag op het verkeerde been :P

Ik ben geen fan van Rippetoe. Vind zijn uitleg voor deadlift ruk. Had dit ook al tijdje terug gezegt geloof ik met een linkje naar een t-nation artikel met Andy Bolton zijn set-up wat veel meer hielp. En hem zie ik op filmpjes ook niet zover met knieen voor de stang komen. Zelfs bij een rippetoe instructie filmpje zag ik die mensen dat niet doen.

Het lijkt alsof je de laatste stap van rippetoe vergeet. Borst naar voren waardoor je rug recht komt en alles.

Het is maar mijn observatie hoor :P
Je moet er altijd rekening mee houden dat ieder lichaam anders is. Bij 1rm's zie je altijd wel dat de techniek minder is dan wanneer je met 70% 1rm werkt.

Misschien dat verder de mensen die jij op filmpjes ziet kleiner zijn dan ik ben waardoor zij niet met hun knie voorbij de bar komen (mijn onderbeen is 2x zo lang :lol:). Rippetoe setup is bar boven het midden van je voet. Je ziet ook dat ik met mijn schenen voel of ik de juiste hoek pak t.o.v. de bar. Ik voel wanneer de bar boven midden voet zit. Verder loopt de deadlift gewoon goed bij mij. Deze voelt niet verkeerd aan maar heel natuurlijk. Nooit pijn aan de rug, wervels etc. Ben in een half jaar tijd van 165kg naar 210kg gegaan. Dan moet ik toch wel iets goed doen lijkt mij.

Je deadlift gaat goed, maar je bank heeft nog een hoop werk nodig Mc.
Ik zag net bij Niels ook zo'n gebrek aan techniek.
Even "back to basics" Mc. ;)

Nette prestatie Mark! Met benchen je triceps wat aansterken en die 120kg vliegt omhoog;)

ben ik het niet met je eens, ik heb werkelijk nog nooit pomp in mijn borst gehad van het benchen :)

maarja als je mijn arch ziet is dat niet zo verwonderlijk :)

als ik mijn competition setup doen heb ik een ROM van maximum 25cm, en dan doet je borst werkelijk bijna niets ;)

Same, ik heb never ever een pomp gehad in me pecs tijdens het benchen, alleen in me triceps. Het is echt weinig borst werk in my opinion. (ik bench gewoon flat dus me ROM is redelijk groot)

By the way bedankt voor het uploaden van de filmpjes Mark!

Laatst bewerkt:
Als je een pomp wilt met bankdrukken moet je meer je ellebogen naar buiten laten gaan, en wat meer reps en minder rust nemen.
Wat een onzin dat bankdrukken in definitie nauwelijks de borstspieren aanspreekt.
Dat powerlifters er alles aan schijnen te doen om de borst zo weinig mogelijk te laten doen zou kunnen, maar ik blijf het onzin vinden om zo'n sterke opmerking te maken.

Kijk eens naar dat filmpje uit Huggy zijn log.
http://www.youtube.com/watch?v=8py2lI85aIk
Ik vermoed dat zij toch redelijk wat borst pakt.

---------- Toegevoegd om 20:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:42 ----------

Ik snap trouwens helemaal niet zo goed waarom "powerlifters" ineens een pomp zouden willen...
Of waarom het vermeld werd...

Imo sta je net iets te ver van de bar af bij de DL.

Maar blijft lastig te beoordelen vanaf hier gezien.

prof met je dl PR

• #4.707
Je deadlift gaat goed, maar je bank heeft nog een hoop werk nodig Mc.
Ik zag net bij Niels ook zo'n gebrek aan techniek.
Even "back to basics" Mc. ;)
Heb net het log van Niels gelezen. Alsof je pas 2 weken bankt :roflol: kom niet meer bij.

Ik begrijp dat dit soort filmpjes het idee geven dat het allemaal niet goed gaat terwijl dit ook een vertekend beeld kan geven. Een groot probleem voor mij is dat ik jaren lang geen pl-sT bench press heb gedaan. Dus archen en ellebogen tuggen was mij allemaal niet bekend. Ik ben sinds enkele weken een andere techniek (pl-sT) aan het leren. Helaas druk ik met die techniek toch net wat minder zwaar omdat mijn triceps weak zijn. Nu verviel ik weer terug op de oude chest press techniek.

Daarnaast is het met de stabiliteit minder erg dan dat het lijkt. De eerste beurt zie je inderdaad dat ik met de bar wiebel maar kijk eens goed wat er met de spotter achter me gebeurd. Hij staat op 2 schijven en hij gaat bijna op zijn snufferd. Vrij logisch dat ik dan moeite heb de bar weer stabiel te krijgen. De 2e beurt lig ik inderdaad niet stabiel genoeg. 3e beurt lig ik wel stabiel maar daar mis ik gewoon de power om vlot omhoog te gaan. Het is daar echt grinden.
Nette prestatie Mark! Met benchen je triceps wat aansterken en die 120kg vliegt omhoog;)
Thnx, gaat ook helpen bij de OH presses.
By the way bedankt voor het uploaden van de filmpjes Mark!
Graag gedaan.

• #4.708
Imo sta je net iets te ver van de bar af bij de DL.

Maar blijft lastig te beoordelen vanaf hier gezien.

prof met je dl PR
Had jou comment helemaal gemist. Het is lastig omdat de camera onder een hoek staat.

Thnx kerel.

Ik zal binnenkort nog eens wat filmpjes maken van de zijkant.

leuke filmpies mc
goed die ontlading om te zien
bij de deadlift ga ik met harnak mee
ik zet altijd mijn schenen tegen de stang
hier lijkt wat ruimte te zitten
maar goed ik zag strongman wel eens deadliften
en die hield ook ruimte over bij zijn schenen
dus wat is wijsheid
ik sta zelf wat dieper waardoor ik ook veel met mijn benen pak
jij staat wat hoger , maar jij hebt het gevoel dat je ook je benen meewerken
dus tja
overal zag alles er mooi uit hoor
chapeau strongman:)

hey man, meet was harstikke geslaagd. toffe filmpje baal dat ik er niet was man.

Nice pr en ontlading trouwens!

• #4.711
leuke filmpies mc
goed die ontlading om te zien
bij de deadlift ga ik met harnak mee
ik zet altijd mijn schenen tegen de stang
hier lijkt wat ruimte te zitten
maar goed ik zag strongman wel eens deadliften
en die hield ook ruimte over bij zijn schenen
dus wat is wijsheid
ik sta zelf wat dieper waardoor ik ook veel met mijn benen pak
jij staat wat hoger , maar jij hebt het gevoel dat je ook je benen meewerken
dus tja
overal zag alles er mooi uit hoor
chapeau strongman:)

hey man, meet was harstikke geslaagd. toffe filmpje baal dat ik er niet was man.

Nice pr en ontlading trouwens!
Thnx mannen.

Komende tijd weer wat meer focus op techniek. Die spiegels bij ons squat rek zijn niet optimaal om te squatten. Ik moet er niet meer in gaan kijken het leidt alleen maar af. Komende tijd mijn lichaam beter op spanning brengen en houden tijdens de lift.

Bij de bench press ga ik weer verder met de pl-techniek. Ellebogen tuggen en meer archen en schouders stabiel in de bank houden. Deze ga ik vaker filmen en dus techniek checken.

Bij de deadlift iets dichter op de bar gaan staan maar verder loopt deze lekker voor mijn gevoel. Kijken of ik over een paar maandjes de 220kg kan trekken.

Als iemand nog specifieke tips voor mij heeft dan hoor ik het graag.

• #4.712
Maandag: Events (poging tot)
Stones: 1.3/1.4m hoogte (nog eens nameten)
fx90kg
1x90kg easy
Nou wat een succes. Die klote winter verdoet helemaal de events trainingen. Het zijn nog steeds sneeuwballen en extreem koud. Je spieren zijn verder ook niet warm te houden (ook stom dat ik geen warming-up heb gedaan).

De eerste poging ging in het begin goed. Kreeg de steen mooi los. Ik maakte daarna een domme fout, ik wilde de steen in mijn schoot trekken met mijn armen. Auw! Dat doe ik dus nooit meer. Mijn biceps vonden dat niet fijn.

Tweede poging ging goed. Was verder een easy lift.

Hierna nog een poging gedaan maar mijn pezen in de biceps begonnen te zeuren... gestopt.

Yoke
De schijven waren niet van elkaar te krijgen, helemaal op elkaar vast gevroren. :mad:

Toen maar naar binnen gegaan.

1 arm db press
2x10x20kg
2x8x26kg
2x3x34kg
2x2x38kg
Dit was niet allout, ging verder wel lekker.

Power shrugs
10x120kg
8x170kg
8x190kg
8x190kg PR
6x170kg
10x120kg
10x70kg (2 sec. static holds)
Deze ging heerlijk, hierna was de spanning in de biceps ook minder.

Cgbp
10x50kg
10x50kg
10x50kg
Heel licht op techniek gedaan. Mijn biceps waren nog steeds gevoelig.

Ik baal als een stekker van dit weer. Verder ook een stomme beginnersfout gemaakt op de stones. Hoewel het vreemd zal klinken was ik toch blij de 90kg easy te kunnen liften, geeft toch vertrouwen dat het in warme omstandigheden beter zal gaan.

met deze kou savonds events gaan trainen, nee dat lijkt mij ook niet prettig.

idd, volgens mij vragen om problemen om nu 's avonds buiten events te gaan trainen :) nice power shrugs. (en gefeliciteerd met je 10.000e post btw:) )

• #4.715
met deze kou savonds events gaan trainen, nee dat lijkt mij ook niet prettig.

idd, volgens mij vragen om problemen om nu 's avonds buiten events te gaan trainen :) nice power shrugs. (en gefeliciteerd met je 10.000e post btw:) )
Ik heb niet zo lang meer voor mijn wedstrijd. Ik moet bepaalde onderdelen nog leren zoals de stones. Doel van vandaag was die 90kg (grind)steen goed liften. Met de kerst kreeg ik geen beweging in de bal en daar maakte ik me toch zorgen over. Nu ging het vrij eenvoudig (ondanks de stomme fout). Ik moet op 4 april de 110kg steen kunnen liften.

Die Stones zijn krengen :P

vind het wel meevallen heb er alleen wat littekens aan over gehouden

Ik heb niet zo lang meer voor mijn wedstrijd. Ik moet bepaalde onderdelen nog leren zoals de stones. Doel van vandaag was die 90kg (grind)steen goed liften. Met de kerst kreeg ik geen beweging in de bal en daar maakte ik me toch zorgen over. Nu ging het vrij eenvoudig (ondanks de stomme fout). Ik moet op 4 april de 110kg steen kunnen liften.

nee wedstrijden komen snel idd. 110kg is een pittige. (voordeel is wel dat als je die hebt je op NCC ook lekker kan scoren op de stones)

• #4.719
Ik MOET deze 110kg steen liften. Anders mag mijn maat niet door. Hij gaat de 120 en 130kg steen liften. Dat gaat hem wel lukken.

Hehe dat moet idd geen probleem zijn voor Roy.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven