XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
begin is er weer
over een weekie of zo heb je weer het goeie spiergevoel

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.742
Maandag: Events
Warming-up biceps db curl
10x14kg
8x20kg
6x24kg
10x10kg

DJ grindstones: hoogte 1.40m
3x90kg PR
2x100kg PR
1x110kg PR
0x120kg
Dat viel me helemaal niet tegen. De 90kg ging heel eenvoudig. Goed op techniek gelet. Eerst de steen los krijgen en dan op de benen en frontsquaten en de steen over de borst omhoog liften. Ook de 100kg en 110kg gingen vrij eenvoudig. Gelukkig want met de 110kg zit ik dus goed met de wedstrijd van 4 april.

De 120kg steen klopte gewoon niet. Was meteen een heel stuk groter en een heel stuk zwaarder. Ik vermoed dat hier een foutje in zit en deze 130kg weegt. Roy en Omega vonden deze steen ook niet normaal meer. Ik kreeg deze wel 5cm los maar toen begon deze te rollen. Lekker wat vel in mijn arm wegschaven. Wat een shit stenen hebben wij toch met die grind en ze zijn ook niet echt mooi rond meer, ook erg lastig. Ach het was goed zo.

Yoke
130kg x 30m
180kg x 30m
230kg x 7m
230kg x 15m
Hmmm deze viel zowel mee als tegen. Ik heb nu de techniek gevonden om de yoke stabiel op mijn traps te houden. De 180kg liep ik zonder dat de yoke bewoog. Bij de 230kg had ik core problemen. Misschien ook wel vanwegen de stones ervoor en het weer mijn eerste week is. Laten we het hopen.

Farmers
100kg x 15m
Als laatste onderdeel de farmers van 100kg lopen. Dit ging allemaal nog vrij eenvoudig. Geen grip problemen met links meer gelukkig.

Laatst bewerkt:
Sterk hoor. :thumb:
Goe bezig moatj'n. ;)

Ik deed zondag ook voor het eerst yoke en ik denk dat ik weet wat je bedoeld met die 230. Als je maar even de spanning verliest door het ademen klap je dicht echt iri

• #4.745
Netjes die stenen tov een week of 2/3 terug :thumbs:

nice events chick! (en mooie warming up met een biceps curl :roflol:)

nette training Mc.
is het voortaan stm training @ maandag?

• #4.749
Netjes die stenen tov een week of 2/3 terug :thumbs:
Oh wat was het toen koud. Biceps hadden het toen heel zwaar.
Thnx bro.
nice events chick! (en mooie warming up met een biceps curl :roflol:)
Thnx Corpaul.

Ja lach maar, maar bij de stones had ik de vorige keer steken in mijn biceps (pezen). Als die goed warm zijn dan voorkom je veel problemen. Had nu ook nergens last van. :cool:
nette training Mc.
is het voortaan stm training @ maandag?
Roy kan helaas weinig in het weekend en wij moeten toch de komende tijd veel samen trainen omdat we samen een wedstrijd doen. We willen kijken of we 2 keer per week events kunnen doen.

Thnx Mike.

Ja lach maar, maar bij de stones had ik de vorige keer steken in mijn biceps (pezen). Als die goed warm zijn dan voorkom je veel problemen. Had nu ook nergens last van. :cool:

I know, maar zou zelf een wat meer 'fullbody' excercise gebruiken... loglift + wat biceps meuk ofzo. Nu ga je met warme biceps een zware stone tillen terwijl je daar je hele lichaam voor gebruikt.

• #4.751
Ik vond de 90kg stenen wel lekker als warming-up. Ze waren niet zo zwaar, ik was goed warm voor de zwaardere stenen. De yoke begin ik ook met een licht gewicht om op te warmen.

Lekkere training, mooi dat die stones nu goed gingen! Geen last meer van de biceps na de warming up dit keer?

begonnen als bodybuildert en nu met stenen lopen te sjouwen als een gek
in de bouw hebben ze nog mensen nodig mc;)
ik vind die yoke wel netjes - hoe bereken je de meters - heb je een lint bij je
of is dat uit de losse pols?

• #4.754
Lekkere training, mooi dat die stones nu goed gingen! Geen last meer van de biceps na de warming up dit keer?
Yup en nee geen last van de biceps.

Ik maakte toen ook een stomme fout om te gaan curlen met een steen. :roflol:
Dat zul je mij niet meer zien doen. Maar als ik de komende weken nog even lekker kan trainen gaat die 120/130kg steen er ook wel op.
begonnen als bodybuildert en nu met stenen lopen te sjouwen als een gek
in de bouw hebben ze nog mensen nodig mc;)
ik vind die yoke wel netjes - hoe bereken je de meters - heb je een lint bij je
of is dat uit de losse pols?
Hehehe in de bouw heb ik al jaren ervaring... met een pen in mijn handen als ontwerper. :D

Die 15meter hebben we ooit eens gemeten met een meetlint en dat punt is eenvoudig herkenbaar. Haal je die afstand niet dan is het een schatting. Kan een meter meer of minder zijn.

Een 130 stone zou zeker bruut zijn. Trouwens, ga je je nu gewoon focussen op de wedstrijd met Roy en samen met hem events pakken? Want dat kan ik best begrijpen, maar dan houd ik daar rekening mee en ga ik ergens anders een kijkje nemen deze maand voor events;).

• #4.756
Nou die weekend trainingen gaan alleen wat lastiger worden. De komende periode gaat het gewoon in de avonden worden en dat gaat ook goed hoor. Ik train niet met Roy alleen hoor, gisteren was Omega er ook bij. We waren dus met drie man. Was alleen vergeten de training in het topic bekend te maken. Met die avond trainingen zal dat ook lastig zijn voor mensen om steeds te komen. Bij de weekend trainingen zal ik het zeker weer melden.

Ga er maar vanuit dat de maandag en de vrijdag de strongman trainingen zijn rond 19:00.

Het is toch niet zo moeilijk dat er anderen op zaterdag Stm trainen? De spullen liggen niet achter slot en grendel en als je de mensen die er gebruik van maken kunt vertrouwen is dat geen probleem of wel? Desnoods train ik dan in me eentje op zaterdagen bij wijze van.

• #4.758
Het is toch niet zo moeilijk dat er anderen op zaterdag Stm trainen? De spullen liggen niet achter slot en grendel en als je de mensen die er gebruik van maken kunt vertrouwen is dat geen probleem of wel? Desnoods train ik dan in me eentje op zaterdagen bij wijze van.
Het spul is niet van DJ's maar Sarko beheerd de boel. Zoals ik al eens eerder aangaf vind Sarko het niet erg als we ermee trainen (netjes en verantwoord met de spullen omgaan). Maar er moet dan wel iemand bij zijn die hij kent. Iemand die verantwoordelijk is als iets mis gaat en we niet met kapotte shit achter blijven. Sarko komt best vaak in het weekend en als hij niemand kent die daar bezig zijn zal hij wel even vreemd staan kijken.

Het gaat nu ook warmer worden en Sarko wil binnenkort de woensdagen de truckpull gaan trainen. Hoe vaker je komt hoe beter je hem leert kennen en hij het geen probleem zal vinden dat je events alleen traint. Heeft toch allemaal met wat vertrouwen te maken.

Laatst bewerkt:
Verwacht me snel iig, ik sta te popelen om events te doen:). En truck-pull wil ik ook proberen.
Helaas trainen veel op zaterdag en dan kan ik niet.
Als je vrijdag gaat ben ik zeer waarschijnljik van de partij.

Goede vooruitgang op stones man;). Heb je al een doel hoeveel reps je met de db press op de wedstrijd wilt gaan doen?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven