MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.761
Verwacht me snel iig, ik sta te popelen om events te doen:). En truck-pull wil ik ook proberen.
Helaas trainen veel op zaterdag en dan kan ik niet.
Als je vrijdag gaat ben ik zeer waarschijnljik van de partij.
Zie ik je dan. ;)

Goede vooruitgang op stones man;). Heb je al een doel hoeveel reps je met de db press op de wedstrijd wilt gaan doen?
Bedankt.

Hahaha ja die db presses. Het is geen geheim dat mijn OH presses nog steeds in verhouding zwak zijn. Ik boek daar de laaste tijd best wat progressie maar het is nog niet voldoende. Ik durf daar echt niets van te zeggen, om eerlijk te zijn heb ik de 45kg nog nooit gedaan.

Mijn hoogste prioriteit zou stenen-yoke-db presses zijn. Nu de stenen heel aardig gingen maak ik me daar niet meer druk om. De 125kg zou fijn zijn voor de NCC. Nee ik moet me nu meer druk maken om de yoke en de db presses. Daar ga ik me volledig op richten.

• #4.762
Na het zien van de filmpjes van de meet (bench press) begrijp ik ook beter waarom mijn bench press sterker is dan mijn OH press. Mijn borst is heel sterk (paused presses zou voor mij momenteel weinig verschil uitmaken vermoed ik). Onderin heb ik meer kracht dan voor de lock, mijn triceps zijn gewoon te zwak. Combineer dat dan nog eens met zwakke delts en tada. :sad:

Ik moet dus snel die triceps sterker krijgen. Cgbp werkt niet optimaal voor mijn triceps heb ik gemerkt. Ik moet wat anders hebben om deze harder aan te pakken. Ik zit nu aan floor presses te denken. http://www.criticalbench.com/floor-press.htm

Schema een klein beetje aanpassen dus.

Ik merk persoonlijk dat mijn triceps sterker worden door armen dag en dan elke week afwisselen van oefeningen.

CGBP en Floor presses zijn goede oefeningen, maar voor een sterke lock out kun je ook eens denken aan dips.
En dan tijdens de dips niet voorover gaan hangen, maar helemaal rechtop blijven hangen tijdens de uitvoering.
En de ellebogen zoveel mogelijk bij elkaar houden.
Zwaar, maar goed! :thumb:

CGBP en Floor presses zijn goede oefeningen, maar voor een sterke lock out kun je ook eens denken aan dips.
En dan tijdens de dips niet voorover gaan hangen, maar helemaal rechtop blijven hangen tijdens de uitvoering.

idd ja, zaterdag voor het eerst dips op deze manier gedaan en ik voel m'n triceps nog steeds.

• #4.768
Ik merk persoonlijk dat mijn triceps sterker worden door armen dag en dan elke week afwisselen van oefeningen.
Ik heb geen armen dag. ;)
Misschien doe ik iets goed fout bij de cgbp maar deze doet het niet zo voor mij. Ik merk momenteel dat ik de triceps het best belast door de 1 arm db presses (sowieso een van de beste compound oefeningen die ik heb gedaan) en de push/jerk press.

Die triceps dips zullen voor mij helemaal niet werken. Vind het altijd twijfelachtig als iemand zegt dat deze triceps dips met bodyweight doet. Ellebogen flaren bijna altijd naar buiten omdat de triceps deze belastingen niet aan kunnen. Ik kan 115kg bench pressen voornamelijk met chest power. Hoe ga ik dan 106kg triceps dips doen op reps. Dips gaan bij mij easy als het chest dips zijn maar zoals ik al aangaf zijn mijn triceps te zwak. Ik kan met dips niets doseren, het is meteen minimaal 106kg wat ik moet gaan pressen. Gaat niks worden dus.

Bij WSB doen ze dit om juist dat deel aan te sterken die bij mij zwak is. Ik heb het nog nooit gedaan dus ben benieuwd.

Laatst bewerkt:
ik denk juist dat je triceps veel sterker kunnen worden dan je borst.

Bij dips zul je idd de triceps niet echt kunnen isoleren, maar dat is ook je bedoeling niet natuurlijk.
Op een gegeven moment zullen ze enorm aan het werk moeten, of je ellebogen nou wat naar buiten draaien of niet. ;)
Anders doe je eerst eens dips tussen twee bankjes, evt met wat extra gewicht.

• #4.771
ik denk juist dat je triceps veel sterker kunnen worden dan je borst.
Zo wil ik niet denken, gaat imo om de samenwerking van spieren. Bij mij is de zwakte duidelijk geworden dus die moet ik meer in balans weten te brengen.

---------- Toegevoegd om 11:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:39 ----------

Bij dips zul je idd de triceps niet echt kunnen isoleren, maar dat is ook je bedoeling niet natuurlijk.
Op een gegeven moment zullen ze enorm aan het werk moeten, of je ellebogen nou wat naar buiten draaien of niet. ;)
Als ik nu moet kiezen dan ga ik toch voor de floor presses. Sorry Hummer. ;)

• Like
Waarderingen: Sigi
Ik vind dips ook niet zo'n geweldige triceps-oefening an sich, omdat je ze zeker niet zo isoleert als met cable pushdowns (strict uitgevoerd), skullcrushers of overhead extensions bijvoorbeeld. :D

Trouwens, je duwt 2/3e van je gewicht als je dips doet en dus niet je gehele lichaamsgewicht, maar dan nog trainen de meesten van ons hiermee gewoon vooral hun chest/schouders ...

Hahaha, dips is niet mijn kindje hoor. ;)
Floor presses zullen best werken voor je.
Maar je moet niet vergeten dat ze die ook voornamelijk doen om de lats beter te leren gebruiken tijdens het banken. ;)
Wat is nou het verschil tussen een floor press voor je triceps en regulier bankdrukken?
Alleen de start die iets hoger begint...
Ik weet niet of het jou op dit moment heel veel gaat opleveren.
CGBP en Dips! :thumb:
Ik hou je in de gaten Mc.! ;)

• #4.774
Ik vind dips ook niet zo'n geweldige triceps-oefening an sich, omdat je ze zeker niet zo isoleert als met cable pushdowns (strict uitgevoerd), skullcrushers of overhead extensions bijvoorbeeld. :D
Dat zijn allemaal extensions. Ik wil de triceps in een press trainen.
Trouwens, je duwt 2/3e van je gewicht als je dips doet en dus niet je gehele lichaamsgewicht, maar dan nog trainen de meesten van ons hiermee gewoon vooral hun chest/schouders ...
2/3e van je gewicht ???

Begrijp de verwarring. Dips doe ik altijd zo.
[afbeelding niet meer beschikbaar]

En niet zo.
tricep_dips.jpg

Hummer, doel jij op die laatste oefening?

Ik vind dips ook niet zo'n geweldige triceps-oefening an sich, Ahum..? omdat je ze zeker niet zo isoleert als met cable pushdowns (strict uitgevoerd), skullcrushers of overhead extensions bijvoorbeeld.Oh really..? :D

Hoezo tweederde van je gewicht..?
Waar laat je de rest van je gewicht dan..?
Je steund op je handen en de rest hangt in de lucht!!!! ???

---------- Toegevoegd om 11:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:50 ----------

Dat zijn allemaal extensions. Ik wil de triceps in een press trainen.
2/3e van je gewicht ???

Hummer, doel jij op die laatste oefening?
Hell no!
Alleen als de gewone dips niet kunt, dan kun je die doen.
Maar als je kan dippen, is het dippen "tussen twee bankjes" alleen interesant voor je als de triceps iets anders aan wilt pakken door een andere stand van je bovenarmen.
Heeft ook wel zijn plaats hoor, maar niet zo zeer voor een PL met voldoende kracht om de gewone dips te doen.
Sigi snapt het niet helemaal. ;)
Goed lezen.

ik blijf er bij dat het meest effectieve 2x in de week Bench-Incline barbell BP-CGBP is. ken niemand die er niet hard op vooruit gegaan is.

Ik zal volgende keer wat koekjes voor Sarko mee nemen ofzo :P

Was eigenlijk toch duidelijk genoeg... ;)

• #4.778
Hahaha, dips is niet mijn kindje hoor. ;)
Floor presses zullen best werken voor je.
Maar je moet niet vergeten dat ze die ook voornamelijk doen om de lats beter te leren gebruiken tijdens het banken. ;)
Wat is nou het verschil tussen een floor press voor je triceps en regulier bankdrukken?
Alleen de start die iets hoger begint...
Ik weet niet of het jou op dit moment heel veel gaat opleveren.

CGBP en Dips! :thumb:
Ik hou je in de gaten Mc.! ;)
Ik lees in het artikel juist veel over het versterken van triceps power.

De start is bij mij dan toch wel een heel stuk hoger.
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dan start ik precies bij het deel waar ik nu blijf hangen. Je ziet dat de bovenarmen parallel aan de grond staan.

1.JPG

2.JPG

Natuurlijk!
Maar voor de rest is de beweging dan toch hetzelfde.
Dan moet je de floorpress met een smalle greep gaan doen, dan veranderd het wezenlijk.
Anders is het alleen maar het onderste deel van je oefening wegnemen.

http://www.youtube.com/watch?v=FGsXf7fX548

Check at 02.20 voor een beeje inspiratie! :thumb:
Veel succs er mee.

Laatst bewerkt:
  • #4.780
Ik ga dan wat smaller drukken, of varieren. ;) (pinkie) scheelt toch weer een 10 cm.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven