XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
armendag is niet nodig IMO, je kan je triceps perfect na benchen pakken, biceps kan je eventueel op het einde van eender welke training doen

Inderdaad. Isolaties moet je zo min mogelijk in een schema hebben. Massa en kracht groeit prima zonder die tijdsverspillende oefeningen. Tricep pull downs e.d. zijn leuk en aardig...maar wat schiet je er nu echt mee op? Het is geen kunst om een full stack voor reps weg te trekken als je je er even op toelegt. Maar hoeveel overdracht denk je nu echt dat het zal hebben bij overhead presses en bench? Bijna niks.

Bench met pink op ring, barbell incline press, close grip press, db overhead press...2x in de week...dan ga je hard. keep it simple. bench 2x en zwaar zal ook de lats aanpakken. heb er zelf regelmatig spierpijn bij een hoog werk volume. incline zorgt voor sterkere schouders zodat je onderin de ROM van de borst kan komen en overdracht naar overhead presses. CGBP spreekt voor zich als je het goed uitvoert en ellebogen tegen je lichaam houdt en ze niet naar buiten laat flaren zodra het gewicht beetje zwaar begint te worden en dan met andere spiergroepen gaat compenseren.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.804
FB2: Woensdag
Push press

5x40kg
3x50kg
2x60kg
1x70kg
0x75kg :(
1x75kg PR
1x75kg

Deadlift
3x100kg
3x150kg
3x150kg
3x160kg
3x160kg
3x160kg
3x160kg
3x160kg

Savickas press

5x40kg
5x50kg
4x50kg :(

Goodmorning
5x60kg
5x70kg
5x70kg

Pull down

5x70kg
5x80kg
5x90kg

Bb curl
5x40kg
5x45kg
5x50kg

Damn wat viel deze training zwaar. Aan de pp voelde ik dat ik toch nog lang niet op oude krachten ben. Mijn rug is gesloopt zeker na de GM's. En ook mijn armen zitten vol. Heerlijk. :D

toch weer een pr erbij mark!

Lekker hoor, PP record.

75PP? jij kan toch meer denk ik?

Een pr, en verder toch ook een flinke training. :thumb:

Geloof me...kan hij niet zo makkelijk. Zwakke triceps. Zie je ook terug in zijn DB Presses en Log Presses.
mss, maar echt veel triceps is PP niet :)
toen ik 100 PP deed heb ik eigenlijk zonder nadrukken kunnen uitstoten :)
maarja mmisschien is zijn snelheid nog niet optimaal? ik was er niet bij natuurlijk :)

• #4.811
toch weer een pr erbij mark!

Omdat ik de 75kg nog nooit had gedaan. De 70kg was al zwaar, terwijl ik de vorige keer daar eenvoudig setjes van 3 reps deed. Met alle oefeningen ben ik nog iets zwakker.
75PP? jij kan toch meer denk ik?
Helaas. Zwakke delts en triceps. Goeie combinatie. Maar hier ga ik de komende tijd hard aan werken. Toch heb ik wel de laatste tijd hier al wat progressie op geboekt.
Geloof me...kan hij niet zo makkelijk. Zwakke triceps. Zie je ook terug in zijn DB Presses en Log Presses.
Log gaat bij mij beter. Kleinere rom. Ik wil een IFSA boom!
Een pr, en verder toch ook een flinke training. :thumb:
Volgende week ben ik weer op oude krachten.

Laatst bewerkt:
IFSA boom kan je je vies op verkijken hoor :)
akkoord de ROM is kleiner, maar je hangt ook meer achteruit waardoor je minder legdrive kan gebruiken :) maargoed misschien heb jij daar minder last van als mij, ik hoop het voor jou :p

• #4.813
Ik heb de IFSA boom gedaan met zelfde gewicht als die klote boom bij ons en ik vond deze veel beter. Ik vond achteruit hangen niet zo'n probleem. Als het zwaarder wordt zal het wel anders zijn.

Verder blijf ik reëel en weet dat ik de komende tijd geen punten ga pakken op de OH presses. Ik moet proberen de schade te beperken. Ik ga er op de NCC toch wel van uit dat ik minimaal in de middenmoot op de boom kom. Ik moet het hebben van de overige onderdelen. Ik heb een sterke rug en ben lang en snel.

op de NCC ga ik ook geen potten breken qua boom, zit nog een beetje in mijne kop van in november :)

nice pp chick!

• #4.816
Thnx, maar volgende keer wil ik toch de 80kg.

op de NCC ga ik ook geen potten breken qua boom, zit nog een beetje in mijne kop van in november :)
Dat is aan jou om te overwinnen man.
Ik heb zoiets eens gehad na een (dodelijk) ongeluk op mijn werk...
Heeft even geduurd voor ik weer 'normaal' kon werken zonder een beetje bang te zijn... :o
Gewoon 'veel' blijven doen denk ik, tot het vertrouwen weer terug is. :thumb:

Thnx, maar volgende keer wil ik toch de 80kg.
Gewoon doen dan! :thumb:

lekker he zo'n zware training
gewichten zijn goed , en geef het effe tijd mc
goed gewerkt

Ik zou ook wel een IFSA log bij DJ's willen zien hehe. Is totaal anders dan dat dunne ecto boompje. Toen Niels ofzo zijn IFSA had mee genomen bleek het opeens stuk moeilijker te zijn om zwaar te pressen. Bij mij zit er toch zo'n 10-15kg verschil tussen het dunnere logje en de IFSA. Vooral achteruit hangen en evenwicht bewaren voelt alles behalve veilig aan bij mij. :S

die van Niels is groter dan een IFSA log (of hij moet er nog 1 hebben). heerlijke boom heeft ie! :eyebrow:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven