XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.841
Ik pas hierbij een betere jerk techniek toe. Maar ik ben er nog niet, ik moet nog 5kg zwaarder gaan en daarbij zoveel mogelijk reps eruit persen.

heb je een beetje vertrouwen in die 45?

• #4.843
Toen ik met de 1 arm db press enkele weken geleden begon had ik flinke moeite met 30kg. Ben toen terug gegaan naar de 22kg. Een en al wanhoop had ik toen. Hoe dacht ik ooit in ruim 2 maanden het dubbele te gaan pressen?

Het enige voordeel van zwakte is dat je het gaat zoeken in techniek. Ik wist gewoon dat ik de jerk techniek onder controle moest krijgen. Ik heb de rust gelukkig kunnen bewaren en niet te snel die gewichten omhoog gegooid. Ik voel me met iedere training steeds een stuk zekerder. Ik heb het vertrouwen dat het me gaat lukken. Niet heel veel reps maar ik wil op 4 april niet voor lul staan dat ik deze geen enkele keer kan pressen.

Roy vertelde me gisteren dat hij de opnames van de wedstrijd van een half jaar terug had gekeken en dat hij de progressie erg flink vindt die ik over de afgelopen periode heb geboekt. Zelf had hij dit niet verwacht maar hij hield zijn mond en gaf me het gevoel dat het me ging lukken. Ben blij dat hij dit destijds niet aangaf maar nu geeft me dit toch weer vertrouwen. Ik denk dat ik een van de minst ervaren atleet ben bij de fungames en dus heb ik weinig te verliezen.

ah goed bezig dan :) zou idd niet leuk zijn als je em 0x gepressed krijgt, maar ik denk dat dat wel goedkomt.

Zomaar uit nieuwsgierigheid, hoor: maar heeft de shoulder db press ook nog wat carry-over voor zo'n (clean & press) db press?

Verder lijkt me ook dat het cleanen op zich een techniek is die je moet beheersen en dat je ook een sterke core of balans moet hebben?

• #4.846
Een shoulder db press is altijd strict en met beide handen (tuurlijk zit er een carry-over in). Ik clean de 1 arm db press niet, die leg ik gewoon op mijn schouder en van daaruit press/jerk ik deze omhoog. Doordat je maar 1 arm gebruikt belast je inderdaad flink je core. Een hele goede oefening, probeer maar eens.

Misschien idee.
Ik snatch de Dumbbell bij zwaardere gewicht omhoog. Dan heb je bij de eerste rep dat het gewicht eerst moet zakken en heb je meteen stretch reflex en al die shizzle die het net dat beetje makkelijker maakt om te pressen.

Misschien idee.
Ik snatch de Dumbbell bij zwaardere gewicht omhoog. Dan heb je bij de eerste rep dat het gewicht eerst moet zakken en heb je meteen stretch reflex en al die shizzle die het net dat beetje makkelijker maakt om te pressen.

Dat wil ik je eens zien doen met een zware fat dumbbell!

• #4.849
Inderdaad dat gaat niet werken. Bij een stricte press kun je die spanning in je voordeel gebruiken. Ik denk toch dat een jerk techniek meer resultaat gaat opleveren. Deze twee technieken zijn gewoon niet met elkaar te combineren.
Kijk maar naar de grote mannen en die push pressen of jerken ook allemaal die zware dumbbells. Ik denk dat deze mannen wel weten wat ze doen.

Daarnaast ben ik nu al enkele maanden met een techniek bezig. Dan moet je niet enkele weken voor een wedstrijd een andere techniek proberen aan te leren.

Inderdaad dat gaat niet werken. Bij een stricte press kun je die spanning in je voordeel gebruiken. Ik denk toch dat een jerk techniek meer resultaat gaat opleveren. Deze twee technieken zijn gewoon niet met elkaar te combineren.
Kijk maar naar de grote mannen en die push pressen of jerken ook allemaal die zware dumbbells. Ik denk dat deze mannen wel weten wat ze doen.

Daarnaast ben ik nu al enkele maanden met een techniek bezig. Dan moet je niet enkele weken voor een wedstrijd een andere techniek proberen aan te leren.

Ik heb gisteren nog de 46 dumbbell 1x strict geduwd en dat vond mn schouder helemaal niet leuk :(

Idd beter pushpressen of jerken

Heeft one arm dumbbell press volgens jou ook nut voor iemand die bodybuilding-gericht traint?

Interessant topic btw !

• #4.853
Heeft one arm dumbbell press volgens jou ook nut voor iemand die bodybuilding-gericht traint?

Interessant topic btw !
Ik zeg van wel. Het is imo een hele goede compound oefening.

Heeft een squat nut voor iemand die bodybuilding gericht traint?
Heeft een deadlift nut voor iemand die bodybuilding gericht traint?
Heeft een bench press nut voor iemand die bodybuilding gericht traint?
JA!

Voor mij staat deze oefening nu op plaats 4 van belangrijke compounds. Ik denk dat ik deze als basis oefening voor mij OH presses hou. Niet alleen train je je schouders en triceps bij deze oefening maar je balans en explosiviteit ook. Je core belast je heel erg zwaar.

Een sterke core kan een nadeel zijn voor een bodybuilder want een sterke core is stevig. Een wespen taille is gewoon niet sterk. Je ziet misschien wel wat abs maar wil je echt sterk zijn dan komen daar mee spieren bij kijken. Het gaat hier om functionele kracht.

Laatst bewerkt:
Een sterke core kan een nadeel zijn voor een bodybuilder want een sterke core is stevig. Een wespen taille is gewoon niet sterk. Je ziet misschien wel wat abs maar wil je echt sterk zijn dan komen daar mee spieren bij kijken. Het gaat hier om functionele kracht.
True maar een sterke core helpt uiteindelijk ook om zwaarder te squatten en deadliften en dat is weer voordelig voor andere spieren.

Geen idee of het met een Fat dumbbell ook lukt. Nog nooit zo'n ding in me handen gehad geloof ik. Maar vond de handles bij de 30+ bij DJ's al behoorlijk dik met wat ik gewend ben hehe.

Squat
deadlift
bench
overhead press
dat zijn de 4 basis oefeningen die elke serieus krachtsporter in zijn schema moet hebben. en dan gewoon afwisselen tussen de varianten. alle andere oefeningen zijn gewoon opvulling :P

Welke bodybuilder heeft tegenwoordig nog een wespentaille. Dat hele V-vorm is uit de mode. Op wedstrijden zie je ook alleen maar X-vormen staan met stevige core.

Squat
deadlift
bench
overhead press
dat zijn de 4 basis oefeningen die elke serieus krachtsporter in zijn schema moet hebben. en dan gewoon afwisselen tussen de varianten. alle andere oefeningen zijn gewoon opvulling :P

mee eens
alleen opvulling klinkt zo negatief
ondersteunende oefeningen zou ik zeggen

Vind een one arm db press absoluut geen compound waardig, komt meer techniek dan kracht bij kijken. Leuke assistance of tijdens events maar verder niet. En hetgeen wat het voor je core doet is ook te verwaarlozen, met squats pak je nog meer core.

Geen idee of het met een Fat dumbbell ook lukt. Nog nooit zo'n ding in me handen gehad geloof ik. Maar vond de handles bij de 30+ bij DJ's al behoorlijk dik met wat ik gewend ben hehe.

Squat
deadlift
bench
overhead press

Welke bodybuilder heeft tegenwoordig nog een wespentaille. Dat hele V-vorm is uit de mode. Op wedstrijden zie je ook alleen maar X-vormen staan met stevige core.

assists om sterker te worden op die 4. inderdaad :)

aha gelukkig ;)

• #4.860
Vind een one arm db press absoluut geen compound waardig, komt meer techniek dan kracht bij kijken. Leuke assistance of tijdens events maar verder niet. En hetgeen wat het voor je core doet is ook te verwaarlozen, met squats pak je nog meer core.
Of je het waardig vindt of niet maar een compound oefening is het gewoon. Een powerclean is ook meer techniek en explosiviteit dan kracht. Vergeet niet dat een strongman hierin balans moet vinden. Het gaat veel verder dan alleen maar kracht. Conditie/explosiviteit en techniek komen allemaal in de mix.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven