- Waardering
- 3.522
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Misschien idee.
Ik snatch de Dumbbell bij zwaardere gewicht omhoog. Dan heb je bij de eerste rep dat het gewicht eerst moet zakken en heb je meteen stretch reflex en al die shizzle die het net dat beetje makkelijker maakt om te pressen.
Inderdaad dat gaat niet werken. Bij een stricte press kun je die spanning in je voordeel gebruiken. Ik denk toch dat een jerk techniek meer resultaat gaat opleveren. Deze twee technieken zijn gewoon niet met elkaar te combineren.
Kijk maar naar de grote mannen en die push pressen of jerken ook allemaal die zware dumbbells. Ik denk dat deze mannen wel weten wat ze doen.
Daarnaast ben ik nu al enkele maanden met een techniek bezig. Dan moet je niet enkele weken voor een wedstrijd een andere techniek proberen aan te leren.

Heeft one arm dumbbell press volgens jou ook nut voor iemand die bodybuilding-gericht traint?
Interessant topic btw !
Ik zeg van wel. Het is imo een hele goede compound oefening.Heeft one arm dumbbell press volgens jou ook nut voor iemand die bodybuilding-gericht traint?
Interessant topic btw !
True maar een sterke core helpt uiteindelijk ook om zwaarder te squatten en deadliften en dat is weer voordelig voor andere spieren.Een sterke core kan een nadeel zijn voor een bodybuilder want een sterke core is stevig. Een wespen taille is gewoon niet sterk. Je ziet misschien wel wat abs maar wil je echt sterk zijn dan komen daar mee spieren bij kijken. Het gaat hier om functionele kracht.

mee eens
alleen opvulling klinkt zo negatief
ondersteunende oefeningen zou ik zeggen

Geen idee of het met een Fat dumbbell ook lukt. Nog nooit zo'n ding in me handen gehad geloof ik. Maar vond de handles bij de 30+ bij DJ's al behoorlijk dik met wat ik gewend ben hehe.
Squat
deadlift
bench
overhead press
dat zijn de 4 basis oefeningen die elke serieus krachtsporter in zijn schema moet hebben. en dan gewoon afwisselen tussen de varianten. alle andere oefeningen zijn gewoon opvulling
Welke bodybuilder heeft tegenwoordig nog een wespentaille. Dat hele V-vorm is uit de mode. Op wedstrijden zie je ook alleen maar X-vormen staan met stevige core.

Of je het waardig vindt of niet maar een compound oefening is het gewoon. Een powerclean is ook meer techniek en explosiviteit dan kracht. Vergeet niet dat een strongman hierin balans moet vinden. Het gaat veel verder dan alleen maar kracht. Conditie/explosiviteit en techniek komen allemaal in de mix.Vind een one arm db press absoluut geen compound waardig, komt meer techniek dan kracht bij kijken. Leuke assistance of tijdens events maar verder niet. En hetgeen wat het voor je core doet is ook te verwaarlozen, met squats pak je nog meer core.