XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #4.861
Maandag: Events
Yoke

150kgx30m
150kgx30m
200kgx15m
250kgx15m PR 1 drop
270kgx8m PR 2 drops
De yoke gaat goed vooruit. Ik heb meer snelheid bij de begin gewichten en de 250kg liep ik nu voor het eerst helemaal uit, met maar 1 drop. Heb nu geen enkel probleem meer de yoke stabiel op mijn traps te houden.
Was daarna van plan de 260kg te doen maar dit mocht niet van Roy. Gewoon knallen met de 270kg! Ging nog best goed met maar 2 drops.

Stones 1.40m
1x90kg
3x90kg
1x90kg
Puur op techniek en snelheid gedaan. De 3 repper was direct achter elkaar.

De yoke heeft me helemaal gesloopt. Ben wel blij dat ik nu met de 270kg beter liep dan enkele weken terug met de 250kg. Zit nog maar 10kg van de 280kg af. :D
Daarnaast is onze yoke echt een yoke van hel. Weinig gewicht (30kg) in het frame maakt deze extreem moeilijk. Hopelijk is het frame bij de fungames lekker zwaar want dat maakt deze een heel stuk eenvoudiger.

Laatst bewerkt:
Wanneer post je de rest van je training??

Just kidding...:p

Yoke gaat bruut vooruit bij je alleen wel weinig volume op zo'n training!

Ze stonden hele gesprekken te voeren tussendoor. Geen tijd om te trainen hehe ;)

Maar ging wel lekker die Yoke.
grats met PR :D

• #4.864
Volume is niet belangrijk op deze training. Kan je wel vertellen dat dit de zwaarste trainingen zijn. De yoke is imo gewoon de zwaarste oefening. Ik moet met 280kg lopen dus heeft het geen zin met minder gewicht veel te lopen. Dat doen we vrijdag wel.

Yoke is voor eindbazen. Ik heb nog geen oefening gedaan waar ik meer gesloopt van was. Netjes hoor een 270. Vorige keer dat ik erbij was deed je minder met 250kg geloof ik.

• #4.866
Klopt, vorige week had ik moeite met 230kg. Ik had een week nodig na de vakantie om erin te komen. ;)

Volume is niet belangrijk op deze training. Kan je wel vertellen dat dit de zwaarste trainingen zijn. De yoke is imo gewoon de zwaarste oefening. Ik moet met 280kg lopen dus heeft het geen zin met minder gewicht veel te lopen. Dat doen we vrijdag wel.
No offence maar lijkt me een beetje overdreven om te zeggen dat dit de zwaarste trainingen zijn als je 2 sets zwaar met een yoke loopt..

En stones op speed en techniek doet.

mooie yoke. wat maakt het uit of er veel gewicht op het frame zit? uiteindelijk zit de massa volgens mij toch meestal grotendeels naast je (dus = schommelen)

Na-deel van het lichte frame is dat je problemen gaat krijgen als je de Yoke van hun boven de 300kg gaat laden. Iemand zo klein als mij kan dan niet meer er mee lopen omdat die stang dan gewoon te hoog komt en dan loop ik er onder door ipv dat ik hem op me traps kan leggen.

• #4.870
No offence maar lijkt me een beetje overdreven om te zeggen dat dit de zwaarste trainingen zijn als je 2 sets zwaar met een yoke loopt..

En stones op speed en techniek doet.
Nee hoor mijn lichaam vertelt mij een heel ander verhaal. Ik loop hier werkelijk gewoon een halve week kreupel door.
mooie yoke. wat maakt het uit of er veel gewicht op het frame zit? uiteindelijk zit de massa volgens mij toch meestal grotendeels naast je (dus = schommelen)
Dat maakt heel veel uit. Heb je een yoke van bijvoorbeeld 130kg dan ligt het zwaartepunt een heel stuk hoger dan een frame van 30kg. Dat lage zwaartepunt maakt nou juist dat het zo moeilijk is balans te houden.

Ik hoor van meerdere die de yoke bij ons doen dat deze heel zwaar aanvoelt. Nog niet zo zwaar dan een chain yoke maar toch. Roy heeft hier toch wat ervaring mee en hij beaamde mijn gedachte hierover.

---------- Toegevoegd om 22:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:18 ----------

Na-deel van het lichte frame is dat je problemen gaat krijgen als je de Yoke van hun boven de 300kg gaat laden. Iemand zo klein als mij kan dan niet meer er mee lopen omdat die stang dan gewoon te hoog komt en dan loop ik er onder door ipv dat ik hem op me traps kan leggen.
Daar gaat het hier niet over. Dat ligt niet aan een licht frame maar aan de hoogte waarin deze stelbaar is.

True, maar als het frame zwaarder was kon je automatisch ook meer dan 300kg doen. ah well...zwaarte kracht en zo is te geavanceerd voor mij om te snappen. ikke dombo :P

Ik hoor van meerdere die de yoke bij ons doen dat deze heel zwaar aanvoelt. Nog niet zo zwaar dan een chain yoke maar toch. Roy heeft hier toch wat ervaring mee en hij beaamde mijn gedachte hierover.
Ok, ben benieuwd. Ik vond de chain yoke ook niet zo *heel* erg veel zwaarder dan de normale yoke, zal wel komen door m'n stabiele persoonlijkheid :cool:.

• #4.873
True, maar als het frame zwaarder was kon je automatisch ook meer dan 300kg doen. ah well...zwaarte kracht en zo is te geavanceerd voor mij om te snappen. ikke dombo :P
Oke op die manier.
Ok, ben benieuwd. Ik vond de chain yoke ook niet zo *heel* erg veel zwaarder dan de normale yoke, zal wel komen door m'n stabiele persoonlijkheid :cool:.
Ach het heeft alleen maar een voordeel te trainen met lastige onderdelen. Dan kan het op een wedstrijd alleen maar meevallen.

Een chain yoke mee vinden vallen. Jij bent gewoon niet van deze wereld. :D

Ach het heeft alleen maar een voordeel te trainen met lastige onderdelen. Dan kan het op een wedstrijd alleen maar meevallen.

Een chain yoke mee vinden vallen. Jij bent gewoon niet van deze wereld. :D

Ja, das zeker waar :) Beter lastig in de training dan op een wedstrijd.

Misschien moet ik nog wat vaker normale yoke lopen en vind ik die chain yoke dan wel meer tegenvallen ;)

Yoke gaat goed vooruit! Die 280kg is idd inzicht;)

Sorry maar een Bodybuilder hoort naar mijn mening niet te moeten benchen, tenminste niet flat. Decline en incline voor de pecs. Is tevens minder risicovol en isoleert de pecs waardoor ze optimaal groeien wat toch wel de bedoeling is met het benchen.

• #4.877
Yoke gaat goed vooruit! Die 280kg is idd inzicht;)
Thnx kerel. Dat voelt inderdaad goed. Alle 3 de onderdelen waar ik me ernstig zorgen over maakte komt misschien nog net op de valreep goed. :D

Sorry maar een Bodybuilder hoort naar mijn mening niet te moeten benchen, tenminste niet flat. Decline en incline voor de pecs. Is tevens minder risicovol en isoleert de pecs waardoor ze optimaal groeien wat toch wel de bedoeling is met het benchen.
Waar heb jij het over? Zit je aan de drugs of zitten die suits te strak?

Als je een oude discussie wilt oprakelen zorg dan dat je een quote aanhaalt.

te veel chocomel gedronken. stijgt naar zijn hoofd :D

die 270 was een mooie beurt man, goed doorgezet!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven