XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Het is bij bijna iedereen het geval dat ze 30-40kg minder OH doen dan ze op de bench kunnen verplaatsen. OH's gaan langzamer omhoog dan een bench als je er specifiek op gaat trainen. Bij een bench pak je meerdere spiergroepen tegelijk aan. Het is niet alleen schouders, triceps en borst. Je pakt er ook nog een flink stuk rug mee. Deze oefening heeft gewoon mega veel overdracht naar een OH...mits je het goed en gericht traint.

Een box squat is totaal niet te vergelijken daar mee. Ik raad aan meer naar de basics toe te gaan om beter te worden. Box Squat is geen basics.

Je bencht 150 met een 110 overhead.. je hebt helemaal niks bewezen.
Je hebt wel vaker laten zien zo dom als het achtereind van een varken te zijn. Denk je soms dat ik die 110 OH heb bereikt door niks te doen of door speciek OH's te trainen? Toen ik specifiek OHs trainde ging hij echt niet snel vooruit. Dat gebeurde pas nadat ik me een half jaar op de bench heb toegelegd met af en toe wat OH's er als assist bij. En dat is niet alleen bij mijzelf het geval geweest.

Ik vind het prima als mensen mijn advies niet willen gebruiken. Maar ga dan geen onzin lopen lullen zoals de meesten van jullie doen.

Laatst bewerkt:
Het is bij bijna iedereen het geval dat ze 30-40kg minder OH doen dan ze op de bench kunnen verplaatsen. OH's gaan langzamer omhoog dan een bench als je er specifiek op gaat trainen. Bij een bench pak je meerdere spiergroepen tegelijk aan. Het is niet alleen schouders, triceps en borst. Je pakt er ook nog een flink stuk rug mee. Deze oefening heeft gewoon mega veel overdracht naar een OH...mits je het goed en gericht traint.

Een box squat is totaal niet te vergelijken daar mee. Ik raad aan meer naar de basics toe te gaan om beter te worden. Box Squat is geen basics.

Je hebt wel vaker laten zien zo dom als het achtereind van een varken te zijn. Denk je soms dat ik die 110 OH heb bereikt door niks te doen of door speciek OH's te trainen? Toen ik specifiek OHs trainde ging hij echt niet snel vooruit. Dat gebeurde pas nadat ik me een half jaar op de bench heb toegelegd met af en toe wat OH's er als assist bij. En dat is niet alleen bij mijzelf het geval geweest.

Ik vind het prima als mensen mijn advies niet willen gebruiken. Maar ga dan geen onzin lopen lullen zoals de meesten van jullie doen.

Wat is je punt nou precies gast? Je zit maar stoer te doen over je OH die je hebt opgebouwd door bench varianten te doen.. en als ik je dan zeg dat die in vergelijking niets voorstelt ga je de popie jopie uithangen. Haha, en serieus elke post doe je ook zo hard je best om er een "persoonlijke" belediging erin te gooien.. :D

Ik trainde altijd heel vaak overhead varianten.. ik had een 2x95 mp, 115 of 120 push press en een 130 jerk en dat allemaal bij een 140 bench. Om maar even duidelijk te maken wat het verschil kan zijn als je je overhead decent aanpakt ipv alleen maar bench varianten te doen en net te doen alsof je je overhead aan het verbeteren bent. Allemaal leuk en aardig dat je overhead een beetje mee lift hoor.. maar om serieus te claimen dat dat de beste manier is om je overhead aan te pakken is natuurlijk gewoon retarded. Het is naast schouderkracht/tricepskracht etc ook gewoon heel belangrijk dat je techniek ****ing optimaal is. Dat bereik je echt niet door een paar setjes voor de vorm zo nu en dan. Dat snap zelfs jij hopelijk.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.004
Deze oefeningen heb ik al jaren gedaan en hebben 0 bijdrage geleverd aan mij OH presses. Ik ben erg jaloers op de mensen waar dit wel voor werkt.

Floor presses met gestrekte benen is ook een hele goeie oefening voor kracht in je bovenlichaam. Misschien nog wel beter dan de bench press. Bij de bench press zorgen je benen ook voor balans en die kun je dan niet gebruiken.

Laatst bewerkt:
Functioneel trainen.

OH verbeteren? Train OH.

Nuff said

Ik ken in West Afrika een gorilla die enkel en alleen "unweighed Turkish get ups" en "one arm chins" doet, en een (theoretische) "Overhead press" heeft van 400kg.
Dus ik zou zeggen: "Turkish get ups" en "Chins" for the wins! :D

ik heb ook een theoretische OH van 400kg!

Haha, en serieus elke post doe je ook zo hard je best om er een "persoonlijke" belediging erin te gooien.. :D

het is eerder frustratie omdat ik geen zin heb om elke keer weer uitleg te moeten geven aan mensen die het toch niet snappen. Mensen mogen mij dan dom vinden maar wat ik op DBB vaak voorbij zie komen word zelfs ik moe van.

• #5.010
Gewoon een inhoudelijke discussie graag en niemand gaan beledigen, dat is een teken van zwakte. Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn.

Must_Win_Internet_by_DanShive.jpg

Of je leest even wat Jim Wendler has to say what betreft shoulder presses...

Originele pagina hier.

TM: I've read that the shoulder press will help out your bench press but the opposite isn't necessarily true. I freaking hate shoulder pressing, I can't seem to get strong. What am I doing wrong?

JW: First of all, please remember that the shoulder press is probably the slowest to increase out of the four major lifts (squat, bench, deadlift, overhead a.k.a. military press). So you have to be more patient with this lift, and you have to take it slower in terms of progression. It's simply not going to increase like your bench press, just like your bench press isn't going to increase as fast as your deadlift.
But I sense the vagina-esque frustration in your message, so here are two things that have seemed to help others greatly with their shoulder pressing:
Take a different stance. Some people have reported more stability and better results with a split stance (one foot in front of the other). A good friend of mine, Ryan Goldstone, switched his stance and immediately got five more reps on his previous best.
Take a false grip on the bar. I learned this from Jim "Smitty" Smith of the Diesel Crew. Many years ago, Smitty and I were talking about overhead pressing and he told me that he had a much better time with bar path and strength when using a "false" grip (thumbs not around the bar). While many keyboard warriors argue that this is dangerous, I find it to be incredibly safe and far more comfortable. In fact, the false grip was like one of those Trojan Magnums — it felt great from the very first time I used it. There was zero adjustment time.
Besides tweaking your form, a lot of people just need to make this lift a priority in their training and not treat it like another assistance exercise. Here's a novel idea: try making it as important as the bench press. I've seen this little change in mindset alone make a big difference simply because now you CARE more. ;)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #5.012
Besides tweaking your form, a lot of people just need to make this lift a priority in their training and not treat it like another assistance exercise. Here's a novel idea: try making it as important as the bench press. I've seen this little change in mindset alone make a big difference simply because now you CARE more. ;)
Goeie Hummer. Ik mis de liefde!

Ik wil liefde voelen voor OH presses!
:janken::janken::janken::heart::heart::heart:

Originele pagina hier.

TM: I've read that the shoulder press will help out your bench press but the opposite isn't necessarily true. I freaking hate shoulder pressing, I can't seem to get strong. What am I doing wrong?

JW: First of all, please remember that the shoulder press is probably the slowest to increase out of the four major lifts (squat, bench, deadlift, overhead a.k.a. military press). So you have to be more patient with this lift, and you have to take it slower in terms of progression. It's simply not going to increase like your bench press, just like your bench press isn't going to increase as fast as your deadlift.
But I sense the vagina-esque frustration in your message, so here are two things that have seemed to help others greatly with their shoulder pressing:
Take a different stance. Some people have reported more stability and better results with a split stance (one foot in front of the other). A good friend of mine, Ryan Goldstone, switched his stance and immediately got five more reps on his previous best.
Take a false grip on the bar. I learned this from Jim "Smitty" Smith of the Diesel Crew. Many years ago, Smitty and I were talking about overhead pressing and he told me that he had a much better time with bar path and strength when using a "false" grip (thumbs not around the bar). While many keyboard warriors argue that this is dangerous, I find it to be incredibly safe and far more comfortable. In fact, the false grip was like one of those Trojan Magnums — it felt great from the very first time I used it. There was zero adjustment time.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Falstyr is het daar niet mee eens.

I'm all about love Mc. :kiss:
Ik ben eerder geneigd naar een Jim Wendler te luisteren. ;)
Note: arguing on the internet about any subject is the furthest ****ing thing from interesting, and if you think that it would make for a cool movie then I'd hate to see your DVD collection

Laatst bewerkt:
Ik heb al bewezen dat het werkt door het zelf te doen. En Alex Moonen zijn OH's zijn ook verbeterd sinds hij meer aandacht is gaan leggen op de bench. Bij de OH's gebruik je schouders en triceps. Dus de oefening die ik noem zijn alles behalve random dwaasje. Door met pink op de ringen vlakke bench te doen pak je enorm veel triceps en ook op de CGBP. De Incline barbell (niet DB) voel je ook enorm in de schouders zodat die sterker worden. Enige reden om de OH's te doen van tijd tot tijd is dat je techniek niet verslechterd op die oefening.

Overdracht is gewoon huge bij de meeste mensen naar de OH's. Dus dan kun je wel dom gaan lopen doen, maar helaas spreken de feiten en ervaringen van mensen je tegen.

eigenlijk klopt niet. althans niet voor idereen.
mijn OH is altijd sterker geweest als mijn bench, laatste tijd gaat bench redelijk vooruit en is het wat meer in verhouding.

gewoon 2 x per week OH doen zou ik doen.
1 x strict

1 x log press/push press oid

keep it simple

Functioneel trainen.

OH verbeteren? Train OH.

Nuff said

ik denk dat dit idd de oplossing is
al heb ik de theorie van falstyr nooit uitgeprobeerd
maar ben je ergens minder goed in , dan moet je dat gewoon meer aandacht geven + meer trainen imo:)

Het feit van een overhead als belangrijk zien is wel iets dat ik terugzie in mezelf. Hij interesseerdemij eerst ook niet bijzonder veel. Nu ik er wat meer aandacht aan geef is het al iets omhoog gegaan (nu hoop ik ook dat dat doorzet:p)
Als jullie het over OH hebben, bedoelen jullie dan strikt/pushpress/loglift of alles? Want het wordt geloof ik wat door elkaar gebruikt;)

En tot slot zijn mijn loglift en m'n bench op dit moment even hoog (hoewel ik misschien niet het ideale voorbeeld ben als slecht bencher)

Offtopic: ik ben er helaas niet bij vanavond met SM aangezien ik pas kwart voor 8 thuis ben:(

Laatst bewerkt:
Het feit van een overhead als belangrijk zien is wel iets dat ik terugzie in mezelf. Hij interesseerdemij eerst ook niet bijzonder veel. Nu ik er wat meer aandacht aan geef is het al iets omhoog gegaan (nu hoop ik ook dat dat doorzet:p)
Als jullie het over OH hebben, bedoelen jullie dan strikt/pushpress/loglift of alles? Want het wordt geloof ik wat door elkaar gebruikt;)

En tot slot zijn mijn loglift en m'n bench op dit moment even hoog (hoewel ik misschien niet het ideale voorbeeld ben als slecht bencher)

OH = overhead werk volgens mij.

militairy = strict
(afgeleid van strict in het leger)

• #5.019
OH press somt alle OH presses op, dus alles.

Offtopic: ik ben er helaas niet bij vanavond met SM aangezien ik pas kwart voor 8 thuis ben:(

op dag drie in mijn schema pak ik de frontpress als 1e oef
dit was voor mij ook nieuw vooral omdat borst ook nog aanbod komt maar wel pas als 5e oef - maar alles went snel
en nu heb ik zoiets van - waarom ik heb dit nog nooit eerder gedaan :rolleyes:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven