AndroidHealthClinic

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Okay want als ik een OH press lees verwacht ik een strikte press. Maar OH zonder press erachter is dus de verzameling:P.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.024
Maandag: Events
Yoke
150kg-30m
200kg-20m
280kg-8m PR
280kg-7m
280kg-2m
280kg-3m
De 280 voelde lichter aan maar ik verlies controle zodra ik adem moet halen dan ben ik mijn spanning kwijt. Wel aardig wat drops vandaag. De koek is op, ik ga de deload in!

Cardio uphill run HIIT
15min

Na de yoke nog farmers geprobeerd maar dit ging niet meer. Ben helemaal gesloopt. Nu hopen dat de deload weer wat goeds gaat opleveren.

Laatst bewerkt:
yoke gaat langzaamaan de goede kant op chick. denk dat je op wilskracht de yoke in die wedstrijd ook zeker gaat redden.

Het waren mooi doorzet beurten op het Yoke. Niet jankmuilen maar gewoon raggen!

haal je trouwens wel goed oppervlakkig adem chick? bij de yoke (of conan of andere zware looponderdelen) adem ik altijd vrij hoog in m'n longen, dan kun je beter spanning houden

vind het wel een brute yoke.

Chick, heb je wel eens chain yoke gedaan? Wat pak je daarmee?

• #5.029
Het waren mooi doorzet beurten op het Yoke. Niet jankmuilen maar gewoon raggen!
Nee zeker niet b**chen bij deze trainingen. Heb veel pogingen gedaan de yoke uit te lopen en weet dat ie erin zit. Vandaag geen last van de core, wel knieen. Dus core is sterk genoeg, ik vervloek mijn spanningverlies. :mad:

yoke gaat langzaamaan de goede kant op chick. denk dat je op wilskracht de yoke in die wedstrijd ook zeker gaat redden.
haal je trouwens wel goed oppervlakkig adem chick? bij de yoke (of conan of andere zware looponderdelen) adem ik altijd vrij hoog in m'n longen, dan kun je beter spanning houden
Vorige keer kon ik de spanning iets beter houden tijdens ademen. Ik moet inderdaad hieraan gaan werken want de kracht zit er wel. Kijken of je tip gaat werken. Thnx.
vind het wel een brute yoke.

Chick, heb je wel eens chain yoke gedaan? Wat pak je daarmee?
Thnx.
Ja een keertje toen Gijs langs was geweest. Weet niet meer welk gewicht daar opzat. Is een stuk lastiger.

Waarom kom je niet eens een keertje langs om events te trainen. Je kunt ook in Biest-Houtakker events doen. Mikeo26 doet ze ook daar.

Laatst bewerkt:
Vorige keer kon ik de spanning iets beter houden tijdens ademen. Ik moet inderdaad hieraan gaan werken want de kracht zit er wel. Kijken of je tip gaat werken. Thnx.
Je kan het (een beetje) simuleren door een zware halter uit te pakken met een Zercher pin squat en dan lang te blijven staan. Dan merk je vanzelf hoe je manier van ademhalen invloed heeft op het vasthouden van je halter (spanningsverlies = halter rolt naar beneden).

• #5.031
Merken doe ik het al, wil het voorkomen. Moet een manier zien te vinden om adem te halen zonder spanning te verliezen. Bij maximale gewichten lijkt dat makkelijker dan het is.

zuurstof fles op je rug. verplaatst zwaartepunt waardoor je makkelijjker evenwicht bewaard en je hebt constante lucht toevoer :D

hoe zou je dat kunnen voorkomen
dat je last van je knieen krijgt
want dat lijkt me niet de bedoeling
ik vind 280 kg wel strongman

• #5.034
Denk dat ik het al weet. Deze n00b heeft nooit met een riem gesport. Sinds kort gebruik ik deze voor de yoke maar ik weet nog niet hoe ik deze goed moet gebruiken.

Doordat ik altijd zonder riem train heb ik mezelf aangeleerd spanning te houden door mijn adem vast te houden. Hierdoor bouw ik intra-abdominale druk op maar zodra ik adem haal is deze spanning weg. Bij gym lifts is dat geen enkel probleem want dan kan ik adem halen in de excentrische fase van de lift.

Bij het gebruik van een riem druk je je buik tegen de riem aan om intra-abdominale druk op de bouwen. Nu kun je gewoon adem blijven halen en toch spanning behouden.
Ik knijp mijn core nog steeds hard samen en hou mijn buik dus in waardoor ik geen optimaal gebruik van de riem maak. Damn! Dat ik hier nu zo achter moet komen, beter laat dan nooit.

Kijken of ik deze techniek nog snel onder de knie kan krijgen.
hoe zou je dat kunnen voorkomen
dat je last van je knieen krijgt
want dat lijkt me niet de bedoeling
ik vind 280 kg wel strongman
Last van je knieen voorkom je niet met deze belastingen. Rust is het remedie en verder sterker worden waardoor je het gewicht beter aankan.

Laatst bewerkt:
Chick deed jij nou mee aan de sterkste team biest houtakker?

Kip, als je je OH wilt verbeteren.. kijk eens ff in het log van Adema op Forza. ff bladeren en je vind zijn aanpak voor de OH. succes gegarandeerd.

• #5.037
Chick deed jij nou mee aan de sterkste team biest houtakker?
Ja... sttttt. Niet doorvertellen. ;)

Kip, als je je OH wilt verbeteren.. kijk eens ff in het log van Adema op Forza. ff bladeren en je vind zijn aanpak voor de OH. succes gegarandeerd.
Heb gechecked. Doet veel met bands en chains zie ik. Dat spul heb ik allemaal niet. :(

Hij doet ook veel floor presses valt me op.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven