MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
goeie mill press mc - netjes
toch nog een verschil met logpressen , wat je dacht ik makkelijker afgaat
is dat dan de grip / houding / gewicht ?

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.303
Laatst bewerkt:
ik denk idd dat de grip + swung het verschil maakt
je kan meer vaart maken

• #5.305
Niet de grip, de korte rom icm met de drive zoals ik al aangaf.
Maar mijn log press kan met de juiste techniek veel hoger zijn zonder dat ik daar echt kracht voor hoef te winnen. Met een gain van beiden hoop ik snel omhoog te gaan.

Wil nu toch wel iedere event training een log press doen.

ik dacht dat de hammergrip ook wat uitmaakte , maar niet dus
allebei doen levert denk ik veel op

• #5.307
Dinsdag: LB/ME
Hang clean

warming-up
3x70kg
3x70kg
3x70kg
3x72,5kg
3x72,5kg

Squats no more wraps
warming-up
5x110kg
5x110kg
5x110kg
5x110kg
5x110kg
5x110kg
5x110kg

Bulgarian squats
(nieuw)
8x22kg
8x22kg
8x22kg

Cardio

geen puff meer

Veel kracht verloren bij de squats. Wat moest ik diep gaan om alle setjes af te maken :o. Na afloop trillend de trap op en af. Bulgarian squats is wennen, stabiliteitsproblemen.

Laatst bewerkt:
goed bezig kip
kracht zal denk ik snel weer op je oude niveau zitten van de squats?

• #5.309
goed bezig kip
kracht zal denk ik snel weer op je oude niveau zitten van de squats?
Hee wie heeft jou gezegd dat je mij met kip mag aanspreken, moet niet gekker worden hier. :mad:

:sukkeltje: :jk:

Was vergeten erbij te vermelden dat ik niet meer met wraps ga squatten. Zal heel lang duren eerdat ik weer pr's ga zetten op de squat.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #5.311
Damn CP, hier krijg ik honger van. :meal:

• #5.313
Of? Ga door.

Aan u de eer.
Ik gokte op stabiliteit. :p

of om niet zo zwaar te hoeven squatten :D

Je kan ook zwaar Squatten zonder wraps. :D

• #5.317
Aan u de eer.
Ik gokte op stabiliteit. :p
Hahaha, jij gokt ook maar wat he. Staat helemaal los van stabiliteit. In elk geval heb ik geen stabiliteitsproblemen bij de squat zonder banden.

Naast dat een aantal gevorderde powerlifters het afraden onder de 200kg met wraps te gaan spelen is er een veel belangrijkere reden voor mij.

Banden hebben als doel het meest moeilijke deel van de squat te ondersteunen zodat je met zwaardere gewichten kunt gaan squatten. Dit werkt wanneer je vanuit een start positie naar beneden zakt. In de strongman scene komt dit maar heel weinig voor. Vaak moet je juist vanuit een gehurkte positie een gewicht omhoog 'grinden'. Dan helpen banden geen ****. Dan komt het op sterke knieën/pezen/gewrichten en spieren aan die een 'dood' gewicht omhoog moeten krijgen.

Aangezien de squat bij strongman wedstrijden weinig voorkomt heeft het dus geen zin puur mijn ego te trainen om zo zware kilo's te tillen die ik zonder banden niet aan kan. Vanuit het powerlift oogpunt snap ik het gebruik goed, maar ik ben geen echte powerlifter. Ga toch geen powerlift wedstrijden draaien.

Stel dat ik ooit aan een strongman wedstrijd ga deelnemen waarbij de squat een onderdeel is dan kan ik er alsnog mee trainen. Daarnaast zal ik ze nog wel eens gebruiken wanneer ik weer eens een max poging ga doen (die ik heel weinig doe over het algemeen).
of om niet zo zwaar te hoeven squatten :D
Squatten zonder banden is imo een stuk zwaarder.

Laatst bewerkt:
Ik vind dat je het prachtig formuleerd Kip.

Squatten zonder banden is imo een stuk zwaarder.
I know, bedoelde ook meer dat je nu ff een tijdje onder een minder zware halter mag gaan staan ;)

Maar ik ben het volledig eens met je uitleg. Ik denk dat je er goed aan doet om weer een tijd zonder wraps te squatten.

• #5.320
Voor een zware last op mijn schouders hebben we altijd de yoke nog. ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven