MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Gast. Snap je zelf wel wat je zegt? Bouncen, wraps al die dingen maken de oefening makkelijker. Door de oefening zwaarder te maken, dus bijv. door te pausen, of bij een deadlift 5sec vasthouden boven, of de ROM groter te maken, dus deadlift vanaf een verhoging etc.

Wat jij zegt is tegenovergesteld aan wat Kip zegt. Misschien iets langer nadenken voor je iets post, en misschien beter lezen wat iemand post.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.342
Bouncen is van belang als je meer uit jezelf wilt halen op de SQ. Dan doel ik overigens bouncen vanuit de hamstrings.
Dit doe je middels hamstring op het laagste punt van de lift die je op dat moment doet en dat is competitief gezien meestal net onder parallel.
Vooral vanaf parallel en lager zal de hamstring actief verlengen en dat is qua tensie natuurlijk de ideale positie voor de stretch reflex.
Lager zou bij sommigen mogelijk zijn, maar je dient te voorkomen dat er enige verende activiteit in het kniegewricht zelf voorkomt, of dat er een voorwaartse beweging van de knie ontstaat. Dit is namelijk vragen om destructieve blessures.
Iets om zeker bij stil te staan als je hiermee gaat werken.
Je had het over de moeilijkste deel die de wraps dekken, de onderste beweging. Ik zei dat je met de Squatlift daar met een bounce ook goed mee weg kan komen.
Ja maar lees eens in welke context ik dit stuk plaats. Jij leest heel selectief en gaat dan verder op een dwaalspoor. Heel erg lastig dan nog een discussie te voeren. Ik begrijp dat je een scan techniek hebt toegepast om alle posts op dbb te volgen maar als je gaat reageren zou het fijn zijn als je je iets meer verdiept in het verhaal wat diegene vertelt.

Gast. Snap je zelf wel wat je zegt? Bouncen, wraps al die dingen maken de oefening makkelijker. Door de oefening zwaarder te maken, dus bijv. door te pausen, of bij een deadlift 5sec vasthouden boven, of de ROM groter te maken, dus deadlift vanaf een verhoging etc.

Wat jij zegt is tegenovergesteld aan wat Kip zegt. Misschien iets langer nadenken voor je iets post, en misschien beter lezen wat iemand post.
+1

En mino is spontaan offline. Mark #1 en Mark #2 vs Fawaz: 1-0

Je begrijpt dat ik Mark #1 ben he;)

• #5.344
Tja.. maar ik ben knapper!

leuk voor jullie maar ik ben uiteindelijk toch de knapste.

Ben je ook

Leuke soapserie, knapperts! ;)

Wie heeft er nou de grootste lul dan?

Bouncen is van belang als je meer uit jezelf wilt halen op de SQ. Dan doel ik overigens bouncen vanuit de hamstrings.
Dit doe je middels hamstring op het laagste punt van de lift die je op dat moment doet en dat is competitief gezien meestal net onder parallel.
Vooral vanaf parallel en lager zal de hamstring actief verlengen en dat is qua tensie natuurlijk de ideale positie voor de stretch reflex.
Lager zou bij sommigen mogelijk zijn, maar je dient te voorkomen dat er enige verende activiteit in het kniegewricht zelf voorkomt, of dat er een voorwaartse beweging van de knie ontstaat. Dit is namelijk vragen om destructieve blessures.

Jep, ik haal zo ook meer uit me squat, en is voor mij het onderste stuk ook nooit een probleem. Bij parralel je heup onder parralel wippen (hamstring stretchen) en weer up.
Dunno hoe ik eraan ben gekomen, op de 1 of andere reden mezelf aangeleerd.

Enne ik ben de knapste en heb de grootste ! Ask your sis Cor!

• #5.354
Gasten die het hardst roepen dat ze het knapst zijn of een grote pik hebben zijn erg ongeloofwaardig, vaak is het omgekeerde het geval. Heb je wel deze capaciteiten dan hoef je het niet van de daken te roepen. :cool:

En wat als je alleen impliceert dat je de grootste hebt:P?

• #5.357
nee dan ben je gewoon te onzeker erover :sukkeltje:
Inderdaad, mensen kennen mij ook als een onzeker typje.
Die tevreden en ontspannen blik die ik constant op mijn gezicht heb staan zegt genoeg. :cool:

Hee maar genoeg slap geklets. Ik ga vanavond weer gruwelijk pompen (repetition effort FTW)!

:coffee:

train ze vanavond mark

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven