MuscleMeat

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
begrijpelijke info - daarom doe ik ze met wraps:D

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.323
  • #5.324
Aan u de eer.
Ik gokte op stabiliteit. :p
Ohh ja laat ik mijn goede vriend er ook even bijhalen die het heel mooi verwoord.

Dinosaurs train without wrist wraps, elbow wraps, knee wraps, super suits or bench shirts. Why? Because this type of "support gear" is intended to REMOVE stress from the joints and muscles you are trying to exercise. Our goal as dinosaurs is to impose as much stress as possible on our bodies. The body responds to stress by growing bigger and stronger. Why sabotage your training efforts by using artificial aids that make your training EASIER when your goal should be to make your training HARDER?

Dinosaurs make their exercises more difficult--and more productive--by training with thick handled barbells and dumbbells. A dinosaur will do all of his presses, curls, bench presses and grip/wrist/forearm work with thick handled barbells or dumbbells. He will use bars that are at least two full inches in diameter, and include even thicker bars for many movements--2 1/2" or even 3" diameter bars. An advanced dinosaur will develop the ability to do CURLS with a thick handled bar that most men could not even lift off the ground.
Vandaar dat ik ook fat gripz heb gekocht, tijd om mijn trainingen eens echt moeilijk te gaan maken.

???
een squattende dinosarus?

ik dacht dat hummer helemaal niet kon squatten :D

Gewoon lekker bouncen bij een Squatlift, werkt net zo goed. :D

• #5.329
Met bouncen refereer jij naar het gebruik van banden? Dan heb je het duidelijk niet begrepen als je denkt dat dit net zo goed werkt. Ik raad jou aan het boek Dinosaur Training te gaan lezen i.p.v. hier op dbb zoveel onzin te spammen. Ontwikkel zowel je geest als je lichaam!

Gewoon lekker bouncen bij een Squatlift, werkt net zo goed. :D

Het werkt wel en ik doe het ook.

Met bouncen refereer jij naar het gebruik van banden? Dan heb je het duidelijk niet begrepen als je denkt dat dit net zo goed werkt. Ik raad jou aan het boek Dinosaur Training te gaan lezen i.p.v. hier op dbb zoveel onzin te spammen. Ontwikkel zowel je geest als je lichaam!

Hoewel je volkomen gelijk hebt, hij bedoeld denk ik dive bomb squaten, dus snel zakken, en beetje bouncen out of the hole.

• #5.331
Hoewel je volkomen gelijk hebt, hij bedoeld denk ik dive bomb "squatten">squaten, dus snel zakken, en beetje bouncen out of the hole.
Oke dan, maar dan nog zal dit weinig helpen bij mijn doelen zoals ik eerder in mijn antwoord aan Mino heb geformuleerd. Ik moet juist meer grinding power zien te ontwikkelen. Een bomb squat zal daar volgens mij weinig bijdrage aan leveren.

Ik zit zelfs aan het omgekeerde te denken. Een squat vanuit de bodempositie starten. Velen malen zwaarder.

Het werkt wel en ik doe het ook.

Hoewel je volkomen gelijk hebt, hij bedoeld denk ik dive bomb "squatten">squaten, dus snel zakken, en beetje bouncen out of the hole.

Yep, en bij een SquatLIFT, knal je op een gegeven moment tegen een rand aan om aan te gegeven dat je op parallel zit, als je snel genoeg naar beneden zakt ben je voor je het weet uit de hole.

http://www.youtube.com/watch?v=_VU7S1YzseQ&fmt=18

Dit bedoel ik zo'n beetje. Ja hij heeft ook bands gebruikt maar je zit hem bij het onderste gedeelte ****ing hard omhoog stuiteren en dat komt door de bounce.

Ik denk dat dat komt omdat hij gewoon kk sterk is.

Maar wat probeer je hier nu mee aan te tonen Mino? Dit is de reden dat je bounct? Dat je banden gebruikt? Kip legde vrij duidelijk uit waarom hij zonder bandages nu gaat trainen..

• #5.336
@Mino: Toch vraag ik me af hoe jij na het lezen van mijn verhaal bij bomb squats komt. Dit gaat toch over totaal wat anders? Is dit omdat je het graag over wat anders hebt want zo is er gewoon geen discussie met je te voeren.

Bouncen is van belang als je meer uit jezelf wilt halen op de SQ. Dan doel ik overigens bouncen vanuit de hamstrings.
Dit doe je middels hamstring op het laagste punt van de lift die je op dat moment doet en dat is competitief gezien meestal net onder parallel.
Vooral vanaf parallel en lager zal de hamstring actief verlengen en dat is qua tensie natuurlijk de ideale positie voor de stretch reflex.
Lager zou bij sommigen mogelijk zijn, maar je dient te voorkomen dat er enige verende activiteit in het kniegewricht zelf voorkomt, of dat er een voorwaartse beweging van de knie ontstaat. Dit is namelijk vragen om destructieve blessures.

Je had het over de moeilijkste deel die de wraps dekken, de onderste beweging. Ik zei dat je met de Squatlift daar met een bounce ook goed mee weg kan komen.

Je had het over de moeilijkste deel die de wraps dekken, de onderste beweging. Ik zei dat je met de Squatlift daar met een bounce ook goed mee weg kan komen.

Maar je begrijpt verder wel wat Mcchick probeert te zeggen, en waarom hij dus zonder bandages squat?

Maar je begrijpt verder wel wat Mcchick probeert te zeggen, en waarom hij dus zonder bandages squat?

Jawel want dat heeft hij juist zo mooi uitgelegd, vandaar mijn antwoord dat hij het met wraps gewoon ook kan als hij zichzelf aan leert goed te bouncen. :p (iets ala Pat Mendes maar dan iets subtieler)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven