Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Thnx Mark! Ga hem gelijk downloaden;)

thx, ik ga er ook eens aan beginnen (als ik het niet vergeet :))

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.405
ik ben bezig in een boek van jimm stopani - dacht alleen dat het boek wat kleiner was en minder blz had - nu ben ik wel bezig tot in de eeuwigheid
Ik ken hem niet. Waar gaat dat boek specifiek over dan?

Thnx Mark! Ga hem gelijk downloaden;)
:thumbs:
+2

Het is dat ik nog karma moet verdelen aan anderen anders had je gekregen:p

thx, ik ga er ook eens aan beginnen (als ik het niet vergeet :))

Veel lees plezier mannen. Ik vermoed dat over enkele weken meerdere aan de fat gripz zitten. :D
Nog een kort stukje uit het boek. :D
THE IMPORTANCE OF HEAVY WEIGHTS
What is wrong is the entire package of “modern” training. All we have done for the past 50
years is forget how to train effectively. We have forgotten the critical importance of training
the tendons and ligaments. We have forgotten the beneficial effect of HEAVY poundages.
We have created “modern” and “scientific” training systems that let people “exercise” with
light poundages. We have lost our roots. We have lost what made men like Goerner, Saxon
and Inch supremely strong.
HEAVY weights are the name of the game. Never forget that. You need to train with heavy
weights because doing so is the only way to build the strength of your tendons and ligaments
along with your muscles. The old-timers knew this, trained heavy and became enormously
powerful. The modern guys are totally clueless.
Dinosaurs train with heavy weights because they understand that it is necessary to use heavy
poundages to build your tendons and ligaments. Unless you are a very rare, very gifted, very
determined, highly motivated and well-coached individual, heavy weights cannot he lifted for
high reps. Consequently, most dinosaurs train with low reps - in many cases, as low as one
rep per set. Most dinosaurs will rarely do more than five reps in any set.

THICK BARS AND SPINELESS WIMPS
There is yet another important thing about thick bars. Wimps, yups and wannabe’s won’t go
near them. Muscle pumpers and drug babies wouldn’t touch a thick bar on a bet. The chrome
and fern crowd would rather give up their Evian water and celery sticks than try to lift a thick
handled bar. You may think I’m kidding, but I’m deadly serious about this. Before I started
training in the sanity of my basement gym, I took my 3” bar to the gym where I trained, and I
was always amused by the reaction.
Some guys literally ran away whenever they saw the thing. They were very obviously
intimidated by the large, thick mass of iron. They always went over and found solace in the
chrome plated dumbbells the gym owner had purchased from a women’s spa that went out of
business. The only guys whoever wanted to use the thing were Ted Solinger and Bruce
Bullock, who later became my training partners in my home gym. In other words, the thick
handled bar was a great way to tell who was serious about training and who was content to
“sculpt” and “shape” and do meaningless movements with chrome plated baby weights.
If I ever open a gym, I will stock it with thick handled barbells and dumbbells. Doing so
would be a great way to discourage the wimps and yups and talkers from joining the gym.
One look at the thick handled bars and the twinkle crowd would run for cover. So would the
muscle pumpers - they would immediately realize that lifting a bar like that required
STRENGTH, and pumpers as a group are about as strong as undernourished kittens. The only
guys who would go to a gym that featured lots and lots of thick bars would be the kind of
guys who were interested in strength, power and physical challenges. Come to think of it, the
gym would cater to dinosaurs and nobody else. Not a bad idea!

Vandaag rust en morgen ga ik even bij oerzeeuw kijken. Donderdag ga ik weer trainen.

Laatst bewerkt:
Ipv de studieartikelen die ik zou moeten lezen lees ik nu dit:p.

leuke aanpak van de curls Mark.
naiz floor presses ook

waar hebben die eigenlijk het meeste carry-over na?

• #5.411
Jim Stoppani Mark!!! :rolleyes:

Ik zit er ook over te denken om eens te gaan kijken naar de Oerzeeuw. ;)
Is het zo erg dat ik hem niet ken? Sorry ben een dino. :D
Je weet hoe ik eruit zie, die mooi boy. Dus als je me ziet mag je best hoi zeggen. ;)

leuke aanpak van de curls Mark.
naiz floor presses ook

waar hebben die eigenlijk het meeste carry-over na?
Floor presses zijn voor upperbody strength. Je ligt een stuk minder stabiel dan bij de bench press. Je laat het gewicht onderin op je armen rusten (soort deadstop) en verlaagt daarmee de spanning op je lichaam. Vanuit die positie moet zo explosief mogelijk het gewicht in beweging krijgen tot lock positie.
Tevens hanteer ik een narrow grip. Tussen een close grip en pinky in. Dus meer focus op de triceps.

Laatst bewerkt:
nice, ga het ook eens proberen dan. heb namelijk niet de indruk dat bb curls iets voor me doen op dit moment :)

mijn armen groeien pas sinds ik gestopt ben met isolaties en enorm zwaar ben gaan bench pressen. geloof het of niet, maar zelfs daar gebruik je veel biceps bij in het onderste deel van de ROM. Enige isolatie die ik af en toe zou willen doen zijn Face Pulls voor achterkant schouders en eventueel wat Side Raises. Rest kun je prima met compounds doen als je de totale belasting hoog genoeg houdt.

• #5.413
Dus jij zou mij de bench press adviseren om mijn biceps harder aan te pakken waarmee ik later zwaarder op de stones kan gaan? :rolleyes:

Dus jij zou mij de bench press adviseren om mijn biceps harder aan te pakken waarmee ik later zwaarder op de stones kan gaan? :rolleyes:

Niet alleen de bench press, want er zijn nog andere oefeningen (voornamelijk Pull oefeningen) waarbij je de biceps ook voldoende mee pakt. Ik zeg alleen dat qua vorm en massa het hardst gaat bij mij persoonlijk sinds ik 5x5 zware benches er bij doe. Heb de arm isolaties er uit gehaald omdat ik er gewoon bicep pijntjes van kreeg wegens overbelasting.

Biceps trainen om zwaarder op de stones te gaan is net zo'n domme opmerking die ik paar maanden terug maakte om achterkant schouder isolaties te doen om beter op stones te worden. Gewoon je compounds blijven doen met hoog volume en zware gewichten.

• #5.416
Niet alleen de bench press, want er zijn nog andere oefeningen (voornamelijk Pull oefeningen) waarbij je de biceps ook voldoende mee pakt. Ik zeg alleen dat qua vorm en massa het hardst gaat bij mij persoonlijk sinds ik 5x5 zware benches er bij doe. Heb de arm isolaties er uit gehaald omdat ik er gewoon bicep pijntjes van kreeg wegens overbelasting.

Biceps trainen om zwaarder op de stones te gaan is net zo'n domme opmerking die ik paar maanden terug maakte om achterkant schouder isolaties te doen om beter op stones te worden. Gewoon je compounds blijven doen met hoog volume en zware gewichten.
Die adviezen ook van jou zijn om te bescheuren. Hoe kom je bij deze onzin?

Heb je wel eens van Magnus Samuelson gehoord? Stond bekend om zijn uber sterke armen. Meerdere malen geeft hij aan dat je voor stones sterke biceps moet hebben. Die kerel deed hele zware bb curls om zijn armen sterk te krijgen naast het zware compoundwerk. Wiens adviezen zal ik volgen? Een whiner die niet eens de 90kg DJ's stones kan tillen of Mr. WSM '98?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En dan die achterlijke opmerking van achterkant schouders hiermee vergelijken. Samuelson en ik zijn het er beiden over eens, je praat poep Faalstier! :D

er wordt wel vaker gezegd dat ik onzin zeg mbt trainen en gek genoeg krijg ik in de praktijk toch 9 van de 10x gelijk. dus simpele "dis" pogingen zijn eerder zielig te noemen. Adviezen die ik bij DJ's krijg heb ik anders ook geen ruk aan en daarom besloten zoveel mogelijk bij Baarn te gaan trainen wat wel helpt ;)

Laatst bewerkt:
  • #5.418
Ik sta er dan ook om bekend dat ik er geen doekjes om wind, ik ben direct en altijd eerlijk. Misschien vertellen wij bij DJ's jou dingen die je niet wilt horen of niet in je straatje passen. Zoals ik al eerder aangaf is iedereen welkom die met de juiste instelling komt trainen. Als je die niet bij ons kunt vinden en wel bij RPB dan ben ik blij voor je dat het daar wel lukt. Het is wel jammer dat jij onze goede bedoelingen niet kunt inzien want dat is de reden dat we jou advies gaven. Had me die moeite ook kunnen besparen.

Ik ben niet de enige die er zo over denkt, ik ben wel een van de weinige die het tegen je zegt. Niet alleen op internet ook irl. Niet om jou te dissen maar om jou hopelijk wat bij te brengen.

Dissen op hoog niveau hierzo!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven