Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Relboy:roflol:

Ik hou me koest vandaag. Falstyr is sterker dan mij. En dat maakt al mijn argumenten die ik kan aanvoeren om te bewijzen dat hij non-stop poep lult, bij voorbaat al waardeloos.

Om me er toch ff in te mengen: Wil je sterker biceps, dan moet je biceps trainen. Heel simpel. Tuurlijk zullen barbell rows, chins, bench etc ook wel bijdragen. Als ik pullthroughs doe heb ik ook pomp in me biceps. Maar niks werkt beter voor de biceps dan simpele curls.

Over de carryover van BB-curls naar stones of whatever valt dan wel weer te discussieren natuurlijk.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.422
Om me er toch ff in te mengen: Wil je sterker biceps, dan moet je biceps trainen. Heel simpel. Tuurlijk zullen barbell rows, chins, bench etc ook wel bijdragen. Als ik pullthroughs doe heb ik ook pomp in me biceps. Maar niks werkt beter voor de biceps dan simpele curls.

Over de carryover van BB-curls naar stones of whatever valt dan wel weer te discussieren natuurlijk.
Nou graag. Ik heb het dan ook specifiek over het deel waarbij je de steen los moet krijgen. Ik kan net niet genoeg knijpkracht genereren om een zware steen goed van de grond te krijgen, voel dan ook steken in mijn biceps. Mijn hams en rug zijn wel sterk genoeg om de steen op mijn benen te krijgen wanneer ik maar lang genoeg de steen kan vasthouden.

Binnenkort krijg ik mijn fat gripz binnen en ga deze dan ook gebruiken om mijn handen en onderarmen zwaar te trainen. Ik ben van menig dat dit zeker een positieve bijdrage gaat leveren op dit deel van de lift.

Ik zou het Dinosaur boek, en 5/3/1 manual lezen.

Nou graag. Ik heb het dan ook specifiek over het deel waarbij je de steen los moet krijgen. Ik kan net niet genoeg knijpkracht genereren om een zware steen goed van de grond te krijgen, voel dan ook steken in mijn biceps. Mijn hams en rug zijn wel sterk genoeg om de steen op mijn benen te krijgen wanneer ik maar lang genoeg de steen kan vasthouden.

Binnenkort krijg ik mijn fat gripz binnen en ga deze dan ook gebruiken om mijn handen en onderarmen zwaar te trainen. Ik ben van menig dat dit zeker een positieve bijdrage gaat leveren op dit deel van de lift.

hahaha ik heb ook pas iets van magnus opgezocht. Vandaar dat ik zelf ook zo verschrikkelijk veel iso-shit aan het doen ben. Bovendien kan het ook gewoon omdat je van een bicep curl veel sneller hersteld bent dan van een squat!

• #5.425
Ik zou het Dinosaur boek, en 5/3/1 manual lezen.
Dat eerste heb ik net weer gelezen en die tweede heb ik ook pas geleden gelezen. In dat eerste boek worden hele zware curls namelijk als heel belangrijk aangegeven.
hahaha ik heb ook pas iets van magnus opgezocht. Vandaar dat ik zelf ook zo verschrikkelijk veel iso-shit aan het doen ben. Bovendien kan het ook gewoon omdat je van een bicep curl veel sneller hersteld bent dan van een squat!
True.

Ik voel m'n biceps wel degelijk na stones.

BB Curls zijn ook kk geil!

Ik ontken de carryover ook niet, ik gaf alleen aan dat er over te discussieren valt. Over dat andere niet. Niks werkt beter voor je biceps dan curls. Vrij logisch lijkt me.

• #5.428
Ik voel m'n biceps wel degelijk na stones.

BB Curls zijn ook kk geil!

Ik ontken de carryover ook niet, ik gaf alleen aan dat er over te discussieren valt. Over dat andere niet. Niks werkt beter voor je biceps dan curls. Vrij logisch lijkt me.
Pfff gelukkig maar, begon al bijna te twijfelen.

Vandaag nog een gripper training gedaan.

5 reps HG150
4 single reps CoC No. 1.5
2 single reps CoC No. 2 (parallel)
2 single reps CoC No. 1.5

Haha die No. 2.5 zit hier al ruim een jaar stof te happen. Wat een zware krengen. Alleen de No. 1.5 ben ik de baas.

@ falstyr - de benchbeweging die jij bedoeld , doet heus wel wat met je biceps , maar om te nou te zeggen dat je hierdoor sterkere biceps krijgt , dat lijkt me niet , maar als dit voor jou werkt vooral doorgaan

ik ben het wel met je eens dat optrekken/pull smal of breed de biceps een enorme knal geeft - ik ben er zelfs van overtuigd dat optrekken i.c.m. een curl de biceps genoeg aanpakt - maar dat is mijn bescheiden mening maar

@ markoz dat curls de massapakker of de oefening is voor je biceps daar ben ik niet zo zeker meer van na pulls

Vraag me af waarom je je biceps zou kunnen scheuren tijdens de atlas Stones. :rolleyes:
Elke WSM'er geeft aan dat biceps trainen belangrijk is voor Atlasjes. Met name Hammer Curls zijn daar belangrijk voor.

---------- Toegevoegd om 16:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:12 ----------

Pfff gelukkig maar, begon al bijna te twijfelen.

Vandaag nog een gripper training gedaan.

5 reps HG150
4 single reps CoC No. 1.5
2 single reps CoC No. 2 (parallel)
2 single reps CoC No. 1.5

Haha die No. 2.5 zit hier al ruim een jaar stof te happen. Wat een zware krengen. Alleen de No. 1.5 ben ik de baas.

1,5 is dan ook vrij pittig Mark!
Anders kun je eventueel de HG's bestellen, volgens mij is de 200 een middenweg tussen de No.1,5 en No.2 in.

Edit: Net gecheckt, de knijpkracht van de No.2 is 195www.lbs en de HG200 is ruwweg 200lbs. :o

Laatst bewerkt:
Ik vind de CoC no2 een stuk zwaarder dan de HG200. Ik vind de HG250 vergelijkbaar met de CoC 2

• #5.434
ik ben het wel met je eens dat optrekken/pull smal of breed de biceps een enorme knal geeft - ik ben er zelfs van overtuigd dat optrekken i.c.m. een curl de biceps genoeg aanpakt - maar dat is mijn bescheiden mening maar

@ markoz dat curls de massapakker of de oefening is voor je biceps daar ben ik niet zo zeker meer van na pulls
Ik ben helaas moeten stoppen met pull ups omdat mijn biceps te zwak waren. Kreeg flinke steken als ik zwaar ging. Ik merk dat ik met curls de load voor mijn biceps beter kan doseren en daardoor blessures beter kan voorkomen.
1,5 is dan ook vrij pittig Mark!
Anders kun je eventueel de HG's bestellen, volgens mij is de 200 een middenweg tussen de No.1,5 en No.2 in.

Edit: Net gecheckt, de knijpkracht van de No.2 is 195www.lbs en de HG200 is ruwweg 200lbs. :o
Ik ben niet zo'n fan van de HG's. Heb er zelf een en ze zijn een stuk minder stabiel/degelijk dan de CoC. Met veel training ga ik die No. 2 ook wel sluiten.

dat is jammer van dat optrekken - toch een goeie poweroefening
waar je flink sterk mee kunt worden

is rustig opbouwen ook geen optie?

Sinds ik biceps train kan ik atlas stones laden.

Ik ben helaas moeten stoppen met pull ups omdat mijn biceps te zwak waren. Kreeg flinke steken als ik zwaar ging. Ik merk dat ik met curls de load voor mijn biceps beter kan doseren en daardoor blessures beter kan voorkomen.
Ik ben niet zo'n fan van de HG's. Heb er zelf een en ze zijn een stuk minder stabiel/degelijk dan de CoC. Met veel training ga ik die No. 2 ook wel sluiten.

Om een gripper goed te sluiten moet je de gripper ook kennen zeggen ze dan.
Veel oefenen is the key inderdaad.

Sinds ik biceps train kan ik atlas stones laden.

Jij wilt ook echt alleen maar rellen. :roflol:

• #5.438
dat is jammer van dat optrekken - toch een goeie poweroefening
waar je flink sterk mee kunt worden

is rustig opbouwen ook geen optie?
Klopt, het was ook een van mijn favoriete oefeningen. Komt wel weer.

Donderdag: LB/ME
Power hang clean

Fat bar nieuw
3x40kg
3x50kg
1x60kg
1x60kg
Olympic bar
2x60kg
1x65kg
1x65kg
1x70kg
1x75kg
1x80kg PR

Power squats no more wraps
warming-up
5x120kg
5x120kg
5x120kg
5x120kg
5x120kg
5x120kg
5x120kg

Bulgarian squats
8x28kg
8x28kg
8x28kg

Cardio
Weer geen puff meer

Fat gripz binnen en meteen gebruiken natuurlijk. :D
Je merkt het meteen, onderarmen hadden het zwaar.
Power hang clean gaat technisch lekker. Zelfs de 80kg voelde erg explosief.
Squats gaan super, heb de groove weer te pakken en dus meteen voor de 120kg gegaan. Was zwaar maar heb het afgemaakt.

Wat zijn powersquats?

Flink volume in ieder geval!:D

• #5.440
Low bar wide stance. Dus geen Olympic squat.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven