Fitness Seller

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.542
Zo voer ik ze niet uit. Ik neem een pauze van 2 secondes waarbij ik mijn arm volledig op de grond laat rusten en vanuit die situatie zo explosief mogelijk drukken.

Dan is jouw manier een stuk beter dan wat ik op dat filmpje zag Mc. :thumb:

• #5.545
Vrijdag: LB/ME
Hang clean
Fat bar
2x50kg
2x55kg
1x60kg
1x65kg PR
Oly bar
2x70kg
1x75kg
1x80kg
1x85kg PR

No No No Squats
5x70kg
2x100kg
2x110kg
1x120kg
1x130kg
1x140kg
0x150kg
0x150kg
1x140kg

Deadlift
5x120kg
5x150kg
5x160kg

Fat db holds
30sec 30kg
30sec 30kg
30sec 30kg

nice cleans.

what's up met die squats chick?

• #5.547
Bedankt cp.
De squats ging lekker. Verloor balans bij de 150kg. 140kg is eigenlijk een pr. Nooit zo zwaar zonder wraps gegaan.

ah wrapless, ok. lekker dan :)

ah ok
zo doe ik bijna al m'n squats dus kende de term niet :D

• #5.551
Ik zet het erbij dan hoeft niemand meer vragen te stellen. :D

Ironmind heeft idd erg mooi spul.... jammer dat het zo duur is om hierheen te versturen.

140 full , I am impressed

• #5.555
Nee zijn geen full squats. Merk dat dit vrijwel onmogelijk is bij power squats. Ik breek parallel maar veel dieper lukt niet.

Front squats kan ik altijd heel eenvoudig full doen omdat mijn torso rechtop staat.

Het is nog beschamend dat ik zo'n lage squat heb. Heb mezelf dan ook een hele tijd voor de gek gehouden door steeds met wraps te squatten bij top gewichten. Nu maar hopen dat ik de schade kan herstellen.

Ik vind het wel grappig.. of frapant eigenlijk.. dat je starting strength als advies geeft aan mensen, en dat je vind dat 5/3/1 voor gevorderden is.. terwijl het schema wat je nu gebruikt echt voor gevorderden is, per definitie door Rippetoe en ook Wendler zo bestempeld.

Ik dacht dat onze stats niet zo ver van elkaar af lagen toch?

• #5.557
Starting strength heb ik mino geadviseerd om de squat te resetten, zo vreemd is dat toch niet.

5/3/1 hebben we het al over gehad. Heb een eigen variant daarop gedaan en ruim 50kg gain op mijn deadlift binnen een half jaar gemaakt. Zo zie je dat ik nog steeds in een begin stadium zat want dat zijn wel flinke gains in zo'n korte tijd. 5/3/1 moet ik nog niet doen, daar maak ik nog te snel gains voor. Later misschien maar nu nog lang niet.

Momenteel volg ik meer de gedachte van DeFranco met zijn WS4SB, weer niet strict maar een variant daarop. Dat is totaal niet voor gevorderden, meer voor beginners.

Gym stats is iets waar ik zeker 4 a 5 maanden niet meer mee bezig ben geweest. Heb juist veel progressie in events geboekt. Yoke van 210 naar 280kg gegaan. Stones waarbij ik eerst een 90kg steen niet los kreeg en laatst de 125kg los kreeg. Boom die langzaam omhoog gaat.
Ik ben weer terug bij de basis met veel squatten zonder wraps.

Laatst bewerkt:
Starting strength heb ik mino geadviseerd om de squat te resetten, zo vreemd is dat toch niet.

5/3/1 hebben we het al over gehad. Heb een eigen variant daarop gedaan en ruim 50kg gain op mijn deadlift binnen een half jaar gemaakt. Zo zie je dat ik nog steeds in een begin stadium zat want dat zijn wel flinke gains in zo'n korte tijd. 5/3/1 moet ik nog niet doen, daar maak ik nog te snel gains voor. Later misschien maar nu nog lang niet.

Momenteel volg ik meer de gedachte van DeFranco met zijn WS4SB, weer niet strict maar een variant daarop. Dat is totaal niet voor gevorderden, meer voor beginners.

Owkee.. Rippetoe disagrees.

Met alle respect Kip.. Je maakt te snel gains voor 5/3/1? Ik denk dat je wat kritischer naar je progressie moet kijken.

Ik heb nog eens wat gelezen.. dat 5/3/1 niet voor beginners is.. Ik begrijp nog steeds niet hoe je er bij komt.

De logica die jij er op los laat gaat ook op voor 5x5/3x3 bijv. En elke andere vorm van lineaire progressie. Je begint licht, en bouwt geleidelijk op naar zware gewichten.. het duurt dus maanden tot je werksets doet met je oorspronkelijke 1RM. Langzame progressie, elke week of zelfs maand 2,5-5kg er bij.

Texas Method, SL5x5, Bill Starr, Rippetoe, 5x5 die Huggy bijvoorbeeld volgt. al deze methodes/schema's draaien om dit principe, en zijn allemaal bedoeld voor beginners, maar volgens jou is 5/3/1 dat niet?

Westside is echt wel voor de meer advanced lifter.. En dat zeg ik niet omdat ik het gedaan heb, en compleet mee aan de haal ging, en het verklootte.

En als je 50kg hebt gegaind in een half jaar met 5/3/1.. dan stop je er toch niet mee verdomme..??? Wie wil nou niet 50kg winst?! Dat is hetzelfde als zeggen: Oh maar dat werkt goed! Ik ga wat anders doen!

Hoewel ik me hier ook heel vaak aan schuldig gemaakt heb.. schema-hoppen en alles customizen werkt niet. Het wiel hoeft niet elke keer opnieuw uitgevonden te worden Kip, en al helemaal niet door ons.

Ik hou van kip.

Ik ook 400gr gegeten vanochtend.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven