- Waardering
- 1.500
- Lengte
- 1m83
- Massa
- 150kg
Dan zul je wel een grote jongen worden.
Ik heb vanochtend een banaan gegeten.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Ik heb vanochtend een banaan gegeten.![]()
Owkee.. Rippetoe disagrees.
Met alle respect Kip.. Je maakt te snel gains voor 5/3/1? Ik denk dat je wat kritischer naar je progressie moet kijken.
Ik heb nog eens wat gelezen.. dat 5/3/1 niet voor beginners is.. Ik begrijp nog steeds niet hoe je er bij komt.
De logica die jij er op los laat gaat ook op voor 5x5/3x3 bijv. En elke andere vorm van lineaire progressie. Je begint licht, en bouwt geleidelijk op naar zware gewichten.. het duurt dus maanden tot je werksets doet met je oorspronkelijke 1RM. Langzame progressie, elke week of zelfs maand 2,5-5kg er bij.
Texas Method, SL5x5, Bill Starr, Rippetoe, 5x5 die Huggy bijvoorbeeld volgt. al deze methodes/schema's draaien om dit principe, en zijn allemaal bedoeld voor beginners, maar volgens jou is 5/3/1 dat niet?
Westside is echt wel voor de meer advanced lifter.. En dat zeg ik niet omdat ik het gedaan heb, en compleet mee aan de haal ging, en het verklootte.
En als je 50kg hebt gegaind in een half jaar met 5/3/1.. dan stop je er toch niet mee verdomme..Wie wil nou niet 50kg winst?! Dat is hetzelfde als zeggen: Oh maar dat werkt goed! Ik ga wat anders doen!
Hoewel ik me hier ook heel vaak aan schuldig gemaakt heb.. schema-hoppen en alles customizen werkt niet. Het wiel hoeft niet elke keer opnieuw uitgevonden te worden Kip, en al helemaal niet door ons.
WSB is totaal iets anders als WSB4S. Is wel degelijk veranderd in een beginner schema.
Ja, maar wat kip doet heeft geen zak te maken met WS4SB.
WS4SB draait om max triples, en max 5jes. Niet 1RM zoals kip doet. Het draait om DE dagen, met box jumps e.d. plyo pushups enzo. In één versie heeft DeFranco idd DE vervangen door RE, maar ook niet op de manier dat kip dat doet.
En 5/3/1 is misschien niet voor complete beginners.. die nog nooit getraint hebben.. maar voor early intermediates zoals kip en mij zal het prima werken. 50kg winst op de deadlift. There's your proof.
Ik ontkende ook niet dat het niet werkt. Maar als echte beginner zijnde kan je je beter bezig houden met lineaire progressie indien mogelijk. Ik doe zelf ook 531, sindsdien maak ik de gains van me leven en ik ben ook een gemiddelde beginner.
Ik skip nauwelijks van schema's. Mijn 5/3/1 variant heb ik 4 cycles toegepast.Owkee.. Rippetoe disagrees.
Met alle respect Kip.. Je maakt te snel gains voor 5/3/1? Ik denk dat je wat kritischer naar je progressie moet kijken.
Ik heb nog eens wat gelezen.. dat 5/3/1 niet voor beginners is.. Ik begrijp nog steeds niet hoe je er bij komt.
De logica die jij er op los laat gaat ook op voor 5x5/3x3 bijv. En elke andere vorm van lineaire progressie. Je begint licht, en bouwt geleidelijk op naar zware gewichten.. het duurt dus maanden tot je werksets doet met je oorspronkelijke 1RM. Langzame progressie, elke week of zelfs maand 2,5-5kg er bij.
Texas Method, SL5x5, Bill Starr, Rippetoe, 5x5 die Huggy bijvoorbeeld volgt. al deze methodes/schema's draaien om dit principe, en zijn allemaal bedoeld voor beginners, maar volgens jou is 5/3/1 dat niet?
Westside is echt wel voor de meer advanced lifter.. En dat zeg ik niet omdat ik het gedaan heb, en compleet mee aan de haal ging, en het verklootte.
En als je 50kg hebt gegaind in een half jaar met 5/3/1.. dan stop je er toch niet mee verdomme..Wie wil nou niet 50kg winst?! Dat is hetzelfde als zeggen: Oh maar dat werkt goed! Ik ga wat anders doen!
Hoewel ik me hier ook heel vaak aan schuldig gemaakt heb.. schema-hoppen en alles customizen werkt niet. Het wiel hoeft niet elke keer opnieuw uitgevonden te worden Kip, en al helemaal niet door ons.

Kom maar eens events met mij doen, kijken wie wie eet.

531 is niet voor beginners idd. Ik zeg niet dat het niet kan, want het kan wel zeker. Als beginner kan je makkelijk lineaire progressie tewerkstellen dus een schema waar veel in geperiodiseerd word is totaal nog niet nodig.
Als je bv vast loopt op een rippetoe of billstarr handhaaf je het gewicht of je reset.
Hehe eindelijk iemand die het begrijpt. Dat probeer ik al de hele tijd duidelijk te maken.WSB is totaal iets anders als WSB4S. Is wel degelijk veranderd in een beginner schema.
Ik blijf ook gewoon 5jes draaien ben maar niet bang. Heb bijna nooit singles gedraaid en als ik het eens een keer doe dan is het weer niet goed.Ja, maar wat kip doet heeft geen zak te maken met WS4SB.
WS4SB draait om max triples, en max 5jes. Niet 1RM zoals kip doet. Het draait om DE dagen, met box jumps e.d. plyo pushups enzo. In één versie heeft DeFranco idd DE vervangen door RE, maar ook niet op de manier dat kip dat doet.
En 5/3/1 is misschien niet voor complete beginners.. die nog nooit getraint hebben.. maar voor early intermediates zoals kip en mij zal het prima werken. 50kg winst op de deadlift. There's your proof.
Ik skip nauwelijks van schema's. Mijn 5/3/1 variant heb ik 4 cycles toegepast.
Daarna ruim 4 maanden met name events gedaan. En nu ben ik ruim 2 weken hiermee bezig.
Wist niet dat je het zo'n ramp vond dat ik mij niet strict hou aan de schema's van de grote mannen. Ik ben imo consistent bezig en maak goeie gains in events en daar gaat het mij om. Iedere training bevat nog wel ergens een pr dus wat zeur je nou dat ik kritischer moet zijn?
Kom maar eens events met mij doen, kijken wie wie eet.
Hehe eindelijk iemand die het begrijpt. Dat probeer ik al de hele tijd duidelijk te maken.
Ik blijf ook gewoon 5jes draaien ben maar niet bang. Heb bijna nooit singles gedraaid en als ik het eens een keer doe dan is het weer niet goed.
Moeten we die discussie hier weer gaan voeren? Heb in jou log een uitgebreide reactie gegeven waarom ik vind wat ik vind over 5/3/1. Jij bent het daar duidelijk niet mee eens en dat is goed. Heb echt geen zin om weer hierover in discussie te gaan om jou te overtuigen van mijn gedachten en andersom.
Ik vind die schema's allemaal niet zo zaligmakend. Heb geleerd dat het gewoon belangrijk is dat je consistent bezig bent en als dat het geval is dan komen de gains met hard werken en goede voeding en rust na verloop van tijd wel. Doet 5/3/1 het voor jou dan is dat goed en blijf hier dan ook bij. Helaas deed het heel weinig voor mijn squat en met de komst van een nieuw stm seizoen heb ik besloten dit schema te beëindigen, met 2 event trainingen in de week blijven er weinig gym trainingen over.
Mooie explosieve oefening en tevens aardig compound. Met name bovenkant rug voel ik altijd na afloop.
Bij zware squats hebben de wraps gewoon veel overgenomen en zijn mijn pezen en banden nooit zwaar belast. Merk nu ook dat ik even door die bandenpijn heen moest bijten want heb er steeds minder last van.ik vind je squat helemaal niet zo laag hoor mc
jij zit zo weer op de 170 - weet ik zeker jongen
je hangcleans tegenwoordig gaan aardig hard - goed gedaan
Nee zijn geen full squats. Merk dat dit vrijwel onmogelijk is bij power squats. Ik breek parallel maar veel dieper lukt niet.
Front squats kan ik altijd heel eenvoudig full doen omdat mijn torso rechtop staat.
Het is nog beschamend dat ik zo'n lage squat heb. Heb mezelf dan ook een hele tijd voor de gek gehouden door steeds met wraps te squatten bij top gewichten. Nu maar hopen dat ik de schade kan herstellen.
Bij de presses merk je al verschil maar bij pulls is het niet normaal hoe zwaar het wordt.Zo die fat bar cleans zijn beduidend pittiger! Maar mooie hang clean.
Je kunt ze vaak ook via ebay kopen. Via paypal kun je dan zonder creditcard kopen.Fat bar shizzle = nice.
Jammer dat ik geen creditcard heb.![]()
Klopt, ego stond in de weg. Ben nu meer strongman gericht en dan heb ik inderdaad weinig aan wraps voor carryover.Kan je aanraden de wraps voorlopig te laten voor wat ze zijn als je optimale carryover wilt hebben van je squats naar odds.
Wanneer is je volgende wedstrijd ?