XXL Nutrition

Logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
531 is niet voor beginners idd. Ik zeg niet dat het niet kan, want het kan wel zeker. Als beginner kan je makkelijk lineaire progressie tewerkstellen dus een schema waar veel in geperiodiseerd word is totaal nog niet nodig.

Als je bv vast loopt op een rippetoe of billstarr handhaaf je het gewicht of je reset.

Owkee.. Rippetoe disagrees.

Met alle respect Kip.. Je maakt te snel gains voor 5/3/1? Ik denk dat je wat kritischer naar je progressie moet kijken.

Ik heb nog eens wat gelezen.. dat 5/3/1 niet voor beginners is.. Ik begrijp nog steeds niet hoe je er bij komt.

De logica die jij er op los laat gaat ook op voor 5x5/3x3 bijv. En elke andere vorm van lineaire progressie. Je begint licht, en bouwt geleidelijk op naar zware gewichten.. het duurt dus maanden tot je werksets doet met je oorspronkelijke 1RM. Langzame progressie, elke week of zelfs maand 2,5-5kg er bij.

Texas Method, SL5x5, Bill Starr, Rippetoe, 5x5 die Huggy bijvoorbeeld volgt. al deze methodes/schema's draaien om dit principe, en zijn allemaal bedoeld voor beginners, maar volgens jou is 5/3/1 dat niet?

Westside is echt wel voor de meer advanced lifter.. En dat zeg ik niet omdat ik het gedaan heb, en compleet mee aan de haal ging, en het verklootte.

En als je 50kg hebt gegaind in een half jaar met 5/3/1.. dan stop je er toch niet mee verdomme..??? Wie wil nou niet 50kg winst?! Dat is hetzelfde als zeggen: Oh maar dat werkt goed! Ik ga wat anders doen!

Hoewel ik me hier ook heel vaak aan schuldig gemaakt heb.. schema-hoppen en alles customizen werkt niet. Het wiel hoeft niet elke keer opnieuw uitgevonden te worden Kip, en al helemaal niet door ons.

WSB is totaal iets anders als WSB4S. Is wel degelijk veranderd in een beginner schema.

WSB is totaal iets anders als WSB4S. Is wel degelijk veranderd in een beginner schema.

Ja, maar wat kip doet heeft geen zak te maken met WS4SB.

WS4SB draait om max triples, en max 5jes. Niet 1RM zoals kip doet. Het draait om DE dagen, met box jumps e.d. plyo pushups enzo. In één versie heeft DeFranco idd DE vervangen door RE, maar ook niet op de manier dat kip dat doet.

En 5/3/1 is misschien niet voor complete beginners.. die nog nooit getraint hebben.. maar voor early intermediates zoals kip en mij zal het prima werken. 50kg winst op de deadlift. There's your proof.

WS4SB draait om max triples, en max 5jes. Niet 1RM zoals kip doet. Het draait om DE dagen, met box jumps e.d. plyo pushups enzo. In één versie heeft DeFranco idd DE vervangen door RE, maar ook niet op de manier dat kip dat doet.

En 5/3/1 is misschien niet voor complete beginners.. die nog nooit getraint hebben.. maar voor early intermediates zoals kip en mij zal het prima werken. 50kg winst op de deadlift. There's your proof.

Ik ontkende ook niet dat het niet werkt. Maar als echte beginner zijnde kan je je beter bezig houden met lineaire progressie indien mogelijk. Ik doe zelf ook 531, sindsdien maak ik de gains van me leven en ik ben ook een gemiddelde beginner.

In mijn eerste 2 cycles ging mijn DL van 1x180 naar 13x180 met stop. Ook 531 voor de sq werkt voor mij goed, behalve presses blijven achter.

Laatst bewerkt:
Ik ontkende ook niet dat het niet werkt. Maar als echte beginner zijnde kan je je beter bezig houden met lineaire progressie indien mogelijk. Ik doe zelf ook 531, sindsdien maak ik de gains van me leven en ik ben ook een gemiddelde beginner.

Wat zijn je stats?

Als totale beginner.. tja.. die gaan goed op alles.. en komop.. wie is er nou echt gelijk goed begonnen met trainen.. Iedereen begint toch met beetje bodybuild-achtig aankloten, volgens een vage split die iemand toevallig aanraadt..

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.568
Owkee.. Rippetoe disagrees.

Met alle respect Kip.. Je maakt te snel gains voor 5/3/1? Ik denk dat je wat kritischer naar je progressie moet kijken.

Ik heb nog eens wat gelezen.. dat 5/3/1 niet voor beginners is.. Ik begrijp nog steeds niet hoe je er bij komt.

De logica die jij er op los laat gaat ook op voor 5x5/3x3 bijv. En elke andere vorm van lineaire progressie. Je begint licht, en bouwt geleidelijk op naar zware gewichten.. het duurt dus maanden tot je werksets doet met je oorspronkelijke 1RM. Langzame progressie, elke week of zelfs maand 2,5-5kg er bij.

Texas Method, SL5x5, Bill Starr, Rippetoe, 5x5 die Huggy bijvoorbeeld volgt. al deze methodes/schema's draaien om dit principe, en zijn allemaal bedoeld voor beginners, maar volgens jou is 5/3/1 dat niet?

Westside is echt wel voor de meer advanced lifter.. En dat zeg ik niet omdat ik het gedaan heb, en compleet mee aan de haal ging, en het verklootte.

En als je 50kg hebt gegaind in een half jaar met 5/3/1.. dan stop je er toch niet mee verdomme..??? Wie wil nou niet 50kg winst?! Dat is hetzelfde als zeggen: Oh maar dat werkt goed! Ik ga wat anders doen!

Hoewel ik me hier ook heel vaak aan schuldig gemaakt heb.. schema-hoppen en alles customizen werkt niet. Het wiel hoeft niet elke keer opnieuw uitgevonden te worden Kip, en al helemaal niet door ons.
Ik skip nauwelijks van schema's. Mijn 5/3/1 variant heb ik 4 cycles toegepast.
Daarna ruim 4 maanden met name events gedaan. En nu ben ik ruim 2 weken hiermee bezig.

Wist niet dat je het zo'n ramp vond dat ik mij niet strict hou aan de schema's van de grote mannen. Ik ben imo consistent bezig en maak goeie gains in events en daar gaat het mij om. Iedere training bevat nog wel ergens een pr dus wat zeur je nou dat ik kritischer moet zijn?

:D

Ik ook 400gr gegeten vanochtend.
Kom maar eens events met mij doen, kijken wie wie eet. :D

531 is niet voor beginners idd. Ik zeg niet dat het niet kan, want het kan wel zeker. Als beginner kan je makkelijk lineaire progressie tewerkstellen dus een schema waar veel in geperiodiseerd word is totaal nog niet nodig.

Als je bv vast loopt op een rippetoe of billstarr handhaaf je het gewicht of je reset.

Hehe eindelijk iemand die het begrijpt. Dat probeer ik al de hele tijd duidelijk te maken.

Ik blijf ook gewoon 5jes draaien ben maar niet bang. Heb bijna nooit singles gedraaid en als ik het eens een keer doe dan is het weer niet goed.

Ik skip nauwelijks van schema's. Mijn 5/3/1 variant heb ik 4 cycles toegepast.
Daarna ruim 4 maanden met name events gedaan. En nu ben ik ruim 2 weken hiermee bezig.

Wist niet dat je het zo'n ramp vond dat ik mij niet strict hou aan de schema's van de grote mannen. Ik ben imo consistent bezig en maak goeie gains in events en daar gaat het mij om. Iedere training bevat nog wel ergens een pr dus wat zeur je nou dat ik kritischer moet zijn?

:D

Kom maar eens events met mij doen, kijken wie wie eet. :D

Hehe eindelijk iemand die het begrijpt. Dat probeer ik al de hele tijd duidelijk te maken.

Ik blijf ook gewoon 5jes draaien ben maar niet bang. Heb bijna nooit singles gedraaid en als ik het eens een keer doe dan is het weer niet goed.

Ik had van een man van jou intellectueel niveau een andere reactie verwacht Kip. Ipv serieus op mijn argumenten in te gaan ontwijk je ze, en ga je niet in op de kern van de zaak.

Jij vat het gelijk op alsof ik je afkeur, en zeg dat je verkeerd bezig bent. Ik dacht dat we gewoon aan het ouwehoeren waren over methodes e.d. gebaseerd op wat we gelezen en ervaren hadden.

Guess not.

Misschien dat je nog op de principes van 5/3/1 tov SL5x5, Rippetoe, Texas Method, Bill starr e.d. de vergelijking en de verschillen daar tussen kan in gaan? En mij uitleggen waarom de laatste methodes wel voor beginners zijn, en 5/3/1 niet, aangezien ze volgens mij om precies dezelfde principes draaien.

5/3/1 volgt een andere opzet qua periodisatie, maar de principes zijn precies hetzelfde. Start ligt, focus on compound exercises, progress slowly.

En kan je dan gelijk ingaan op hetgeen wat ik wil gaan volgen?

Wk 1: 5x5x75%
Wk 2: 3x3x80%
Wk 3: 5x1x85%
Wk 4: deload
Add 2,5kg to presses+squat, 5kg to deadlift, and repeat.

Zelfde split principe als 5/3/1, zelfde moving north of vag ideeën er aan gekoppeld.

• #5.570
Moeten we die discussie hier weer gaan voeren? Heb in jou log een uitgebreide reactie gegeven waarom ik vind wat ik vind over 5/3/1. Jij bent het daar duidelijk niet mee eens en dat is goed. Heb echt geen zin om weer hierover in discussie te gaan om jou te overtuigen van mijn gedachten en andersom.

Ik vind die schema's allemaal niet zo zaligmakend. Heb geleerd dat het gewoon belangrijk is dat je consistent bezig bent en als dat het geval is dan komen de gains met hard werken en goede voeding en rust na verloop van tijd wel. Doet 5/3/1 het voor jou dan is dat goed en blijf hier dan ook bij. Helaas deed het heel weinig voor mijn squat en met de komst van een nieuw stm seizoen heb ik besloten dit schema te beëindigen, met 2 event trainingen in de week blijven er weinig gym trainingen over.

Moeten we die discussie hier weer gaan voeren? Heb in jou log een uitgebreide reactie gegeven waarom ik vind wat ik vind over 5/3/1. Jij bent het daar duidelijk niet mee eens en dat is goed. Heb echt geen zin om weer hierover in discussie te gaan om jou te overtuigen van mijn gedachten en andersom.

Ik vind die schema's allemaal niet zo zaligmakend. Heb geleerd dat het gewoon belangrijk is dat je consistent bezig bent en als dat het geval is dan komen de gains met hard werken en goede voeding en rust na verloop van tijd wel. Doet 5/3/1 het voor jou dan is dat goed en blijf hier dan ook bij. Helaas deed het heel weinig voor mijn squat en met de komst van een nieuw stm seizoen heb ik besloten dit schema te beëindigen, met 2 event trainingen in de week blijven er weinig gym trainingen over.

Duidelijk.

waarom kies je voor hangcleans?

ik vind je squat helemaal niet zo laag hoor mc
jij zit zo weer op de 170 - weet ik zeker jongen
je hangcleans tegenwoordig gaan aardig hard - goed gedaan

• #5.574
waarom kies je voor hangcleans?
Mooie explosieve oefening en tevens aardig compound. Met name bovenkant rug voel ik altijd na afloop.
ik vind je squat helemaal niet zo laag hoor mc
jij zit zo weer op de 170 - weet ik zeker jongen
je hangcleans tegenwoordig gaan aardig hard - goed gedaan
Bij zware squats hebben de wraps gewoon veel overgenomen en zijn mijn pezen en banden nooit zwaar belast. Merk nu ook dat ik even door die bandenpijn heen moest bijten want heb er steeds minder last van.

Hang cleans gaan steeds beter ja. Ik kan wel nog wat zwaarder maar dan weet ik dat de techniek achteruit gaat. Ik neem dus kleine stapjes. Thnx bro.

Zo die fat bar cleans zijn beduidend pittiger! Maar mooie hang clean.

Fat bar shizzle = nice. :thumbup:
Jammer dat ik geen creditcard heb. :(

Nee zijn geen full squats. Merk dat dit vrijwel onmogelijk is bij power squats. Ik breek parallel maar veel dieper lukt niet.

Front squats kan ik altijd heel eenvoudig full doen omdat mijn torso rechtop staat.

Het is nog beschamend dat ik zo'n lage squat heb. Heb mezelf dan ook een hele tijd voor de gek gehouden door steeds met wraps te squatten bij top gewichten. Nu maar hopen dat ik de schade kan herstellen.

Kan je aanraden de wraps voorlopig te laten voor wat ze zijn als je optimale carryover wilt hebben van je squats naar odds.

Wanneer is je volgende wedstrijd ?

• #5.578
Zo die fat bar cleans zijn beduidend pittiger! Maar mooie hang clean.
Bij de presses merk je al verschil maar bij pulls is het niet normaal hoe zwaar het wordt.

Je moet ze binnenkort maar eens proberen bij de cleans.
Fat bar shizzle = nice. :thumbup:
Jammer dat ik geen creditcard heb. :(
Je kunt ze vaak ook via ebay kopen. Via paypal kun je dan zonder creditcard kopen.
Kan je aanraden de wraps voorlopig te laten voor wat ze zijn als je optimale carryover wilt hebben van je squats naar odds.

Wanneer is je volgende wedstrijd ?
Klopt, ego stond in de weg. Ben nu meer strongman gericht en dan heb ik inderdaad weinig aan wraps voor carryover.

20 juni Biest-Houtakker.

volgens mij zijn je onderarmen straks even dik als je biceps van al dat fat bar werk.

• #5.580
Onderarmen zijn al dikker dan mijn biceps. Niet dikker dan mijn bovenarmen. :p

Dinsdag: UB/RE
Push press
3x60kg
3x60kg
3x65kg
2x70kg
2x70kg
2x75kg

BOR
8x70kg
8x90kg
8x90kg
8x90kg

Bench press
Oly bar
10x70kg
10x80kg
Fat bar
10x70kg
6x70kg

Hammer curl

Fat db
12x16kg
12x16kg
10x16kg
Oly db
12x22kg

Pompiedompiepomp

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven